Constructorul german de drumuri Geiger GmbH a participat in urma cu aproape trei saptamani la o licitatie pentru reparatia a trei drumuri nationale din judetul Bistrita-Nasaud cu o oferta jenanta, de care orice drumar cu experienta ar rade copios.

Sursele noastre sustin ca nemtii au inaintat o suma penibila la licitatia organizata la Cluj, pentru a obtine lucrarea cu orice pret, si pentru a castiga puncte la capitolul imagine, extrem de sifonata in ultima perioada.

In plus, societatea Geiger GmbH nu are la aceasta ora statie de asfaltare in judetul Bistrita-Nasaud, fiind nevoita sa cumpere mixtura, cel mai probabil, din judetul Mures.

Interesant este ca directorul DRDP Cluj – Ion Pantelimon – spune ca nu a organizat nici o licitatie de acest fel si ca lucrarile de reparatie pe DN 15A, DN 17 C si DN 17 D vor fi executate in regie proprie. La ce sa-i foloseasca lui Pantelimon aceasta minciuna?

Din informatiile pe care le detinem, societatea Geiger are probleme financiare serioase in tara natala iar actionarii grupului se gandesc sa mute definitiv sediul firmei in Romania. Asta si datorita faptului ca cele mai importante lucrari la drumuri se executa in aceasta perioada in tarile Europei de Est.

Firma Geiger s-a bucurat de un succes imens in Germania in urma cu cativa ani, dar – se pare – ca lucrurile au luat pentru ei o turnura nedorita. Actionarul majoritar al GEIGER Romania Group este Wilhelm Geiger GmbH & Co, din Oberstdorf - Bavaria, care detine 70 la suta din actiuni.

O parte din diferenta de 30 la suta din partile sociale ale GEIGER Romania Group a fost detinuta o perioada de de fostul bugetar nomenclaturist de seama Alexandru Dobre. Firma Wilhelm Geiger GmbH & Co. a fost una dintre cele mai prospere din tinutul Allgauer din Bavaria, avand o cifra anuala de afaceri de cateva sute de milioane de euro.

Domeniul de activitate al firmelor Geiger, atat in Germania, cat si in Romania il reprezinta lucrari de constructii in infrastructura, lucrari de intretinere, modernizare si consolidare in infrastructura producere si valorificare de materiale de constructii, agregate de cariera, balastiera, betoane, asfalt si emulsii bituminoase.

Josef Geiger, unul dintre cei trei actionari ai firmei Wilhelm Geiger GmbH & Co. este de profesie inginer diplomat absolvent al Facultatii de Constructii la Universitatea Tehnica din München. Al doilea actionar este Pius Geiger.

"Proiectele noastre de viitor constau in punerea pe picioare a unei firme pentru producerea de sorturi de balast de rau si pentru agregate de cariera, in consolidarea activitatilor incepute, precum si in participarea la programele de consolidare a cailor ferate existente in Romania", declara in urma cu ceva timp Josef Geiger.

Inca din momentul patrunderii pe piata Romaniei, Geiger a infiintat societatea COSAR SA. Numele firmei ii identifica activitatea de baza: covoare subtiri din asfalt la rece. Din nevoia de a face economii de fonduri, specialistii de la GEIGER au inventat o tehnica de aplicare a asfaltului la rece.

Cu toate ca de cand asfaltul este asfalt, el se aplica la cald, in mod absolut firesc, lui Alexandru Dobre (adjunct al ministrului Transporturilor pana in ’89 si apoi secretar de stat in Guvernul Roman si director responsabil de constructiile noi si autostrazile la Administratia Nationala a Drumurilor – n.red.) nu i-a fost deloc

greu sa obtina aprobarea fostilor lui colegi pentru implementarea acestei noi metode. Mai mult, inca din primul an de activitate in Romania, compania a realizat lucrari in valoare de trei milioane de marci germane.

"Este o tehnologie completa, dar nu perfecta, poti obtine insa cu ea o suprafata rutiera buna, la preturi relativ scazute", sustinea Alexandru Dobre.

Uite licitatia, nu e licitatia!

Sursele saptamanalului GAZETA de Bistrita au precizat faptul ca societatea Geiger ar fi favorita la castigarea lictatiei organizate in urma cu trei saptamani la Directia Regionala de Drumuri si Poduri Cluj.

Din informatiile pe care le detinem este vorba despre lucrari de reparatii pe DN 15A – intre Saratel si limita cu judetul Mures, pe DN 17C – intre Bistrita si Dealul Stefanitei (limita cu judetul Maramures) si pe DN 17D – intre Beclean si Maieru.

Mai pe intelesul tuturor este vorba despre plombarea a circa 30 de mii de metri patrati, ceea ce inseamna o cantitate de aproape 3.000 de tone de mixtura asfaltica.

GAZETA a aflat ca alaturi de Geiger au mai luat parte la licitatie alte doua societati, dar nemtii au toate sansele sa fie anuntati invingatori pentru ca au avansat o suma jenant de mica pentru realizarea lucrarii: 289 de mii de lei/metru patrat.

Specialistii in domeniu sustin ca oricum ar proceda in aceste conditii, nemtii ies in pierdere. La un simplu calcul, rezulta cu putin peste 8 miliarde de lei, bani care urmeaza sa intre in contul societatii Geiger.

Dar, de ce tin mortis nemtii sa mearga in pierdere? Raspunsul este simplu: ei vor cu orice pret sa obtina cat mai multe licitatii pentru a castiga puncte la capitolul imagine.

Daca tinem cont de lucrarile facute de Geiger pana in prezent pe teritoriul Romaniei putem spune ca pentru nemti aceasta suma reprezinta un mizilic, ei fiind obisnuiti sa castige licitatii de cateva sute de miliarde.

Un alt aspect interesant care trebuie amintit este acela ca societatea Geiger nu are montata in prezent statia de asfalt.

Sursele noastre spun ca ei se dau acum de ceasul mortii pentru a cumpara mixtura asfaltica, singura firma care i-ar putea ajuta fiind Societatea de Drumuri Judetene din Mures, pe care nemtii au vrut sa o privatizeze intr-un stil original in urma cu aproape 4 ani.

Reprezentantul Geiger in Bistrita – Ewald Brandner – a declarat vineri ca a participat la licitatia de la Cluj, dar ca nu poate dezvalui preturile cu care a mers pentru ca, oficial, castigatorul nu a fost anuntat inca.

Balivernele lui Pantelimon

Noul director al DRDP Cluj – Ion Pantelimon – se dovedeste a fi din start un habarnist care ori nu stie ce se intampla in ograda lui ori ascunde informatiile din motive numai de el stiute. De profesie inginer mecanic, el a ajuns in functia amintita pentr-o conjuctura sau, daca vreti, printr-un joc politic facut pe sub masa.

Contactat de GAZETA, el ne-a declarat ca lucrarile la aceste drumuri din judetul Bistrita-Nasaud vor fi executate de DRDP in regie proprie. "Vom cumpara mixtura si facem noi plombarile care trebuie.

Nu va pot spune nimic de licitatie prin telefon", a incheiat furios Ion Pantelimon, dupa care ne-a inchis telefonul in nas. Dupa mintea lui, ar trebuit sa mergem pana la Cluj pentru a ne minti in fata cu privire la licitatia respectiva.

In aceste conditii, se ridica o intrebarea fireasca: de ce ar minti directorul Pantelimon cu privire la organizarea acestei licitatii cand stie foarte bine ca ar putea fi actionat in instanta de firmele care au cumparat caietul de sarcini si au facut toti pasii impusi prin lege daca DRDP va realiza lucrarile in regie proprie.

Nu ar fi exclus sa aflam ca la mijloc ar putea fi vorba despre o intelegere secreta intre el si reprezentantii Geiger.

Mai trebuie sa amintim un lucru: din informatiile noastre, Directia Regionala de La Cluj pastorita de Ion Pantelimon a primit de curand 30 de miliarde de lei pentru reparatii de drumuri in judetul Bistrita-Nasaud.

Colectivul de partid scrie drepturi la replica

La sfarsitul saptamanii trecute, conducerea societatii Geiger ne-a remis un drept la replica vizavi de materialele publicate pana in prezent in GAZETA. Acesta nu numai ca este presarat cu informatii contradictorii, dar este semnat intr-un stil comunist de un colectiv al oamenilor muncii din partea Geiger.

In fruntea listei se afla nimeni altul decat Stelian Popescu, cel care – din informatiile noastre – a fost vicepresedinte al Consiliul Popular Judetean Hunedoara in vremurile in care comunistii conduceau tara. Din cate se pare, el a fost adoptat prieteneste de nemtii de la Geiger care il folosesc acum pe toate fronturile.