Asociatiile de leasing se asteapta ca romanii sa renunte treptat la a-si mai achizitiona masini in leasing. Masinile genereaza inca cea mai mare parte din veniturile societatilor.

Presedintele Asociatiei Societatilor de Leasing din Romania, Bogdan Apahidean, estimeaza ca ponderea autovehiculelor in structura portofoliilor societatilor de leasing va scadea treptat, pina la 70-80%, la finele anului.

In schimb, finantarile pentru achizitia de echipamente industriale cistiga tot mai mult teren, ajungind la o pondere de circa 20% din valoarea pietei de profil.

In prima parte a acestui an, autovehiculele detineau primul loc in structura contractelor de leasing semnate la nivelul asociatiei, ocupind o pondere de 89,86%, acest segment fiind urmat de leasingul pentru echipamente industriale - 9,16% si leasingul imobiliar - 0,98%.

Leasingul auto a fost, de altfel, preponderent si in structura portofoliului Asociatiei de Leasing si Servicii Financiare Nebancare (ALB), cu 65% din totalul contractelor semnate (527 de milioane de euro), acest segment fiind urmat de echipamentele cu scop industrial - 29% (233,2 milioane de euro) si leasingul imobiliar.

Piata de 3 miliarde de euro

Piata leasingului ar putea atinge anul acesta pragul de 3 miliarde de euro, estimeaza reprezentantii asociatiei de profil.

„Avind in vedere ca in prima jumatate a anului valoarea contractelor pe total piata a depasit 1,5 miliarde de euro si ca de obicei a doua parte a anului este mai favorabila, putem aprecia ca piata de leasing va ajunge la 3 miliarde de euro pina la sfirsitul lui 2006“, a declarat Bogdan Apahidean, presedintele (ASLR ).

Membrii Asociatiei au incheiat in primul semestru contracte in valoare de 743,9 milioane de euro, cu 19,6% mai mult decit in perioada similara a anului trecut.

Citeste articolul complet in Cotidianul