Salariatii japonezi isi "sacrifica" prima de vara pentru a achitiona televizoare cu imagine de inalte definitie. Intr-o singura luna, aparatele clasice au devenit o amintire.

Un clasament al vinzarilor de echipamente electonice arata ca piata a absorbit cu 50 la suta mai multe aparate de acest gen, in comparatie cu aceeasi luna a anului trecut. Este adevarat, in Japonia consumatorul nu are decit dificultatea... alegerii, intre diferite modele de plasma sau LCD.

Fenomenul este legat de transmisia Cupei Mondiale cu imagine de inalta definitie, arata un studiu realizat in 2200 de magazine specializate.

In acelasi timp, fenomenul este accentuat de plata in aceasta perioada a "bonusului estival" de care beneficiaza aproape toti angajatii. In acest an, prima se ridica la aproximativ 5500 de euro, iar un LCD costa intre 3000 si 4000 de euro.

Totodata, societatile care inregistreaza DVD-uri cunosc o adevarata crestere economica: din cauza diferentei de fus orar, japonezii cauta si inregistrarile jocurilor din Germania.