Primarii de sector din Bucuresti, cei care se ocupa efectiv de activitatea de salubrizare si deszapezire din Bucuresti, au anuntat luni, in cadrul comandamentului de iarna de la Primaria Capitalei, ca sunt pregatiti pentru deszapezire. Totusi, in acest an, cateva sectoare au o situatie mai delicata. Primaria sectorului 3 se cearta de cateva luni cu firma Rosal, primaria infiintandu-si propria companie de salubrizare, iar in cateva luni, aceasta ar urma sa preia activitatea de la Rosal, dupa spusele primarului Robert Negoita. Ramane de vazut cum va afecta acest scandal locuitorii sectorului in aceasta iarna.

Deszapezire ianuarie 2017Foto: Hotnews

Primaria sectorului 4 a incheiat contractul cu REBU in luna aprilie, iar de atunci de curatenie si deszapezire se ocupa ADP-ul. Licitatia pentru desemnarea unui nou operator este suspendata. Ramane de vazut daca Primaria prin ADP are resursele necesare sa presteze bine acest serviciu.

La sectorul 5, licitatia pentru desemnarea unui nou operator de salubrizare este suspendata. Primarul sectorului a decis reinfiintarea ADP-ului care va presta o parte din acest serviciu, dupa cum a declarat primarul Daniel Florea.

Care este situatia la fiecare sector:

  • Sectorul 1

Daniel Tudorache, primarul Sectorului 1: "Noi in sectorul 1 stam mai bine ca anul trecut. Avem 70 de utilaje, 30 utilaje in rezerva, avem si un stoc de 1.314 tone de sare si 672 tone clorura de calciu. Am facut inspectia la toate utilajele, saptamana trecuta, toate sunt functionale".

In sectorul 1 al Capitalei salubrizarea si deszapezirea este facuta de firma Romprest, in baza unei licitatii castigate in 2007. Contractul este incheiat pe 25 de ani, iar valoarea estimata a aacestuia este de 450 milioane de euro fara TVA.

  • Sectorul 2

Mihai Toader, primarul Sectorului 2: "A fost efectuata verificarea saptamana trecuta. Avem disponibile 157 utilaje. Avem disponibile 935 de persoane, 755 de persoane de la operatorul de salubrizare si 180 de la ADP. Necesaraul de material antiderapant este asigurat in proportie de 70-75% din necesarul mediu anual. Suntem pregatiti pentru activitatea de deszapezire".

In sectorul 2 al Capitalei, din 1999 pana in prezent activitatea de salubrizare este concesionata firmei Supercom, contractul fiind prelungit prin acte aditionale.

  • Sectorul 3

Robert Negoita, primarul Sectorului 3: "La sectorul 3 lucrurile nu sunt atat de bune cum ne-am dori. Chiar in weekend, acum, mergeam prin oras si erau zone care aratau destul de rau, salubritatea este din ce in ce mai rea in sectorul 3. L-am chemat la disutii pe director care confirma in proportie de 90% actiunile. In consecinta astazi am schimbat directorul de directie, seful de serviciu si tot serviciul care se ocupa de asta. Iarna trecuta am avut probleme cu deszapezirea. Primaria generala i-a amendat de mai multe ori. Daca iarna asta vor merge lucrurile la fel de rau, sa vedem in ce masura putem sa intram si sa suplimentam utilajele, operatiunile, sa vedem in ce masura ne permite legea. Suntem preocupati. Speram sa nu avem probleme majore, speram ca societatea care are contract cu primaria sa-si respecte contractul si sa-si faca treaba pentru care a fost angajata. Situatia nu este roz, dar suntem aici si incercam sa trecem cu bine peste aceasta iarna".

In sectorul 3 al Capitalei, din 1999 pana in prezent activitatea de salubrizare este concesionata firmei Rosal, contractul fiind prelungit prin acte aditionale.

Robert Negoita, primarul Sectorului 3 a anuntat recent ca activitatea de salubrizare si deszapezire in Sectorul 3 va fi facuta de societatea proaspat infiintata de Primarie. Contractul cu societatea Rosal a fost declarat in afara legii de catre Curtea de Apel, a spus edilul, iar compania va mai face curat in sector cel mult cateva luni.

"Contractul cu societatea Rosal a fost declarat in afara legii de catre Curtea de Apel, hotarare pe care nu doar Primaria Sector 3, ci toata lumea a contestat-o la Inalta curte. Primaria Sector 3 s-a retras din proces, situatie in momentul in care ne retragem actiunea de recurs ramane valabila solutia de la Apel. Nu exista nicio alta varianta a instantei decat sa ia act ca Primaria Sector 3 s-a retras si este in vigoare hotararea de la Curtea de Apel si anume ca s-a incheiat contaractul. Mai sunt alte puncte pentru care Rosal nu va mai asigura servicii de salubrizare sau deszapezire in Sectorul 3 pe perioada medie sau lunga, ci pur si simplu sa ne asigure serviciile pentru urmatoarea perioada de cateva luni cel mult. Rosal iese din Sectorul 3 in momentul in care avem contract cu o societate, avem un nou contract de salubritate. Pana atunci Rosal este obligat prin lege sa asigure serviciile pe care le-a sigurat si pana acum, in fix aceleasi conditii. In momentul in care va functiona societatea noastra vom reface contractele pe societatea noastra. La CGMB tocmai s-au adoptat modificarile la strategia de salubritate care ne permit sa finantam partial tot ce inseamna costul colectarii gunoiului atata timp cat colectarea se va face selectiv",a explicat primarul Sectorului 3, Robert Negoita, intr-un video postat pe pagina de Facebook.

Societatea Rosal a negat acuzatiile.

La finalul lunii octombrie, Consiliul local Serctor 3 a majorat capitalul societatii SD3 Salubrizare si Deszapezire S3 SRL, proaspat infiintata , cu 40 milioane lei, de la un milion lei. Majorarea de capital este necesara pentru achizitia de utilaje si autospeciale necesare obtinerii licentelor pentru activitatile de salubrizare, deszapezire, destantarizare si deratizare.

  • Sectorul 4

Daniel Baluta, primarul Sectorului 4: "La nivelul sectorului 4 am luat masurile necesare sa avem un numar suficient de utilaje, sa avem rezerve de material antiderapant. Din punct de vedere al resurselor umane ne incadram la un nivel superior anului trecut. Ca element de noutate la nivelul sectorului 4, pentru Soseau Berceni, in premiera, vom monta parazapezi, sa reusim sa diminuam cantitatea de zapada ce se va depune pe carosabil. Avem pregatite inclusiv masini de ridicat daca avem probleme de genul acesta".

In luna martie, Primaria Sector 4 a lansat o licitatie pentru delegarea de gestiune pentru prestarea serviciilor privind salubrizarea (inclusiv deszapezirea), primaria avand in intentie sa incheie un acord cadru pe 48 luni, valoarea estimata fiind de intre 200 si 390 milioane lei fara TVA, insa licitatia a fost suspendata.

Reamintim ca pe 10 aprilie, Primaria sector 4 a renuntat la contractul cu REBU, iar activitatea de salubrizare va fi prestata de companie a Sectorului (ADP4) pana la finalizarea licitatiei pentru desemnarea unei noi societati care sa presteze serviciul.

  • Sectorul 5

Daniel Florea, primarul Sectorului 5: "La noi situatia este un pic diferita fata de celelalte sectoare din cauza faptului ca din august 2016 incercam sa atribuim un contract de salubrizare si suntem blocati in diverse proceduri de licitatie. Din aceasta cauza am decis de la 1 octombrie reinfiintarea ADP-ului. In plus fata de ceea ce a pregatit operatorul de salubrizare, avem 40 de utilaje si 300 de oameni pregatiti. Anul trecut a fost mai bine decat acum doi ani. Anul acesta cu siguranta va fi mai bine fata de anul trecut. Operatorul de salubrizare se cunoaste ca in ultima perioada actioneaza cu mai multa responsabilitate si la noi se constata o imbunatatire".

Primaria sectorului 5 are in desfasurare o licitatie, incepand din decembrie 2016, pentru atribuirea unui acord cadru servicii salubrizare si deszapezire, pe durata de un an, cu valoarea cuprinsa intre 31 si 70 milioane lei, insa aceasta a fost suspendata.

In sectorul 5, din 1999 pana in in 2001 activitatea de salubrizare a fost facuta de REBU. In noiembrie 2001, Consiliul local a decis ca salubrizarea si deszapezirea pe raza acestui sector sa fie efectuata de catre Administratia Domeniului Public Sector 5. In 2011, Primaria sector 5 a spus ca nu mai are bani pentru a plati acest serviciu si a cerut ca activitatea sa fie preluata de Primaria Capitalei.

13 noiembrie 2012: Primaria Capitalei a atribuit un contract de aproape 10 milioane de euro pentru salubritare si deszapezire in sectorului 5. Desi este un contract mare, a fost atribuit prin negociere directa. Primaria a motivat prin necesitatea incheierii contractului intr-un termen scurt. Contractul a fost acordat companiei Romprest Service.

2 iulie 2014: Primaria Capitalei a incredintat companiei Romprest un nou contract de peste 2,4 milioane de euro pentru servicii de salubrizare stradala pe raza sectorului 5.

19 decembrie 2014: Nou contract incredintat Romprest pentru sectorul 5. Potrivit documentului, salubrizarea stradala costa lunar peste 760.000 de euro vara, iar pe timp de iarna aproape 2,5 milioane de euro. Din nou s-a motivat printr-o ‘situatie de urgenta extrema survenita in urma unor evenimente care nu puteau fi prevazute”, de parca nu s-ar fi stiut ca vine iarna si sectorul 5 nu are contract de deszapezire. Cu toate acestea, Primaria sustine in anuntul de atribuire ca ‘pretul cel mai scazut’ a fost criteriul de selectie.

  • Sectorul 6

Gabriel Mutu, primarul Sectorului 6: "La nivelul sectorului 6 avem urmatoarea situatie: peste 2000 de tone de solutie antiderapanta, 172 de utilaje - pluguri, sararite, am reusit sa dotam in acest an atat ADP-ul cat si societatea de salubrizare cu freze de mici dimensiuni pentru a se putea interveni pe trotuar si aleile dintre blocuri. Avem 900 de persoane si am dispus asigurarea de unitati cazare pentru persoanele angrenate in aceasta actiune".

In sectorul 6, din 1999 pana in prezent activitatea de salubrizare este concesionata firmei URBAN, contractul fiind prelungit prin acte aditionale.