Raiffeisen Bank a obtinut in primul semestru al acestui an un profit net de circa 47,2 milioane euro, de 2,7 ori mai mare comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, iar activele totale au avansat cu 23,4% pana la 3,94 miliarde de euro, potrivit informatiilor companiei.

Fata de acelasi semestru al anului trecut, creditele acordate au depasit valoarea de 2,1 miliarde euro, in crestere cu 35%, iar depozitele au atins valoarea de trei miliarde euro, un avans de 36%. Rezultatele pozitive sunt puse in special pe seama extinderii retelei de unitati si a specializarii fortei de vanzare.

Profitul net al Raiffeisen Bank aproape ca s-a triplat in primul semestru din acest an, dupa ce in perioada similara a anului trecut, profitul a fost de 17,5 milioane euro. Profitul inregistrat inainte de impozitare a fost de 53,5 milioane de euro fata de 21 de milioane de euro la sfarsitul lui iunie 2006.

La sfarsitul lunii iunie a acestui an, cheltuielile cu personalul si cele administrative se majorasera cu 22,5% fata de jumatatea anului trecut. De asemenea, venitul net din dobanzi a crescut cu 31%, ajungand la aproape 87 milioane de euro, iar venitul din comisioane a crescut cu 56%, la 84 de milioane de euro.

“Sunt foarte multumit de rezultatele financiare ale bancii pe primul semestru, iar aceste rezultate sunt datorate in primul rand extinderii retelei de unitati si specializarii fortei de vanzare. Am continuat sa crestem echilibrat atat pe partea de retail cat si pe cea de corporate, dar am reusit sa fim asa cum ne-am propus, mai eficienti.

In paralel, suntem preocupati de cresterea calitatii serviciilor noastre si dezvoltarea unor relatii pe termen lung cu clientii nostri”, a declarat Steven van Groningen, presedinte & CEO Raiffeisen Bank.

In prima jumatate a acestui an, Raiffeisen Bank a deschis 71 de unitati noi, iar reteaua teritoriala a bancii a ajuns la 337 de unitati. Numarul de salariati la 30 iunie 2007 era de 5.145 fata de 4.678 la mijlocul anului trecut. Banca a deschis mai ales locatii mici dedicate cu precadere clientilor persoane fizice si IMM-urilor.

Banca a continuat sa deschida centre destinate exclusiv acordarii creditelor imobiliare - Raiffeisen Bank Casa Ta - in Bucuresti, Pitesti, Cluj si Timisoara. Alte locatii specializate aflate in marile orase ale tarii: Bucuresti, Brasov, Constanta, Timisoara, Iasi etc sunt dedicate serviciului Raiffeisen Exclusive, lansat in iunie 2006.

In orasele mari Raiffeisen Bank are si centre operationale de afaceri destinate companiilor cu cifra de afaceri semnificativa si care ofera acestora servicii personalizate.

Institutia ofera clientilor multiple canale de acces: Raiffeisen Direct, myBanking, Raiffeisen Online, care au inregistrat cresteri importante atat ca numar de clienti cat si ca volume tranzactionate. Raiffeisen Online a atras in primul an de functionare 45.000 de clienti, iar Raiffeisen Direct a depasit 200.000 de clienti.

Retelele de ATM-uri si POS-uri au ajuns la 30 iunie 2007 la 851 ATM-uri si aproximativ 6.800 de POS-uri.

Raiffeisen Bank a rezultat prin fuziunea dintre Banca Agricola-Raiffeisen si Raiffeisenbank (Romania), incheiata in iulie 2002. Raiffeisen International, grupul care detine 99,49% din actiunile bancii, are circa 12,7 milioane de clienti si peste 2.950 de unitati.

Raiffeisen International este subsidiara consolidata in intregime a Raiffeisen Zentralbank AG (RZB), care detine 70% din actiuni, restul de 30% fiind tranzactionate pe Bursa de Valori din Viena. RZB este institutia centrala a Grupului Bancar Raiffeisen din Austria, cel mai puternic grup financiar din tara.