VIDEO Fundatia Vier Pfoten sustine ca adaposturile publice pentru caini nu respecta normele impuse de lege

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 17 iulie 2014, 12:00 Actualitate | Administratie Locala


Caini adaposturi
Foto: VIER PFOTEN
Fundatia Vier Pfoten sustine ca, in Romania, toate adaposturile publice pentru caini vizitate pana acum de reprezentantii organizatiei nu respecta normele impuse de legea privind gestionarea cainilor fara stapan (OUG 155/2001 modificata prin Legea 258/2013). Reprezentantii organizatiei au anuntat joi ca au vizitat si evaluat situatia din 43 de adaposturi publice din 33 de judete, plus Bucuresti - reprezentand mai bine de jumatate din cele circa 81 de adaposturi inregistrate oficial - si au descoperit urmatoarele: cadavre de caini lasate sa zaca printre animale in viata (7% din adaposturi); adaposturi suprapopulate (47%); femele cu pui tinute in acelasi padoc cu alti caini (42%); hrana contaminata cu gunoaie sau cu fecalele si urina de pe podeaua custilor (74%), caini bolnavi sau cu rani deschise.



Potrivit raportului prezentat de Vier Pfoten, legea care reglementeaza func tionarea adaposturilor publice este incalcata in mod curent, iar ilegalitatile sunt raspandite pe tot cuprinsul Romaniei. "Mai mult decat atat, investigatorii au observat scene de violenta intre animale, rani netratate si cadavre de animale in interiorul custilor, in vecinatatea cainilor in viata. Au fost descoperite urme de sange in numeroase cu sti, in adaposturile din Ramnicu Valcea, Tulcea si Buzau, precum si sange pe corpul unor caini din adaposturile din Slatina, Bacau, Drobeta Turnu-Severin, Satu Mare si Constanta", se mai arata in raport.

Cele mai mari abuzuri se petrec la Onesti, Slatina si Bacau, potrivit raportului.

"O problema majora este aceea ca animalele mor mai degraba din cauza proastei administrari a adapostului in care se afla decat de pe urma unei injectii letale. Se pare ca politica de facto este ca animalele sa fie lasate sa moara de sete, de foame, de boala sau in urma luptelor cu alti caini. Animalele mor sistematic din cauza acestor neglijente in adaposturile oraselor Onesti, Slatina si Bacau. La Bac au, circa 2.500 de animale traiesc aproape neingradite intr-o fosta groapa de gunoi din apropierea drumului european catre Bucuresti, zona care se intinde pe o suprafata de aproximativ 17 hectare. Ici-colo, se vad cateva custi risipite, dar cei mai multi caini traiesc sub cerul liber. Unii sapa santuri adanci in aceasta groapa de gunoi", se arata in raport.

Sunt insa si orase unde animalele suntr tratate cu respect. "La Arad, exista o politica cu efecte vizibile de promovare a adoptiilor si incurajare a respectului fata de animale, personalul promovand adoptiile cu mult entuziasm. Atat la Arad, cat si la Giurgiu, adaposturile au pagina de Facebook, cu poze ale cainilor dati spre adoptie. A existat  si o situatie in care angajatii isi foloseau ingeniozitatea pentru a incerca sa respecte legea. La Braila Lacul Sarat, adapostul are custi facute din tobogane de apa uzate. Desi nu este legal, aceasta demonstreaza o imaginatie ce nu afecteaza protectia animalelor. La Petro sani angajatii au improvizat un fel de acoperis din pubele de gunoi, iar la Tandarei, pentru aceasta au folosit un panou electoral urias, din plastic", se arata in raportul Vier Pfoten.

 "Aceste incalcari ale legii creeaza riscuri de sanatate nu numai pentru caini, ci si pentru personalul adaposturilor, care intra in contact direct cu animalele. La acestea se adauga impactul emotional puternic suferit de vizitatori/adoptatori atunci cand vad animale in suferinta, subnutrite sau moarte, dar si cainii programati pentru ucidere si plasati in boxe speciale", se arata intr-un comunicat al fundatiei Veir Pfoten.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1507 vizualizari

  • +6 (14 voturi)    
    Si ce face aeasta fundatie? (Joi, 17 iulie 2014, 12:08)

    BEDE [utilizator]

    Daca-s asa de inimosi sa finanteze ei adaposturile pt caini. Nenorocitzii astia doar latra chiar mai rau decat cainii pe care pretend a-I apara.
    Ce responsabilitate isi asuma de fapt aceasta organzatie? Doar sa faca scandal, dar practic nu ajuta sa se faca ceva nici in folosul oamenilor care risc sa fie muscati de caini, nici in folosul cainilor care raman majoritatea pe srazi.
    Daca au luat-o pe aceasta tema, atunci poate ar fi bine si sa ceara sa se imbunatateasca conditiile de pe strada ale cainilor, nu?
    Sau, oricum, pe strada este mai bine decat int-un oarece adapost?
  • +9 (17 voturi)    
    pf (Joi, 17 iulie 2014, 12:19)

    Soljenitin [utilizator]

    Zici Vier Pfoten si tragi apa. Mai, paricopitalelor (ca tot va ziceti voi Vier Pfoten), voi ar trebui sa fiti acuzati de crime impotriva umanitatii, ma turbatilor. Din cauza istericilor ca voi si a tuturor ciudatelor si graselor nefericite in dragoste am ajuns sa fim mancati de caini pe strazi!
    • 0 (6 voturi)    
      asta (Joi, 17 iulie 2014, 14:22)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      cu ''nefericite in dragoste'' mi-a placut cel mai mult. Eu le-as fi numit altfel, dar in fine...
  • +7 (13 voturi)    
    faceti voi (Joi, 17 iulie 2014, 12:26)

    boogiewoogie [utilizator]

    adaposturi si strangetii benevol.. hai..

    tipic romanesc, aia nu fac, aia fac asa si pe dincolo.... decat sa stati dupa altii si doar sa comentati, nu mai bine faceti VOI ce tot invocati acolo?!
    • 0 (2 voturi)    
      cratima (Joi, 17 iulie 2014, 17:01)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui boogiewoogie

      de nervi, am gresit .... :) scuze
  • +7 (11 voturi)    
    Nu ma surprinde (Joi, 17 iulie 2014, 12:44)

    urfe [utilizator]

    Nu-mi plac Vier Pfoten. Ar putea fi discreti si si-ar putea concentra efortul in a ajuta familii reale sa adopte caini; ar putea oferi servicii gratis (sau poate chair o fac?) pentru sterilizare, consult veterinar celor care nu-si permit, programe care sa educe lumea, samd. Totul fara galagie, urlete, lume isterica si jigniri. Faptul ca sunt prea multi caini si se ajunge la eutanasiere e trist, dar necesar si de inteles.

    Dar faptul ca la noi exista si adaposturi groaznice nu ma surprinde deloc. Nu e nevoie de un raport Vier Pfoten ca sa ma lamureasca in privinta asta. La fel si cu unele abatoare, ferme de pui, porci samd.

    Si nu cred, asa cum au comentati altii, ca finantarea adaposturilor tine de responsabilitatea unor ONG-uri. E clar ca sunt liberi sa construiasca unele, daca vor. Dar pentru cele existente, cele finantate de stat, mi se pare normal sa existe niste pretentii. Chiar daca realitatea noastra arata un pic altfel...
    • +2 (6 voturi)    
      asa (Joi, 17 iulie 2014, 14:25)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui urfe

      cred si eu, decit sa-i chinuie mai bine ii eutanasiaza fara dureri si gata. Dar asa e loc de sifonat fonduri serioase si de ceva ipocrzie romanesca, vezi doame nu-i omorim, avem grija de ei.
    • -2 (4 voturi)    
      sunt oameni care stau in conditii mai proaste (Joi, 17 iulie 2014, 17:22)

      tofu [utilizator] i-a raspuns lui urfe

      in tara noastra, pe ce lume traiesti? Astia de 4labe au numai interese financiare, atat.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu inteleg raspunsul (Joi, 17 iulie 2014, 17:38)

        urfe [utilizator] i-a raspuns lui tofu

        Nu inteleg raspunsul tau.

        Cred ca ai citit in fuga ceea ce am scris, mai ales partea cu "ar putea fi". E usor sa speculam pe ce interese are Vier Pfoten, dar nu numai despre ei era vorba acum, de fapt. Ci despre lipsa efortului constructiv al multor ONG-uri, cat si despre conditiile proiectelor finantate de stat.

        Faptul ca se poate si mai rau este mereu valabil. Eu sper insa ca avem alte criterii. Sau faptul ca traiesc in Romania inseamna automat ca nu am voie sa fiu critic si sa-mi doresc mai mult (general)?
  • +8 (10 voturi)    
    Nici străzile nu îndeplinesc condițiile (Joi, 17 iulie 2014, 13:15)

    Tescovin [utilizator]

    Ok, adăposturile nu îndeplinesc condițiile impuse de lege. Să-i lăsăm pe stradă ! Problema e că nici străzile nu îndeplinesc condițiile impuse de lege: sunt pline de gropi, supra-aglomerate, cu condiții igienico-sanitare deficitare din cauza prezenței masive a câinilor vagabonzi și a excrementelor acestora.
  • +6 (10 voturi)    
    Sunt de acord cu Vier Pfoten (Joi, 17 iulie 2014, 14:01)

    Alui [utilizator]

    Adaposturile respective trebuie desfintate rapid. Iar cainii din ele si de pe strazi eutanasiati cat mai curand posibil.
    • -5 (5 voturi)    
      eu zic sa (Joi, 17 iulie 2014, 14:57)

      manoman [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      eutanasiem fundatiile astea de necivilizati!
  • +4 (4 voturi)    
    De aceea e mai buna solutia eutanasierii (Joi, 17 iulie 2014, 14:25)

    malika ela [utilizator]

    ....pentru ca la romani nu merge sa tii adaposturi pentru mii de caini in fiecare judet. Cine-i intretine, cu ce bani? Mai bine morti decat cu asa viata. Se stia ca adaposturile nu sunt o solutie...cel putin nu una pe termen lung. Asa ca iubitorii de animale trebuie sa decida: eutanasiere, sau conditii mizerabile de adapost? Pentru ca a-i pune din nou pe strazi, nu e solutie.
  • -2 (6 voturi)    
    Incredibil (Joi, 17 iulie 2014, 15:49)

    Nano78 [utilizator]

    Nu imi vine sa cred cu cata indarjire sustineti moartea / chinurile unor fiinte care nu au nici o vina ca traiesc nici pe strada, nici in adaposturi mizere. Omul needucat a dus la inmultirea lor necontrolata, idiotii care ii arunca in pungi pe te miri unde, ii abandoneaza in paduri. Sunt ONG-uri care se folosesc de treaba asta, sa scoata cate un ban de pe urma lor, dar putine la numar. Si in nici un caz Vier Pfoten. Sa fim seriosi. De cand a izbucnit isteria asta, sunt marcat de oamenii care populeaza tara asta. Suntem de cacao, neevoluati, needucati, de cata cruzime se da dovada. Fiecare se simte indreptatit sa dea sfaturi si sa instige la ura. Ma intreb cum va educati copiii pe-acasa. "Uite un caine, trebuie stirpit prin orice mijloc. Du-te mami si da-i in cap". Dati cu minusuri si injurii acum. PS Eu unul nu sunt de acord sa se comita crime pe banii mei platiti catre statul roman.
    • +1 (5 voturi)    
      Ce e incredibil?? (Joi, 17 iulie 2014, 17:29)

      malika ela [utilizator] i-a raspuns lui Nano78

      Nano, ia-i pe toti acasa si asigura-le conditii decente atunci. Altfel taci din gura. Nu e normal sa tii cainii agresivi pe strazi printre copii. Nu e normal nici sa-i tii in adaposturi desi nu ai bani suficienti pentru a le asigura un trai decent. Eutanasierea ramane solutia in tara fara de solutii pentru caini. Dar ce revoltai sunt unii cand vine vorba de soarta cainilor, in schimb raman indiferenti cand oamenii sunt muscati sau omorati de caini. Unde mai e atunci umanismul asta fatarnic?
      Daca "omul needucat" a dus la inmultirea lor necontrolata (si aici sunt de acord), omul educat si civilizat ofera eutanasie, nu adaposturi pentru caini pe termen nelimitat, ca daca tie nu-ti convine sa se comita crime pe banii tai, mie nu-mi convine sa se tina cainii toata viata lor pe banii mei.
    • -1 (1 vot)    
      Dovada (Joi, 17 iulie 2014, 23:13)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Nano78

      Dovada cat de usor poti sa ii isterizezi pe romanii ingusti la minte ... ce usor e sa ii faci sa puna mana pe lopata sa omoare.


      In timp ce Oprescu face milioane de pe urma cainilor macelariti, romanu prost se bucura cand apare Maita la TV si mananca cacao scotand cainii fara stapan ca pe raul suprem din tara asta de cacao.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by