Noua generatie 308 a modelului compact de la Peugeot este o piesa-cheie pentru PSA (Peugeot - Citroen), cu care Peugeot trebuie sa-si creasca profitul si cifra de afaceri. Noul Peugeot 308 va iesi pe piata in ultima parte a anului si va avea o concurenta acerba, pe cel mai aglomerat segment de piata din Europa, acolo unde Volkswagen Golf, Opel Astra si Renault Megane sunt senatori de drept.

308 trebuie sa duca mai departe succesul lui 307, care, intr-o cariera de 7 ani, s-a vandut in peste 3 milioane de unitati, cu precadere pe piata europeana. Christian Streiff, nou presedinte PSA, mizeaza pe ameliorarea rentabilitatii, pana in 2010, prin reducerea costurilor si reinoirea rapida a gamei, incepand chiar cu 308.

Acesta se va produce in fabricile de la Sochaux si Mulhouse si, spre deosebire de generatia anteroara, mizeaza pe o alura ceva mai sportive, pe cele mai noi motorizari PSA, atat pe benzina, cat si diesel HDi, precum si pe o performanta transmisie manuala in 6 trepte. Motorizarile diesel au fost dezvoltate impreuna cu Ford, iar cele pe benzina, cu BMW.

Peugeot 308 ar putea avea si un motor hibrid, pana in 2009, iar gama se va diversifica ulterior prin versiunile break, coupe si monovolum.

integral in AutoNews.ro