Eminescu este dat jos de pe soclu si transformat in marca de ceai de tei. Din statuie devine frigider. Cel mai mare poet al romanilor se transforma in "ciorapi nepereche".

EmiNESScu se metamorfozeaza in cafea instant, serviciu de e-mail (Scrisoarea I, II si III). Somniferul Eminescu, "Somnoroase pasarele", poate fi un leac infailibil pentru framantarile care nu te lasa sa dormi. Antidepresivul cu nume celebru "vindeca nevrozele cu... poezie". Pentru prima data in istorie, cativa romani ii "schimba look-ul" lui Eminescu.

Il infatiseaza altfel pe site-ul cultural LiterNet. Ziarul Adevarul a obtinut, in exclusivitate, primele rezultate ale unui concurs care a aprins dezbateri in lumea culturala. Ideile participantilor arunca o alta lumina asupra unui poet devenit legenda si despre care cineva spune acum: "Eminescu este un laxativ. Ii linisteste pe constipati".

Razvan Penescu, redactor LiterNet, crede ca pe "Eminescu nu-l mai citeste astazi nimeni de placere, pentru ca l-am pus pe soclu si e statuie, nu mai e ceva viu si adevarat, invatam doar ca e nepereche si luceafarul poeziei".

Alexandru Raducanu, redactor-sef al revistei de publicitate "The Marketer", considera ca "o campanie de tipul Pune-l pe Eminescu la produs este un imens serviciu facut de catre organizatori atat memoriei poetului, cat si tinerilor de azi. In felul asta, Eminescu devine viu, tangibil, interactiv, jovial.

Decat o statuie pe un soclu, mai bine un partener de dialog, chiar daca prin intermediul unui bun de larg consum. In felul asta, tinerii vor ajunge sa-l... guste pe Eminescu la propriu, si vor aprecia si sensul figurat. Parfumul Eminescu mi se pare o varianta interesanta pentru tinerii cu pretentii de intelighentie.

Campania de publicitate ar trebui sa aiba in centru ideea de seductie sofisticata, metafizica", spune Alexandru Raducanu. Urmatorul mit luat in vizor de LiterNet va fi "Miorita".

Doar guvernul si familia poetului pot inregistra marca Eminescu

Pentru a inregistra la OSIM (Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci) o marca purtand numele Eminescu, e nevoie ori de o hotarare de guvern in acest sens, ori de acceptul scris al unui membru in viata al familiei, ne-a declarat purtatorul de cuvant al OSIM, Valeriu Geambazu. El a amintit ca o problema similara a fost semnalata si in cazul "marcii" Nicolae Ceausescu.

In prima saptamana de concurs, care continua pe site-ul www.liternet.ro, 28 de participanti au pus la bataie ideile lor:

* Prezervativul Eminescu;

* Ceai de tei - "savureaza un ceai cu parfum de poezie";

* Cafea Eminescu - (cafea nationala, de ghinda macinata); EmiNESScu - cafea instant;

* Frigiderul Eminescu - "nemuritor si rece"; "Fara freon, protejeaza stratul de ozon si intreg cosmosul cu plopii, teii, raul, ramul! Cu Eminescu, hrana, inclusiv cea spirituala, se conserva perfect!";

* Rachiu: "pentru o inspiratie aromata si fluida";

* Pix/produse de birotica Eminescu: (kit special "pentru scriitori");

* Gel de par; parfum (senzual si melancolic);

* Tonic masculin Eminescu: "sub-brand Gerovital pentru sexul tare. si pururi tanar";

* Culegere de teste grila pentru admiterea la facultate. Pe coperta: Dintre sute de catarge care lasa malurile, cate oare le vor sparge: a. Vanturile; b. Valurile;

* Ciorapii Eminescu - "Ciorapii Nepereche!"; sloganul suna bine si in engleza: Eminesq Socks. The socks that never suck!