Rafalele de vant cu o viteza de 70-80 km/ora de pe litoralul romanesc, din nord-est, au impus inca de la sfarsitul saptamanii trecute suspendarea navigatiei in toate porturile maritime si pe Canalul Dunare- Marea Neagra si prin Canalul si Bara Sulina.

Pentru urmatoarele zile, se anunta ninsori si temperaturi mai scazute decat cele inregistrate pana in prezent

Din cauza vantului puternic, care sufla cu viteza de 70-80 km pe ora, s-a impus suspendarea navigatiei in Portul Constanta si pe Canalul Dunare-Marea Neagra.

Şeful Serviciului Port Control Constanta, Emil Gusa, a declarat ca previziunile meteo indica, in urmatoarele 24 de ore, intensificarea vantului in bazinul vestic al Marii Negre si diminuarea vizibilitatii pe fondul ninsorii viscolite.

„Pe fondul vantului puternic si a vizibilitatii diminuate sub o mila maritima, echipajele navelor ancorate in larg sau cele acostate in porturi au primit avertismentul sa sporeasca masurile de veghe si siguranta“, a precizat Emil Gusa.

In ceea ce priveste masurile pe care le vom lua pentru prevenirea inzapezirii si a blocarii cailor rutiere, Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta are un plan de actiune care prevede masurile care se iau in situatii de acest gen, precum si fortele si mijloace care actioneaza.

Ca forte permanente, CN APMC SA dispune de o sucursala proprie de servicii portuare, care are utilaje si personal si care actioneaza pe baza unor grafice intocmite anterior, in concordanta cu previziunile meteo.

In plus, sunt angrenate forte secundare de actiune, in baza unor contracte sau conventii incheiate cu societati precum SC Salport, Minmetal sau Comvex, care actioneaza cu utilaje pentru degajarea retelei rutiere portuare de zapada si polei.

„De altfel, inca de la prima zapada se trece la aplicarea acestui plan, motiv pentru care nu s-a ajuns niciodata la blocarea cailor rutiere.

Se actioneaza separat, dar la nevoie putem angrena toate fortele disponibile pe platformele Portului Constanta pe sectorul de nord si de sud, dar si in cele doua porturi secundare - Mangalia si Midia.

In acelasi timp, se degajeaza caile rutiere catre portile de acces ale porturilor, pe o distanta care ne permite conectarea la drumurile nationale. Astfel, pe sectorul de sud al portului Constanta, se actioneaza pana la intalnirea cu DN 39, la iesirea catre Eforie.

La Poarta 5 se actioneaza pana la Piata Farului, la Poarta 6 pana la conectarea cu soseaua care face legatura cu linia de tramvai, iar la Poarta 1 pana la Comandamentul Marinei“, a declarat Jorj Unciuleanu, director Domenii in cadrul CN APMC SA.