Ce poate face un client atunci cand, singur cu ATM-ul, observa ca nu poate scoate cash de pe cardul bancar, dar mai tarziu va sesiza, in extrasul de cont sau prin consultarea unui alt bancomat, faptul ca primul ATM "spune" ca i-a eliberat banii?

In acelasi timp cu cresterea numarului de carduri si ATM-uri, si erorile acestora din urma cresc, generate de unele probleme de software.

Situatiile consemnate s-au consumat in mai multe orase din tara, printre care Bucuresti si Constanta, deci orase mari, cu "trafic" mare la bancomate.

La nivel international, bancile spun mereu atunci cand bancomatul greseste in favoarea clientului (spre exemplu elibereaza mereu doua bancnote pentru fiecare solicitata sau alte asemenea erori), dar atunci cand situatia este inversa, PR-ul isi face datoria prin tacere...

Concret, ce poti face daca bancomatul te dezavantajeaza? In primul rand, este nevoie de atentie, pentru ca macar sa stii daca ai fost dezavantajat; cei ce ruleaza constant bani si nu verifica decat ocazional, cei ce platesc adesea cu cardul bancar la comercianti, uita uneori calculul si ignora o posibila "frauda" realizata chiar de catre banca.

In al doilea rand, este nevoie de chitanta, astfel ca, oricat de stupid ar fi sa solicitati chitanta chiar si atunci cand nu aveti nevoie de informatii suplimentare, este mai bine sa o atuncati imediat la primul cos de gunoi decat sa suferiti o posibila pierdere. Inarmat cu chitanta in maxim 72 de ore, sansele de a reusi "reabilitarea" contului sunt maxime.

Cazurile de acest gen sunt destul de rare, dar nu se stie niciodata cui i se poate intampla, sunt absolut reale si iminente pentru programe de calculator care trebuie sa functioneze oricand. Oricine a folosit vreodata un computer intelege aceasta realitate.

Integral pe SMARTbank.ro