Proiectul de comunicare cu mediul rural "Eu fac stirile!", componenta a programului "Satul romanesc, sat european", initiat de Delegatia Comisiei Europene in Romania, isi propune sa aduca temele presei din teritoriu spre centru.

Programul „Eu fac stirile!” si-a propus sa aduca pe agenda publica, prin intermediul presei, temele de interes pentru satul romanesc, asa cum sunt ele percepute de locuitorii din zona rurala.

In acest context, s-a urmarit identificarea temerilor si miturilor legate de aderare, precum si incitarea presei in preluarea si tratarea acestora, in masura in care reprezinta ingrijorari autentice, de interes general. S-a incercat, printre altele, facilitarea preluarii articolelor cu aceasta tematica din presa locala in presa centrala.

Unicitatea proiectului „Eu fac stirile!” sta in conceptul original de realizare a unei retele active de parteneri in obtinerea si documentarea temelor.

„Antenele” rurale , impreuna cu jurnalistii, au construit o relatie de parteneriat pe termen lung, in cadrul careia „antenele” colecteaza si furnizeaza in mod activ jurnalistilor subiecte pe care acestia le prelucreaza jurnalistic si le ofera expunere prin publicare in presa locala.

Printre temele care au revenit frecvent in dezbatere se numara: migratia fortei de munca, agricultura in contexul reglementarilor europene, toleranta fata de minoritati si straini in mediul rural, protectia mediului, crotalierea, identificarea parcelelor, asigurarile agricole, impactul social al dezvoltarilor de infrastructura rurala, abandonul scolar etc.

„Felul in care oamenii vor sti sa foloseasca oportunitatile oferite de Uniunea Europeana va fi decisiv pentru ca ei sa fie castigatorii procesului de integrare, iar un avantaj important il reprezinta informarea. Acest program de comunicare vine in intampinarea nevoilor de informare ale locuitorilor din mediul rural.

Este un experiment unic ce le confera acestora un rol activ in generarea unor teme de larg interes”, apreciaza Jonathan Scheele, Seful Delegatiei Comisiei Europene in Romania, prezent la eveniment.

O mare parte dintre materialele de presa rezultate in cadrul programului pot fi accesate pe adresa www.inforural.ro Sunt reportaje scrise si audio, precum si o serie de 12 reportaje de televiziune, difuzate in emisiunea „Viata satului”, in perioada august - noiembrie.

Proiectul de comunicare rurala a fost lansat pe data de 13 martie si este derulat de Agentia de Monitorizare a Presei si DC Communication, in parteneriat cu TVR1 (Viata Satului), ca parte a Strategiei de Comunicare a Delegatiei Comisiei Europene in Romania.