Cu misiunea de a pune in aplicare o sentinta judecatoreasca, prin care cele 12 mari utilaje din sectia prese vor fi demontate si transportate la Pitesti. Numai ca, de aceasta data, cei de la Automobile Dacia au reusit sa patrunda.

Cum s-a ajuns la aceasta situatie

Ioan Neculaie, omul de afaceri care controleaza societatea Roman SA, afirma ca firma brasoveana are pierderi din cauza companiei Automobile Dacia Pitesti, deoarece aceasta nu doreste sa dea curs invitatiei de renegociere a chiriei.

„Ei ne platesc noua 100.000 de euro pe an pentru inchirierea celor doua hale de 32.000 metri patrati, dar noi platim numai la bugetul local al municipiului Brasov impozit pe cele doua cladiri de aproximativ 480.000 de euro,

la care se mai adauga amortismente si investitii pe care trebuie sa le faca Roman SA, desi obligativitatea in acest sens revenea Automobile Dacia. Avem pierderi din cauza lor de aproximativ trei milioane de euro pe an".

Renault incalca intelegerea

Neculaie sustine ca vinovata de aceasta incurcatura este Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului. „Fostul Guvern avea interese in privatizarea grabnica a societatii Roman SA, iar in momentul privatizarii au incheiat cu cei de la Renault o intelegere prin care aceasta inchiria de la Roman SA halele de presaj - 32.000 metri patrati - platind 9.250 de euro pe luna.

Adica 0,25 euro/metrul patrat". La privatizare s-au incheiat doua contracte care ii vizeaza pe francezii de la Renault - unul de vanzare a utilajelor de presare si un al doilea de inchiriere a halelor amintite.

Conditia pe care si-o asumau francezii in acest memorandum era de a pastra presele la Brasov, de a face investitii in sectii si de a creste numarul locurilor de munca de la 270, cat erau atunci, la peste 700.

De asemenea, Roman SA pastra 17% din halele de presaj, care deveneau, astfel, punct de lucru al Automobile Dacia Pitesti la Brasov, procente care ii dadeau dreptul de a solicita, prin contract platit, sa i se furnizeze piesele comandate, pentru productia proprie de autocamioane si autobuze.

Un articol de Radu Vecsler

Integral in Curierul National