FOTOGALERIE Sorin Oprescu: Lucrarile la Pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii ar putea reincepe la vara. Contractul cu constructorul a fost reziliat. Traficul in zona este de cosmar din cauza restrictiilor impuse de lucrare si a gropilor din asfalt

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 16 ianuarie 2013, 16:54 Actualitate | Administratie Locala


FOTOGALERIE Lucrarile la Pasajul Mihai Bravu au fost oprite vara trecuta
Primaria Capitalei va face o noua licitatie pentru continuarea lucrarilor la pasajul suprateran Mihai Bravu - Splaiul Unirii, lucrarile urmand sa reinceapa la vara, a declarat pentru HotNews.ro primarul general, Sorin Oprescu. Contactul cu firma Romstrade, cea care a castigat in 2010 licitatia pentru construirea pasajului, a fost reziliat automat deoarece compania a intrat in insolventa in decembrie. Lucrarile au fost sistate inca din vara anului trecut, iar in prezent traficul in zona este de cosmar deoarece circulatia a fost restrictionata, iar drumul s-a umplut de gropi.

"Zilele astea vom scoate la licitatie din nou acest pasaj. Contractul cu Romstrade, firma lui Nelu Iordache, a fost reziliat automatat dupa ce compania a intrat in insolventa. Era clauza in contract ca atunci cand intra in insolventa sa se rezilieze contractul. Speram ca acum cat e vremea rea sa terminam cu licitatia si in vara sa ne reapucam de lucrari", a declarat primarul Capitalei, Sorin Oprescu, pentru HotNews.ro.
Edilul sef spune ca de un an si jumatate nu a mai platit niciun ban firmei fiindca nu si-a facut treaba. "I-am dat 30 milioane lei  pentru cei 13 stalpi pe care i-a turnat si rampele de urcare. In rest nu au mai pupat niciun ban fiindca nu si-au facut treaba", a mai spus Oprescu.  In bugetul Primariei Capitalei pe anul 2012 au fost prevazuti circa 25 milioane lei pentru aceasta lucrare.

Romstrade, firma lui Nelu Iordache, a intrat in insolventa pe 12 decembrie 2012, decizia fiind luata de Tribunalul Giurgiu. Nelu Iordache a fost arestat preventiv in 2 decembrie, in dosarul in care procurorii anticoruptie il acuza de faptul ca, in calitate de administrator al firmei SC Romstrade SRL, ar fi schimbat, fara respectarea prevederilor legale, destinatia sumei de 25 de milioane de lei, bani incasati in vederea proiectarii si executiei lucrarilor la primul tronson din autostrada Nadlac - Arad, lucrare finantata in proportie de 85 la suta din fondul de coeziune al Uniunii Europene. Pe 28 decembrie Tribunalul Bucuresti a prelungit cu 30 de zile mandatul de arestare preventiva emis pe numele omului de afaceri.
 
Lucrarile la Pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii au inceput pe 17 ianuarie 2011, contractul de executie a lucrarilor fiind atribuit firmei Romstrade pe 2 decembrie 2010, in urma unei licitatii publice. Valoarea contractului este de circa 97 milioane lei fara TVA. Pasajul ar fi trebuit terminat in 12 luni, adica in primavara anului 2012. Ultimul termen avansat de municipalitate pentru terminarea lucrarilor a fost octombrie 2012, insa nici acest termen nu a fost respectat.

La nici trei luni de la inceperea lucrarilor, pe 20 ianuarie, prefectul Bucurestiului la vremea respectiva, Mihai Atanasoaei a dat ordin de oprire a lucrarilor si a atacat in contencios administrativ autorizatia de constructie emisa de primarul general Sorin Oprescu pentru acest proiect deoarece nu avea la baza un Pplan Urbanistic Zonal si nici aviz de la Ministerul Mediului.

"Inspectoratul de Stat in Constructii a sesizat institutia noastra ca autorizatia de constructie a fost emisa cu incalcarea legii. Autorizatia nu are la baza o documentatie de urbanism, respectiv Planul Urbanistic Zonal (PUZ) aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti si nici avizul obligatoriu eliberat de Autoritatea pentru Protectia Mediului. Autorizatia de constructie a fost emisa in regim de urgenta, pentru o situatie care nu se incadreaza in prevederile legale. Mai mult, din documentatia venita la mine rezulta ca inainte de inceperea lucrarilor ar mai fi trebuit facute si niste expropieri. Mai multe zile am purtat o corespondenta cu cei din Primaria Capitalei si dupa ce acestia n-au raspuns am fost obligat sa atac autorizatia de constructie in instanta de contencios administrativ", explica la vremea respectiva Atanasoaei.

Pe 28 aprilie 2011, Consiliul General al municipiului Bucuresti a aprobat un Plan Urbanistic Zonal care stabilea traseul pasajului, iar lucrarea intra astfel in legalitate. In vara anului 2011 lucrarile la pasaj au fost oprite din nou pentru devierea unor retele edilitare, iar in octombrie 2011 Consiliul general al municipiului Bucuresti a suplimentat bugetul alocat lucrarii cu inca 60 milioane lei in special pentru mutarea acestor retele.

Pasajul Mihai Bravu- Splaiul Unirii va face legatura intre Soseaua Mihai Bravu si Calea Vacaresti, peste Splaiul Unirii. Lucrarea va consta de fapt din doua pasaje supraterane paralele pe directia Calea Vacaresti ¬ Mihai Bravu, cate unul pentru fiecare sens de circulatie. Pe fiecare sens vor fi doua benzi de circulatie, iar lungimea totala a lucrarii este de 644 metri.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3277 vizualizari

  • +9 (11 voturi)    
    Comment sters de user (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 17:07)

    Erasm [anonim]

    • 0 (8 voturi)    
      Locuiesc in blocul de vis-a-vis (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 17:47)

      miguelito [utilizator] i-a raspuns lui Erasm

      de pasaj. Dimineata si seara traficul in zona era de cosmar, cu cozi de la BIGBerceni pina in Vitan. Pasajul chiar se impunea, sper sa-l termine cit mai repede.
      • 0 (2 voturi)    
        amice esti pe langa (Joi, 17 ianuarie 2013, 9:53)

        dragsor [utilizator] i-a raspuns lui miguelito

        traficul in zona este de cosmar datorita intersectiei de la Big Berceni
        • 0 (0 voturi)    
          omul locuieste vis-avis.. (Joi, 17 ianuarie 2013, 10:52)

          critix20 [utilizator] i-a raspuns lui dragsor

          Probabil ca depinde incotro te indrepti .. era necesar asa cum e necesar si un pasaj la Big -Berceni .. Ambele capete sunt intersectii majore care leaga sudul de centrul si au trafic intens.
    • -1 (3 voturi)    
      bravo! (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 17:59)

      Adrian P. [utilizator] i-a raspuns lui Erasm

      ..si tot sprijinul!
  • +9 (9 voturi)    
    O inutilitate (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 17:16)

    Kap [utilizator]

    Cum poate fi catalogata altfel o lucrare care sa rezolve o problema de trafic inexistenta in acea zona, dar care prin demarare a creat o gituire a circulatiei.Oparescule, cit de inteligent sa fii sa dai bani sa creezi o problema?
    Asta atita timp cit lucrari gen pasaj la Piata Sudului, strapungere in centura Bd Timisoara, pasajul la Dna Ghica si pasaj peste Colentina de pe Fundeni catre Gherghitei in care se va varsa A3 inca nici nu sint luate in calcul!
    Nu sint suficiente puncte nevralgice in trafic, dupa ce ca nu se rezolva din ele, mai sint create si altele!ASTA sigur e suspendat peste realitate, deja se viseaza presedinte!
    • +3 (5 voturi)    
      masini sunt tot mai multe (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 21:33)

      Saineanu [utilizator] i-a raspuns lui Kap

      e bine cand se face orice lucrare de infrastructura rutiera. Eu zic mersi ca asta face drumurile si nu bordurile. Oricum, eu zic ca e bine ca s-a facut si Pasajul Basarab si asa cum a fost el greu de suportat cata vreme s-a tot lucrat. Chiar a fost un chin, dar a meritat.
      • +2 (4 voturi)    
        Fara chin si disconfort (Joi, 17 ianuarie 2013, 8:29)

        Stepanida [utilizator] i-a raspuns lui Saineanu

        nu se poate realiza nimic . Asta e de cand lumea si pamantul! Nici acasa la tine nu te simti bine in perioada in care zugravesti, schimbi parchetul sau instalatiile. Nu vi s-a intamplat niciodata sa dati peste mesteri neseriosi ? Cam asa au patit acum Sorin Oprescu si municipalitatea cu aceasta firma intrata in insolventa.
        • 0 (4 voturi)    
          Cand nu intervin (Joi, 17 ianuarie 2013, 10:24)

          kiki_best [utilizator] i-a raspuns lui Stepanida

          faimoasele ONG-uri portocalii, apar vestigii istorice, asa cum s-a intamplat la parcarea de la Universitate. Cand nu ne ajunge istoria din urma,apare cate o firma neserioasa, din anturajul fostei puteri. Iar consecintele acestor evenimente se sparg in capul lui Sorin Oprescu, ceea ce nu e corect si nici moral.
          • 0 (0 voturi)    
            Si ce ar vrea unii? (Joi, 17 ianuarie 2013, 18:22)

            arakis [utilizator] i-a raspuns lui kiki_best

            Sa bata Sorin Oprescu din palme si gata licitatia ? Ei,uite ca nu se poate asa cum vor unii ! Suntem in toiul iernii, chiar daca e una mai blanda decat ultimele trei, dar tot iarna este!
    • 0 (0 voturi)    
      oparescu-i suspendat (Joi, 17 ianuarie 2013, 14:29)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Kap

      nu numai peste realitate, dar pana si peste autostrada aia minunat de suspendata (bine ca nu s-a apucat de ea ca la cum lucreaza castigatorii de licitatii cu culori politice, pasajul mihai-bravu va fi gata peste fo 20 ani, iar autostrada minune cam intr-o suta).
      romstrade, "sponsor" al indeferent cui este la manete dar care si-a bagat insolventa la vedere ca sa mai scape de "greutatile" vietii, trebuia schimbat. sunt curios cine va fi alesul.
      si o mica corectura @Kap, oparescu nu da din banii lui ci din ai nostri. asa ca, ce-l doare?
  • +5 (5 voturi)    
    bataie de joc! (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 17:57)

    Adrian P. [utilizator]

    Folosind expresia "nu au mai pupat" alti bani, domnul primar incearca sa ne convinga de faptul ca cele 30 milioane ar fi o suma mica. Ar fi interesant de vazut contractul si situatiile de lucrari . Poate ca suma este uriasa si nejustificata.
    Investitia in sine nu era in niciun caz o prioritate, nu acolo se bloca traficul, iar alta explicatie in afara unei crase nepriceperi nu exista pentru inceperea ei.
    Pentru felul in care a complicat inutil zona, pentru afectarea vietii de zi cu zi a oricarei persone care trece prin zona santierului, domnul primar a trebui sa raspunda cu mult mai mult decat faima/obrazul.
    • +2 (2 voturi)    
      tacerea e de aur (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 18:48)

      irrony [utilizator] i-a raspuns lui Adrian P.

      ti se pare ca a facut 30% din lucrare? Pt ca atat au incasat din ce spun ei, iar stalpii aia cu siguranta nu fac atat! Cat despre dat in judecata, ma bag si eu.
      • +1 (1 vot)    
        ne ajuta Hotnews? (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 19:12)

        Adrian P. [utilizator] i-a raspuns lui irrony

        30% din lucrare, tinand cont ca de fapt sunt două pasaje paralele, tinand cont si de garantia ce ar trebui sa fie retinuta, inseamna ca unul din pasaje e aproape de faza in care i se vopsesc benzile..
        Evident, nici gand sa fie asa.
        Poate ne ajuta Hotnews si solicita publicarea contractului si a situatiilor de lucrariș in felul asta putem vedea cat de profesionisti si cat de cinstiti sunt domnii de la primarie.
  • +3 (3 voturi)    
    Simbolul Romaniei (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 19:23)

    sentenced [utilizator]

    Piciorul de pod va deveni in curand simbolul Romaniei.
  • +2 (4 voturi)    
    macar se mica treburile (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 21:32)

    Saineanu [utilizator]

    Daca in capitala putem sa spunem ca s-a mai schimbat lucrurile, cand faci un pas mai inainte sau inapoi de Bucuresti, te ingrozasti, si numa refer aici numai la felul in care arata astrazile, ci si la nivelul de trai al oamenilor care traiesc in provincie. Sper ca pana sa ajunga Oprescu presedinte, n-o sa se golesasca de tot vistieria statului.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by