Primăria Capitalei a deschis sâmbătă dimineața circulația pe podul de la Ciurel, finalizat în urmă cu câteva zile. Șoferii care vin dinspre centru, pe Splaiul Independenței și fac stânga pe Șoseaua Virtuții, pot urca acum pe pod și face virajul așa fără să stea la semafor. Din păcate însă, sâmbătă la prânz se formase deja o coadă destul de mare, puteai trece cam după 10 minute de așteptare, deoarece intrarea pe Șoseaua Virtuții se face cu cedează trecerea, iar artera este foarte circulată. Probabil în cursul săptămânii, la orele de vârf, coada va fi considerabil mai lungă.

Pasajul CiurelFoto: Hotnews

Pe direcția înainte, podul se oprește într-un morman de pământ, abia după ce municipalitatea va construi străpungerea până la Șoseaua de Centură fiind posibilă această variantă.

Pentru cei care vin dinspre Drumul Taberei și doresc să facă dreapta spre centru, virajul se face ca și până acum, pe lângă pod.

Pe pod se poate și întoarce, cei care vin dinspre Drumul Taberei având posibilitatea să urce pe o bretea și să ajungă din nou în Șoseaua Virtuții, pe celălalt sens. Din păcate aici se stă destul de mult la coadă, cum am explicat mai sus.

De asemenea, cei care vin dinspre centru, pot face dreapta pe Șoseaua Virtuții, spre Piața Presei Libere, însă și aici se formează coadă, fiind cu cedează trecerea.

Dacă pe pod totul arată bine, pe sub pod însă se lucrează, mai ales pe malul drept al Dâmboviței, la girația de acolo și la rampa podului.

În plus, pâmântul depozitat pe șantier nu a fost îndepărtat de constructor.

Dincolo de trafic, pasajul oferă o imagine frumoasă asupra zonei, la Lacul Morii și Dâmbovița. Mai mulți localnici își făceau poze pe pod admirau priveliștea.

Lucrările la pasaj au început în 2010 și aveau termen de finalizare în decembrie 2014, iar pentru uriașa lucrare de infrastructură municipalitatea a plătit 240 milioane lei.

Pasajul face parte din străpungerea spre Autostrada A1, o alternativă la bd. Iuliu Maniu, dar restul proiectului nu a fost construit, astfel că, deși a costat 240 milioane lei, în faza actuală este practic doar un viraj la stânga și rezolvă doar problema celor care vin de pe Șoseaua Virtuții și intră pe Splaiul Independenței sau invers. Nu se poate merge înainte, pasajul oprindu-se în strada Amilcar Săndulescu care nu duce nicăieri, după cum se vede în fotografii.

Pentru a fluidiza circulația pe Șoseaua Virtuții trebuie construită și bucata de drum între pod și Șoseaua de Centură. Proiectul a fost aprobat în Consiliul General, la fel și culoarul de exproprieri, dar exproprierile nu au fost făcute din lipsă de bani, fiind nevoie de 50 milioane lei.

Date tehnice Pasajul Ciurel:

  • Lungime totală – aproximativ 1 kilometru
  • Lungime pod hobanat – circa 235 de metri
  • Înălțime pilon central – 68,2 metri
  • Număr de structuri – 12 pasaje rutiere și un pod hobanat
  • Număr de hobane – 24 perechi de hobane

Pentru realizarea proiectului au fost folosite:

  • 66.000 metri cubi de pământ pentru terasamente
  • 20.000 metri cubi de balast stabilizat
  • 11.000 tone de asfalt
  • 40.000 metri cubi de beton
  • 5.150 tone tablier și armătură metalică
  • 310 tone oțel pentru hobane
  • 13 kilometri de bordură
  • 7.5 kilometri de parapete