Compania Wizz Air a decis, joi, sa mute toate cursele aeriene de pe Aeroportul International Transilvania Targu-Mures pe Aeroportul International Avram Iancu Cluj Napoca, pentru o perioada de doua saptamani, din cauza unor probleme la pista, anunta News.ro. Conducerea aeroportului arata ca decizia companiei subliniaza "nevoia imperativa a unei reparatii capitale a pistei".

Aeroportul Transilvania din Targu-MuresFoto: aeroportultransilvania.ro

Conform unui comunicat de presa remis de presedintele Consiliului de Administratie al Aeroportul International Transilvania Targu-Mures, Peti Andras, compania Wizz Air a decis sa-si mute cursele pentru doua saptamani la Cluj Napoca.

"Recent am primit rezultatele expertizei tehnice asupra pistei de aterizare/decolare, care atesta ca starea de degradare a imbracamintei rutiere aeroportuare a inregistrat o imbunatatire in urma lucrarilor de intretinere si reparatii efectuate. Capacitatea portanta determinata pe sectoare omogene utilizand valorile medii ale parametrilor de portanta s-a pastrat in aceleasi limite. Decizia companiei Wizz Air subliniaza inca o data nevoia imperativa a unei reparatii capitale a pistei Aeroportului International Transilvania Tirgu Mures", arata Peti Andras.

Acesta afirma ca a decis, impreuna cu proprietarul aeroportului, Consiliul Judetean Mures, sa se faca toate demersurile necesare pentru a se incepe reparatiile capitale.

"In acest moment, suntem in situatia in care avem documentatia de avizare a lucrarilor de interventie la care mai avem nevoie de un aviz de mediu, care va fi emis in zilele urmatoare. In sedinta din luna noiembrie este pus pe ordinea de zi a sedintei de Consiliu Judetean proiectul pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici, iar apoi putem porni procedura de licitatie a lucrarilor de reconstructie a pistei de decolare", afirma, in acelasi comunicat, Peter Ferenc, presedintele Consiliului Judetean Mures.

El precizeaza ca autoritatile judetene sunt dispuse sa isi asume aceasta investitie din fonduri proprii, avand in vedere ca, prin Master Planul de Transport, Aeroportul International Transilvania nu are posibilitatea sa acceseze fonduri europene in scopul reparatiilor capitale la pista de decolare/aterizare inainte de anul 2022.

Ivestitiile necesare sunt estimate la 77 milioane de lei si constau in reconstruirea pistei.

"O pista noua va permite Aeroportului International Transilvania noi oportunitati de colaborare atat cu Wizz Air, compania deja existenta pe aeroport, cat si cu alte companii, pentru diversificarea destinatiilor externe si interne in interesul pasagerilor", se mai arata in comunicat.

Peti Andras mai afirma ca, desi pasagerii nu vor fi multumiti de situatia actuala, "inainte de alte interese cum ar fi cel comercial sau economic, siguranta pasagerilor ramane prioritate zero, iar in acest scop reparatia capitala este in interesul nu doar al aeroportului, dar in principal al pasagerilor".