Bloggerii despre concertul Rolling Stones

de B. Blagu     HotNews.ro
Miercuri, 18 iulie 2007, 0:00



“Iata, in ceasul al douasprezecelea, Rolling Stones e aici si libertatea a invins, desi ei au pierdut, si copii lor ii privesc uimiti si nu inteleg acest sentimentalism patetic fata de o trupa de batranei simpatici, dar pana si ei copiii se isterizeaza si incep sa planga pentru ca Jagger urla “I can’t get no satisfaction” si tot stadionul e in picioare si urla
imnul generatiei libere”, scrie Tudor Chirila pe blogul sau, facand o paralela teribila intre doua evenimente la 27 de ani distanta.

O revista a cronicilor on-line gasiti si pe blogul lui Sorin Tudor

Oana Dobre povesteste cum a stat tatal sau, un cardiac de 55 de ani, de la ora 16.00,
in soare, Orlando spune “cine nu are batrani, sa-si cumpere”, iar Florin Grozea de la Hi-Q a ramas cu gura cascata.

ROLLING STONES. Smaranda, Luca. Muzica capitalista

BUCURESTI.1980.O seara linistita de primavara comunista.Este putin trecut de ora unsprezece noaptea.Un vant cald adie printre blocurile si aleile din Drumul Taberei.Din cand in cand cate o masina strabate cu frica parca bulevardul pustiu si slab luminat care taie cartierul de blocuri.La parterul blocurilor spatii mari in interiorul carora de-abia poti distinge de la distanta cateva produse pe

rafturile aproape goale.ALIMENTARA, MACELARIE, LIBRARIE, LOTO- PRONO, ABC sunt cuvinte care compun reclame luminoase palpaind incomplet.Intunericul se infasoara strans pe blocurile mari si tacute.Cateva ferestre luminate indraznesc sa sparga aceasta dominatie neagra.Este sambata seara.Si nu se aude nici un sunet.Programul de cateva ore al televiziunii publice s-a incheiat.Ultimele imagini cu

stema Romaniei si acordurile imnului national lasa loc invaziei puricilor.Televizoarele se resemneaza rand pe rand.Ca si oamenii care se pregatesc de culcare.Cei batrani isi pregatesc sticlele mari de lapte si scaunelele pentru cozile de a doua zi.Cativa mai indrazneti butoneaza radiouri cu unde scurte pentru a prinde postul libertatii: Europa Libera.Sistemul pedepeste grav cu anchete si de cele

mai multe ori arest sau chiar inchisoare pe cei care asculta acest post.Este o seara linistita de primavara comunista.

Cu toate astea dac-ai asculta mai atent ai putea auzi muzica venind dinspre una dintre ferestrele luminate.Dincolo de geamuri sase tineri se inghesuie vesel intr-o sufragerie mica si se zbantuie hazliu.Baietii se mai opresc din cand in cand si isi torana in pahare bere din sticle de un litru.Pe o masa mare se asterne un soi de bufet care contine rosii, branza, salata de vinete si parizer asezate

pe farfurioare albe.Doua franzele mari, nefeliate completeaza tabloul culinar.Parizerul dispare in viteza.In dreapta mesei pe un fel de noptiera mai inalta un pick-up Unitra si doua “boxe” genereaza muzica.Boxe argintii.Deasupra boxelor sunt asezate intr-un echilibru precar discuri de vinil: Beatles, Led Zeppelin, Rolling Stones.Copertile sunt mari si colorate.Cele mai multe ii

reprezinta pe membrii formatiei intr-o fotografie de grup.Undeva pe jos in alt colt al camerei un covor facut sul dezvaluie parchetul devenit ring de dans.Fetele poarta sandale platforma care scot in evidenta glezne fine si mobile in miscari sacadate.Doua dintre ele poarata batice hippy inflorate si fuste colorate peste genunchi.

Si cercei lungi.Cea de-a treia are parul lung prins in doua cozi groase si tenul masliniu care ii accentueaza ochii negrii, vii.Este inalta si slaba si arboreaza tot timpul un zambet firav in contrast cu ochii patrunzatori.Are un aer de printesa tiganca rod al unei nopti de iubire intamplatore.Ea poarta blugi evazati ca si cei trei baieti care se zbenguie in jurul ei.Se danseaza continuu.Cu ochii

inchisi toti isi arunca mainile in toate directiile isi indoaie trupurile, se invartesc pe loc, inventeaza miscari, se intrepatrund.In vitrine paharele si farfuriile familiei danseaza si ele stimulate de cei sase.Dintre baieti unul cu parul lung si o bentita rosie de lana impletita se agita si stapaneste ferm ringul de dans improvizat.

Se tranteste in genunchi si se infasoara jur imprejur cu cablul unui microfon imaginar.Printesa tiganca intra in jocul lui si se desfasoara lasciv deasupra.El se lasa usor pe spate cantand la chitara in timp ce ea il incaleca si apuca microfonul.Cantecul se termina si cei doi raman pe pozitie zambind stingheriti.Ii salveaza o balada.Ea se prelinge usor si-i cauta buzele.Celelalte doua perechi

danseaza imbratisate.Unul dintre baieti fumeaza ritmic in timp ce isi tine strans partenera de mijoc.Trage cu sete din tigara apoi isi coboara mana lunga pe langa corp si sufla fumul in lateral dupa care isi asterne buzele pe gatul iubitei sale.Toata lumea se saruta lung.Ultimele acorduri ale baladei ingheata orice miscare si pentru o fractiune de secunda se aude harsautul aclui pe disc.”I

can’t get no satisfactionn!!!!”Grupul sare brusc in picioare si toti incep sa topaie la unison ca scosi din minti.Niciunul dintre ei nu aude bataile din usa pana cand melodia nu se opreste moment in care cel mai scund dintre baieti, un pusti cu chelie si pulover rosu, crosetat, se repede catre pick-up si ridica acul care zgarie discul aflat inca in miscare.Discul se invarte in gol.
-Militia! Deschideti,usa!!!Smaranda isi aranjeaza cozile si cerceii si se indreapta spre usa.
Inainte sa deschida se uita la cei cinci.Luca isi scoate bentita de pe capul care incuviinteaza.Ceilalti se numesc Rodica si Ion , Aura si Mitea cel cu pulover rosu.
-Deschideti usa c-o spargem.Militia!!Smaranda trage aer in piept si deschide.Trei militieni intra in casa si se opresc in mijlocul ringului de dans.Cei trei formeaza un triunghi isoscel al carui varf e reprezentat de un plutonier gras cu mustata ochi negri mici, fata rotunda si ceafa de taur.Ceilalti doi in vizibila stare de subordonare fata de varful triunghiului privesc curiosi in jur

incercand sa arboreze un aer ridicol de ancheta.- Ce faceti aici tovarasi?Nimeni nu raspunde.
- Ce faceti ma aici? - Ascultam muzica, sopteste gatuita Smaranda.
-Nu mai spune,raspunde grasul.Ia uite ba, parizer.Parizer la studentii astia.
-Ce credeti ma ca nu stim ca ascultati muzica? Pai se-aude de la parter.Aveti idee cat e ceasul tovarasi?
-10 30, raspunde Luca , dar e sambata si nu ne-amgandit ca...
- Ce muzica ascultati tovarasi?
- Beatles Rolling Stones, se repezi Ion fericit.
-I-auzi ma asculta muzica capitalista...
-Pai da, zice Luca, pentru ca suntem in Bucuresti
- Ce-ai zis ma ?se intoarse brusc grasul.
-Pai suntem in capitala si ascultam muzica capitalista, caa caapitala e cea mai tare cu muzicaa caapitalista...in timp ce o lucire ciudata i se aprinse in ochi
- Ba studentule cum te cheama pa tine?
- Luca Pamfilov ma numesc.
- Luca nu...sopti inca o data Smaranda.
- Toarasu’ Luca ai buletin la tine?
- Da.Am.
-Am dansat si noi putin si ne-a luat valu si-am dat muzica prea tare stim ca e trecut de zece si...incerca timid Mitea
- Ia scoate buletinu tovarase Luca.
- Pentru ce? Bulanul lovi in plin...

Integral pe blogul lui Tudor Chirila

I know/ it's only rock and roll/ but I like it!!!!!!!!!!!!!!!

Doua ore intr-o lume paralela. Unde muzica si adrenalina rule. Asta a fost pentru mine concertul Rolling Stones. Acum m-am intors si v-as povesti si voua, dar nu mai sunt in stare. Am, bineinteles zambetul cretin pe fata si sufletul plin de euforie. O sa va povestec mai pe larg maine, ok?

Later edit: ceva tot nu rezist sa adaug: OH, MY GOOOOD!!!

Update: in speranta ca dimineata e mai inteleapta decat noaptea, s-o luam metodic:

* Tata. Are 55 de ani si e cardiac. A stat in soare impreuna cu mine de la 16:00- nu a fost chip sa-l conving sa mergem mai tarziu. S-a sprijinit de gard, fara sa se planga o secunda, desi il vedeam ca prea bine nu ii e. Cand i-am vazut expresia de pe fata la prima explozie de artificii, am inteles de ce.

Am inteles ca pentru el si ceilalti ca el, care ascultau Rolling Stones pe ascuns inainte de '89 si care se trezeau la 2 dimineata sa-i vada la tv in 1990, ce s-a intamplat aseara a fost muuuuuult mai mult decat un concert genial. A fost dovada ca, dupa o viata de retrictii, visele pot zbura nu doar de la ei, ci catre ei.

Mai precis, la 5 metri in fata lor, acolo unde au ajuns la un moment dat Mick Jagger si gashca.
* Eu. I-am "cunoscut" pe Rolling Stones, in noptile de dupa '90 cand m-am trezit si eu o data cu tata sa-i vad pe Rolling Stones la televizor. Si treaza am ramas, ca sa zic asa. :) Am Simpathy for the Devil, Paint it Black, Ruby Tuesday (asa de rau mi-a parut ca n-au cantat-o aseara) si Brown Sugar pe toate masinariile de ascultat muzica din dotare: PC, CD, I-pod, CD din masina.

A fost intotdeauna my kind of music impreuna cu Queen, Zeppelin, Deep Purple, AC/DC, Doors. Nu am crezut si nu am sperat, insa, niciodata ca voi vedea vreodata in Romania ce am vazut aseara. Indescriptibil, dar, boy, so memorable!
* Ei. Toata lumea a repetat ieri la TV si prin ziare ca Rolling Stones inseamna "industrie". Bullshit. Rolling Stones inseamna pentru mine niste genii muzicale, niste oameni care au trait pentru a pune pe note harul lor, care si-au trait toata viata in filosofia rock and roll si care au avut norocul sa faca toate astea intr-un sistem normal la cap.

Au inceput sa cante pentru ca aveau ceva de spus, nu pentru a face "industrie"...

Integral pe blogul Oanei Dobre

Batranii stiu!

dap, cine nu are batrani sa-si cumpere, Mick Jagger + restul trupei Rolling Stones au facut un show exceptional aseara pe Lia Manoliu, unde ~ 60,000 oameni, daca nu mai multi, au cantat, sarit, aplaudat alaturi de ei. Spre deosebire de Depeche Mode anul trecut care au cantat corect si au plecat, cei de la Rolling Stones au vorbit in romana, au incalzit publicul, au facut...

Integral pe blogul lui Orlando

Miercuri>>> Rolling Stones, Smaranda, Chirila, frumos

Acum m-am intors de la concertul Rolling Stones de pe Lia Manoliu. Traim vremuri frumoase daca acesti artisti au fost in Bucuresti, si stadionul a fost plin! Plin, auzi?, si atat de frumos!
Am ramas cu gura cascata cu totii cand, la 21:20 a inceput show-ul! Artificii, lumina, spectacol, sunet, rock’n'roll! Publicul cu mainile in aer, oameni veniti din toata tara, parinti cu copii, oameni peste 40 de ani. Oameni frumosi.
Scena a culisat impreuna cu toata trupa pana in mijlocul stadionului, unde s-a cantat “Satisfaction” printre altele! Foooarte frumos.
Mick Jagger este un om de show, a dansat si a gesticulat in continuu, a interactionat cu publicul si... a vorbit in romaneste!
Integral pe blogul lui Florin Grozea






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


334 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    da' lipsa apei? (Miercuri, 18 iulie 2007, 12:52)

    Cam [anonim]

    bine ca n-a patit nimeni nimic dar organizatorii au fost de-a dreptul criminali si ar trebui reclamati la protectia consumatorului.
  • 0 (0 voturi)    
    Gigel (Miercuri, 18 iulie 2007, 13:09)

    gigel [anonim]

    Parca s-a descoperit motorul cu apa, atata zarva pentru un concert, transmisii live la tv cu intrebari pt oameni de pe strada sa ii intrebe ce parere au, oameni buni, e doar un concert, si nu toti sunt fani rolling stones. Intr-o tara normala articole de genul asta erau trecute la divertisment si apareau o singura data, nu ne bombardau atat cu non stiri.
  • 0 (0 voturi)    
    Phenibil (Miercuri, 18 iulie 2007, 13:28)

    Joao [anonim]

    Jenibile, patetice, phenibile toate schelalaiturile din blogurile astea...
  • 0 (0 voturi)    
    gigele (Miercuri, 18 iulie 2007, 13:28)

    vax [anonim]

    Citeste paralela lui Tudor Chirila. Mesajul tau ma face sa cred ca nu ai citit-o. Daca nici dupa ce citesti nu-ti lamuresti dilema, sau daca ai citit-o deja, inainte de-a trimite comentariul, inseamna ca esti prea mic ca sa intelegi (nu, nu ma refer la varsta)...
  • 0 (0 voturi)    
    1980 (Miercuri, 18 iulie 2007, 13:41)

    I.N. [anonim]

    "scrie Tudor Chirila pe blogul sau, facand o paralela teribila intre doua evenimente la 27 de ani distanta."

    Ce s-a intamplat in 1980?
  • 0 (0 voturi)    
    events sux (Miercuri, 18 iulie 2007, 13:46)

    Cosmin [anonim]

    http://cosmin.oricum.ro/2007/07/18/rolling-stones-in-romania/ si http://nedefinit.blogspot.com/2007/07/biggest-bang.html

    despre proasta organizare that is. atata timp cat vom tolera cacaturi, cacaturi vom primi.

    am zis!
  • 0 (0 voturi)    
    atb (Miercuri, 18 iulie 2007, 13:54)

    mircea [anonim]

    muzica trance la arenele romane- a fost ATB.

    atb are piese ce bat la cur toate piesele rolling,inclusiv frectia aia cu satisfaction.
  • 0 (0 voturi)    
    blogul lui tudor chirila (Miercuri, 18 iulie 2007, 14:00)

    blog [anonim]

    povestea aia scrisa de (pe) blogul lui chirila dizidentu' este o aberatie. In '89 eram de douaj de ani. si noi trageam chefuri cu nina hagen, cu sex pistols, cu billy idol, spandau balet, D.A.F, the communards, sigue sigue sputnik. Mai aveam si bericioaice in intampinare, si rosii umplute cu branza, si carnica, si alte d'ale gurii. Ascultam muzikia de la mag ( Khastan).

    ei bine, nu a venit nici un garcea sa dea cu bulanu' in kefuitori. si nu stiu asta cu nici un prieten. Mai daeau iama prin cocalari si ii luau ca faceau fapte antisociale.


    blog suks
  • 0 (0 voturi)    
    pentru BLOG (Miercuri, 18 iulie 2007, 14:15)

    mama [anonim]

    dupa logica ta, sa inteleg ca nici holocautul nu a avut loc pentru ca nu ti s-a intamplat tie sau prietenilor tai.

    daca in 89 aveai 20 de ani, inseamna ca in 80 aveai 11 ani. de unde stii cum era atunci?

    daca tu ai fost norocos, ca si prietenii tai, nu inseamna ca asa au fost toti. fii fericit ca ai fost norocos si lasa-i si pe altii sa traiasca. sunt oameni care chiar au patit-o pentru simple motive de genul par lung (la baieti) sau pantaloni evazati. si asta fara sa fie nevoie sa le faca vecinii reclamatie la militie ca asculta muzici capitaliste.
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru BLOG si altii ca el (Miercuri, 18 iulie 2007, 14:47)

    Olga [anonim]

    Aberatii scrii tu pe aici. Daca este real ca in 89 faceai astfel de chefuri si aveai si berici si mai ales carnita inseamna ca si taticul tau era stab mare pe la PCR. Pentru ca in 89 carnita se gasea doar la magazinele speciale pentru membrii de partid. Alimentarele erau goale iar ca sa iei un litru de lapte stateai o noapte la coada si poate apucai.
    Gigel si Phenibilu...Rolling Stones e mai mult decat un eveniment de pagina a treia iar noi nu suntem o tara normala atat timp cat nu stim ce s-a intamplat acum 20 ani!
    In 1980 a inceput foamea, teroarea, intunericul, programul de 2 ore la tv, frigul in case ...Romania a devenit o tara de detinuti cu regim de detinuti.
    Iar voi care carcotiti acum, in anii '80 doar pentru intentia unui asemenea comentariu ca cele pe care le "aruncati" aici, ati fi facut ani grei de puscarie. Si asta pentru ca v-ar fi turnat prietenul sau vecinul ca ganditi impotriva regimului. A gandi si a te distra in stil capitalist reprezentau fapte antisociale. Privilegiatii insa, unii ca mister blog chefuiau si se distrau ca aveau tatici suspusi. Restul insa????
  • 0 (0 voturi)    
    Concert (Miercuri, 18 iulie 2007, 14:47)

    Delia [anonim]

    Nu stiu de ce atata zarva pt un concert cu acesti "bunici". Mie niciodata nu mio placut acesta formatie. Is penibili la varsta lor si mai ales televiziunile care au facut din concertu asta un circ si mai si cum au facut la venirea Papei in Romania. Pt ce? Pentru un concert in care si-au batut joc de oamenii platitoti de vilete, pentru ca fiti siguri ca acolo unde era Tariceanu, Bogdan Olteanu era apa si sucuri. Si fiti siguri pe ei nu iau controlat nimeni sa vada daca au la ei aparate de fotografiat si de filmat, si care principalul lor scop cu acest concert a fost sa isi daca campanie electorala, nu ca erau asa fani infocati ai acestei formatii.
  • 0 (0 voturi)    
    pentru MAMA(ie) (Miercuri, 18 iulie 2007, 15:09)

    Joao [anonim]

    Mamaie, dupa "logica" ta, cand chirila-regele trage o basina, tu te repezi s-o adulmeci si sa ne spui ca e givenchy. Apropo, cati ani crezi tu ca avea Chirila in 1980? Dar tu cati ani aveai in 1980 mamaie?

    "Blog" are dreptate, faceam petreceri cu muzica de toate felurile si nu venea nici un militian la usa, da' daca asa zice telenovela lu' chirila, ati cazut toti pe spate in fata lu elvis din colentina. Povestea cu militanul are exact aceeasi valoare de EXCEPTIE cu o poveste in care ti-as spune ca in 2007 am fost luat la bataie si taiat cu sabia de o gasca de tigani in parc fiindca ascultam rock.
  • 0 (0 voturi)    
    rolling stones (Miercuri, 18 iulie 2007, 15:12)

    N.O.S [anonim]

    gigel ti-a spus cineva ca esti un pic cam prost? apropo motorul cu apa s-a inventat in timp ce tu erai ocupat cu privitul la "stirile adevarate" din massmedia noastra.

    mircea a compara "atb" cu Rolling Stones este ca si cum ai compara un porc cu o lingura. tu cu cine mananci?

    blog povestea lui Tudor Chirila este poveste. si nu cred ca autorul are pretentie ca a relatat vreun eveniment petrecut in realitate. dupa cum spui tu comunismul a fost "viata si acordeoane" si mananca unii cacat ca a fost cea mai intunecata perioada din istoria romaniei.

    eu stiti ce cred? ca soarele ala prea arzator din capitala v-a ars si bruma de minte pe care o mai aveati

    rolling stones este un fenomen muzical fara precedent. punct.
  • 0 (0 voturi)    
    get off my cloud (Miercuri, 18 iulie 2007, 15:36)

    lucien [anonim]

    eu va recomand sa cititi povestea scrisa de tudor chirila pentru ca merita. e un text emotionant. si cei care nu concepeti ca a existat asa ceva poate o sa va puneti o secunda problema ca intradevar au fost oameni, si nu putini, care au trait ce e scris acolo. si mult mai rau... pentru ei si pentru cei care au trait vremurile acelea, rolling stones inseamna ceva... you'll never get it guys daca ganditi asa... macar incercati sa nu improscati cu noroi daca nu stiti despre ce e vorba...

    anyway, sunteti tineri - si ignorance (not inocence) is a bless...

    am un chef nebun sa ascult satisfaction..si angie... de fapt mult stones :)
  • 0 (0 voturi)    
    rolling stones (Miercuri, 18 iulie 2007, 16:00)

    Luana [anonim]

    am 49 de ani si am apucat ambele vremuri... nu era asa acum spune tudor, in blogul lui: ascultam muzica, aveam ce manca si ce bea (intr-adevar, stateam la cozi pt asta) - nu ne deranja nimeni daca faceam petreceri noaptea, in week-end (nota: parintii nostrii erau simpli muncitori). - e clar, povestea descrisa de el e doar o poveste, poate s-a intamplat asa, dar a fost o exceptie, poate acei oameni nu erau tocmai "usi de biserica" ... cat despre concertul rolling stones... am avut impresia ca am reintinerit cu 20 de ani :)
  • 0 (0 voturi)    
    chirila (Miercuri, 18 iulie 2007, 17:05)

    vraja [anonim]

    da' chirila cati ani avea in '80 , ca pare sa aiba pana in 40 acum. deci era pe la scoala primara.
    PS sunetul nu a fost calitativ + marlania cu apa e incalificabila!!
    daca chirila si hiq si cine mai scrie au stat la vip normal ca au avut scaune misto si apa la discretie. si isi permit sa scrie relaxati, vai vai si iar vai.
  • 0 (0 voturi)    
    nebunia e in noi (Miercuri, 18 iulie 2007, 17:14)

    popa sapca [anonim]

    Entuziasm penibil, polemica aiuritoare, admiratie fara margini si fara simt al ridicolului, satisfactie snoaba. Ce vrea sa insemne reactiile astea dupa un show, bine orchestrat? Ca vine din timpuri imemoriale, anii tineretii voastre si vi-i aduc in memorie? Ei, si? Ca faceati pe disidentii de mici? Hai sa fim seriosi! Si atunci, si acum prostul gust al romanului era suveran.
    Fara sa contest The Rolling Stones, o trupa ca multe altele, care a rezistat timpuli, cred ca toate lucrurile au o masura. Sau ar trebui sa aiba. La noi, s-a pierdut din nou. Din tantar, iaca-ta avem ditamai armasarul. La fel ca in politica, justitie, democratie, presa, oriunde apare un romanas de al nostru, smecher sau victimizat de comunism. Prea ne credem buricul pamantului. Uitati-va cum ne privesc ceilalti, si reveniti-va , baieti!
  • 0 (0 voturi)    
    Luana (Miercuri, 18 iulie 2007, 17:19)

    Olga [anonim]

    O intrebare: ce si cat mancai chiar si dupa orele de stat la coada atat timp cat painea era rationalizata la o jumate de paine de persoana pe zi, pe cartela, jumate de pachet de unt de pers. pe luna, alimentele toate se dadeau pe baza de cartela tot odata pe luna? De unde? ca romanu'i descurcaret e alta poveste. Daca aveai bani si relatii, un prieten pe al abator si un altul pe la o alimentara poate aveai mai multe.
    Povestea lui Tudor nu este o fictiune, au trait-o multi ...
    Constat insa ca aici nu se discuta despre Rolling Stone ci despre ceea ce a readus in memoria noastra Tudor cu acest comentariu- perioada socialista comunista cand toata lumea era egala iar unii erau mai egali deact ceilalti....
    Fara nici o ironie, chiar n-ai apucat sa vezi, sa aflii de pantalonii evazati taiati de militie pe strada? ca esti putin mai mare ca mine se pare...
    De ce oameni buni va ascundeti capul ca strutul? au fost si vremuri descrise de Tudor...bucurati-va de ceea ce aveti acum si rugati-va ca niciodata sa nu se mai intoarca acele vremuri.
    Pentru ca atunci nici concerte nu veti mai putea vedea iar de comentat cu atat mai putin...
  • 0 (0 voturi)    
    Live with me (Miercuri, 18 iulie 2007, 17:40)

    diana [anonim]

    n-am fost la concertul Rolling Stones. nici la ATB. ii ascult pe ambii in aceeasi masura. adica aproape deloc. am 28 de ani si la revolutie eram destul de mica. dar destul de mare incat sa-mi aduc aminte de cozile la ulei de soia si tacamuri de pui rationalizate, de temele facute la lumina lumanarii de nunta a alor mei, de apa "calaie" cu care trebuia sa fac baie in fiecare seara. tata era militar si am invatat sa spun "tovarasa" inainte de a afla exact cine e Dumnezeu. cand cel mai bun prieten al parintilor mei a fugit din tara, am invatat sa spun ca e "la Barlad".
    pe 17 decembrie '89 trageam cu urechea, impreuna cu prietena mea Bobi, la usa de la bucatarie, unde mama si bunica prietenei mele ascultau cu sonorul la minim europa libera. si ni se innodau lacrimile in barba gandindu-ne la "saracu' nenea ceausescu". pe 22 decembrie dimineata ne uitam (impreuna cu bobi, bunica-sa si mama) la tvr, la revolutia in direct. si am inceput sa dansam de fericire cand am auzit ca "dictatorul a fugit. Romania este libera!". noi, doi copii de 10 ani care, cu cateva zile inainte, plangeam de mila lui!
    so, cut the crap!
    Mesaj pentru toti baietii astia care habar n-au ce insemna sa vezi 5 minute de desene animate pe saptamana, care habar n-au ce inseamna sa fi fost unul din miile de copii care dadeau din mana, lihniti de foame, cu steguletu' la congresu' al 'n-spelea, care habar n-au ca inainte de Romania '89 henry miller, kafka sau orwell nu existau... pentru toti baietii care habar n-au ca inainte de '89 libertatea era o notiune a carei definitie se schimba in fiecare secunda, in functie de dispozitia unor oameni care construisera un sistem perfect inchis...
    ssssst! nu deschideti gura! habar n-aveti despre ce vorbiti!
  • 0 (0 voturi)    
    petreceri (Miercuri, 18 iulie 2007, 17:56)

    bozo [anonim]

    sunt convins ca Tudor Chirila a scris o poveste imaginara, voit siropoasa. Am prins in plin anii '80 si pot spune ca aveam cam o petrecere la 2 saptamani cu colegii de liceu si mai tarziu de facultate. Eram rockeri toti asa ca numai d'astea ascultam si dansam; si clasici precum Deep Purple, Led Zep, Pink Floyd, dar si duritatile zilei Metallica, Maiden, Judas Priest s.a. Inclusiv Phoenix care erau fugiti din tara. Stones mai putin, cu exceptia catorva melodii nu erau pentru noi la nivelul 'greilor'.
    Nu am avut norocul sa fiu intr-un cerc de fii de potentati ai zilei dar aveam ce manca si bea. E drept ca beam bere Grivita si nu Tuborg, votca ruseasca si coniac Zarea si Murfatlar in loc de whisky. Dar era misto, era una dintre formele de a refuza cacatul oficial.
    Imparteam sarcinile si fiecare se ocupa de adus cate ceva.
    S-a intamplat sa mai vina si militia ca ne luneam pana spre dimineata de obicei. Ii invitam la o berica si dadeam o perioada muzica mai incet, ca asta era problema.
    Mergeam si la concerte rock, cine a fost stie de ex. 'peluza' de la Polivalenta bucuresteana si spectacolele 'de varietati' ce erau perturbate de 'descreieratii de rockeri' in asteptarea capului de afis Iris, Compact, Vali Sterian. Am luat-o de vreo doua ori si pe carca dar doar atat si facea parte din regulile jocului. Ultimul concert rock din Buc. comunist la care am participat a fost Iris pe 20 decembrie 1989 la teatrul C Tanase. Era plin de potera, miroasea a revolutie, dar totusi concertul s-a tinut.

    E bine sa se stie ca peste toate relele a existat viata si in comunism. De fapt cred ca eram mai multi rockeri pe vremea aia decat in prezent dupa cum erau mult mai putini 'manelari' decat sunt azi.

    Sunt chiar curios sa stiu cine facea petreceri/bairame/chindii cu o coloana sonora asigurata de Mirabela Dauer, Angela Similea si altii ca ei. Si sunt la fel de curios sa stiu cazuri de arestari si torturi pentru ca au ascultat 'ritmuri capitaliste'.
  • 0 (0 voturi)    
    sa nu exageram (Miercuri, 18 iulie 2007, 18:50)

    chichi [anonim]

    de acord cu tine,diana, dar tudor chirila avea parinti bine aranjati si sunt convinsa ca el, ca si fetele lui voiculescu sau ale lui roman, sau maria marinescu habar nu au despre lucrurile astea pe care le povestesti tu aici.
    asa ca, chirila las-o mai moale.
  • 0 (0 voturi)    
    prea tarziu (Miercuri, 18 iulie 2007, 19:05)

    wow [anonim]

    au venit astia pe la noi. eh, alta treaba daca ar fi venit prin '69 sau pana prin '75 (ca de atunci au scos numai prostii). prefer sa-mi cante o blonda planturoasa decat sa-mi vad idolii batandu-si joc de tineretea lor.
  • 0 (0 voturi)    
    Chichi (Miercuri, 18 iulie 2007, 21:00)

    Olga [anonim]

    Chichi ai dreptate, mama lui Tudor actrita iar tatal ziarist si amandoi cu cenzura dupa ei la ce jucau sau scriau.
    Foarte aranjati!!! Comparatia cu voiculesti si romani excelenta :))

    Bozo n-a spus nimeni ca nu a existat viata in comunism ca acum traim si povestim. Cate concerte cu cantareti straini ai vazut? Si erai in capitala! Pe cati ii vedeai la tv?
    In ce carciuma, restaurant, bar cafenea puteai sta dupa ora 10 seara? Iar daca spui de liceu si facultate in anii '80 inseamna ca suntem de-o varsta numai ca tu iti aduci aminte doar de surogatul de bine de atunci iar eu de toate ..si bune si rele.

    Se pare ca Tudor a rascolit mult mai mult decat se astepta cu articolul sau! Si se pare ca nu ne-am invatat minte de aia avem si alesii pe masura.

    Mai scria unul despre victimizati de comunism...o citez pe Diana "ssssst! nu deschideti gura! habar n-aveti despre ce vorbiti"
  • 0 (0 voturi)    
    haha (Miercuri, 18 iulie 2007, 21:58)

    ha? [anonim]

    Hai mai, ziaristii de talia lui Chirila o duceau foarte bine, o diurna la o deplasare afara, una-alta de prin magazinele de afara.
    Actorii sa nu uitam primeau cele mai bune repartitii la apartamente. Daca si astia sunt victime... ce sa-ti spun.
    Din punctul meu de vedere sunt convinsa ca nu statea Chirila , frate-su , taica-su sau maica-sa la coada la tacamuri sau dormea u noaptea la coada pentru o sticla de lapte.
    Ipocrizia asta, ne omoara.
  • 0 (0 voturi)    
    pt Olga (Miercuri, 18 iulie 2007, 22:06)

    Bozo [anonim]

    sa lamuresc lucrurile: eu nu faceam apoteoza comunismului, dar nu cred ca e bine sa exageram situatia mai mult decat e cazul. Tudor e admirabil de altfel, simpatizam aceeasi echipa, mi-a placut muzica lui, mi-a placut tatal lui, un cronicar sportiv cum nu mai avem altul. Inteleg ca respectivul articol e unul literar, si pentru a avea un impact mai mare a folosit anumite hiperbolizari ale 'raului' de atunci.

    Eu am furnizat doar o alta parere a unui traitor al acelor vremuri. Si sunt cam de aceeasi varsta cu Tudor, poate un pic mai batran.
    Si eu mi-aduc aminte de binele personal de atunci, cu regret o spun ca niciodata nu l-am simtit ca un surogat dupa cum niciodata nu am rezonant cu societatea comunista. Am acceptat-o cu stoicism, ca pe un rau implicit. Dar as mania pe Dumnezeu sa ma vaiet mai mult decat am patimit.
    Intre noi fie vorba, viata cred ca e dupa cum ti-o faci. eu am trait din plin fiece moment si cred ca n-am facut concesii prea multe. Dar am intr-adevar un defect: stiu sa ma bucur de viata asa cum e. Si prietenii mei de atunci erau la fel. Nu eram bogati, nu aveam relatii la partid, dar cred ca am trait din plin acea perioada.
    Nu puteam sta in carciuma dupa ora 22:00 (mai precis la 21:15 se lua ultima comanda) dar stateam cat era posibil (comandam din timp berile necesare) si mai apoi ne mutam intr-un cadru mai intim, acasa la cate unul.
    E cert ca n-am vazut concerte live cu 'straini' inainte de '89 (eram prea mic prin anii '70 cand se mai intamplau dar asta e alta discutie). Dar iti jur ca in anii '80 stiam tot ce misca in muzica rock, in cinematografia mondiala si am citit enorm d e multe carti 'nepermise' si permise (multumita si tevere cu 2 ore de program idiot) . Nu pot sa-mi neg perioade din viata fara sa simt asta. Imi pare rau. Nimeni si niciodata nu a reusit si nu va reusi sa te oprime decat daca accepti asta.

    PS: concertul Plant&Page n-a fost asa de spectaculos da muzica a fost mai buna. La fel si Sting.
  • 0 (0 voturi)    
    Daca doriti sa revedeti (Joi, 19 iulie 2007, 0:07)

    Musculin [anonim]

    E adevarat ca:

    - la "Revolutia" din '89 au fost omorati mii de oameni pasnici
    si neinarmati in Timisoara, Bucuresti, Brasov, Sibiu, Cluj etc.,
    doar pentru ca strigau slogane de protest impotriva
    regimului?

    - dupa revolta muncitorilor de la Brasov din noiembrie '87,
    sute de brasoveni au fost deportati in Baragan?

    - in anii '80 sute de oameni au fost anchetati de militie si de
    Securitate dupa ce au fost turnati ca ascultau Europa Libera?

    - alimentele, apa, curentul electric, combustibilul erau
    rationalizate si se statea la cozi inca din timpul noptii pentru a
    putea achizitiona chiar si acele ratii infime?

    - femeilor cu mai putin de 4 copii li se faceau periodic
    controale ginecologice de catre medicii din intreprinderi
    pentru a se constata daca folosesc sterilete, au facut avorturi
    sau si-au legat trompele ca sa se sustraga de la indeplinirea
    planului demografic?

    - sute de copii nascuti prematur au murit in incubatoare din
    cauza intreruperilor de curent?

    - copiii din orfelinate sufereau de malnutritie, boli infectioase,
    afectiuni psihice pentru ca nici macar nu erau consultati de
    medici si nu primeau hrana si tratamentele adecvate?

    - sute de persoane erau inchise din motive politice?

    - 2 milioane de cetateni se aflau in urmarirea Securitatii si
    aveau dosare in arhivele care nici macar acum nu sunt
    accesibile tuturor celor interesati?

    Daca ati raspuns afirmativ la aceste intrebari, cum puteti
    sustine in continuare ca in Romania de dinainte de '89
    lucrurile nu stateau chiar asa de rau???

    Cum ati putut uita atat de repede???
  • 0 (0 voturi)    
    Propuneri (Joi, 19 iulie 2007, 10:10)

    Andrei [anonim]

    "Am o propunere buna, zice Tepes, propun/
    Chiar de maine sa-nceapa productia cu lemn de prun"

    Propuneri:
    - urmatorul eveniment produs de Events sa fie boicotat
    - sa ii reclamam la Protectia Consumatorului sau unde se poate. Asta a fost atentat la sanatatea publica.

    Hai sa facem ceva. Daca stam si ne lamentam o sa fim tratati la fel mereu.
  • 0 (0 voturi)    
    pt Andrei 27 (Joi, 19 iulie 2007, 11:08)

    dionis [anonim]

    Andrei, stai potol nene. Nu te obliga nimeni sa participi la un eveniment daca nu-ti place. In anii 80 eu si colegii mei de liceu stateam pe stadioane obligati sa facem spectacole grandioase, ore intregi fara sa ne dea nimeni un pahar cu apa. Terminati cu prostiile. Sunteti doar o generatie de pusti, care considera ca totul li se cuvine fara a face pic de efort. Eu personal am fost pe stadion si pot sa-ti spun ca a fost bine, mai bine de asa nu se putea.
  • 0 (0 voturi)    
    organizator (Joi, 19 iulie 2007, 11:17)

    ixu [anonim]

    http://pensees-lutze.blogspot.com/2007/07/events-cea-mai-proasta-organ izare-17.html
  • 0 (0 voturi)    
    (i)relevant (Joi, 19 iulie 2007, 12:02)

    diana [anonim]

    este incredibil cum oamenii nu vor sa inteleaga niciodata mai departe de patratzica in care functioneaza!
    cat de relevant vise pare, sincer, pentru toate femeile moarte din cauza avorturilor facute de babe de la tara, cu sarme nesterilizate, pentru copii ramasi in urma lor, pentru toti oamenii care nu aveau voie sa spuna / creada altceva decat era dictat... cat de relevant vi se pare daca povestea lui chirila e adevarata sau nu? daca parintii lui chirila se comparau sau nu cu romanii sau voiculestii? cat de relevant e?
    va pot spune ce e relevant pentru mine.
    e relevant ca mesajul din spatele textului lui chirila e unul valabil.
  • 0 (0 voturi)    
    pt. dionis (Joi, 19 iulie 2007, 14:06)

    HN [anonim]

    Conform logicii tale si generalizarii stupide, si eu as putea afirma despre generatia ta ca este una de slugi si defetisti, careia ii este si i-a fost frica sa ridice fruntea si sa-si ceara drepturile. Dar n-o fac (desi ce-am scris pare din inima, e doar aparenta) pentru ca stiu ca sunt multi de varsta ta (presupun ca-i varsta ta) care sunt de acord cu mine si cu Andrei ca nesimtirea si neglijenta organizatorilor au trecut de limita legalului. Si, la fel ca si mine (care regret sa spun ca, oricat de mult mi-ar placea Stones, am plecat dupa 6 melodii pentru ca realmente eram distrus de sete si as fi ajuns sa-i injur aiurea) sunt multi care exploreaza diverse posibilitati de a-i face sa plateasca pe organizatori pentru aceasta neglijenta.
    Fiindca nu stiu de tine, Dionis, dar eu am dat o suma deloc mica de bani pe bilet, iar pentru banii aia muncesc si astept ca si altii sa munceasca pentru a-i primi.
  • 0 (0 voturi)    
    pt Dionis 28 (Joi, 19 iulie 2007, 14:40)

    Andrei [anonim]

    DA, n-ai inteles nimic.

    - intradevar, nu m-a obligat nimeni sa vin. (am venit pt RS si am tot respectul pentru ei. nu vorbeam de spectacol.)
    dar ma asteptam la bun simt si respect din partea organizatorilor fata de cei care au platit un bilet. DECI, de banii pe care i-am platit si au intrat in conturile lor, ar fi trebuit sa primesc acel ceva care se cheama RESPECT. ca orice client al oricarei afaceri.

    - daca ai acceptat acum 25 de ani sa fii tratat ca o vita, ca nu aveai ce face, acum te astepti sa fii tratat la fel?!?! atunci inseamna ca asta este nivelul tau si iti place sa te complaci. probabil ca d'aia ti-a si placut pe stadion. la 40 grade fara apa.

    - "Sunteti doar o generatie de pusti, care considera ca totul li se cuvine fara a face pic de efort"??? ---- Am 33 de ani. Acel efort de care vorbesti, asa cum am scris si mai sus, este pretul biletului, iar calitatea de client al firmei organizatoare imi da dreptul sa cer sa fiu tratat cu respect. Scuza-ma daca am alta mentalitate si accept sa fiu tratat ca o vita. Intro societate normala, cel care nu isi respecta clientul, pierde, iar clientul care este nedreptatit are dreptul la replica.

    - mai bine de asa nu se putea??? ba se putea. mentalitatea asta, de a accepta cu capul in pamant, pozitia ghiocelului, orice kkt care ni se pune in fata o sa ne tina pe loc si de acum inainte.

    SUNTEM CEL MAI TARE POPOR!! si cel mai frumos proverb al nostru, chintesenta mentalitatii de turma, pe care vad ca ti l-ai insusit pe deplin:
    "CAPUL PLECAT, SABIA NU-L TAIE!"

    de curiozitate, cati ani ai?
    a, apropo, vezi ca s-a schimbat regimul acum aproape 18 ani. acum ai voie sa ceri sa fii tratat ca OM.
  • 0 (0 voturi)    
    erata (Joi, 19 iulie 2007, 14:48)

    Andrei [anonim]

    Scuza-ma daca am alta mentalitate si NU accept sa fiu tratat ca o vita.
  • 0 (0 voturi)    
    raspuns (Joi, 19 iulie 2007, 15:24)

    dionis [anonim]

    Da, poate ca ar trebui sa raspund provocarilor de mai sus. Ceea ce pot sa spun este doar atat: am plecat de la Craiova la ora 12 pe o caldura de nesuportat intrun microbuz ce face cursa Craiova - Bucuresti, fara AC si alte fite deastea. La ora 5,30 eram in fata stadionului, am mancat ultimele resturi de mancare pe care le mai aveam si am baut restul de apa. Am intrat, am vazut spectacolul in conditiile in care l-ati vazut si voi, nu am facut parte din categoria celor privilegiati, iar in ceea ce priveste pretul sa stii ca l-am platit intreg, tot cu bani munciti, asa cum probabil ati facut si voi. Am iesit din stadion si bineinteles ca am pierdut ultimul tren catre Craiova, care a plecat din gara la 11,45. Pana dimineata la ora 6 am cucait cu capul pe geanta, in gara, pentru ca nu aveam unde sa ma duc in Bucuresti la ora aceea, asemeni multor tineri din tara, care au suportat acest lucru alaturi de mine. Am ajuns acasa cu inter citi, la ora 8,30, dupa 24 de ore in care nu am atipit nici macar o clipa, toate astea pentru a vedea un spectacol pe care l-ati vazut si voi, in conditiile in care l-ati vazut si voi. Am participat insa la un eveniment care mi-a schimbat efectiv conceptia despre viata, m-a convins ca orice lucru irealizabil azi, poate fi realizat cu un mic efort peste 20 de ani. Reactia voastra este insa foarte violenta, dar nu ma uimeste. N-am facut altceva decat sa am alta parere decat unii dintre voi. Majoritatea vorbesc foarte putin despre ceea ce au vazut, dar utilizeaza un limbaj foarte violent si vorbesc foarte mult de faptul ca le-a fost sete. Intradevar, poate le-a fost cu adevarat sete si acest lucru a fost foarte important pentru ei. Pentru a potoli curiozitatea cuiva pot sa spun sincer ca am 38 de ani si fac parte dintro generatie care atunci cand a considerat ca nu se mai poate chiar a actionat ca atare, chiar daca nu totul a iesit asa cum ne-am dorit. Dar acest lucru nu face obiectul acestei discutii.
  • 0 (0 voturi)    
    un Mare Eveniment... (Vineri, 20 iulie 2007, 9:00)

    marius [anonim]

    ... Mare pacat ca acest "liber arbitru" lasa ignoranta unor oameni sa arunce muci peste un eveniment care a insemnat pentru foarte multi dintre noi concretizarea faptului ca "binili invinge" cum spune Tamango la Radio Guerilla!
    Am citit si ca "Atb e mai tare ca Rolling Stones", si ca "mai tare m-a enervat ca nu a fost apa decat mi-a placut concertu'" si ca "ce mare tamtam ca a venit o trupa de rock sa cante pe stadion cand a fost doar un eveniment monden" si ca... Brus Lii il bate pa Van-Dam. Pentru toti acestia de mai devreme nu am decat cuvinte de lauda! Sunt mai multi ca noi, ceilalti, (statistic vorbind) si deci faptul ca aproape o lume intreaga ne fute-n gura ca natie are un "chelche-shoz" foarte veridic!

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by