EvZ

Scandalul concursurilor explodeaza la BBC

de Alexandru Bala     Evenimentul Zilei
Luni, 23 iulie 2007, 0:00



Mai multi editori si angajati ai televiziunii publice britanice BBC risca sa fie concediati in urma unui scandal care a explodat in ultimele doua zile din cauza aranjarii unor emisiuni tip concurs interactiv.

Consiliul de conducere al companiei a promis ca va fi nemilos cu echipa emisiunilor incriminate, dupa „un esec semnificativ in controlul acestora”.

Conform Media Guardian, telespectatorii au fost indusi in eroare si pacaliti in timpul unor show-uri ca „Children in Need”, „Comic Relief” si „Sport Relief”, precum si in cazul unor alte trei programe radio si TV, unele dintre ele de anul trecut sau chiar din 2005.

In toate aceste situatii, membrii echipelor de productie au pozat in castigatori sau au folosit nume fictive pentru a justifica premiile.

Programele primisera „unda verde”

Scandalul concursurilor trucate vine la putin timp dupa ce organizatia care reglementeaza audiovizualul in Anglia a demonstrat aranjarea unei alte emisiuni, „Blue Peter”, pentru care BBC a fost amendat in premiera in istoria sa.

De altfel, presedintele trustului, Sir Michael Lyons, s-a aratat furios mai ales pentru ca, in urma scandalului „Blue Peter”, o monitorizare interna periase toate show-urile din grila postului si le daduse „unda verde”.

Potrivit acestuia, raportul directorului general Mark Thompson „contine dovezi inca si mai dezamagitoare despre insuficienta intelegere si cooperare intre anumite departamente, in legatura cu standardele de acuratete si onestitate la care ne asteptam. De asemenea, conducerea editoriala s-a aratat incapabila de a asigura respectarea acestor standarde”.

In cazul emisiunii „Sport Relief”, publicul a fost lasat sa creada ca unul dintre telespectatori sunase si castigase competitia, cand, de fapt, „norocosul” era un membru al echipei de productie. Ar fi fost „imposibil” ca emisiunea-concurs sa „curga” asa cum s-a vazut la televizor, au declarat oficiali ai BBC pentru Media Guardian.

„Este o greseala foarte grava din partea BBC. Trebuie sa intelegem de ce aceste incidente au avut loc si de ce au iesit la suprafata abia azi (joi - n.r.)”, a declarat directorul general adjunct Mark Byford.

Acesta a mai spus ca „majoritatea” membrilor echipei BBC nici nu s-ar putea gandi sa pacaleasca telespectatorii, dar a admis ca acest scandal si valul de acuzatii care i-a urmat poate sa dauneze serios valorilor construite cu greu de radioteleviziunea publica britanica: „Un incident de acest gen distruge brandul”.

Responsabilii, concediati sau „trimisi acasa”

Byford spune ca, desi problema „evident nu este endemica”, nu este nici vorba despre „cativa angajati”. In timp ce stafful editorial care a incurajat si a acoperit incidentele va fi pus in fata unor actiuni disciplinare si risca sa fie concediat, editorii si responsabilii din conducerea executiva nu vor fi dati afara imediat.

Potrivit unor surse din institutie, cativa dintre acestia au fost deja informati sa nu se mai prezinte la slujba pentru o perioada. De asemenea, BBC nu va mai difuza nicio emisiune produsa de compania RDF, care si-a asumat raspunderea, pana ce ancheta interna nu este dusa la bun sfarsit.

Membrii din conducerea televiziunii, BBC Trust, au declarat, sub protectia anonimatului, ca, daca directorul general Mark Thompson si colegii sai nu vor demonstra ca lucrau pentru a scoate la iveala aceste „minciuni”, vor exista „consecinte serioase”.
integral in EvZ








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


45 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by