In ultima vreme suntem bombardati cu publicitate si reclame la pensiile private obligatorii. A inceput goana dupa viitori batranei si batranici. Nu mai poate omul sa vada un film linistit, sa se plimbe prin oras, sa isi faca piata sau sa se distreze fara sa vada o reclama pe subiectul pensii private obligatorii.

Agresarea este cu atat mai mare cu cat cei care sunt vizati de obligativitatea aderarii la un fond de pensii - cetatenii cu varsta pana in 35 de ani - trebuie sa se decida pe cine se vor baza la batranete pana la data de 16 ianuarie 2008.

Din tot amalgamul de reclame, sar in ochi cele la fondurile Aviva si Generali, pentru caracterul manipulator. Spotul tv pentru Aviva o are in prim plan pe Mihaela Radulescu, care ne insira pe trei degete beneficiile aderarii la acest fond: valoare, crestere si siguranta. De unde siguranta? Din experienta de 300 de ani a companiei. Experienta de 300 de ani in ce? In fonduri de pensii, in nici un caz.

Aruncand un ochi pe site-ul oficial al companiei - www.aviva.ro - descoperim ca „grupul s-a format in iunie 1998, prin fuziunea a doua mari companii care detineau suprematia pe piata britanica de asigurari - Commercial Union si General Accident“, iar „in martie 2000, CGU a fuzionat cu Norwich Union, formand CGNU (Commercial General Norwich Union).

In 2002, grupul a decis schimbarea numelui in Aviva“. Putin mai jos, la aceeasi sectiune, aflam ca „radacinile grupului coboara in istorie pana in anul 1696 - cand este consemnata infiintarea celei mai vechi societati de asigurare din lume: Hand-in-Hand“.

Mesajul reclamei TV induce in eroare prin crearea ideii de siguranta derivata din „marsarea“ pe cei 300 de ani de experienta, nu in domeniul pensiilor private, ci al asigurarilor.

integral in Gandul