​​ANALIZĂ Cât de pline sunt parcările Primăriei Capitalei după creșterea tarifului la 10 lei/oră și ce cheltuieli cu salariile vs încasări a însemnat transferul serviciului la compania municipală

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 24 februarie 2021, 9:00 Actualitate | Administratie Locala


Parcarea de la Natiunile Unite
Foto: Hotnews
Gradul de ocupare al parcărilor publice gestionate de Primăria Capitalei, circa 20.000 de locuri, aflate în principal în centrul orașului, a scăzut de la 90-100% până la 60% după ce în iulie 2018, Primăria Capitalei a scumpit tariful de la 1,5 lei/oră până la 10 lei/oră. Scăderea a avut loc nu pentru că nu ar fi fost cerere, ci pentru că Primăria nu a luat în paralel alte măsuri, iar lângă parcările publice se putea parca la liber, pe trotuar sau pe prima bandă, așa cum HotNews.ro a arătat de mai multe ori.

În 2019, gestiunea serviciului a fost mutată de la Administrația Străzilor la Compania Municipală Parking București. În contextul creșterii tarifului, dacă în perioada 2016-2018 se încasa o medie de 5 milioane lei pe an, în 2019 s-a ajuns la încasări de până la 16,3 milioane lei. Totuși, au crescut și cheltuielile cu salariile, de la 4,4 milioane lei în 2017 la 7,5 în 2019. În plus, după preluarea serviciului la Compania Municipală Parking, Administrația Străzilor a păstrat angajații de la parcări, iar Compania Municipală și-a angajat alți oameni, dublându-se cheltuielile de personal, potrivit cifrelor furnizate de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

Primăria Capitalei are peste 40.000 de locuri de parcare. Dintre acestea 21.691 locuri de parcare sunt în administrarea Administrației Străzilor București, acestea fiind parcări publice de utilitate generală (nu se încasează bani), iar 19.984 sunt în gestiunea și exploatarea Companiei Municipale Parking București. Pentru cele din urmă se încasează bani. Până în iulie 2018 tariful era de 1,5 lei/oră, apoi a fost majorat la 2,5/5/10 lei/oră, în funcție de zonă.

Până pe 25.02.2019, parcările au fost administrate de Administrația Străzilor, instituția care încasa banii de închiriere, dar începând cu data de 15.10.2018, activitatea de exploatare parcări a Direcției Parcaje din Administrația Străzilor s-a restrâns și s-a desfășurat în patru parcări (Bd. Aviatorilor 1S, Bd. Aviatorilor 2D, Bd. Aviatorilor 2S, Crângași), în contextul transferului către Compania Municipală Parking.

Oficial, de pe 25.02.2019 serviciul a fost delegat companiei Municipale Parking București, prin hotărârea H.C.G.M.B. nr. 530/2018, la solicitarea fostului primar Gabriela Firea.

Cât a încasat PMB din locurile de parcare
  • Când parcările erau la Administrația Străzilor:
- 2016 - 5.003.579,21 lei;
- 2017 - 4.224.244,70 lei;
- 2018 - 5.350.219,50 lei;

  • Când parcările au trecut la Compania Municipală
- 2018 - 2.548.957 lei;
- 2019- 16.340.811 lei;
- 2020 - 14.588.590 lei;

Ce grad de ocupare au avut parcările în ultimii 5 ani:

- 2016 - 89,37%;
- 2017 - 76,88%
- 2018 - 104,59% (s-a lucrat în mai multe schimburi);
- 2019- 60%;
- 2020 - primele 3 luni - 60%, 20% din luna martie până în luna septembrie (din cauza pandemiei) iar perioada până la sfârșitul anului a fost de 35% grad de ocupare.

Numărul de angajați pentru parcaje:
  • Administrația Străzilor
-2016 – între 138-140 angajați;
-2017 – între 134- 139 angajați;
-2018 – între 129-134 angajați;
-2019 – între 98-102 angajați;
-2020 – 97-98 angajați.

  • Compania Municipală Parking
- 2017 - 9 angajați;
- 2018 - 46 angajați;
- 2019 - 155 angajați;
- 2020 - 146 angajați;


Bugetul de salarii:

  • Administrația Străzilor
-2016 - 2.645.883 lei;
-2017 - 4.462.315 lei;
-2018 - 5.215.684 lei.
  • Compania Municipală Parking
- 2018 - circa 2 milioane lei;
- 2019 - 7,5 milioane lei lei;
- 2020 - 6,5 milioane lei;






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















35569 vizualizari

  • -25 (55 voturi)    
    10 lei... (Miercuri, 24 februarie 2021, 9:13)

    Mistrelutz [utilizator]

    acum nu va mai revoltati,a ?
    capu' jos si scoateti banii
    • +27 (63 voturi)    
      pt ce sa se revolte mistretule ? (Miercuri, 24 februarie 2021, 9:34)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

      pt ce sa se revolte mistretule ?

      Amsterdam parcarea Atrium, langa gara Amsterdam Sud 2eur/20min ... parcare Lidl in oras ( 1 euro / ora )...

      Doar in Bucuresti cocalarii cu cazanele lor nu vor sa plateasca parcarea... de parca e drept de la D-zeu sa conduci masina ca un cocalar si sa o parchezi pe unde vrei tu.
      • +10 (16 voturi)    
        Nu putem compara Amsterdam cu Bucuresti (Miercuri, 24 februarie 2021, 10:47)

        Ponta [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Si spun asta privind din perspectiva salariilor si a posibilitatilor multiple de parcare in Amsterdam.
        Comparam Atrium cu parcarea din Piata Universitatii? Ca si pozitionare da, este central, dar alte optiuni nu prea mai ai in astfel de conditii.
        In rest in Bucuresti oriunde in centru platesti pentru parcare stradala in gestiunea Primariei, 10 lei/h pentru primele doua ore parca, dupa care incepe tariful de 20 lei/h.
        Vom avea un oras civilizat si mai viu colorat in momentul in care autoritatile in contrapartida unui pret ridicat al parcarii in zonele centrale vor oferi posibilitati reale si civilizate de parcare (in zone limitrofe centrului), exact ca si in Amsterdam de exemplu, cu tarifare intre 0,5 si 1 Euro ora, plus un transport de suprafata ca in Amsterdam, Vienna ori alta capitala pe care o dorim ca si referinta.
        In acest moment in Romania, nu exista un echilibru vis a vis de acest aspect, de unde si un comportament cocalaresc al unora (trebuie spus ca multi sunt cocalari genetic).
        Numai cu bata fara alternativa nu prea functioneaza, ci ascute anumite comportamente extreme.
        Mai este drum lung pana departe.
        • +2 (18 voturi)    
          eh, daca ai nevoie dai bani (Miercuri, 24 februarie 2021, 12:52)

          WaffenSS [utilizator] i-a raspuns lui Ponta

          Fizic nu este loc, poate sa vina si dumnezeu primar. Nu stiu unde crezi ca poti face conditii "civilizate". Sa construiesti niste zgarie nori parcari? Pai la Unirii era goala, ca deh, costa ...

          Bucuresti = 8000 locuitori / km2
          Amsterdam = 4000 locuitori / km2

          Eu as face 4€/20 min sa descurajez, iar banii investiti in infrastructura de transport in comun: biciclete, autobuze, tramvaie etc. Si amenzi la greu.

          In Bucuresti soferii nu au o educatie de baza despre o exploatare corecta a unui automobil. Salveaza timp, dar isi scurteaza viata. Pentru asta sa plateasca! Apropos, olandezii ce zic despre poluare?
          • 0 (0 voturi)    
            de ce nu? (Vineri, 26 februarie 2021, 1:43)

            Jebediah_Sanchez [utilizator] i-a raspuns lui WaffenSS

            Parcari cu mai multe etaje exista in multe locuri; nu vad de ce nu ar putea exista si in Romania.
        • +6 (8 voturi)    
          Comparatii (Miercuri, 24 februarie 2021, 13:41)

          mihai53 [utilizator] i-a raspuns lui Ponta

          Dar cu Timisoara , putem compara ? 5 lei/ora de cativa ani si anul acesta 6 lei/ora .Si ce activitare rentabila , daca jumate din incasari o reprezinta cheltuielile cu salariile .
        • 0 (2 voturi)    
          ... (Sâmbătă, 27 februarie 2021, 10:03)

          prio [utilizator] i-a raspuns lui Ponta

          Ba putem compara Amsterdamul cu Bucucrestiul , la preturile din supermarket si la ce vrei tu numai ca la noi se vind gunoaie la pret de lux iar in Amsterdam se vind produse de calitate , conntrolate, (acolo are cine sa le controleze) la acelasi pret.
    • +1 (23 voturi)    
      bai ameteala, (Miercuri, 24 februarie 2021, 10:30)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

      10 lei/h a fost smecheria lui Fifi.
      • +1 (13 voturi)    
        Pai Primarul........... (Miercuri, 24 februarie 2021, 15:03)

        Dinu-I [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        ND poate schimba tariful la cxat vrea muschiul lui ca Fifi e plecata ? Sau toate taxele puse de altii sunt bune cand ajungem la putere dar in opozitie erau ale "ciumatilor rosiii" ?
        Ipocrizia cat casa la asa zisii "dreptaci".
    • +12 (14 voturi)    
      ieftin, cat e subventia?.. (Miercuri, 24 februarie 2021, 11:24)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

      Cred ca cineva se bucura prea devreme. Sa faca "jurnalistii" HN un efort si sa afle mai exact cat din milioanele incasate de primarie vin de la persoane fizice si firme private si cat vin de la abonamente facute de institutiile publice din centrul orasului.

      Cred ca vor avea o surpriza.. si anume vor descoperi ca plimbam bani de la buget dintr-un buzunar in altul, doar ca acum fraierii de contribuabili nu-si mai permit sa ocupe locurile bugetarilor.
  • -2 (24 voturi)    
    parcare bucuresti (Miercuri, 24 februarie 2021, 9:17)

    Captain Obvious [utilizator]

    parcangii angajati sunt mai rau decat aia de pe strada. te asezi in parcare si iti cere banii pe cat ii zici ca stai si iti taie chitanta de 5 lei ca foarte probabil nu se uita nimeni pe hartiuta aia. daca faci sesizare sefii lor iti zic ca totul a fost in regula si chiar atat a fost contorizat in sistem, esti tu prost ca ai vazut 5 lei acolo si de fapt ai dat 30.
    • +2 (14 voturi)    
      eee si lu' tanti Firea i-ai transmis? (Miercuri, 24 februarie 2021, 9:35)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

      eee si lu' tanti Firea i-ai transmis?
      • 0 (12 voturi)    
        esti in majoritate (Miercuri, 24 februarie 2021, 9:44)

        Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        citesti dar nu intelegi. stii ce e aia a face o sesizare?
    • -1 (7 voturi)    
      chiar nu pricep (Miercuri, 24 februarie 2021, 10:39)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

      d c ti-au dat oamenii minusuri...
    • 0 (2 voturi)    
      e simplu (Miercuri, 24 februarie 2021, 13:15)

      YamamotoIsoroku [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

      Pune-ti aplicatia "AmParcat" pe telefon si platesti corect de acolo..si nici nu stai cu frica in san daca ai depasit timpul dar esti departe de masina si vrei sa mai stai acolo.
  • +26 (38 voturi)    
    Oricum (Miercuri, 24 februarie 2021, 9:28)

    Costi888 [utilizator]

    1,5 lei era jenant..
  • +17 (23 voturi)    
    ce nu va convine (Miercuri, 24 februarie 2021, 9:33)

    costelo999 [utilizator]

    dai banu parchezi, nu, pe strazi lăturalnice, ca sunt destui șmecheri ieftini cu masini tari, care parchează si nu vor să plătească
  • 0 (30 voturi)    
    din lac in putz (Miercuri, 24 februarie 2021, 9:35)

    AndreiGr [utilizator]

    10 lei/h adik mai mult de 2 Eur/h...ca in Zürich. 1.5 ron era o bataie de joc, 10 ron e alta bataie de joc.
  • +29 (31 voturi)    
    Verificati parcarea primariei de la opera romana (Miercuri, 24 februarie 2021, 9:39)

    Kivek [utilizator]

    asta e goala in procent de 90%

    si toata trotuarele din jur sunt pline de masini
    vedeti cum pe splaiul independentei s-a umplut de masini pe trotuare
  • +12 (30 voturi)    
    Economistii ce pazesc? (Miercuri, 24 februarie 2021, 9:43)

    mirceapanait [utilizator]

    60 % grad de ocupare este jenant. Mai ales ca s-au platit bani grei din buzunarul public pentru constructia parcarilor.

    Daca ar micsora tariful la un rezonabil 5 lei pe ora, poate ca s-ar tinde catre o utilizare optima, si incasari cel putin egale cu maximul istoric.
    • +1 (5 voturi)    
      nu cred (Joi, 25 februarie 2021, 8:45)

      Cata_ [utilizator] i-a raspuns lui mirceapanait

      si daca il faci 2 lei, tot nu parcheaza. Solutia e simpla. Degajarea masinilor de pe marginile drumurilor. Amenda/ridicarea masinilor. Sunt detinator auto in Cluj. Sa vezi aici cum se pun problemele
  • +1 (27 voturi)    
    problema Bucurestabadului (Miercuri, 24 februarie 2021, 9:55)

    Coresponedntu [utilizator]

    este numarul mare de masini pe cap de locuitor. La 2 milioane locuitori, cca 2 milioane autoturisme, raport 1:1. Orasele cu nivel de trai ridicat, din tarile scandinave, Viena, orasele din Olanda, Elvetia, au un raport de 1: 0,3-0,4. Si injumatatit parcul auto si ar fi prea putin. Dar ce faci ca locuitorii Bucurestistanului nu merg cu bicicleta, cu pe josul si nici cu transportul in comun electric, care mai e si de proasta calitate? Pana nu se reduce numarul de masini din furnicar nu se rezolva nimic.
    • +5 (19 voturi)    
      mfs (Miercuri, 24 februarie 2021, 10:56)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      1 - esti un frustrat si se vede clar din mesajul tau ca ai o problema cu bucurestiul. probabil pt ca esti invidios

      2 - daca tot ne comparam cu olanda: avem transportu in comun din olanda? avem cartelele din olanda unde poti merge cu orice, mai putin cu avionu, cu ele?! avem benzile lor de biciclete?!
      noi avem pretentia sa mergem cu bicicleta "ca=n olanda" dar cu infrastructura inexistenta si gandita ca o cizma din bucuresti!
      mergi tu dintr-un capat in altu al bucurestiului pe jos!

      3 - repet, pentru ca aparet mult au o problema cu acest concept, intai oferi alternative si apoi faci probleme masinilor, nu invers. Stiu ca multi nu sunt de acord , dar metroul si stbul sunt la limita acum cu "furnicarul" de masini... fara acel "furnicar" ar colapsa !

      4 - poate ar fi cazu sa ne mai potolim cu 10000 de complexuri de blocuri prin bucuresti, facute pe strazi cu o banda, pentru ca daca se circula doar cu stb, la cate blocuri se fac tot o as fie infernal traficul!

      6 - problema bucurestiului nu sunt neaaparat numarul de masini, ci infrastructura execrabila! toate zonele ok intra undeva unde se gatuiesc, stopurile nu sunt corelate, astepti mult la ele si cand se face verde, trec 3 masini. masini parcate aiurea pe marginea drumului, masini parcate LEGAL!!! in mijlocul intersectiei! Da baluta si alti idiori au facut "parcari" pana in intersectie si faca e masina parcata (repet LEGAL) tu nu te mai poti asigura! legea aia cu 25 m de la intersectie da-o dracu, noi suntem primarie, respectam ce lege avem chef!

      problemele sunt multe si nu tin doar de numarul de masini si nu se rezolva doar cu "nu mai mergeti cu masina" Sigur e mai usor sa zici "soferii sunt de vina pentru traficul din bucuresti" decat sa recunosti adevaratele probleme!
      Da soferii au partea lor de vina, da ar trebui sa fie mai putine masini, dar nu soferii sunt principalii vinovati, ci statul care prefera sa arunce vina pe oameni ,decat sa-si recunoasca partea de vina si sa faca ceva bun (si nu sa puna alte taxe)
      • +3 (3 voturi)    
        Bine Punctat ! (Miercuri, 24 februarie 2021, 17:20)

        Ben-Zen [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        In general spre orice ai privi, in tara asta nu se asigura posibilitatea respectarii legii si apoi aplicarii ei drastice. Facem totul contra naturii contra functionalitatii, lasam gunoiul sa ne sufoce dupa care tipam si cautam vinovati. Daca ii gasim ii pedepsim (sau nu), dupa care continuam in aceeasi maniera pana cand se mai inneaca inca unul in gunoi. Dupa care ne apuca iar tipatul..
    • +6 (8 voturi)    
      Transportul in comun este problema. (Miercuri, 24 februarie 2021, 10:56)

      Ponta [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      Si de asemenea lipsa inelelor de evitare a zonei centrale, asa cum exista in mai toate capitalele civilizate.
      Probabil cu mai mult interes din partea autoritatilor, fara a mai practica politica jumatatilor de masura, incet, incet se vor rezolva toate aceste neajunsuri.
      Si in plus, instalarea camerelor de minitorizare stradala astfel incat acolo unde este nevoie (conflicte, parcare neregulamentara, etc., etc.) sa se poata interveni corect si eficient. Daca parchezi bicicleta, purcezi la rezolvarea problemelor pentru care te afli in zona, iar cand te intorci gasesti numai roata din fata prinsa in antifurt, ramanem in aceaasi stare de"Baboon-city".
      • +1 (3 voturi)    
        inele? (Joi, 25 februarie 2021, 0:38)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui Ponta

        Boc cand aude de inelul ocolitor al orasului face cu nervul! cica ar costa scump exproprierile, asa ca mai bine behaie despre metrou, care, din cate crede el, va duce si masinile care tranziteaza orasul
    • 0 (14 voturi)    
      Lol (Miercuri, 24 februarie 2021, 11:27)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      Du-te tu cu bicicleta sa iei cartofi si baxuri de apa minerala sau te miri ce ai nevoie pentru casa.

      ...pe ploaie.

      ...iarna.

      Progresist besit.
    • +2 (6 voturi)    
      Cifrele ne dor! (Miercuri, 24 februarie 2021, 13:11)

      independentu [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      Bucurestiul are 1,46 milioane de masini la 1,8 milioane de locuitori, adica 0,8 masini/locuitor.
      Romania are unul dintre cele mai scazute rate de motorizare din Europa, cam 450/1000 locuitori.
      Asta se intampla cand pui cifrele dupa ureche.
  • -1 (13 voturi)    
    Orice mall/ market are 1 - 2 h gratis (Miercuri, 24 februarie 2021, 9:59)

    mircea112 [utilizator]

    Orice mall/ market are prima ora gratis, dupa care un pret de 2lei - 4 lei pe ora, iar acolo investitia este integral privata nu este publica. Ca sa nu vorbesc ca toate mallurile au introdus taxa abia cand parcarile erau suprapopulate, si Afi si Promenada si Veranda o perioada buna de timp au avut parcarile gratis, abia ulterior s-a introdus taxa, cand cererea era formata, ceea ce nu sa intamplat cu niciuna din parcarile primariei.

    Deci privatii isi permit sa dea gratis sau la un pret modic, iar primaria unde banii sunt publici pune preturi prohibitive.....
    Aici mai poate fi adaugat ca parcarea de la universitate cand a fost facuta avea 2 intrari , 2 iesiri si acum are 3 intrari si o iesire, m-am invartit ultima data 10 min prin parcare pana cand am gasit pe unde sa ies. Si se mai poate pune si faptul ca la universitate/ inter mai exista o parcare mare, care datorita bunei administratii, adica nici lumina nu avea intr-o perioada, a fost abandonata, nu prea stie nimeni de ea.

    Deci scopul primariei este in opinia mea ca aceste parcari sa nu fie utilizate, sa se arate ca defapt oamenii nu vor parcari ca suntem niste babuini ce parcheaza pe trotuare, dar care dau 5 lei la parcagii.

    Un alt exemplu in acest sens, de buna administrare, poate fi si gradina zoologica, poate ar fi bine sa scrieti Hotnews si despre gradina zoologica, unde nu prea mai sunt animale, unde sunt 3 randuri de garduri pana sa vezi un animalut, unde lipseste elefantul, tigrul chiar si ursul. Cred ca Ferma Animalelor din Pantelimon cu 10 capre si 5 cai este mult mai productiva decat zoo Baneasa, zoo despre care ma astept ca vor spune in cativa ani ca se va desfiinta, pentru ca Romanii prefera Ferma Animalelor si nu zoo, si acolo magnati imobiliari vor face cartiere de lux.
    • +5 (9 voturi)    
      Centrele comerciale vs Primarie (Miercuri, 24 februarie 2021, 10:23)

      cineva123 [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

      Centrele comerciale nu fac mare profit din parcare, ci din cumparaturi/chirii. Astfel ele au tot interesul sa atraga cat mai multi potentiali clienti, indiferent ca vin cu masina sau cu trotineta.

      Pe de alta parte, ultimul lucru pe care trebuie sa-l faca o primarie intr-un oras aglomerat este atragerea de trafic auto in buricul targului prin subventia parcarii.

      In concluzie, comparatia ta este irelevanta.
      • +2 (6 voturi)    
        Deci primaria nu are nici un interes?! (Miercuri, 24 februarie 2021, 19:13)

        mircea112 [utilizator] i-a raspuns lui cineva123

        Sa inteleg ca e foarte ok ca parcariile primariilor sa fie goale iar masinile sa fie parcate pe unde se poate? Dar oare restaurantele din centrul vechi nu platesc chirie la primarie la fel cum platesc magazinele din mall, chirie mallului? De ce mallul are grija ca clientii chiriasilor lui sa aiba unde parca, iar primaria, nu trebuie sa aibe grija de clientii chiriasilor ei? Clienti care sunt si ei cotizanti ai primariiei fiind locuitorii orasului si platitori de taxe. Asa ca argumentele tale nu tin. Iar daca nu vrei sa atragi trafic in centru ar trebuii sa ai mijloace de transport, si cum transport nu ai si ai niste parcari, ar trebuii sa nu le tii goale....
    • +1 (3 voturi)    
      despre zoo (Miercuri, 24 februarie 2021, 10:46)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

      eu chiar sper ca se va desfiinta. Eu inca nu intelg cu UE ne lasa sa mai pastram gradinile zoo in halul in care sunt.. Fie aduse la standarde ok pt animale fie desfiintate
  • -3 (11 voturi)    
    Concluzii (Miercuri, 24 februarie 2021, 10:03)

    ACP [utilizator]

    1) Daca cresc taxele bani rezultati nu se duc in imbnatatirea serviciilor, adica mai multe locuri de parcare in cazul de fata ci in cresterea numarului de angajati si a salariilor acestora.
    2) Sunt o gramada de angajati in firmele municipale care nu se justifica.
    3) Tariful parcarilor ar trebui sa functioneze dupa principiile economiei de piata si sa varieze in functie de zona pentru a asigura o ocupare de cel putin 90%. In loc de 60% cu 10 lei iesi mai bine cu 90% si 7 lei dar in plus ai oferit servicii la mai multi cetateni.
    • +7 (9 voturi)    
      Calcul rupt de realitate (Miercuri, 24 februarie 2021, 10:19)

      cineva123 [utilizator] i-a raspuns lui ACP

      Poti face parcarea si 1 Leu/zi, trotuarele, spatiile verzi, prima banda (uneori chiar si a doua banda) vor ramane in continuare blocate de autoturisme cat timp acolo se poate parca mocaaaaa.
  • +2 (16 voturi)    
    am parcat zilele trecute (Miercuri, 24 februarie 2021, 10:07)

    Hans Metter [utilizator]

    la universitate... am dat 30 de lei cat am stat la o cafenea fix de la iesirea din parcare. Masina era sub mine practic....

    Desi parcarea a fost mai scumpa decat consumatia la cafenea, am considerat ca a meritat. Cand nu ai alta varianta, 10 lei pe ora e chiar rezonabil. Daca nu as fi avut banii astia as fi venit cu metroul. Solutii sunt
  • +8 (8 voturi)    
    Cheltuieli de personal (Miercuri, 24 februarie 2021, 10:09)

    Tescovin [utilizator]

    Dacă ar înlocui cea mai mare parte a personalului din parcări cu aplicații de auto-taxare (care deja există) și cu sisteme de supraveghere video (oricât ar fi de scumpe, pe termen lung sunt mai ieftine decât cheltuielile salariale), ar putea probabil reduce și tariful de parcare.
    Nu că 10 lei e scandalos - e chiar meritat, mai ales pentru cei care ani de zile au răcnit cât i-au ținut bojocii „să ne facă Primăria parcăăăăări !!!!” în timp ce ei parcau pe spațiul verde sau pe trotuar. Dar nici să ținem în spate o armată inutilă de parcagii nu e ok.
  • -2 (12 voturi)    
    pentru cei ce mai si citesc... (Miercuri, 24 februarie 2021, 10:11)

    atc [utilizator]

    ....dar si inteleg ce ne spune H.N.:

    - 2018:- Adm. Strazilor -Incasari: 5,3 mil./ salarii: 5,2 mil. Adica, ce-au luat pe mere au dat pe pere, atunci cand NU exista Compania Municipala ( aia a lu' Firea)
    - 2019:- Comp. Munic - Incasari:16,3 mil./ salarii:7,5 mil.
    - 2020 : --"-- 14,6 mi./ 6,5 mil.
    Hai la desfiintare, Neicusoare!
    Uite-de'aia trebuie cifre si nu lozinci!
    • 0 (4 voturi)    
      citeste si textul (Miercuri, 24 februarie 2021, 12:23)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui atc

      vezi ca angajatii de la administratia strazilor au cam ramas dupa infiintarea companiei parking. Deci o parte din salariile alea tot au ramas si nu fac mai nimic (administreaza parcari gratuite)
      • +1 (3 voturi)    
        ce-ar fi sa citesti tu... (Miercuri, 24 februarie 2021, 17:29)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        ...obiectul de activitate al Adm. Strazilor din PMB. Ia vezi tu cam cu ce se ocupa si, pe urma, te astept cu sfaturi! Important e sa stii sa citesti, dar sa mai si intelegi!
    • +5 (7 voturi)    
      Concluzie (Miercuri, 24 februarie 2021, 12:59)

      independentu [utilizator] i-a raspuns lui atc

      Dupa infiintarea companiei municipale, primaria e pe pierdere si compania privata pe profit.
      Asta era si scopul, sa existe o vaca de muls, care sa nu poate fi controlata de Curtea de conturi, care sa ofere salarii babane acolitilor politici.
      Se pare ca nu observi ca profiturile au aparut cand s-a multiplicat costul parcarii, de la 1,5 lei la 2,5/5/10 lei, asa ca profit ar fi obtinut si primaria, oricum.
      • -2 (8 voturi)    
        parcari PMB (Miercuri, 24 februarie 2021, 17:20)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui independentu

        1. " primaria e pe pierdere, compania privata pe profit." Esti sigur ca nu glumesti?:
        - s-a privatizat oare PMB si nu am aflat?
        - unde crezi ca s-a dus profitul Companiei? hai, ca nu-i asa greu?
        Asta o fi si-n capu' Neicusorului? Sau o fi fost misto' perioada in care Cocosu' lu' Udrea era stapan PRIVAT peste Parcarile din Buc. si asta ne asteapta in continuare?
        2. Sigur ca e greu cand creste pretul de la 1,5 la 10 lei. Da' sa-nteleg ca, in 5 luni de cand e primar, Neicusoru le-a adus iar la 1,5 lei? Sau e mai bine cu 10, ca nu da cu rest? Si asta,pana va privatiza activitatea si vei vedea atunci preturi " ieuropene"
        • -2 (2 voturi)    
          unde se duce profitul? (Miercuri, 24 februarie 2021, 23:55)

          independentu [utilizator] i-a raspuns lui atc

          Profitul care a fost obtinut in 2019 s-a dus in acoperirea partiala a pierderilor din anii trecuti.
          Rata profitului a fost oricum foarte mica.
          • +1 (3 voturi)    
            parcare (Joi, 25 februarie 2021, 8:23)

            atc [utilizator] i-a raspuns lui independentu

            "Rata profitului a fost oricum foarte mica" Hai, nu?! Nu vrei tu sa pui cifre in loc de "oricum"? Imresioneaza mai mult decat o lozinca de doi bani!
  • 0 (14 voturi)    
    E mult 10 lei pe ora, nene... (Miercuri, 24 februarie 2021, 10:12)

    Cristian_88 [utilizator]

    E mult 10 lei pe ora, nene... Ce suntem la Paris sau la Londra? 5 lei pe ora ar fi un pret corect raportat la veniturile bucurestenilor.
    La fel parcarile de resedinta, maxim 100 lei pe luna.
  • +6 (10 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 24 februarie 2021, 10:28)

    [anonim]

  • +5 (13 voturi)    
    cateva probleme (Miercuri, 24 februarie 2021, 10:47)

    liviu_ [utilizator]

    1 - 40k locuri de parcare e mai mult decat jenant la 2 mil locuitori oficial si vreo 2,5-3 neoficial!
    2 - un abonament gen brasov mi s-ar parea ok. platesti X lei / zi sau pe luna si parchezi unde vrea muschiu tau (si e parcare). asta ar rezolva si problema prin care multi parcheaza 2 strazi mai incolo unde e gratis si nu 10 lei/ora
    3 - 10 lei / ora e ok daca ai un tarif lunar decent (gen nustiu 250) sa zicem, altfel nu e chiar ok (240 lei / zi si 7200 pe luna). nu stiu exact care sunt tarifele pentru ca unde stau am loc de parcare.
    4 - nu pot sa observ din nou, URA cu care multi oameni vb.: "sa plateasca chiaburii ca au masina -> si eu nu", "sa plateasca bucurestenii astia nenorociti - ca eu oricum stau undeva unde nu am nevoie sa platesc atat" etc. Serios chiar muriti de grija altora?!
    5 - vrei sa rezolvi problema masinilor: fa dracu transport in comun calumea (care sa vina la timp, sa nu puta , sa nu mori de frig/cald etc), fa parcari la marginea oraselor etc... ne comparam cu tari euroipene gen olanda, dar bucurestiul nu e gandit ca un oras din olanda!! efectiv punem caruta inaintea boilor. intai sa renunte la masini si apoi ne gandim la un inlocuitor...
  • +6 (10 voturi)    
    Catiusa mama (Miercuri, 24 februarie 2021, 11:02)

    mmmircea [utilizator]

    tu n-ai, asta e starea care te defineste, lipsa. Astept cu nerabdare urmatorul articol, cand va creste cartela de metrou cu doua calatorii la 15 lei, vreau sa vad daca te extaziaza ori ba.
    • +2 (4 voturi)    
      Tu nu stii sa citesti? (Joi, 25 februarie 2021, 9:18)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Tariful la crescut iubita ta Firea in 2018!
  • -9 (21 voturi)    
    HOTNEWS tabloid! (Miercuri, 24 februarie 2021, 11:18)

    healthycity [utilizator]

    1. va rog sa dati exemple unde este 10RON/h. eu numai cu 2.5/h parchez. dc nu are acoperire va rog sa scoatrem si din titlu!
    2. comparand an 2019 cu an 2020 pandemie e total mere cu pere.
    3. exista aplicatie parcare online. deci sincer oamenii aia nici nu sunt neceari.
    4. era mai civilizat cu parcagii inainte? cu bani in mana. sau e mai ok acum sa se
    5. oriunde in vest parcarea incepe de la 1E/h si nu vb de in centrul orasului. deci la 2.5 chiar nu stiu pentru ce ne plangem. dc se doreste eftin exista straulesti sudului si altele si lasat masina acolo si venit cu metroul
    6. un ziar ar trebui sa informeze si sa indrepte spre lucruri civilizate nu sa creeze false stiri si sa creeze tensiiuni. oricum directia e clara. trebuie mers spre parcare platitia in centru.

    Multumesc,
    Sper sa nu ingnorati commentul si sa veniti cu locurile unde se parcheaza cu 10 ron/h
    Hotnews
    • +12 (12 voturi)    
      Parcări cu 10lei/oră (Miercuri, 24 februarie 2021, 11:54)

      Victor.Cozmei [utilizator] i-a raspuns lui healthycity

      Vă răspund eu.

      https://parkingbucuresti.ro/

      Intrați pe site-ul Companiei de Parcări și pe hartă (link mai sus) veți găsi toate parcajele colorate după preț. Dacă vă uitați după cele cu o nuanță mai închisă de albastru, veți constata că au un preț de 10lei/oră.

      Sunt circa 25 de astfel de parcaje, mai ales în zonele ultra-centrale - în zona Unirii, zona Centrului Vechi, Universitate, Intercontinental, C.A. Rosetti.
      • -2 (4 voturi)    
        question (Joi, 25 februarie 2021, 0:44)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui Victor.Cozmei

        de ce te duci cu masina personala din cartier pana-n centru daca stii ca nu gasesti loc de parcare convenabil?
  • +1 (7 voturi)    
    concluzionam ca sunt suficiente locuri de parcare (Miercuri, 24 februarie 2021, 11:22)

    hopsinoi [utilizator]

    in Bucuresti.
  • +6 (10 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 24 februarie 2021, 11:35)

    [anonim]

    • -2 (10 voturi)    
      lasa ca (Miercuri, 24 februarie 2021, 15:30)

      TheNamelessOne [utilizator] i-a raspuns lui

      astia din afara B sunt toti 'fruncea'. Daca te uiti la ce comentarii au, cand le-o pune primaria taxa pe parcarea pe strada (pardon ulita de pamant) din fata casei or sa sara in sus ca le e greu sa deschida poarta sa o bage in curte. dar deh .... vulpea cand nu ajunge la struguri .... si revin: am 2 apartamente in Bucuresti cu locuri de parcare platite cu 80 ron/an (cica e zona 0), casa de vacanta si locuiesc/lucrez in Zurich si ca sa vad cate minusuri imi dati lucrez in IT si bag si taxe/impozite mici la stat ca am srl-eu.
      • -2 (6 voturi)    
        in IT? (Joi, 25 februarie 2021, 0:46)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui TheNamelessOne

        scriitor de linii sau arhitect software? vad ca toti sfertocalificatii din domeniu se dau "aitisti" :))
  • 0 (10 voturi)    
    Dupa cum toata lumea stie... (Miercuri, 24 februarie 2021, 11:56)

    TrueBlue [utilizator]

    ... trebuie inlocuite toate semnele de circulatie "oprirea interzisa" care nu sunt respectate in mod evident cu semnele "parcare cu plata". Problem solved! In al doilea rand, trebuie introdusa urgent taxa pe rable (de poluare) la nivel national. Aceasta taxa a fost gandita de tov. Gratiela Gavrilescu (ALDE) timp de 4 ani astfel incat sa corespunda directivelor europene (parca ar fi gandit plecarea pe Marte). Trebuie sa scapam urgent de aceste vehicule altfel murim.
  • -2 (4 voturi)    
    Problema e nr de angajati (Miercuri, 24 februarie 2021, 13:05)

    Coco Whistle [utilizator]

    Sint mai multe solutii ca cei multi sa traiasca mai bine asta daca urmariti sa serviti cetateanul. Mai reduceti din personal, mai creati alte parcari, concesionati afacerea si returnati banul public cheltuit cu amenajarea parcarilor .
  • +2 (8 voturi)    
    Bataie de joc ordinara (Miercuri, 24 februarie 2021, 15:16)

    coanda [utilizator]

    Primaria Bucurestiului, finantata din banii platitorilor de impozite a ajuns sa-si bata joc de bucuresteni intr-un mod grotesc!
    1. pe toate panourile cu "amparcat", care au explodat in oras, tarifele sunt urmatoarele: 0,95 E+TVA - 1 ora, 2,15 E+TVA - 2 ore si 4,55Eur+TVA - 3 ore. In primul rand e jignitor sa pui tarifele in Euro si nu in lei. Suntem totusi in Romania. In al doi-lea rand asta inseamna 4,5 lei pe 1 ora, 10 lei pt doua ore si 25 lei pt trei ore. Si daca parchez toata ziua? Oricat as fi de acord ca in centru parcarile trebuie sa fie scumpe deja 25 de lei pt 3 ore devine nesimtit.
    2. Orele sunt intre 7:00 dimineata si 23:00. Semnele astea sunt in tot centrul. Acolo mai sunt si oameni care locuiesc. Ei ce trebuie sa faca dupa mintea primaristilor de pripas? sa parcheze langa casa doar intre 23 si 7?
    Hotararea Primarie mai spune ceva de-a dreptul de noaptea mintii: daca locuiesti in zona poti sa-ti iei abonament cu cca 4900 lei pe an, fara rezervare si garantare. Asa scrie in lista de preturi anexa pe site-ul primariei. adica cam 400 lei pe luna. Nu zau, chiar gandeste cineva in toata hardughia aia numita primarie? Sau hotararea aia a fost facut de firma cu aplicatia amparcat? Nu stiu si nu conteaza daca a fost facuta de Firea sau de Nicusor. Asa ceva denota analfabetism functional. Si bataie de joc crasa, ordinara la adresa platitorilor de impozite.
    Comparatiile cu Olanda sau cu Luna nu au relevanta. Cand iei o asemenea decizie calculezi si efectele colaterale si toate implicatiile!! Daca ai putin bun simt. Asa cum e redactata hotararea e dovada unei lipse crase de profesionalism. Cred ca daca cineva da Primaria in judecata poate anula porcaria nascuta de primarie. sunt acolo cateva aspecte care incalca si Constitutia. cine are urechi sa auda....
  • +1 (3 voturi)    
    Parcometre (Miercuri, 24 februarie 2021, 23:44)

    jijibau [utilizator]

    Toți angajații ăia sunt inutili. Ar trebui parcometre din 100-150 în 100-150 de metri și toți dați afară. Parcometrul să meargă cu aplicație + bani cash + card, iar taxa să fie un număr cât de cât rotund (5, 10), să nu te complici cu rest prea mult în cazul plății în numerar. Pe unde sunt acum zona ultra centrală nu are posibilitatea de abonament (pe stradă), iar restul zonelor au abonament fără garanția locului, parchezi oriunde găsești liber în zona verde. Plata cu ora este mult mai scumpă în zona centrală (zona galbenă) față de zonele dimprejur (verde). Ah, prima jumătate de oră este gratuită, să nu blocheze pe cei care vin cu o treabă scurtă, dar ce e dincolo de 30 de min doare la buzunar în centru.
  • 0 (0 voturi)    
    Comoditate (Vineri, 26 februarie 2021, 8:48)

    DP19 [utilizator]

    Nu se poate face in Bucuresti orar la autobuze daca nu le lasi sa circule.Unde exista minim 2 benzi pe sens una sa fie doar pentru transportul in comun, salvari, taxiuri, uber, in general pentru interesul comun. In rest cine nu poate fara masina poate sa stea mai mult in trafic. De ex, la anumite ore tramvaiul 41 trece lejer pe sub lujerului iar masinele intrun sfert de ora, dar probabil ca comoditatea conteaza mai mult. Apoi parcarile... pai cei mai multi ar vrea sa parcheze in usa magazinului sau a institutiei unde lucreaza. Daca ar fi o parcare etajata la 10 min de mers ar parca cineva masina acolo? Si amenzi daca se parcheaza aiurea, vezi cazul parcarii de la Straulesti. Noi vrem aer curat dar vrem sa si parcam moca pe oriunde si sa mergem pana la paine cu masina. Baxurile de apa minerala de obicei le iei de la hypermarket, acolo sunt parcari.
  • 0 (0 voturi)    
    Riverani (Miercuri, 24 martie 2021, 10:17)

    marius_i [utilizator]

    Buna
    Pentru cei care nu cunosc aceste tarife nu se aplica doar parcarilor, sa spunem organizate in anumite locuri ci se aplica inclusiv parcarilor "din fata blocului" pe bulevardele administrate de PMB. Astfel ca locatar in acel bloc ai variantele de a plati 5/10 ron pe ora sau a lua un abonament de persoana fizica de 6.700 RON/an (!) plata in avans sau pentru riverani 1000 ron pe an tot cu plata in avans... Si daca pretul este cu 80% mai mare decat se practica la parcarile de sector in acest caz NU ai nici loc rezervat ci primul venit/primul servit.... deci platesti 100 lei pe luna (sau 1000 pe an) dar nu stii daca prinzi loc in parcare....si atentie ca daca te duci pe alta strada alaturata, tot in adm PMB nu poti parca pentru ca ai abonament pe "cealalta".... ca exemplu pe banul manta , in lungul bulevardului sunt pe cele 2 parti parcajele Banul Manta 1 si Banul manta 2 cu ~160 locuri.... masini ale locatarilor avem cel putin 250 (vorbim de multe scari de bloc)... deci platesti...dar nu stii unde parchezi.

    De asemeni nu mai vorbim de modul de implementare al acestor hotarari: NU se pot plati 5 ron /ora cu tva ,pentru ca prin aplicatia amparcat este cost de ...5.95 ron/ora (!) ...iar plata prin sms costa oricum mai mult.... Deci suntem obligati sa avem telefon , cu internet si abonament pentr a putea parca( daca ai cartela prepay nu poti plati servicii cu suprataxa, daca ai numar tel de firma cel mai probabil iti este blocat accesul la aceste sms-uri.... iar de plata cash nu se poate vorbi pentru ca desi in regulamentele de infiintare parcare se specifica ca trebuie sa existe aparate de taxare....acestea nu exista.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by