Din cele aproximativ 800 de milioane de euro generati de afacerile in franciza, segmentul fast-food realizeaza doar 4%.

Din datele CHR Consulting, industria fast-foodului produce numai aproximativ 4% din cifra de afaceri totala inregistrata in prima parte a acestui an de catre sistemele de franciza din Romania. Mai precis, este vorba despre aproximativ 32 de milioane de euro dintr-o piata estimata in martie acest an la aproximativ 800 de milioane de euro.

Contributia cea mai importanta la cifra de afaceri globala apartine in schimb companiilor din industria de bauturi alcoolice si din sectorul materialelor de constructii, care genereaza 37,5% din totalul cifrei de afaceri.

De asemenea, pe locul secund, cu o cifra de afaceri de 224 de milioane de euro, se afla francizele de distributie si retail - moda, bijuterii, electrice si electrocasnice, produse petroliere, cosmetice, urmate de francizele din domeniul serviciilor financiare, al publicitatii, al resurselor umane si intretinerii, cu o cifra de afaceri cumulata de 220 de milioane de euro.

Crestere de 12%

Specialistii CHR Consulting mizeaza insa pentru anul in curs pe o crestere aproximativa de 12% a cifrei de afaceri.

„Premisele de la care s-a pornit in estimarea procentului de crestere sint imbunatatirea cadrului fiscal si legislativ, dezvoltarea infrastructurii economice, cresterea nivelului de trai si implicit a puterii de cumparare, aparitia centrelor comerciale de tip mall in Bucuresti si in tara, cresterea fortei financiare a potentialilor investitori francizati sau master francizati“, explica Adriana Gioada, Brokerage&Legal Director in cadrul CHR Consulting.

Integral in Cotidianul