Cotidianul

Cea mai mare alianta auto europeana se destrama in SUA

de Florin Cepraga     Cotidianul
Luni, 13 august 2007, 0:00


Foto: Cotidianul

Pactul avea ca scop intrarea acestor constructori cu motoare diesel de ultima generatie in SUA si de a obtine o cota de piata din-tr-un segment dominat de japonezi, in special de Toyota si Honda.

Initial, cei trei producatori germani au anuntat ca vor folosi impreuna tehnologia Bluetech, dezvoltata de Bosch si grupul DaimlerChrysler pentru motoarele diesel.

Prima aparitie publica s-a materializat, partial, in decembrie 2006 la Salonul Auto de la Los Angeles. Potrivit acordului, Volkswagen va implementa noua tehnologie pe SUV-ul compact Tiguan, concept prezentat in premiera in SUA, BMW pe noul X5, iar Mercedes pe clasele E, R, ML si GL.

Numai ca BMW a renuntat inainte de evenimentul auto din SUA la tehnologia propusa de grupul DaimlerChrysler. Oficialii companiei din M?nchen s-au rezumat la a declara ca au alte planuri. Intre timp, nici concernul DaimlerChrysler n-a mai existat.

In mai 2007, Daimler a vindut 80% din Chrysler catre fondul american de investitii Cerberus Management Capital pentru 7,4 miliarde de dolari.

Alianta, din care acum mai faceau parte Mercedes-Benz si Volkswagen, este insa pe cale sa se destrame. Grupul din Wolfsburg si-a exprimat intentia de a introduce pe piata americana propriile motoare diesel cu tehnologia TDI, o data cu lansarea in 2008 a modelului Jetta.

Reprezentantii Volkswagen au sustinut ca au renuntat la proiectul cu Daimler pentru ca numele tehnologiei Bluetec este asociat cu Mercedes, ceea ce, au spus ei, ar aduce prejudicii de imagine marcii pe care o reprezinta.
Integral in Cotidianul






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


80 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță
Prin „Queen’s Gambit” Netflix ne arată că geniile sunt banale până când ajung subiecte de serial

Cursă contra-cronometru pentru România să cheltuiască cele 30 de miliarde de euro din planul de redresare. Comisarul European pe Transporturi: „Ultimele plăți se pot face în 2026. După acel termen, lucrările trebuie finanțate din alte surse”

Trenuri de legendă și amintiri dintr-o epocă ce nu va mai reveni - Octavian Udriște: De locomotiva cu aburi trebuia să ai grijă ca de o ființă, avea mai mult suflet

VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Imagini din dronă cu tronsonul unde românii de la UMB lucrează în forță. „Deja pe 70 la sută se va ajunge în situația de a se putea turna asfalt”

​VIDEO. 25 de întrebări despre vaccinul anti-COVID-19 (3): Am 20 de ani și nu am fost niciodată bolnav, de ce ar trebui să mă vaccinez?

Povestea omului care a făcut prima fotografie acum aproape 200 de ani

Autostrada Sibiu - Pitești - Bătaie mare pe cel mai scump tronson licitat vreodată în România: 15 oferte depuse de la firme din Europa, Turcia și China / UPDATE: Care sunt constructorii

Lupta cu sistemul: Nicușor Dan a suspendat un funcționar care a dat aviz de defrișare pentru grădina unor case de pe Kiseleff, unde ar putea apărea blocuri de 4 etaje, și pe care primarul încearcă să o salveze de 10 ani

Investiții personale în criză. Andrei a investit de Black Friday, nu a cheltuit. N-are acasă un Turbion în miniatură, dar gândește pe termen lung

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by