Ford a depus singura oferta finala pentru Automobile Craiova

de Dragos Comache     HotNews.ro
Joi, 5 iulie 2007, 0:00



Compania americana Ford a depus pana la termenul limita, care a expirat joi la ora 16:00, singura oferta pentru preluarea pachetului de 72,40% din capitalul social al Automobile Craiova, se arata intr-un comunicat al Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS).

Oferta Ford Motor Company a fost inregistrata la sediul AVAS la ora 14:00.

Pentru fabrica de la Craiova au depus oferte neangajante General Motors Corporation, Ford Motors Company si compania Russian Machines, parte a grupului rus Basic Element controlat de Oleg Deripaska, unul dintre cei mai bogati oameni din lume.

Istoria Daewoo Automobile Romania

Compania Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994, ca societate mixta intre grupul Daewoo, reprezentat prin Daewoo Heavy Industry - care detinea 51% din actiuni, si statul roman, reprezentat prin Automobile Craiova, cu 49% din actiuni.

General Motors si alti parteneri au preluat in anul 2002 o parte a activelor companiei coreene Daewoo Motor, aflata in faliment, insa printre aceste active nu s-a numarat si compania de la Craiova.

In anul 2004, Daewoo Motor a propus Guvernului Romaniei vanzarea pachetului de actiuni pe care il detinea la Daewoo Automobile Romania, conversia datoriilor pe care compania romana le avea la societati din grupul Daewoo si vanzarea pachetului rezultat din conversie.

Anul trecut, autoritatile romane au anuntat ca doresc sa vanda Daewoo Automobile Craiova pana in iunie 2007, dupa ce statul a preluat pachetul de actiuni detinut de grupul sud-coreean la compania romaneasca.

Tranzactia a fost evaluata la 60 milioane dolari, din care 50 milioane de dolari reprezinta cumpararea pachetului majoritar de actiuni, iar 10 milioane dolari reprezinta datoriile uzinei din Craiova catre firme din grupul Daewoo.

Automobile Craiova are un capital social de 39.783.166,5 lei. In afara de AVAS, ceilalti actionari ai societatii sunt SIF Oltenia, cu 22,0620% si alti actionari, cu 5,5348% din capitalul social.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


107 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Masinuta Romanului (Joi, 5 iulie 2007, 17:41)

    Lincoln(Abraham) [anonim]

    Astia vor scoate o masina ptr.romanii bogati,in valoare 9-10 mii eur;ptr romanii saraci raman in continuare francezii de la Pitesti(Loganii) cu acea vestita masina de numai 12 mii eur.(in Franta euroiul este mai puternic,inca odata decat euroiul din Romania,in concluzie nu ei au gresit cand au spus Logan de 5000 eur,ci voi astia de aici care nu stiti sa socotiti).
  • 0 (0 voturi)    
    binishor (Joi, 5 iulie 2007, 17:44)

    bullet dodger [anonim]

    sa vedem ce spaga cere tariceanu si daca nu e prea nesimtita si ford o plateste poate se vor face masini ca lumea la craiova, nu dulapuri pe roti ca la...stiti voi unde
  • 0 (0 voturi)    
    poate merge ceva (Joi, 5 iulie 2007, 17:55)

    insfarsit [anonim]

    cu astia! Sa ma lase ciocu mic dacia Logan ...
  • 0 (0 voturi)    
    Ford Oltenia (Joi, 5 iulie 2007, 18:02)

    Ford T [anonim]

    Primul automobil cu patru volane din lume de asemenea primul automobil cu stergatoare de parbriz pe interior va fi produs la Uzinele Ford din Craiova. De ce?
    Oltenii vor sa conduca cu toti de asemenea oltenii scuipa seminte pe parbriz deci stergatorul interior este necesar.
    Semneaza: un ardelean mincat de olteni!
  • 0 (0 voturi)    
    ar fi bine.. (Joi, 5 iulie 2007, 18:18)

    Bogdan [anonim]

    Nu mi se pare scump sa produca o masina de 10.000 de euro. Oricum Daewoo este si era mult mai fiabila decat Dacia, care este o bataie de joc la adresa cumparatorilor(care sunt multi din pacate). Sa speram numai ca o sa fie bine.
  • 0 (0 voturi)    
    hahahahah (Joi, 5 iulie 2007, 19:55)

    gigi [anonim]

    m-am prapadit de ras nenea de la 4, tare :)
  • 0 (0 voturi)    
    Nu va excitati prea tare... (Joi, 5 iulie 2007, 20:37)

    Renato [anonim]

    ... fabrica din Craiova revine la ce a inceput, adica la ... Oltcit-uri :) Mai precis varianta Ford a Oltcit-ului, Fiesta.
    Este clar declarat de Ford ca prima miscare va fi mutare la Craiova a liniei din Spania care face Fieste.
  • 0 (0 voturi)    
    DA.... (Joi, 5 iulie 2007, 23:25)

    Asa....si? [anonim]

    .... Ford Fiesta e o masina ok si de prima mana,accesibila si ca pret si de o calitate buna! Am condus o fiesta si am fost tare placut surprins de aproape tot.
  • 0 (0 voturi)    
    FORD este un gigant mondial (Joi, 5 iulie 2007, 23:45)

    Cristi-Craiova [anonim]

    Unii vor fi carcotasi si acum dar prin venirea FORD la Craiova va fi bine nu numai pt orasul Craiova ci si pt Romania. O concurenta intre producatorii auto nu poate fi decat benefica
  • 0 (0 voturi)    
    Ford (Vineri, 6 iulie 2007, 7:10)

    Gabi Dumitras [anonim]

    Sa nu uitam ca Ford a repus pe picioare Jaguar. Fiti bineveti. Avem nevoie de firme puternice care sa poate face autoturisme care nu neaparat trebuie destinate pietei din tarisoara noastra ( ce nu v-ar place daca Ferari s-ar face in Romania ? )
    Indiferent ce vor face aici: Fieste sau de ce nu noul SUV care va aparea peste 1-3 ani sunt bineveniti.
  • 0 (0 voturi)    
    Ford cam scartzaie... (Vineri, 6 iulie 2007, 9:01)

    Renato [anonim]

    Lucrez pt client american.
    Cand i-am zis de Ford, mi-a zis ca e una dintre cele top 10 nesigure companii americane. Insasi faptul ca au folosit preluarea Daewoo Craiova ca factor de presiune impotriva sindicatelor din Spania ca sa o lase mai moale spune ceva...
    Clientul meu zicea ca ne-ar fi mai bine daca ar veni GM. Cei din Daewoo care au discutat cu GM au zis ca daca ar fi venit ei, pe platformele de Cielo se putea trece in 2-3 luni la productia de Vectra. Asa, cu Ford un an nu o sa scoata nimic, iar cand o sa scoata... Ce ati fi preferat, Fiesta sau Vectra? care va concura Loganul ?
  • 0 (0 voturi)    
    @ Ford T #4 (Vineri, 6 iulie 2007, 9:13)

    Stefan [anonim]

    Ce ofticat esti vere?!
    Asa e cand ai procesorul slab.... Te fac ceilalti.
  • 0 (0 voturi)    
    FORD (Vineri, 6 iulie 2007, 9:48)

    Maria [anonim]

    Cred ca solutia Ford este cu mult mai buna decat varianta Daewoo. Daewoo si-a batut joc de fabrica aia. Ford nu isi poate permite sa faca asa ceav. Vor investi bani seriosi, va reconstrui din temelii fabrica, va aduce linii de productie noi si moderne, va crea locuri de munca si va aduce conditii de munca pentru salariati mult mai bune decat ce oferea Daewoo, va antrena investii mari si din partea altor companii care vor fi selectate ca si furnizori de componente ( daca nu de la inceput, cel putin intr-un an sau doi va avea furnizori de pe pata romaneasca ). Oricum zona se va dezvolta fantastic si asta nu va fi decat spre bine. Plus ca va creste concurenta intre cei 2 producatori. Eu spun ca nu poate sa fie decat un aspect pozitiv pentru Romania si Craiova.
    Cat despre spaga...well, se vinde ceva sau se face ceva in tara asta fara o spaga barosana data cui trebuie???
  • 0 (0 voturi)    
    e clar de bine! (Vineri, 6 iulie 2007, 10:02)

    io [anonim]

    si au am auzit ca se vor face Fieste aici si e chiar bine. Fiesta era oricum cel mai ieftin produs de la Ford asa ca acum va fi si mai ieftina... sa speram.
  • 0 (0 voturi)    
    Spaga (Vineri, 6 iulie 2007, 11:29)

    John [anonim]

    Pentru Maria de la 10: sunt de acord cu tot ce ai spus si am decit o mica completare. Spaga se ia peste tot in lume pentru o afacere ca asta cu statul. Problema cu unele guverne din Ro e ca cer mai mult de 10% ceea ce nu se face. Si uite de ce nu au reusit sa vinda pina acum Olcitul ..... deci ii felicit pe actualii guvernanti pentru bunul lor simt
  • 0 (0 voturi)    
    Ford nu va concura Dacia (Vineri, 6 iulie 2007, 12:07)

    Tetelu [anonim]

    Daca Ford va face Fiesta la Craiova sigur nu va putea concura Loganul. Fiesta e o masina de oras. Va fi cumparata ca o a doua masina in Romania (asa cum se cumpara Corsa/Clio/Spark acum), dar nicidecum ca masina de familie.
    Spunea cineva mai sus ceva de designul Logan. Ca e urit, ca e cutie pe roti, etc. Cifrele de vinzari la export vorbesc si pina la urma asta conteaza. 50% din productie, pe primele 5 luni ale anului, au mers la export. Daca ne uitam care e a doua tara din Europa in care se exporta, o sa vedem Germania, care nu poate fi acuzata ca nu are oferta si calitate pe segmentul auto din productie proprie. Cu 9000 de masini exportate/vindute in Germania pe primele 5 luni, Dacia nu face decit sa demonstreze ca si neamtul (fie el si imigrant) apreciaza raportul pret/calitate al Loganului. Si degeaba ne lamentam, Renault vinde si inca vinde bine!
    Sa dea Dzeu sa fie si la Craiova o investitie reusita sa ajunga si ei la 200 mii de masini produse/vindute pe an (Daewoo nu a reusit!) si nu cum spunea cineva mai sus, ca investitia Ford este doar pentru a da peste nas sindicatelor din Spania.
  • 0 (0 voturi)    
    Bine ca nu au venit rusii! (Vineri, 6 iulie 2007, 12:18)

    Popescu [anonim]

    Bine ca nu au venit rusii !!!

    Daca cineva a tras sforile sa nu vina rusii merita felicitat !
  • 0 (0 voturi)    
    Ford (Vineri, 6 iulie 2007, 13:10)

    Maria [anonim]

    Pt.#11 : Daca GM era asa buna, atunci de ce nu a acceptat sa fie actionar la Daewoo inca din 2002? Ca sa nu mai vorbim ca nici nu au depus oferta finala. E adevarat ca Ford nu o duce tocmai pe roze in State, dar in Europa are o mare greutate.
    Stiu ce au facut pentru oate zonele unde ei au construit fabrici.
    Vor aduce si aici tehnologie noua, nu ca GM care ar fi folosit o fabrica facuta din ciurucuri.
    Cat despre concurenta cu Loganul. Ei nu vin aici sa concureze Loganul, ci in primul rand ca au un deficit de capacitate de productie. Ma indoiesc ca Ford face o investie atat de mare doar ca sa lupte cu tractorasul nostru. Nu cred ca aici vor face dezvoltare, cel putin nu deocamdata. Hai sa nu gandim local, caci afacerile au devenit azi globale si nimeni nu mai gandeste ingust.
    Pt. #15. Nu avem noi de unde sa stim cat a fost spaga. E bine insa ca intr-o forma sau alta lucrurile s-au miscat si e si un castig pentru Romania si nu doar pentru cei care iau deciziile. Cred intr-adevar ca e o vanzare inspirata, o vanzare de viitor si nu doar o sursa de bani pentru cei de la putere.
    Asa ca, baieti, investiti in Craiova, va creste puternic :) Exemple avem destule de la alte investitii cu cap facute in alte orase decat Bucurestiul.
  • 0 (0 voturi)    
    ford si dacia (Marţi, 17 iulie 2007, 22:01)

    catalin [anonim]

    cred ca e bine mai ales pentru industrie venirea ford in romania.este o emblema mondiala si nu va disparea niciodata;sa speram ca treaba va fi serioasa cel putin ca cea de la pitesti;in ceea ce priveste concurenta cu dacia va fi de bun augur, astfel dacia poate va reusi sa finiseze minusurile pe care le are (tabla,vopsea) ,chiar daca cred ca v-a ramane cea mai buna alegere pentru romanul de rand.fiesta nu e cu mult peste logan.sunt fff asemanatoare.masini decente.
  • 0 (0 voturi)    
    ford & daewoo (Luni, 23 iulie 2007, 15:58)

    Florin [anonim]

    eu zic sa asteptam sa treaca timpul, si apoi o sa vedem ce o sa fie. m-ar bucura sa avem o masina mai buna decat Logan la acelasi pret (sau mai mic, sau un pic mai mare).

    pentru tipul cu GM... ai dreptate ;)

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by