Dupa ce si-a obisnuit clientii doar cu modele clasice si 'cuminti', Skoda renunta pe moment la traditie, pentru a ataca un segment de nisa. Constructorul ceh trebuia sa adopte o maniera originala de abordare a pietei, pentru a avea o sansa in plus de a se 'face vazut' in relativ noul segment al monovolumelor mici.

Ceea ce a si facut, cu Roomster, un model atat de… original, incat necesita un oarecare timp pentru a fi inteles, inainte de a fi testat. Cum platforma mecanica si motorizarile sunt preluate din grupul Volkswagen, marea noutate este doar la nivel de arhitectura a caroseriei.

Dar ce noutate! Principiul acesta, cu doua zone - una “de pilotaj”, pentru locurile din fata, cealalta fiind o “camera” spatioasa, pentru locurile din spate - este o premiera pentru turisme. Pavilionul inaltat si volumul generos al “camerei” permit transformarea acestei familiale mici intr-un furgon neasteptat de incapator.

Sunt atuuri importante pentru Roomster, in duelul cu ceilalti concurenti din clasa lui. Unii ziaristi care au testat Roomster l-au comparat chiar cu monovolumele compacte, ceea ce pare, totusi, usor fortat. La fel pare si folosirea termenului de interior modulabil, cu referire la (doar) culisarea locurilor din spate, si renuntarea la cel (prea) mic, din mijloc.

Minusuri prea putin importante pentru familiile tinere si, in general, publicul dinamic, carora li se adreseaza Skoda, cu noul Roomster. Raportul calitate - pret si spatiul generos vor conta mult mai mult in optiunile acestora pentru un automobil original si foarte util.