Reprezentantii Ministerului Transporturilor intentioneaza sa redimensioneze spatiul aerian pentru a reglementa astfel circulatia avioanelor sau a elicopterelor particulare de mici dimensiuni, care sunt tot mai utilizate.

"Zborurile in regim necontrolat vor creste si atunci va trebui sa le alocam un spatiu aerian in care sa circule fara sa interactioneze cu un alt tip de trafic", a declarat, ieri, directorul general al Directiei de Aviatie Civila din Ministerul Transporturilor, Bogdan Donciu.

Ministerul va colabora cu Autoritatea Aeronautica Civila Romana pentru crearea unui spatiu aerian de tip G, destinat avioanelor mici, Piper sau Cessna, urmand sa apara si o revista de specialitate pentru informarea celor care utilizeaza acest spatiu aerian.

"In perioada urmatoare va trebui sa emitem o revista pentru aceste zboruri, monomotor sau bimotor, Piper, Cessna, toate avioanele de mici dimensiuni, pentru ca va fi de bon-ton sa zburam cu un avion mic.

Pilotii trebuie sa aiba licenta si sa stie niste reguli dupa care sa zboare, deoarece sunt unele spatii pe unde nu se poate intra, de exemplu pe Zona terminala Bucuresti, care este spatiu de clasa A unde alte tipuri de zbor nu pot trece", a spus Donciu.

"Noi o sa ridicam plafonul de circulatie undeva la 3.800 de metri, o altitudine minima de trecere a muntilor", a precizat reprezentanul Ministerului Transporturilor.

La ora actuala, spatiul aerian este organizat astfel: spatiul de clasa A - in care intra numai zboruri instrumentale cu servicii de control al traficului aerian, spatiu de clasa B - zboruri instrumentale si zboruri la vedere cu serviciu de control al traficului aerian, spatiu de clasa C - delimitari intre categoriile de zboruri cu asigurarea serviciului de control al traficului aerian, clasa D -

numai zboruri instrumentale, spatii E si F - se asigura serviciu consultativ de trafic aerian si informare a zborurilor, fara zboruri la vedere.