Cei 20 000 afectati de legea pensiilor au cuvantul (de Emil Stoica)

de Emil Stoica     Blog.Hotnews.ro
Joi, 5 iulie 2007, 0:00



Discutia pe tema impactului legii pensiilor asupra managerilor si profesionistilor de inalta calificare a intors chestiunea pe toate fetele, cred insa ca opinia cititorilor, direct afectati de modul nepredictibil si populist merita atentie.

In Romania exista, conform spuselor lui Varujan Vosganian, aproximativ 20.000 de persoane care au un salariu de peste 75 de milioane de lei lunar, suma care reprezenta limita aplicarii CAS.

Pentru a acoperi haul din buget obtinut in urma noii legi a pensiilor, dl. Vosganian a identificat aceasta categorie de angajati a caror munca sa fie impozitata suplimentar si a eliminat limita de 75 de milioane.

Ce credeti despre aceasta masura? Comenteaza subiectul pe blogul lui Emil Stoica








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


283 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    pesede (Joi, 5 iulie 2007, 10:59)

    gogu psihologu [anonim]

    e iar la putere. dar pana cand?
  • 0 (0 voturi)    
    PENSIi,pensii (Joi, 5 iulie 2007, 11:14)

    ionion [anonim]

    Toti abia asteapta sa participe la cresterea pensiilor- firmele dau urgent 1% din profit, iar cei cu salarii mari constata ca se pot indestula si cu mai putin ........ Guvernul se da naiv, dar noi oare ne putem permite acest lux???
    Apropo si cei cu pensiile speciale au o crestere proportionala ?- ma refer la execuantii justitiei comuniste si la scuristii adevarati(acum pensionati) ?? Slujira patria!!!???????????
  • 0 (0 voturi)    
    HA HA HA (Joi, 5 iulie 2007, 11:34)

    Cristian [anonim]

    Cat de tembel poti sa fii sa crezi ca o astfel de metoda chiar va aduce bani la buget?
    Ma ofer voluntar sa-i fac un curs D-lui Vosganian despre metodele de evitare a supraimpozitarii celor cu salarii mari.
  • 0 (0 voturi)    
    Din pacate... (Joi, 5 iulie 2007, 11:49)

    apo [anonim]

    ..eu nu am salariul asta si vad ca oamenii aia care au respectivul salariu nu au timp sa comenteze, muncesc, nu ca mine... Dar mie mi s-ar parea normal ca cei care platesc mai mult sa primeasca si mai mult la randul lor. Si pensii, si medical sa fie mai bine primiti, asigurari stomatologice, adica tot seringa aia refolosita si la ala care plateste cas 50 ron si la cel care doneaza 500 ron. Adica undeva sa fie o diferentiere. Parerea mea. Oricum trebuiau gasite alte surse
    Apo
  • 0 (0 voturi)    
    momeala politica a la PSD (Joi, 5 iulie 2007, 12:03)

    tariceanu 2/3 [anonim]

    PSD cere ,PNL se supune ,iar Basescu echilibrat si constient de efectele pe termen lung se opune.Ce vede batranul de la tara ?Ca Basescu se opune si psdeoliberalii vor face totul sa-i ajute pe sarmanii votanti.Dar iliesciada e demult apusa ...ha ,ha ,ha
  • 0 (0 voturi)    
    distrusii (Joi, 5 iulie 2007, 12:08)

    johny [anonim]

    o sa plateasca cateva mii de pensii din banii aia. De unde vor lua restu' pana la 5 milioane?

    In plus o sa ii si demotiveze pe oamenii care aduc cu adevarat banii in tara si vor innegri si mai mult bani care abia iesisera la suprafata... e un mod de a-si fura singuri caciula, dar din pacate asta se intampla pe pielea noastra.... Asta se intampla cand ajung la conducere niste distrusi...
  • 0 (0 voturi)    
    Cred ca ar trebui sa taca. (Joi, 5 iulie 2007, 12:09)

    Muc cel mic [anonim]

    Cei care au peste 75 de mil pensie sau salar ar trebui sa taca foarte cuviinciosi. Daca ar avea pensia aceasta de la un "oligarh" sau de la vro firma privata atunci e o preaba, dar cum majoritatea covarsitoare au papat 100-200 milioane pe luna de la stat "pentru ca isi faceau treaba in mod eficient" ... cred ca ar trebui sa inchida gurita si sa zica mersi ca nu se fac si nu se vor face anchete si pentru ei sau pentru copii lor cu "afaceri legitime si legale". SA PLATEASCA SI EI IMPOZITE CA NOI TOTI, ca oricum nu mai au mult de trait balaurii nomenclaturisti.
  • 0 (0 voturi)    
    chiar asa de prosti ne cred? (Joi, 5 iulie 2007, 12:09)

    calif [anonim]

    Suma pe care o vor obtine suplimentar e nesemnificativa, noutatea fiind aplicarea CAS la ceea ce depaseste 7500.
    Sa presupunem ca se va obtine o contributie suplimentara medie de 50lei (noi) pentu cele 20.000 de salarii. Cam 1.000.000lei... impartit la cei 5,5 mil. de pensionari, constatam ca pensia medie va putea sa creasca cu cca. 20bani (0,02%).
    Plafonarea CAS-ului a fost o masura prin care se dorea stimulare angajarii in Romania a unor specialisti pe salarii corespunzatoare. A renunta la asta pentru a creste pensiile cu 0,02% dovedeste ca si-au pierdut complet busola. De liberalism oricum nu mai are rost sa discutam...
  • 0 (0 voturi)    
    prostia nu are limite... (Joi, 5 iulie 2007, 12:13)

    G [anonim]

    Baiatul asta este exact un exemplu de intarire a teoremei ca prostia este infinita... un calcul simplu arata ca cei cu 7500 RON dau la stat mai bine de 2000 RON taxe si alte rahaturi, apoi vin angajatorii care pt un astfel de angajat mai platesc inca 30% din 7500 RON..... traiasca ROMANIA acest loc HIDOS !!! si se mai mira de ce lucreaza lumea la negru :)
  • 0 (0 voturi)    
    EMIGRAREA, ultima solutie (ce mai caut eu in RO???) (Joi, 5 iulie 2007, 12:17)

    dan [anonim]

    Muncesc ca un bou de dimineata pina seara, am copii de crescut, rate la casa si la masina de platit, si vin niste imbecili de politicieni care decid ca trebuie sa contribui mai mult la fondul de pensii ca sa aiba ei mai multe voturi in alegeri. Asa, pe principiul "lasa ca are de unde". Ei bine, NU, nu am de unde! DACA AI VENIT MARE, AI SI CHELTUIELI MARI - e la mintea copiilor aceasta realitate. IAr banii astia pe care ii dau acum n-or sa se intoarca la mine cind o sa fiu pensionar, trebuie sa fii naiv sa screzi asta. Asa ca simt cum o sa emigrez in curind cu toata familia. O sa ma mut intr-o tara in care munca e incurajata si cei care muncesc mai mult nu sint jefuiti de politicieni avizi de voturi.

    Hai pa, ca am de lucru acuma...
  • 0 (0 voturi)    
    bravo Vosganian (Joi, 5 iulie 2007, 12:24)

    Calrisa Anton [anonim]

    E o masura de bun simt si normala in otate tarile democratice: impozitarea progresiva in funtie de venit. Din SUA pana in Japonia trecan prin UK e valabila in toate democratiile consolidate
  • 0 (0 voturi)    
    Ce e ciudat... (Joi, 5 iulie 2007, 12:36)

    Capitalistul Costica [anonim]

    ... e faptul ca Vosganian parea ca intelege fenomenul economic.

    Oare nu poate sa-si dea seama ca marind contributia numarul de salarii de peste 75 milioane brut se va reduce la jumatate ? Asa cum zice Cristian mai sus, sunt metode suficiente pentru a se evita plata acestei contributii.
    Iar cum salariile alea vor trece in economia neagra (sau gri in cazul fericit) statul nu numai ca nu va incasa sume in plus dar va pierde si celelalte impozite care se plateau pana acum la acele salarii.

    Speram cu totii ca presedintele Basescu sa aiba suficient de multa minte sa nu promulge aceasta lege tembela.
  • 0 (0 voturi)    
    In sfarsit normal (Joi, 5 iulie 2007, 12:47)

    claudiu [anonim]

    Asta nu e suprataxare ci e taxare normala. Pana acum cei cu salarii peste 7000 RON aveau avantaje fata de cei cu salarii mai mici, ei nu m-ai plateau o cota parte din salariu pt. CAS pt ce depasea 7000. Legea era facuta in asa fel incat facea "bogatii" mai bogati iar saraci mai saraci.
  • 0 (0 voturi)    
    Pensii (Joi, 5 iulie 2007, 12:51)

    fane [anonim]

    Se intreaba cineva cati dintre cei care au astazi salariul minim pe economie si inca multi altii care taie frunza la caini , daca nu vor dori sa se pensioneze dupa aceste masuri, in care unul munceste si unul priveste, se vor pune in practica? Nu vor ajunge "privitorii" sa ne depaseasca? Aici ma refer numai la cei care sunt pensionati pe caz de boala "inchipuita" si nu la cei care s-au chinuit ani de zile pentru o pensie onorabila. Cred ca fiecare dintre noi cunoaste cel putin 10-20 de cazuri, "pensionari" care ne sfideaza pentru ca nu "ne-am descurcat". Cred ca intregul sistem este guvernat gresit. Nu acestea sunt masurile care trebuiesc luate.
  • 0 (0 voturi)    
    "specialisti de inalta calificare" (Joi, 5 iulie 2007, 12:52)

    liviur [anonim]

    sunt de acord cu ideea de fond in sensul ca nu gasesc normal ca cei cu salarii mari sa plateasca de n ori mai mult decat altii, practic in schimbul acelorasi servicii. e prea de stanga.
    nu sunt insa de acord cu felul in care puneti problema. faza cu "specialisti de inalta calificare" cu salarii de peste 75 milioane e o gluma buna, cred ca ati folosit-o sa nu ramana doar managerii. un chirurg (cred ca sunt foarte putine calificari "mai inalte" decat asta) castiga ~20mil. nu mai zic de rezident (
  • 0 (0 voturi)    
    unul din cei 20000 (Joi, 5 iulie 2007, 13:06)

    Cristi [anonim]

    problema se va rezolva cumva ....
    daca gradul de impozitare creste probabil ca am sa trec pe firma si n-o sa mai pupe ei nici ce plateam pana acuma ...
    ...sau ... la negru ... cine credeti ca e prost sa vada cum i se injumatatesc veniturile ? cine are atata intelegere ? :)))))
  • 0 (0 voturi)    
    Schimbare raport salariati-pensionari (Joi, 5 iulie 2007, 13:11)

    omvomv [anonim]

    Fara schimbarea raportului salariati - pensionari nu se poate face nimic. Taxarea pe care o introduce statul poate fi eficienta doar in masura in care devine nerentabil sa-ti ascunzi veniturile. Restul sint vorbe goale si populism ieftin.
  • 0 (0 voturi)    
    Calrisa Anton (Joi, 5 iulie 2007, 13:22)

    mefisto [anonim]

    Tu ai dreptate intr-un fel... Numai ca in tarile democratice si beneficiile se intorc in aceeasi maniera. Ca atare atunci cand platesti mult la fondul de pensii obtii o pensie conform cu plata pe care o faci.

    In cazul in care nu-ti cer prea mult: Crezi ca in acelasi fel stau lucrurile si in Romania? Oamenii astia nu sunt suparati atat pentru faptul ca li se maresc niste contributii cat pentru faptul ca statul roman nu le ofera nimic in schimbul acelor contributii, ca statul roman imparte societatea in 2: unii supracalificati care sunt pe post de fraieri si care contribuie mai mult la bugetul de stat dar carora nu le ofera si beneficii pe masura aportului, si altii care sunt batrani si bolnavi care trebuie sa fie beneficiari ai acestor fonduri, utilizati pe post de masa de manevra pentru castigarea de batalii electorale.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu e corect ! (Joi, 5 iulie 2007, 13:23)

    vali [anonim]

    Sunt o gramada de tineri de la tzara, foarte ambitiosi, veniti in Bucuresti sa termine oricum, o facultate oarecare, si apoi sa lucreze de dimineata pana seara, avand comportament de slugi supuse, tocmai pentru a castiga sume mari de bani. Vor sa uite complet de noroaiele din satul sau comuna lor, asa ca au neaparat nevoie de masini luxoase, costume scumpe etc. E de inteles. Si astia ce vor sa faca ? Sa isi bata joc de efortul lor !
    Nu e corect !
  • 0 (0 voturi)    
    specialisti (Joi, 5 iulie 2007, 13:29)

    viox [anonim]

    Cei care castiga bani multi nu sunt "specialistii de inalta calificare". Nici vorba ! Sunt oameni dispusi sa faca orice. O cititoare de prompter de la asa-zisele televiziuni (protv, antena 1 etc.) catiga o multime de bani, dar...
  • 0 (0 voturi)    
    salarii (Joi, 5 iulie 2007, 13:32)

    salarist [anonim]

    5 salarii medii brute rezulta 5*1270=6350
    7500-6350=1150

    angajatul plateste 9.5%
    angajator conditii normale=19.75%

    Presupune guvernul ca reduce 9.5% implicit si 19.75% in 2008

    de unde se vor acoperi diferenta de 1150+reducerile CAS ??
    Hombre

    By
  • 0 (0 voturi)    
    pensiilor (Joi, 5 iulie 2007, 13:34)

    udrescu mircea [anonim]

    PSD UL ESTE SINGURUL BENEFICIAR AL MAJORARII PENSIILOR,PENTRU-CA DOAR CEI DE PESTE 65 ANI MAI VOTEAZA PARTIDUL LUI ILIESCU,DE FAPT PE ILIESCU.
    VORBIND DE VOSGANIAN-CARE, AM INTELES CA ARE DOCTORATE IN ECONOMIE -MA ASTEPTAM SA NU SA FACA DE CATERINCA PRIN EXPLICATII PUERILE CARE TIN DOAR LA FRAIERI.ORICUM,BASESCU VA CADEA TOT IN PICIOARE, DACA EXPLICATIILE VOR FII PERTINENTE SI CREDIBILE ,VA SPUNE A-TI VAZUT SA VERIFICAT SI NU ESTE O FACATURA IAR,DACA EXPLICATIILE NU VOR FII PERTINENTE VA ZICE VEDETI ,V-AM SPUS DE LA INCEPUT CA MARIREA ESTE O CACIALMA PENTRU ACISTIGA VOTURI.ATITUDINEA LUI BASESCU NU VA VA FACE SA MIGREZE ELECTORATUL PD-ULUI.
  • 0 (0 voturi)    
    salarii (Joi, 5 iulie 2007, 13:42)

    salarist [anonim]

    5 salarii medii brute rezulta 5*1270=6350
    7500-6350=1150

    angajatul plateste 9.5%
    angajator conditii normale=19.75%

    Presupune guvernul ca reduce 9.5% implicit si 19.75% in 2008

    de unde se vor acoperi diferenta de 1150+reducerile CAS ??
    Hombre

    By
  • 0 (0 voturi)    
    pensii (Joi, 5 iulie 2007, 14:32)

    paul [anonim]

    Si eu lucrez de dimineata pana seara, am rate, copii si trebuie sa mai si traiesc, dar totusi sunt de acord cu aceasta masura sociala. Doresc sa pun o intrebare tuturor care se vaita ca au salarii mari: ce credeti ca simt acesti oameni care totusi au muncit o viata si nu au bani de medicamenete si alimente pentru ca nu se pune problema de huzur? Eu cred ca nu merita sa fie pedepsiti si de noi pentru ca pe toti ne-a pedepsit clasa politica din Romania. Bravo PSDLIBERARILOR. RUSINE VOCABULARULUI BASESCIAN.
  • 0 (0 voturi)    
    Calrisa Anton - as da mai mult dar sa-mi dea mai mult (Joi, 5 iulie 2007, 14:38)

    Esa [anonim]

    nu stiu daca dumneavoastra stiti dar pensia in Romania este limitata, eu pot sa platesc oricat, dar voi primi maxim de 3 ori ceva, daca nu ma insel salariu mediu pe economie.

    nu mie rusine sa spun ca castig peste 7500 RON pe luna, dar nu cred ca vrei sa stii cat trebuie sa sacrific pentru asta. Dar stiu de ce o fac. Daca se creste cuantumul CAS il voi plati cu conditia ca in momentul cand ies la pensie sa imi plateasca proportional cu cea am platit.

    Sau daca crezi ca nu am dreptate am si o alta solutie: in curand o sa pot sa-mi fac pensie privata - ceea ce cu siguranta voi face - si voi renunta sa mai platesc la stat. Sa ii vad eu atunci pe guvernanti de unde mai iau bani sa plateasca pensiile la restul.

    In caz ca nu stiai un mare numar de economistii sustin ca acest sistem paternalist va ceda la un moment dat tocmai ptr ca cei care castiga putin vor iesi repede la pensie sau in somaj ca sa ia mai multi bani.

    Fara nici un fel de resentimente
  • 0 (0 voturi)    
    Nedreptate (Joi, 5 iulie 2007, 14:43)

    Valentina [anonim]

    Sunt una dintre persoanele lovite de aceasta nedretate. De ce trebuie eu sa platesc mai mult CAS, in conditiile in care nu voi primi mai mult de 5 puncte de pensie? Sunt de acord sa platesc CAS neplafonat daca si pensia mi se garanteaza a nu mai fi plafonata la maxim 5 puncte de pensie. Iar pentru cei ce ii inchipuie ca daca am salariu mare trebuie sa fiu impozitata diferentiat fata de ceilalti, sunt doar niste comunisti puturosi si invidiosi.
    Daca ei ar fi fost capabili sa cistige mai mult, altfel vorbeau. dar pentru ca nu sunt in stare, atunci "sa moara capra vecinului".
    Ce e trist e ca un partid asa-zis liberal vine cu politici de extrema stinga. ( de fapt asta sunt ei: ciori rosii vopsite in negru)
  • 0 (0 voturi)    
    M-am saturat de stat (Joi, 5 iulie 2007, 14:51)

    Sargon [anonim]

    Eu vreau ca angajatorul meu sa-mi dea mie banii cu care plateste CAS-ul/Asigurarea de somaj/Asigurarea de sanatate si eu sa decid daca vreau sa cotizez la vreun fond de pensii sau nu.

    Statul ne fura pe noi, pe salariati cu 50% din banii de pe urma muncii noastre, iar cind trebuie sa ne dea pensia, ne da cam 4-5% din cit am contribuit, restul este reprezentat de chetuilelile birocratice (salariile imense ale secretatilor de stat si ale directorilor de institutii de stat)
  • 0 (0 voturi)    
    mi-a luat-o esa inainte (Joi, 5 iulie 2007, 15:14)

    Luke [anonim]

    i-a intrebat cineva pe pesedeoliberalii astia ce se va intampla cand se vor face pensile private? binenteles ca nici un leu n-o sa mai ajunga la ei si multi din cei peste 35 de ani sau care e limita de la care nu e obligatoriu vor trece la privat din cauza acestei masuri.
    cat mai e pana explodeaza butoiu cu pulbre? fitilul e tot mai scurt
  • 0 (0 voturi)    
    tot trebuie sa platim (Joi, 5 iulie 2007, 16:17)

    Gabi [anonim]

    chiar si dupa realizarea unui fond de pensii private, o persoana va fi obilgata sa plateasca un procent statului, pentru ca desi aceea persoana are va avea o pensie privata, va avea in conditiile legii existente si o pensie de stat care va fi mult mai mica(cotata la nr ala de puncte), in concluzie platim oricum statului! mama lor de hoti!
  • 0 (0 voturi)    
    generatia de sacrificiu (Joi, 5 iulie 2007, 17:07)

    gigel [anonim]

    ring a bell? Noi am fost generatia de sacrificiu. Acum si pensionarii trebuie sa fie "generatia de pensionari de sacrificiu". Asta e. De ce nu iau banii de care vor deputatii sa-si cumpere audi A6 si BMW seria 5 ca masini de seriviciu?!?! Nu poti sa incepi sa darami economia care si asa e firava, bagand inflatie, marind deficitul prin actiuni pur populiste? De ce? As vrea sa injur acum foarte vulgar actiunile astea lui Tariceanu care joaca dupa cum canta PSDul, singurul beneficiar al acestei actiuni. Oamenii astia sunt niste impotenti dpdv intelectual. Tariceanule...du-te acasa, ia-l si pe Vosganian cu tine pe motocicleta.
  • 0 (0 voturi)    
    pentru #24 si altii care gandesc defectuos ca el (Joi, 5 iulie 2007, 19:55)

    alias [anonim]

    mai paule, tu esti sarac cu mintea, fara suparare...
    pai mai amice, delanastere, suntem cu totii egali. Altii aleg sa bata mingea pe maidan la vremea la care ar trebui sa invete, si sa ajunga manageri cu salarii de peste 7.000 RON/ luna.

    In alta ordine de idei, daca tot sunteti voi astia socialisti, ce ar fi sa imprumutati masina proprie si vecinilor care nu au un autoturism? Sau ce ar fi sa primiti in gazda oameni care nu au o proprietate locativa?
    Sunt sute de mii de batrani care detin apartamente, case dar care sunt saraci, ca au pensii mici, dar pe de alta parte,sunt sute de mii de oameni care nu au locuinte...

    Haide Mr. Paul, primeste tu pe cineva in gazda (gratis, asa in spirit social), mai imprumuta dacia din ograda si vecinilor care nu au avut sansa sa aiba un asemenea bun, si atunci mai poti deschide pliscul.

    Sunt perfect de acord ca pensiile trebuiesc marite. Nivelul actual este sub orice critica, insa aici ma refer la pensiile mici. Nu sunt de acord ca statul sa abuzeze de pozitia sa si sa impuna un tratament inegal pentru cetatenii Romaniei. Banii de pensii pot sa vina din pensiile de zeci de milioane ale fostilor securisti, si nu numai.
    Este incredibil cum unul ca Ilie Merce, un tortionar care a stors multe lacrimi de suferinta din inimile celor chinuiti de el, poate sa primeasca zeci de milioane de lei pensie!!! Eu nu am salariul lui, desi muncesc 10 ore/zi, intr-un stres continuu...

    Si ca sa inchei, as putea spune ca din punct de vedere social, asistarea sociala ecxesiva a unei clase de oameni pe seamaalteia nu va face bine.

    Sa traiti dle Presedinte pentru verticalitatea de care dati dovada! Asta da Presedinte... Doresc si eu sa vad sursele de finantare a fondului de pensii, iar daca nu este sustenabil, sa se propuna o alta schema de sustinere a acestuia: sa contribuie pensionarii cu pensii mari, ca ei si asa nu produc nimic, si nici nu au produs ceva vreodata...
  • 0 (0 voturi)    
    Pensiile (Joi, 5 iulie 2007, 20:48)

    Mirela [anonim]

    Consider ca e normala marirea pensiilor, dar eu as fi facut aceasta marire doar la cei care au intradevar pensii mici, sau as fi facut-o proportional. De exemplu cei cu pensii sub 500 ron o majorare cu 50%, cei inte 500-750 ron de ex cu 45 %, la cei cu pensii intre 750-1000 ron de ex 40%, si tot asa mai departe, iar celor care au pensii peste 2000 ron nu le-as mai da nici o majorare semnificativa fiindca ei au din ce sa traiasca. Abia dupa ce fiecare pesionar ar avea un trai decent m-as gandi sa le majorez si celor care au destul fiindca o majorare de 50% la o pesie mica insemna ceva dar nu foarte mult, in schimb la o pensie mare insemna mult. In felul acesta nu s-ar mai simti prost nici angajatii care muncesc 10 ore pe zi dar care care nu primesc nici cat au unii pensie.
  • 0 (0 voturi)    
    Despre pensionari (Vineri, 6 iulie 2007, 8:38)

    RazvanM [anonim]

    In Romania noastra draga exista 2 mari categorii de pensionari: cei care au fost demnitari, inalti functionari, magistrati, politisti, securisti, militari si RESTUL. Prima categorie incepe de la nivelul de 2000 RON pensie si merge pana la peste 10.000 RON (excluzand eventualele demnitati suplimentare actuale). Sa luam ca exemplu un magistrat care a activat inainte de pensie ca membru al Inaltei Curti: acesta poate iesi la pensie cu o suma de aproximativ 10.000 RON, pentru ca beneficiaza de prevederile unei legi speciale. Un fost Secu, de asemenea beneficiaza de prevederile unei legi speciale si sunt sigur ca 2.000 RON ajung sa aiba pensie doar gradele inferioare, eventual cei care s-au pensionat cu salarii compensatorii, inainte de varsta legala la restul prostimii.

    Acum sa vedem cu cat iese la pensie un profesor, un doctor, un inginer sau un muncitor, care nu beneficiaza de legi speciale (exista totusi legi de pensionare care au fost date cu dedicatie pentru perioade scurte de timp, care au dublat pensiile beneficiarilor si de care au beneficiat soti/sotii/rude/clienti de demnitari): 300-800 RON. Deci un cetatean normal ajunge sa aiba dupa un stagiu de cotizare de vreo 40 de ani aproximativ 100-250 euro pensie!

    Concluzie: tortionar -> salariu mare, 25-30 de ani de serviciu si pensie linistita; fraier -> salariu dupa puteri, 40 de ani de munca si pensie de rahat! Mie imi este teama ca atunci cand dau locul in tramvai unui batranel ingrijit si zambitor, de fapt ajut pe un fost zbir in fata caruia au tremurat mii de oameni.
  • 0 (0 voturi)    
    Pensiile, mama lor de pensii (Vineri, 6 iulie 2007, 9:37)

    Superstar [anonim]

    Intr-o democratie consolidata, aducerea pensiilor la un nivel civilizat este un lucru normal. Repet, intr-o democratie consolidata. In Romania pensiile au fost si vor fi (pana cand, totusi?) momeala electorala. Clar, la vedere, in ciuda explicatiilor primului ministru CPT sau ale celor care au votat marirea lor.
    Fiecare dintre noi va ajunge batran, dar mereu speram ca batranetea nu ne-o voi trai-o la mila politicienilor. Speram ca vom reusi sa avem o economie solida (nu stiu cum se poate realiza acest lucru practic neavand studii economice, dar pentru aceasta ii platim pe functionarii nostri cu salarii frumoase, sa-si puna mintea la contributie, nu?) care sa suporte astfel de miscari economice.
    Inca o data suntem considerati niste papusi electorale, niste incapabili sa inteleaga ca ei este smecheri. NU VA APUCA DISPERAREA?
  • 0 (0 voturi)    
    completare (Vineri, 6 iulie 2007, 13:35)

    Anon Imus [anonim]

    pt #25 Esa
    nu vei putea renunta la contributia la stat!
    Ci vei avea dreptul sa contribui la un fond de pensii privat
    Asa ca vei plati de doua ori : 1 pentru pensia de stat si 2 pentru pensia suplimentara

    respecte,
  • 0 (0 voturi)    
    Anon Imus - completare (Vineri, 6 iulie 2007, 14:12)

    Esa [anonim]

    nu voi plati de 2 ori, din procentul pe care il platesc acum care cred ca este 9,5% voi avea posibilitatea sa directionez o parte catre pensiile private - iarasi dupa cum stiu 2% ( deci statul va mai lua doar 7,5% ) , deja o sa aiba o alta gaura de acoperit, in afara de marirea de pensii pe care vor sa o aplice.

    eu sper ca in timp, pana sa ajung eu la pensie, ca acest procent sa devina mai mare - cine stie poate chiar se vor inversa.

    La acest lucru ma refeream cand am scris mesajul anterior.

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by