De ce se blocheaza iarna traficul in Bucuresti: marile restante fata de bucuresteni ale Primariei Generale, Politiei si Ministerului Transporturilor

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 10 ianuarie 2017, 14:23 Actualitate | Administratie Locala


Deszapezire ianuarie 2017-20
Foto: Hotnews
Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a luat decizia inchiderii creselor, gradinitelor si scolilor pentru toata saptamana, dupa prima ninsoare serioasa din aceasta iarna. Pe langa temperaturile scazute si ninsorile anuntate in urmatoarele zile, care ar putea justifica o astfel de decizie, masura a fost luata pentru a evita imaginea unui Bucuresti sufocat de trafic, o situatie care ar fi iscat un scandal imens si pentru care primarul Gabriela Firea trebuia sa raspunda in fata cetatenilor. In plus, trotuarele, trecerile de pietoni si o parte dintre statiile RATB nu sunt deszapezite.

S-a ajuns intr-o astfel de situatie deoarece Primaria Capitalei, Primariile de sector, Politia rutiera si Ministerul Transporturilor nu si-a facut treaba in ultimii ani, iar Bucurestiul este blocat de fiecare data cand ploua mai tare sau ninge.

Mai precis, in ultimii 9 ani, Primaria Capitalei nu a investit aproape deloc in dezvoltarea transportului in comun, nu s-au mai cumparat autobuze, tramvaie si troleibuze, flota este invechita, circa 40% fiind nefunctionala, mijloacele de transport in comun nu au benzi unice si raman blocate in trafic. Astfel, nefiind siguri ca pot ajunge la timp la serviciu sau la scoala cu mijloacele de transport in comun, conexiunile nefiind bune (trebuie sa schimbi cateva mijloace de transport ca sa ajungi la munca/scoala), oamenii folosesc masina personala.

Si in ceea ce priveste marile proiecte de infrastructura - pasaje, strapungeri, largiri strazi - lucrurile s-au miscat foarte greu. Primarul Sorin Oprescu abia a reusit sa termine pasajul Basarab, inceput inca din vremea mandatului de primar al lui Traian Basescu, s-au finalizat pasajele de la Mihai Bravu, de la Piata Presei Libere, de la Baneasa, insa o buna parte dintre lucrarile municipalitatii au intarzieri masive - Pasajul Piata Sudului, Pasajul Ciurel etc. In plus, municipalitatea a amanat o serie de proiecte anuntate inca de acum zece ani: largirea strazii Fabrica de Glucoza, largirea strazii Dimitrie Pompeiu, largirea strazii Prelungirea Ghencea, o alternativa la bd. Iuliu Maniu, pasajul de la Doamna Ghica, Pasajul de la Piata Delfinului etc. Astfel ca, desi multe zone din Bucuresti s-au dezvoltat, iar numarul de masini a crescut considerabil, reteaua stradala a ramas cea din vremea lui Ceausescu.

O alta restanta a Primariei sunt pistele pentru biciclete.
Primaria Capitalei, prin Administratia Strazilor, a platit 11 milioane de euro in 2008 si 2010 pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. In 2012, Politia Rutiera a inchis aproximativ 80% dintre aceste piste deoarece erau nefunctionale. Ministerul Mediului a dat inca din 2014 suma de 10 milioane de euro pentru realizarea a 100 km de piste pentru Bicicleta in Bucuresti insa nu s-a facut nimic cu banii pana acum. Astfel s-a ajuns ca Bucurestiul sa aiba doar 7 km de piste pentru biciclete. In tarile nordice, iarna, acestea sunt deszapezite cu prioritate, iar oamenii folosesc bicicleta pentru a ajunge la locul de munca.


Desi nimeni nu se aspteapta ca Gabriela Firea sa rezolve problema traficului din Bucuresti in cateva luni, la nivel vizibil nu s-a intamplat mare lucru in primele sase luni din mandat.

Desi in Bucuresti se circula din ce in ce mai rau, sistemul de management al traficului inca nu este functional la capacitate de 100%, fiind in aceeasi stare in care l-a lasat fostul primar.

Un lucru bun, Gabriela Firea a anuntat ca va investi in transportul public - va cumpara 400 de autobuze, 100 de tramvaie si 100 de troleibuze, un lucru de care Bucurestiul are mare nevoie, proiect deja aprobat de Consiliul General. Totusi, pana vor sosi primele autobuze/tramvaie si autobuze, va trece cel putin un an, licitatia si livrarea primelor exemplare fiind o chestiune de durata.

Gabriela Firea a anuntat si ca  va face benzi unice pentru RATB, fapt care va incuraja populatia sa foloseasca RATB-ul, va decongestiona traficul si deci va reduce poluarea. Din pacare primarul a declarat recent ca va conditiona realizarea benzilor unice de sosirea primelor autobuze si troleibuze noi fiindca nu are rost sa faca aceste benzi doar pentru flota de acum, care este redusa. Totusi, autobuzele si troleibuzele vin greu deoarece sunt blocate in trafic, problema nefiind neaparat numarul redus al acestora.

In plus, Primaria a anuntat ca va face 6 parcari park&ride. Aceasta decizie este una corecta, o cale pe care au mers toate marile capitale pena acum, astfel rezolvand problemele legete de congestie si poluare. Ramane de vazut daca se vor face progrese cu proiectul, acestea fiind anuntate si de fostul primar Sorin Oprescu.

De pistele pentru biciclisti nu s-a mai auzit nimic - nici pe unde se fac, nici cand vor incepe lucrarile, ceea ce face probabil ca nici anul acesta bucurestenii sa nu aiba parte de asa ceva.

Totusi, in primele sase luni de mandat Gabriela Firea a deblocat lucrarile de la pasajul de la Piata Sudului si continua lucrarile la proiectele de infrastructura incepute din vremea lui Sorin Oprescu. In ceea ce priveste proiectele noi de infrastructura, pana acum edilul nu a anuntat nimic.

Ministerul Transporturilor are si el partea lui de vina: lucrarile la noile magistrale de metrou se desfasoara foarte lent. In plus, nici acum Bucurestiul nu are o Sosea de Centura functionala, traficul de tranzit desfasurandu-se prin Capitala, ca nicaieri in Europa.

Primarii de sector nu au facut locuri de parcare de resedinta pe masura cererii, astfel ca prima banda a marilor bulevarde si trotuarele, in special din cartierele de blocuri, sunt ocupate de masini.

Politia rutiera la randul ei nu ii sanctioneaza pe soferii care parcheaza/opresc neregulamentar si blocheaza traficul. Reamintim ca a fost nevoie de doi ani ca Guvernul sa aprobe regulamentul de ridicare a masinilor parcate neregulamentar.

Acest regulament a fost publicat in Monitorul Oficial pe 22 decembrie 2016, iar autoritatile locale vor putea ridica masinile parcate neregulamentar pe carosabil, dupa 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial a Hotararii de Guvern. Politia va dispune ridicarea, iar primariile vor ridica masinile.

Totusi, primarii spun ca au nevoie de mai mult timp pentru aplicare, cel mai optimist termen fiind luna februarie, unul mai relaxat - luna aprilie, iar unul mai general, anul 2017 - nu se stie cand, depinde de fiecare primarie. In plus, sunt administratii locale care nu doresc sa ridice masinile parcate neregulamentar pe carosabil. Reprezentantii Politiei spun ca ridicarea masinilor se va face cand fiecare Primarie va avea un serviciu de ridicari.

Gabriela Firea, primarul general al Capitalei, a declarat pe 28 decembrie 2016, ca administratia locala trebuie sa ofere mai multe locuri de parcare langa statiile de metrou, in zonele rezidentiale, in zonele aglomerate, inainte de a sanctiona soferii care parcheaza ilegal, fie ca este vorba despre amenzi sau ridicarea masinilor.Intrebata cand se vor aplica aceste masuri in Bucuresti, Gabriela Firea a declarat ca din primavara, cand se vor aplica mai multe masuri pentru fluidizarea traficului.

Primarul sectorului 1, Dan Tudorache, a declarat pentru HotNews.ro ca nu poate spune cand va incepe ridicarea masinilor parcate neregulamentar pe carosabil, dar ca va fi undeva in 2017. Acesta spune ca va infiinta o firma a primariei care sa presteze aceasta activitate, va face locuri de parcare, apoi va incepe ridicarea masinilor.

Primarul sectorului 6, Gabriel Mutu, spune ca nu este interesat sa aplice aceasta decizie.

Toate aceste lucruri lasate rerezolvate in ultimii zece ani ne-au adus in acest punct in care orasul este sufocat de trafic si de poluare.

Chiar daca aceste masuri nu sunt populare si vor atrage in prima instanta furia cetatenilor nemultumiti ca sunt sanctionati, asa cum s-a intamplat si in alte orase, pe termen lung ele insanatosesc orasul si ofera locuitorilor o viata mai buna. In acest sens avem doua exemple: Copenhaga si Viena.

Birgitte Svarre, coautoarea cartii Cum se studiaza viata urbana - un volum scris impreuna cu Jan Gehl - unul dintre cei mai mari designeri de orase din lume, a povestit intr-un interviu acordat HotNews.ro cum s-a transformat Copenhaga dintr-un oras super-aglomerat in anii 60-70 intr-un oras in care 45% dintre locuitori merg la munca cu bicicleta.

"Copenhaga a suferit o schimbare majora in anii 50-60. Atunci masinile dominau orasul, erau peste tot, in piata centrala a orasului, pe esplanada din fata portului. Practic, orasul si aceste locuri frumoase erau doar un loc unde parcai masina. Acest lucru s-a schimbat. Acum nimeni nu s-ar mai gandi sa foloseasca acele locuri minunate ca imense parcari. Astazi, parcarile sunt acolo, dar s-au gasit alte moduri inteligente de a parca, iar spatiile acestea frumoase - piata centrala, portul - sunt folosite de catre oameni, nu de catre masini. A fost o schimbare dramatica. Oamenii au vazut ca este foarte frumos sa stai in piata centrala si sa bei o cafea si au devenit constienti ca trebuie facute anumite lucruri pentru a face fata schimbarilor climatice, pentru ca orasul sa fie mai sigur, sa aiba o viata mai buna. Astfel ca agenda publica s-a schimbat", a povestit aceasta.


Viena a reusit sa reduca numarul persoanelor care calatoresc cu masina personala cu aproape 15% in ultimii 35 de ani, desi numarul de masini a crescut, iar orasul s-a extins. In plus, nimeni nu parcheaza pe trotuar, iar transportul public este impecabil.

Rudolf Schicker, deputat in Consiliul Landului Viena si consilier municipal, a povestit intr-un interviu acordat HotNews.ro cum s-au obtinut aceste lucruri.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















23501 vizualizari

  • -11 (67 voturi)    
    mictionez pe pistele tale de bicicleta (Marţi, 10 ianuarie 2017, 14:44)

    mmmircea [utilizator]

    te invit la o tura cu bicicleta pe calea victoriei la -10 grade. La 30 octombrie se pune bicicleta in cui, odata cu ultima mare clasica ciclista Paris-Tour, dar voi cultura velo zero. Sa tragem niste piste sa circule dosia pe ele, vara la 40 grade si iarna la -20, in fapt se poate circula decent 4-5 luni pe ani, dar hipsterismul e boala grea, merge mana-n mana cu lipsa de cultura si lipsa de bani. Oare de ce ?
    • +18 (28 voturi)    
      Continuitate (Marţi, 10 ianuarie 2017, 16:28)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      De unde bani, de vreme ce Oprescu, sluga psd si fiu de securist, fura de rupea, iar Firea Varanova nu e decit continuatoarea acelorasi clanuri de borfasi. Ii doare pe ei in c... de bucuresteni, gandul lor e cum sa fure cit mai mult. De aia au si facut regii ale primariei. Sa te tii...
    • +17 (47 voturi)    
      Ai merita un răspuns pe măsură (Marţi, 10 ianuarie 2017, 16:34)

      Kap [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Ce faci tu pe pistă să facă alții pe mașina ta.
      Eu m-am săturat de mitocani comozi cu ceafa groasă care să le dicteze altora ce să facă.
      Și dacă merg și acum cu bicicleta nu am pretenția să o facă și alții, chit că se poate merge 12 luni pe an.
      Boală grea e mitocănia și necivilizația de a lăsa mașina pe avarii pe treceri, pe trotuare sau fix în mijlocul intersecției, unde ar ieși boul dac-ar fi nelegat de gard.
      Ce bine-am circula dacă tablagii ar ridica sau amenda toți boii nelegați....
      • -5 (23 voturi)    
        viceversa (Marţi, 10 ianuarie 2017, 19:16)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Kap

        Poate si altii s-au saturat de hipsteri eco-feng-shui care sa le dicteze altora ce sa faca, in timp ce ei nu respecta legea existenta in proportie de 99%.

        Imi place "argumentul" ca te deplasezi mai repede cu bicla. Pai da, in conditiile in care:
        - nu stai la semafor si rosu este tot verde
        - treci pe trecere pietoni pedaland
        - mergi pe trotuar
        - mergi pe contrasens sau pe acces interzis

        Va bagati picioarele in ea de lege si bun simt, dar aveti gura mare si vreti sa fiti motzul. Eu daca sunt blocat in trafic, STAU, nu o iau pe trotuar, cand legea spune, ca si in cazul VOSTRU, ca trebuie sa te deplasezi pe carosabil. Valabil si in cazul cutiutei cu lumini numita semafor, ca parca sunteti toti daltonisti.

        PS: raspunsul presupune o generalizare relativa, existand si exceptii. Poate chiar tu.
        • 0 (4 voturi)    
          Capra vecinului e mai interesantă (Miercuri, 11 ianuarie 2017, 10:06)

          Kap [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Nu știu de ce am avut impresia că vorbim de traficul îngreunat. Și este îngreunat de droaia de mașini cu o persoană care stau comod la coadă apoi sunt lăsate parcate pe banda 1, 2 sau prin intersecții sau pe trotuare. Alea chiar încurcă, deși unii văd doar bicicliști care:
          - trec pe roșu; dacă se asigură și nu trece nimeni, care e problema? Morală? Tocmai voi, șoferii care sugrumă orașul și-l împut cu noxe, mizerie și zgomot aveți probleme morale cu alții?
          - trec pedalând pe trecere - dacă sunt vizibili și în paralel cu oameni care traversează, iar, care e problema? că eliberează trecerea mai rapid?
          - merg pe trotuar - dacă trotuarele sunt late (și neocupate de mașini!!) și pietonii nu sunt deranjați, nu e ipocrizie maximă ca șoferii să comenteze?
          Să îmbunătățească liniile de tramvai, să facă benzi unice RATB și piste separate pe șosea, iar cine e comod n-are decât să stea la coadă.
        • 0 (4 voturi)    
          Vorbesti de LEGE????? (Miercuri, 11 ianuarie 2017, 10:10)

          Cheie primara [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Ati transformat trotuarele, trecerile de pietoni in parcari!
          Indicatorul "Oprirea interzisa" e optional.
          Unturosii dreq!!!!!!!!
        • +1 (5 voturi)    
          daca tot generalizam.. (Miercuri, 11 ianuarie 2017, 10:22)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          99% din soferi nu respecta legea pentru simplul motiv ca parcheaza pe trotuare desi nu sunt parcari amenajate. ar fi suficient sa iei toate masinile de pe trotuare si ar fi destul loc pentru piste de bicicleta.
          daca mai pui si masinile parcate neregulamentar pe carosabil sub distanta minima fata de intersectii si treceri de pietoni, cred ca imaginea "generala" e completa.
          desigur, tu poti fi exceptia care are garaj acasa si la munca, dar daca tot generalizam, atunci putem spune ca si tu iti bagi bicioarele in ea de lege si de bun simt, ai gura mare si vrei sa vii motz.

          ps: am uitat de motocicletele care depasesc limita legala de zgomot, in special vara, noaptea.. ar trebui interzise toate!.. ;)
          • 0 (2 voturi)    
            bai fratilor, (Miercuri, 11 ianuarie 2017, 11:12)

            Ponta [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Voi vreti sa respecte legea toti nespalatii care au migrat in Bucuresti din judetele limitrofe si cum am mai spus (asta daca publica comentariul) din patria betivilor, nespalati care au trecut de la veceu in curte si brusture in loc de hartie igienica si nu au habar ce inseamna civilizatie si educatie???
            Voi vreti ca spargatorii de seminte sa respecte legea??
            Intai trebuie sa invete sa citeasca si apoi poate cu greu dar totusi prin incercari multiple sa reauseasca sa citesca toate articolele di legi!!
            Voi vreti civilizatie intr-un oras sau mai bine zis intr-o tara in care guvernantii nu respecta nimic??? Politia este fratele borfasilor si a cumetrilor, a spagarilor si ale membrilor PCR (a se citi Pile , Cunostiinte , Relatii)iar intr-o speta care-l priveste pe cetateanul de rand dispar din peisaj.
            BUCURESTENI, CE ATI VOTAT VETI PRIMI LA SCHIMB!!!
            CAND VOM INVATA CA IGNORANTA NE VA SCOATE DIN BUZUNAR DE TREI ORI MAI MULTI BANI POATE ATUNCI VOM AVEA UN BUCURESTI CORECT PENTRU CETATEAN.
    • +6 (16 voturi)    
      decent? (Marţi, 10 ianuarie 2017, 17:38)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      nu inteleg, ce inseamna ca se poate circula "decent" cu bicicleta? daca nu-ti place la 40 de grade si -20, nu-i nici o problema, lasi bicicleta acasa ! in definitiv, temperaturile astea extreme se inregistreaza doar cateva zile pe an. sau poate tie nu-ti place sa iesi cu bicicleta decat fix la 27 de grade, in parc?

      unii ar putea spune ca nici cu masina nu se poate circula "decent" prin Bucuresti. deci ce facem? inchidem tot traficul?
    • +1 (11 voturi)    
      Oare voi astia, (Marţi, 10 ianuarie 2017, 19:04)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      moderatorii,chiar nu puteti face curatenie?Sa mai scapati de astia care mictioneaza pe toti si pe toate,cand si cum vor ei.Puteti,dar nu vreti,va place circul.Sunt curios daca imi veti publica comment-ul.Nu o veti face,sunteti slabi.
  • +29 (37 voturi)    
    Eu am crezut (Marţi, 10 ianuarie 2017, 14:58)

    Bazil [utilizator]

    ca dupa schimbarile (demiterile) facute pe la ratb, treaba va merge snur. De fapt primarul general a vrut sa faca pipi contra vantului dar a uitat sa-si ridice poalele.
    • +12 (16 voturi)    
      schimbare (Marţi, 10 ianuarie 2017, 16:54)

      manon [utilizator] i-a raspuns lui Bazil

      Ce schimbare? Pleaca ai nostri vin ai nostri...era nevoie de loc pentru unii contribuabili la campanie, asta e schimbarea.
      • +5 (7 voturi)    
        Logic (Marţi, 10 ianuarie 2017, 17:53)

        morometu [utilizator] i-a raspuns lui manon

        Afacerile se fac in "familie"...clanuri, cardasii... Noi ne luptam cu troienele!
    • +22 (28 voturi)    
      Nu cred ca ati inteles bine :) (Marţi, 10 ianuarie 2017, 17:09)

      v_sile [utilizator] i-a raspuns lui Bazil

      S-a schimbat conducerea PSD/UNPR (aripa Negoita/Oprea) cu conducerea PSD/Voluntari, adica aripa Firea/Pandele.

      Cam asta a fost tot.

      Fatuca asta pare ca are o ambitie feroce si e gata sa calce totul in picioare.

      Exemplu: scoate asistatii social din adaposturi, pe ger, ca sa filmeze televiziunile cum le da ea castroane cu ciorba (aia tocmai mancau inauntru, cum era normal pe gerul ala)

      Mustata lui Dragnea s-a cam zburlit un pic, caci, spre deosebire de el, ea nu are vreo candamnare in carca si are ambitii fara margine.

      Sotul, Pandele, s-a descurcat si el minunat pana acum, nu are "decat" un plagiat la activ. Adica fix zero, pentru un psd-ist.

      Revenind, fatura are ambitie, e gata de orice act populist, oricat ar fi de grotesc ar fi si vrea sa urce cat mai sus. Deci e cam nasol.

      Ma bazez totusi pe faptul ca e un bidon gol si asta se va vedea, mai devreme sau mai tarziu.
    • +1 (3 voturi)    
      Comment sters de user (Miercuri, 11 ianuarie 2017, 10:49)

      Crioan [anonim] i-a raspuns lui Bazil

  • +22 (28 voturi)    
    Stati linistiti la locurile dvs! (Marţi, 10 ianuarie 2017, 15:04)

    Martinezu [utilizator]

    Ceea ce acum se intampla la ploi si zapezi, in scurt timp va deveni situatie normala.
    Atata timp cat parcul auto creste, capacitatea transport in comun stagneaza sau chiar scade, conjugat cu lipsa oricarei viziuni de dezvoltare, inevitabilul se va produce. Blocaje peste tot, un oras in care literalmente nu te mai poti deplasa, scoli inchise la prima adiere de vant etc,
    • +25 (29 voturi)    
      mda (Marţi, 10 ianuarie 2017, 15:24)

      adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      Iar se descopera ca roata ar trebui sa fie rotunda...

      Intrebarea corecta nu este "De ce se blocheaza iarna traficul in Bucuresti" ci de ce se blocheaza Bucurestiul cind da doi stropi de ploaie, cind sunt meciuri pe Arena Nationala, cind doua semafoare (situate in puncte nevralgice) sunt blocate, de ce idiotii fac lucrari de reparatii ziua, de ce rascheteaza asfaltul iar reasfaltarea se face dupa o luna-doua, de ce parcarile mall-urilor nu sunt inchiriate noaptea pentru soferi (exceptie Grand Arena)...
    • +8 (10 voturi)    
      solutii se gasesc.. (Marţi, 10 ianuarie 2017, 17:43)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      ce se poate face peste noapte:
      1. banda rezervata ratb (si taxi)
      2. sensuri unice pe stradutele mai mici ca sa permita amenajarea de parcari la bordura
      3. desfiintate parcarile de bloc actuale, permis de parcare "de cartier" pentru proprietari si chiriasi (o masina xx lei, a doua masina xxx lei, a treia masina xxxx...) si parcare cu plata pentru "vizitatori" intre orele 6 si 20.
      4. restrictii la traficul greu in centru.
  • -8 (32 voturi)    
    Copenhaga? (Marţi, 10 ianuarie 2017, 15:25)

    Ion2050 [anonim]

    Regiunea metropolitana Copenhaga are 1,800,000 locuitori, in oras sunt multi mai putin, circa o treime. In Bucuresti traiesc cu acte 2,200,000 in total fiind peste 4,000,000 pentru ca in tara nu sunt locuri de munca.
    Bucurestiului i se strange streangul de gat din ce in ce mai tare, atata timp cat absolventii raman aici sa lucreze pentru transnationale, neavand alternativa in tara. Orice masura de transport s-ar lua in scurt timp isi pierde efectele daca orasul se populeaza in asa ritm.
    Asadar trebuiesc oprite constructiile de apartamente si cladiri de birouri, in beneficiul bucurestenilor dar si al provinciei unde prin crearea locurilor de munca este mai mult decat bine venita.
    • -2 (8 voturi)    
      Prostii... (Marţi, 10 ianuarie 2017, 17:17)

      dandantheman [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

      De unde domne' 4 milioane?

      Vise!
    • +7 (13 voturi)    
      Ati primit minusuri (Marţi, 10 ianuarie 2017, 17:23)

      v_sile [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

      Dar cam aveti dreptate, in opinia mea.

      Denistatea urbana in Copenhaga de 2000 de locuitori/km patrat, in Bucuresti am ajuns la 8500 de locuitori/km patrat. Si ceva imi spune ca densitatea e mult mai ridicata, sunt multi locuitori care nu au nici macar viza de flotant.

      Cu asta nu te poti lupta, oricate strapungeri si largiri si piste de bicicleta ai face.

      Orasul trebuie sa se extinda masiv in zona metropolitana, dar nu ca acum. Acum s-au dus doar casele acolo. Trebuie sa mearga totul acolo: scoli, spitale, administratie, cladiri de birouri. Trebeuie o lege a capitalei, trebuie remodelarea administrativa masiva.

      In rest, metrou, metrou cat cuprinde, care sa iasa 10-15 km in afara Bucurestiului actual. Sub pamant, cu totii.

      Solutiile sunt complicate, necesita timp, bani si vointa politica altruista (incepi tu, sigur altul taie panglica)

      Ori noi ne-am pricopsit de mai bine de zece ani cu Oprescu si acum Firea.

      Cam nasol.
      • -7 (11 voturi)    
        Dar de ce trebuie sa se extinda? (Marţi, 10 ianuarie 2017, 18:35)

        Ion2050 [anonim] i-a raspuns lui v_sile

        Populatia tarii scade iar cea a Bucurestiului creste, cea ce nu e normal. Foarte bine ca cine a putut si-a facut casa in zona metropolitana. Are sansa la o viata aerisita, are unde sa-si parcheze o masina si sa duca o viata de famile comoda. Ce viitor poate sa aiba o familie tanara acum in Bucuresti cand pierde timp pretios cu transportul. Sunt foarte multe cupluri care nu au curajul sa intemeieze o familie si-si irosesc viata fara a avea copii cu toate ca i-ar dori. Altele ar fi conditiile in provincie daca s-ar crea locuri de munca. Pe amplasamentul vechilor fabrici daramate s-au creat in multe locuri parcuri industriale si se mai pot crea, dar multinationalele vor neaparat in Bucuresti, astfel ca nevestele expatilor (ele nu lucreaza niciodata) sa-si duca copiii la scoli private selecte, dupa care sa stea la shoping si cafele in cele mai luxoase mall-uri.
        • +3 (7 voturi)    
          daca s-ar crea locuri de munca.. (Marţi, 10 ianuarie 2017, 19:04)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

          sa vina "tatuca" Stalin sa va dea niste locuri de munca? unde ai vrea tu sa muncesti? in Siberia iti convine? te asteapta Putin cu bratele deschise.
          in UE avem economie "de piata". cei care au invatat la scoala doar despre economia socialista planificata, poate ar trebui sa puna mana pe o carte. vor descoperi ca pot crea chiar ei locuri de munca. este foarte usor sa-ti deschizi o firma si sa angajezi zece oameni. mai greu este sa fii competitiv, cu atat mai putin cand tot ce stii sa produci este de domeniul trecutului, infrastructura a ramas ancorata in evul mediu si potentialii angajati au diploma de Spiru Haret.
          cat despre nevestele expatilor, imi aduci aminte de o vorba mai veche - cainele moare de drum lung...
        • +2 (8 voturi)    
          Daca "s-ar crea" locuri de munca in provincie (Marţi, 10 ianuarie 2017, 19:52)

          v_sile [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

          Prea multa diateza pasiva. Cine sa le creeze?

          Ziceti ca multinationalele vor musai ca in Bucuresti ca sa isi duca expatii copiii la scoli private.

          Ce simplu ar fi daca ar fi doar atat. Infiintarea unei scoli private sau a unui mall nu costa cat o fabrica. Se poate face si la Craiova si la Alexandria si in Braila.

          Dar oare e atat de simplu? Multinationalele alea (sau chiar firmele simple romanesti cu 1,2, 20 de angajati) sunt chiar atat de tampite de nu prefer orase mai mici, mai aerisite, in care costurile sunt reduse, inclusiv cu forta de munca?

          Realitatea e mult mai dura. Pentru a atrage investitii e vorba de a depasi un anumit blocaj economic. E nevoie de o spirala pozitiva a mecanismului economic privat sa fie pornita: eu te tund pe tine, tu imi repairi masina, eu te reprezint in instanta, tu imi educi copilul si asa mai departe.

          E simplist ce spun eu, dar daca nu porneste mecanismul asta, nu poti face nimic. Mediul economic e blocat si toata lumea fuge de acolo, pur si simlu o analiza de oportunitati arata ca nu e bine sa te duci acolo. Orice mall face analiza de oportunitate: sunt destui cu bani acolo? A pornit mecanismul economic de crestere ca sa avem o minima clasa de mijloc, ca sa avem cui vinde? Nu a pornit, pa, nu ne apucam de investitie.

          Admistratia locala are si ea o mare parte din vina, la fel ca si populatia locala, care voteaza cum voteaza, nu are rost sa mai dezvolt

          Si sunt orase care au reusit sa sparga acest baraj: Cluj sau Timisoara, de exemplu.

          Pe scurt: daca o multinationala gaseste conditii (infrastructura, forta de munca calificata si o administratie locala rezonabila) se va duce acolo, ca nu e nebuna sa nu o faca. Daca multinationalele nu se duc, inseamna ca nu sunt indeplinite conditiile.

          P.S. "Ce viitor poate sa aiba o familie tanara acum in Bucuresti cand pierde timp pretios cu transportul" Hai, frate, ca mi se pare deja prea mult acum sa zici ca nu mai faci copii din cauza transportului din Bucuresti.
        • 0 (0 voturi)    
          / (Miercuri, 11 ianuarie 2017, 13:17)

          albastru de Romania [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

          cred ca ti-ai luat minusuri de de la dezv imobiliari din popesti leordeni&co
      • +1 (1 vot)    
        Comment sters de user (Miercuri, 11 ianuarie 2017, 10:52)

        Crioan [anonim] i-a raspuns lui v_sile

        • +1 (1 vot)    
          Rezultatul super-centralizării (Miercuri, 11 ianuarie 2017, 12:36)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui Crioan

          Asta se întâmplă când dezvolți excesiv un oraș și lași restul țării în paragină: oamenii nu vor mai găsi condiții decente decât în acel oraș și îl vor supra-aglomera.

          În Germania n-ai nevoie să te muți de la Dresden la Berlin, se trăiește la fel și la Dresden. În România nu ai aceleași condiții în Buzău sau Brăila ca la București, așa că oamenii ajung să se mute în București, legal sau nu.

          Însă nici măcar în prezent nu înțelege nimeni că țara trebuie dezvoltată echilibrat, se cer în continuare bani doar pentru București.
      • 0 (0 voturi)    
        .. (Miercuri, 11 ianuarie 2017, 13:13)

        albastru de Romania [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

        populatia neoficiala a buc e de cel putin 3 mil loc

        de circa 1 an, din 4 masini in trafic una are nr de provincie si nu ma refer la if.

        e plin de provinciali in buc si de aia traficul e asa cum e...
    • +1 (5 voturi)    
      de unde atatia locuitori? (Marţi, 10 ianuarie 2017, 18:17)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

      4 milioane astia, din care 1.8 milioane fara acte, unde locuiesc? hai sa acceptam ca sunt milioane de bucuresteni fara acte, dar locuinte fara acte nu exista, deci in cele 854879 locuinte se inghesuie 4 milioane de oameni, in medie aproape 5 bucuresteni / apartament! inghesuiala mare...
      in realitate 10% din apartamente sunt goale (se poate verifica lejer la avizierul oricarui bloc la intretinere) si ~50% din prietenii mei din copilarie sunt deja plecati prin alte tari. raman doar cei care vor sa munceasca pentru a umfla bugetul PSD.
    • +1 (3 voturi)    
      NETROU (Marţi, 10 ianuarie 2017, 19:38)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

      asta e solutia pe termen mediu si lung
      plus benzi unice pt transportul in comun si piste de biciclete pe termen scurt , la care Firuta nu are cum sa ia spaga si atunci nu se grabeste.
  • +10 (20 voturi)    
    articol de esenta (Marţi, 10 ianuarie 2017, 15:27)

    be_real [utilizator]

    Surprinde bine realitatea.
    Pana anul trecut, mergeam permanent cu masina, Chiajna - Piata Presei, anul asta am renuntat din cauza aglomeratiei de pe Uverturii asa ca prefer sa iau 41.
    Banda unica este solutia, chiar daca nu se poate face pe toate bulevardele dar mai important mi s-ar parea ca fiecare statie de autobuz sa aiba display unde sa spuna ce autombuz/tramvai/troleu urmeaza sa vina si in cat timp.
    Sincer, daca as avea datele astea, as circula si mai mult cu RATB.
    Degeaba exista autobuze daca nu stii cand sa le astepti si inevitabil ori alegi sa mergi pe jos ori te urci in masina.
    RATB are nevoie de sistem ca in tarile civilizate. Sa se urce doar prin fata si soferul sa dea bilete celor care nu au si sa asiste la validarea corecta a cardurilor. Nu inteleg de ce nu se doreste asta, in conditiile in care ar creste incasarile cel putin semnificativ.
    Cat despre biciclete, pana nu o sa avem Bucurestiul impanzit cu piste decente, nici nu se poate discuta ca fiind o problema...
  • +6 (10 voturi)    
    mormanele de zapada de pe carosabil (Marţi, 10 ianuarie 2017, 16:52)

    manon [utilizator]

    Pe Ion MIhalache in statia de masina de la intersectia cu bdul Turda sunt munti de zapada care ocupa o banda. Asa este in fiecare iarna cand ninge nu doar acum! Autobuzul opreste deja pe banda 2 in statie iar tu ca sa il ocolesti treci pe linia de tramvai care aluneca ca dracu! Cum au adunat zapada cu plugul in zona asta de au lasat o banda ocupata cu zapada?? De tractor cu cupa sau cum naiba ii zice si un camion cu bena s ao care au azuitr astia de la primarie? Au scos sute de oameni afara in ger cu lopetile ca in 1900! Le ia ore de dat la lopata muntii de zapada, nu sunt eficienti dar poate ies ceva bani la angajarea atator oameni nu? In loc sa trimita doua utilaje si in jumate de zi curata tot Ion MIhalache si trece apoi la alt bulevard sau strazi secundare. Dar de ce sa nu ne agitam ca pestele pe uscat sa aratam ce forte scoatem in strada, ca "facem treaba"...
  • +1 (5 voturi)    
    mda... (Marţi, 10 ianuarie 2017, 16:52)

    liviu_ [utilizator]

    pe hartie toti fac marea cu sarea...
    pana nu vad nu cred NIMIC!

    se pot face multe... sunt proiecte care le putea face in 6 luni da nu af acut nimic...
    a fost mai preocupata de alegeri

    la anu nu mai are NICI O SCUZA: psd e la guvernare, psd e in parlament, psd e in consisiul local, psd e la sector. psd e la capitala!

    vorbim in septembrie ce s-a facut... dar eu sunt sceptic... poate se termina pasajul de la piata sudului... dar altele?! parcari cand o sa avem? piste de biciclisti?! alte proiecte de infrastructura etc?!
  • +4 (8 voturi)    
    scurta intrebare... (fara legatura cu articolul) (Marţi, 10 ianuarie 2017, 16:55)

    liviu_ [utilizator]

    d c htonews nu da nimic despre petitia impotriva acocatului poporului si despre depunerea semnaturilor de azi?!
    • -7 (11 voturi)    
      Pentru că (Marţi, 10 ianuarie 2017, 18:24)

      Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Pentru că nu interesează pe nimeni să vadă liste cu pr0shti.
    • 0 (6 voturi)    
      Pentru ca (Marţi, 10 ianuarie 2017, 23:55)

      rutger [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      nu s-a dat ordin de zi pe unitate !! 'tu-i ucazu' masii !!
  • 0 (10 voturi)    
    Bici la -25? (Marţi, 10 ianuarie 2017, 17:13)

    dandantheman [utilizator]

    Nu se fac turturi? :O
  • +5 (9 voturi)    
    Nu exista utilaje cum trebuie (Marţi, 10 ianuarie 2017, 17:37)

    transalpinarum [utilizator]

    Am fazut cum se da zapada in multe locuri pe planeta asta, concluzia mea e ca in Ro nu exista utilajele care trebuie, si cei care manipuleaza astfel de masini, nu stiu de fapt sa le foloseasca cum trebuie. Nu am mai pomenit ca zapada sa fie data la lopata, sigur, dai la lopata pe langa casa, in fatza garajului, sa zicem mai privat. Dar cand ii vezi pe astia cu lopata pe urmar ca merg sa dezapeseasca prin Bucuresti, te intrebi daca nu o fac la misto. Uitati-va si voi in Scandinavia spre exemplu, cand o sa vedeti dat la lopata vreau sa aflu si eu. Da, incluziv pe trotuar se da "mecanizat" cu masini mai mici, cu lame modulare, etc. am vazut spre exemplu in Viena cum politzia inchide bulevarde ptr foarte scurt timp, ca sa fie data zapada eficient, se aplica la noi? Ar trebui sa incurajeze firme mici, sau PFA care sa dea zapada cu contract in mici imprejurimi. In USA/Canada vezi asta la tot pasul masini 4x4 cu lama in fatza care dau zapada prin cartier.
  • -1 (5 voturi)    
    Urmarea e fireasca !!! (Marţi, 10 ianuarie 2017, 19:51)

    Miky113 [utilizator]

    Daca in vikend se anunta coduri, tanti Firea or sa amane cu inca o saptamana toate nasterile din Bucuresti si zona metropolitana.

    Necajit e de asemenea si Jijji B; ca nu-si poate trimite mioarele la antranament .

    Urmeaza scoala singur acasa 6.
  • -1 (3 voturi)    
    aplicarea legii ar fi cea mai eficienta (Marţi, 10 ianuarie 2017, 22:54)

    martel55 [utilizator]

    nu prea cred ca simpla inlocuire a parcului RATB ( ca in mare parte asta va gi) va aduce vreo imbunatatire...si nici macar benzile unice , pe care oricum sunt sceptic ca le va implementa firea....lucrul care ar duce rapid la o ibunatatire in trafic si la scaderea poluarii, dar care este evitat sub tot felul de pretexte de autoritati (primarie si politie) ar fi aplicarea legii si amendarea constanta a celor care parcheaza ilegal sub motiv ca nu au gasit loc de parcare...nu e nimeni obligat sa asigure loc de parcare pentru cei care vin cu masina la servici in afara de firmele la care lucreaza....daca toti astia ar fi amendati drastic cand parcheaza in locuri interzise (paradocal in unele cazuri avand parcari cu plata libere alaturi) s-ar rezolva mult mai repede situatia...din toti cei pe care ii stiu venind cu masina la servici, prea putini ar renunta pentru autobuze/tramvaie noi, insa mai mult d ejumatate ar renunta daca costurile ar creste de 2-3 ori prin obligatia a plati pentru parcare sa de a incasa amenzi cand parcheaza in lcouri nepermise
  • +1 (9 voturi)    
    articol slab (Miercuri, 11 ianuarie 2017, 0:02)

    gimini [utilizator]

    Articolul atinge foarte puține probleme reale și compară mere (Copenhaga, adică administrație socialist-comunistă, așa-zisa „social-democrație nordică”, de fapt un comunism cu față umană) cu pere (Bucureștiul, adică o administrație sălbatic neoliberală, dar pe fondul și la cererea unei populații atomizate și îndrăgostită iremediabil de „binefacerile” capitalismului, inclusiv „dreptul” la mașină personală). Problemele de fond sunt mult mai profunde și țin de poziția economică a Bucureștiului în ansamblul economiei românești, de criza imobiliar-locativă, etc.
  • +1 (1 vot)    
    Corect! (Miercuri, 11 ianuarie 2017, 9:10)

    ccteddy [utilizator]

    Felicitari pt articol! Iata ca se poate face presa si fara inrolare politica. Toate punctele ridicate sut probleme reale ale urbei. Ne intereseaza pe fiecare dintre noi, indiferent de afinitati politice sau simpatii personale.
  • 0 (2 voturi)    
    pe cine mai destituiti.... (Miercuri, 11 ianuarie 2017, 9:46)

    mitocanu [utilizator]

    stimada doamna fiere...doar antena3 va lauda pentru prestatia de primar general...inteleg le-ati fost colega de minciuni si calomnii...ca primar general trebuie sa destituiti toti directorii de regii care apartine de primaria generala...dar ca sa fiti fiere pana la capat incepeti cu dvs...
  • 0 (0 voturi)    
    METROU, METROU, METROU (Miercuri, 11 ianuarie 2017, 12:15)

    21unas [utilizator]

    inca un inel de metrou care sa lege direct pipera de pantelimon, sud si drumul taberei
    si extins metroul in afara bucurestiului: daca faci acum o statie de metrou in plin camp, intr-un an de zile va apare un cartier acolo
    dar pentru asta trebuie viziune urbanistica si strategie executionala pe termen lung, chestii anoste si complicate
    nu mai bine facem noi un stat-major de criza la TV, sa vada bucuresteanul ca ne ocupam?
    ladies in distress, oameni vesnic neputinciosi - asta am devenit pentru politicieni si acolo vor sa ne tina ca sa-si justifice prezenta


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by