Primăria Capitalei a emis autorizația de construire pentru pasajul de la Doamna Ghica /Gabriela Firea: Urmează devierea și modernizarea tuturor rețelelor edilitare din zonă

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 23 septembrie 2019, 10:11 Actualitate | Administratie Locala


Pasaj Doamna Ghica lucrari 1
Foto: PMB
Primăria Capitalei a emis autorizația de construire pentru pasajul de la Doamna Ghica, a anunțat primarul general, Gabriela Firea, pe pagina de Facebook. În prima etapă vor avea loc lucrările de deviere a rețelelor edilitare. Lucrarile la pasaj se vor finaliza în 12 luni, iar costul estimat este de 28 de milioane de euro. Constructor este Trustul de Clădiri Metropolitane București, una dintre companiile municipale înființate de Gabriela Firea.




”Lucrările la Pasajul suprateran Doamna Ghica intră în linie dreapta. Am semnat autorizația de construire. Urmează devierea și modernizarea tuturor rețelelor edilitare din zona - apă, canalizare, gaze naturale, termoficare, electrice, iluminat public, telecomunicații și sistematizare drumuri, conform proiectului. Este un proiect esențial pentru fluidizarea traficului din București. Pentru că zona Doamna Ghica este una foarte aglomerată, la propunerea mea, la începutul anului, au fost aprobați de către CGMB indicatorii tehnico-economici. În primăvară am semnat contractul pentru proiectare și execuție cu Trustul de Clădiri Metropolitane iar acum am semnat autorizația de construire. Proiectarea a durat trei luni, așa cum am promis și, conform contractului, lucrările se vor finaliza în 12 luni. Costul estimat al lucrărilor este de 28 de milioane de euro”, a anunțat Gabriela Firea pe pagină de Facebook.

Pasajul va avea două benzi de circulație pe sens, cu spațiu rezervat pentru linie de tramvai, în cazul în care va fi nevoie.

”Pasajul va începe din zona intersecției străzii Doamna Ghica cu Bulevardul Lacul Tei. Accesul spre pasaj va fi reconfigurat, iar partea carosabilă va fi extinsă de la 4 benzi la 6 benzi. Toate intersecțiile cu drumurile laterale vor fi reamenajate țînând cont de noua configurație stradală, pentru asigurarea unei circulații fluente. De asemenea, în conformitate cu discuțiile avute cu membrii Comisiei Tehnice de Circulație, s-au păstrat numărul și poziția celor trei stații de autobuz. Trotuarele se vor proiecta pe ambele părți ale arterei și vor avea o lățime de minimum 1.5 metri”, a explicat primarul Gabriela Firea, în mai, la semnarea contractului cu constructorul.




Simulare cum va arăta pasajul






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















8253 vizualizari

  • +9 (11 voturi)    
    Autorizatii?? (Luni, 23 septembrie 2019, 10:54)

    Nicolae Matei [anonim]

    Pai daca abia a semnat AC, de ce se executa lucrari de circa o luna de zile in zona?
    Sunt facute pe alte autorizatii?
  • +12 (16 voturi)    
    te pui cu proasta?.. (Luni, 23 septembrie 2019, 10:58)

    pehash [utilizator]

    dezbaterea publica s-a incheiat. madam pandele s-a bosumflat cand a auzit ca nu are sanse la prezidentiale si a decis sa faca praf orasul ca oricum nu mai are sanse la alegerile de anul viitor.
    • +3 (7 voturi)    
      Pacat (Luni, 23 septembrie 2019, 12:37)

      vladf [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Proiectul este ok, doar ca trebuia sa fie facut subteran .... nu podul asta de rahat unde sarmanii oameni o sa se trezeasca cu masinile in casa, in balcon, etc ....
      Stiu, subteran este mai greu, este o zona inundabila, necesita mai multe costuri, probabil era si totul blocat o lunga perioada de timp, dar asta este opinia mea.
      Facea intai un sens dupa care se apuca si de sensul 2, practic doua tuneluri.
      • +11 (11 voturi)    
        De doua ori pacat.. (Luni, 23 septembrie 2019, 13:32)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui vladf

        Proiectul nu este ok pentru ca elimina orice sansa de a mai introduce linia de tramvai pentru care a fost largita initial Doamna Ghica. O linie de tramvai care sa lege direct si rapid cartierele "dormitor" din estul Bucurestiului cu zona de birouri din Pipera ar putea degreva semnificativ traficul in zona si liniile de metrou.
  • +4 (6 voturi)    
    fără tramvai? (Luni, 23 septembrie 2019, 11:47)

    MG [utilizator]

    ei nu știu că orașul se extinde continuu?Fac lucrari doar să inaugureze ceva, orice
  • +17 (17 voturi)    
    Tramvaiul? (Luni, 23 septembrie 2019, 12:08)

    teopaul [utilizator]

    Unde e tramvaiul? Ca daca nu faci tramvai acolo vei muta coada de la semafoare deasupra pasajului, urmatoarele intersectii nu vor putea gestiona volumul de masini ce va trece pe la dna Ghica.
    Ar fi absolut necesara o linie de tramvai expres gen linia 41 care sa vina din Titan si sa preia volumul imens de oameni care fac tranzit Sectorul 3 -> Pipera.
    Dar cand n-ai cu cine, n-ai cu cine...
  • +4 (8 voturi)    
    tramvai (Luni, 23 septembrie 2019, 12:22)

    micul_licurici [utilizator]

    "Pasajul va avea două benzi de circulație pe sens, cu spațiu rezervat pentru linie de tramvai, în cazul în care va fi nevoie."

    Bine gandit! Felicitari!

    Apreciem faptul ca se construieste cu cap si se prevede spatiu pentru o eventuala linie de tramvai.

    Acum traficul este foarte lejer in zona aia si dupa toate analizele traficul va fi chiar si mai lejer in viitor!

    Dar cine stie... poate parea utopic acum dar in viitor poate chiar va fi nevoie de tramvai.
    • +4 (4 voturi)    
      Un tramvai numit dorinta (Luni, 23 septembrie 2019, 13:08)

      Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui micul_licurici

      Se va rezerva spațiu pentru tramvai:) Unde se rezerva acest spatiu este de vazut: deasupra sub ...
      In nici un caz costul nu cred ca poate fi de 28 de milioane pentru pasaj cu tramvai. Pentru ca tramvaiele romanesti au o particularitate: sunt mai grele.
      (URAC producea primul tramvai românesc V3A. "Tramvaiul era o bijuterie. Când mă urcam în el simţeam diferenţa. Cel românesc era aproape identic, numai că avea 25 de tone în loc de 12)
      Cam diferenta intre un tanc si un camion. cee ce inseamna niste cerinte de proiectare adaptate greutatii :)

      Pasajul va avea două benzi de circulație pe sens, cu spațiu rezervat pentru linie de tramvai, în cazul în care va fi nevoie.
    • +2 (4 voturi)    
      Tu esti postac sau directoras de comp. ilegala? (Luni, 23 septembrie 2019, 14:22)

      mircea112 [utilizator] i-a raspuns lui micul_licurici

      Bah nu va mai pierdeti timpul cu postarile pe site-uri, spune-i lu sef-ta ca i-am scris de n-spe ori, ca nu pot iesi cu copilul cu carutu de pe Bacila sa intru si eu in parc in Plumbuita fara sa-i pun viata in pericol ca toate trotuarele sunt pline de masini (si in fata la mega si la McDonalds) si primaria de sector mi-a spus ca cea a capitalei tb sa se ocupe. Si bah inteligentilor acu faceti refugiu si la trecere de pietoni. Cum trec eu bah inteligentilor cu copilu cu carutul peste bordurile voastre? Bah cum trec ma persoanele cu dezabilitiati peste refugiile voasre?! Treceti bah la munca, nu la postari pe siteuri!!! Care dracu bah se circula lejer? fac 30 de min de pe bacila pana la doamna ghica bah!!! care bah tramvai ca in bucuresti s-au scos tramvaie nu s-au bagat! Nu mai mintiti bah pe necazul oamenilor ca va bate dumnezeu!!!
      • -1 (1 vot)    
        Care dracu bah se circula lejer? (Luni, 23 septembrie 2019, 15:50)

        micul_licurici [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

        Exact!
  • +15 (17 voturi)    
    Din intamplare stau in zona (Luni, 23 septembrie 2019, 12:51)

    mircea112 [utilizator]

    1) pasajul este un factor electoral in privinta alegerilor de anul viitor! Ca drept dovada ca primul lucru pe care l-au facut a fost sa puna un banner pe blocul de langa prin care se face publicitate primariei si firmelor infiintate ilegal!

    2) 12 luni este o minciuna ca si revolutia traficului in 6 luni, pentru cine mai tine minte. daca avem noroc in 4-5 ani va fi gata, pana atunci praf in amigdale la toata lumea. Ei de 1 luna si ceva au reusit doar sa scoata pamantul pus acolo acum 2 luni de primaria de sector, care plantasera panselute.

    3) Pasajul nu rezolva nimic acum, rezolva poate acum 20 de ani! Dimineata circulatia este blocata in doamna ghica datorita intersectie lacul tei cu doamna ghica si petricani, unde semaforul este pus pe intermitent, un fel de scapa cine poate. Deci mult mai prioritar ar fi fost lacul tei/ doamna ghica/ petricani ca si pasaj. Altfel cum zicea cineva mai inainte va fi blocajul sus pe pasaj, ca nu au unde se duce, asta e clar.

    4) linia de tramvai o alta prostie, largim pentru ceva ce nu va fi niciodata! Mai bine ar face niste bretele la pasajul ala decat linie de tramvai. Ca asa fara bretele s-au facut multe pasaje vezi pasajul pipera unde agolomeratia este si sus si jos. Nu au rezolvat mai nimic, tot trebuie sa stai la semafor ca sa faci stanga, tot trebuie sa stai la semafor ca sa faci dreapta, inainte oricum e blocat datorita intersectie din fata.

    5) In ceea ce priveste tramvaiul eu sunt depasit. S-au pus garduri pe Colentina pentru tramvai dar tramvaiele circula la fel de prost pentru ca sunt vechi si putine! Blocajul invocat de primarie pentru garduri se pastreaza si acum, ca masinile tot trebuie sa intoarca, deci tot or sa blocheze tramvaiul , vezi stanga de pe colentina (in directia voluntari) pentru a face spre fabrica de gheata si A3! Pe barba vacarescu se reasfalteaza statiile unui tramvai ce nu mai circula de 2 ani cred. si acum cica baga tramvai pe pasajul doamna ghica! ce tramvai frate, poate de jucarie?!
    • +11 (11 voturi)    
      tramvaiele rezolva tot (Luni, 23 septembrie 2019, 13:45)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

      O linie de tramvai folosita la capacitate maxima poate duce un flux de 10-20.000 de calatori pe ora in conditii decente. O banda de automobile maxim 1000-2000 de masini pe ora in functie de numarul de intersectii. Deci eficienta de 5 ori mai mare, chiar daca am avea, teoretic, cate un pasager in fiecare masina (realitatea nu este atat de roza).
      In plus, tramvaiul nu polueaza aerul si, daca are o cale de rulare bine intretinuta, nu polueaza nici sonor la nivelul automobilelor.
      • +2 (6 voturi)    
        De ce s-a scos tramvaiul 5? (Luni, 23 septembrie 2019, 14:32)

        mircea112 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Daca sunt tramvaie e ok! Dar nu sunt tramvaie! Sau facut garduri pentru nimic! 5 tramvaie antice de pe timpul lu Ceasca care abia se tarasc pline de conationali care daca mai ai noroc cara si niste fier vechi in cosuri de carefour, lasa-ma cu teoria! Asa si heperloop al lui Musk e mai bun ca tramvaiul si mult mai buna ca masina si Telegondola de care vorbea Ontanu era cea mai buna! Noi suntem in rahat pana peste cap si voi cu teoria, teoria trebuia pusa in practica de 3 ani de zile!!!
        • +1 (1 vot)    
          Ai fi uimit.. (Marţi, 24 septembrie 2019, 18:40)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

          S-a scos tramvaiul 5 pentru ca niste idioti de la primarie nu pot rezolva in instanta problema terenului de la capatul liniei.. de nspe ani. Asa ca au bagat tramvaie bidirectionale. Apoi a terminat madam pandele cu mult tam tam terminalul multimodal din pantelimon.. dar de fapt nu l-au terminat, sa ca tramvaiele nu puteau intoarce. Si le-au luat pe alea de pe linia 5. Incompetenta cap-coada.
  • +11 (11 voturi)    
    ... (Luni, 23 septembrie 2019, 13:24)

    a.nonim [utilizator]

    Din punct de vedere urbanistic un pod cu arc la distante atat de mici de zona construita e o mare porcarie. Mai ales ca geografia zonei permitea o solutie mult mai eleganta. Ar fi fost nevoie de mai multi piloni, dar se puteau face pe rand, era loc suficient pentru devierea traficului. Saracie mare, ce mai conteaza cum arata, sa facem ieftin si repede... Dar cand e vorba de o mica teapa nu mai e saracie, daca tot se stia de acest proiect, de ce au mai fost dublate bordurile si refacute trotuarele?
  • +6 (6 voturi)    
    halal dezvoltare durabila (Luni, 23 septembrie 2019, 14:20)

    bigbrother [utilizator]

    In loc sa mizeze si sa forteze folosirea mijloacelor de transport in comun prin investitii masive in asa ceva, in orasul asta se largesc strazi si POATE va fi pusa vreo linie de tramvai.

    Un fapt dovedit este ca orice strada va fi insuficient de larga intr-o perioada scurta (parcari aiurea, oamenii afla de noul traseu, localnicii isi cumpara sau ies si ei cu masinile la plimbare etc) si povestea se reia. Daca se vor construi si alte cartiere deservite de acesta strada, in doi-trei ani ne intoarcem la discutia de azi. Nu mai zic de pasajul ala prin fata geamurilor oamenilor, va fi de vis pentru ei.

    De problemele de mediu nici n-are rost sa mai vorbim, ar fi interesant de facut o comparatie intre nivelul actual de poluare fonica si cu particule in zona si cel dupa ce acest pasaj va fi gata..

    Pe scurt: primarul nostru se face ca gandeste, altii se fac ca muncesc si noi cetatenii ne facem ca votam. Rezultatul il vedem, auzim si respiram in fiecare zi.
  • +7 (7 voturi)    
    Firea vorbește mult să facă nimic. (Luni, 23 septembrie 2019, 14:25)

    asavreau [utilizator]

    Adică nu gândește.Piste pentru bicicliști?Piste pentru trotinete electrice?Va face un alt pasaj care să cuprindă și ce nu fac.
  • +4 (4 voturi)    
    hmmm (Luni, 23 septembrie 2019, 14:45)

    liviu_ [utilizator]

    12 luni?!
    deci ne revedem prin 2025
    • 0 (2 voturi)    
      vrei sa zici (Luni, 23 septembrie 2019, 16:10)

      getmyextip [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      20-25
  • +2 (4 voturi)    
    BRAVO GABITZA! (Luni, 23 septembrie 2019, 16:03)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    N-aveti ce face,
    Dumana Fierea place!

    Oparescu n-a facut suspendata, dar stirista Varanului va face pod frumos la DOmana Ghica, spre delectare lcoatrilor din blocurile ce margineasc intersectia!

    Firutza la Cotroceni!
  • +1 (3 voturi)    
    Copaci? (Luni, 23 septembrie 2019, 16:25)

    Carcalete [utilizator]

    Cati copaci vor fi taiati. Am trecut azi pe acolo si pe zeci, sute de copaci e un semn rosu...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by