Daniel Moraru este dispus sa isi inchirieze pielea capului pentru tatuaje publicitare firmelor interesate sa-si faca o reclama iesita din comun u adjudeanul a vrut sa patenteze acest mod inedit de a face publicitate, dar nu a reusit u de ceva timp, a inceput sa lanseze oferte, iar daca va prinde un contract bune e dispus sa plimbe reclama firmei pe strada, la cinema, in autobuz sau in diferite locuri aglomerate.

In viitor, nimeni nu va scapa fara sa ia o portie buna de reclame chiar si in mijlocul trotuarului. Cel putin asa crede un vrincean care a dat un anunt iesit din comun la rubrica de mica publicitate prin care isi ofera capul ca suport pentru publicitate stradala. Ioan Daniel Moraru, in virsta de 38 de ani, din orasul Adjud, de profesie agent imobiliar, spune ca i-a venit ideea sa-si inchirieze scalpul pentru tatuaje publicitare firmelor in urma cu mai multi ani, cind nu erau jurnale cu aparitie cotidiana in Vrancea si isi scria pe spate anunturile imobiliare.

Intre timp, omul s-a hotarit sa transforme in bani faptul ca, atunci cind merge pe strada, oamenii intorc adesea capul dupa el. Barbatul a primit si citeva oferte, dar mai studiaza piata pentru un contract mai bun. Specialistii in publicitate spun ca aceasta metoda ar putea fi folosita in cadrul unei campanii de promovare a unor produse noi.

Adjudeanul Daniel Moranu crede ca nu trebuie sa fii frumos ca sa intoarca lumea capul dupa tine pe strada. Barbatul a hotarit ca statura sa impunatoare este un atu suficient de bun pentru cei care vor sa-si promoveze produsele intr-un mod original. Desi nu a avansat un pret fix pentru inchirierea capului sau, omul este dispus ca, in schimbul citorva mii de euro anual, sa poarte pe ceafa reclame pentru ca trecatorii sa-si poata omori timpul petrecut in statii sau asteptind pe cineva.

"Intr-o lume invadata de tot felul de reclame, cred ca a venit vremea sa se diversifice putin oferta. Sint sigur ca acest sistem de Ťreclama vieť va prinde teren. Eu nu am vazut pina acum vreo firma care sa-si faca publicitate pe pielea unei persoane, dar cred ca ar fi eficient tocmai prin faptul ca e ceva nemaivazut. Tot ce e inedit ramine intiparit in memoria consumatorului", este de parere Daniel Moraru.

El crede ca nu oricine ar putea sa aiba un asemenea job, intrucit sa fii purtator de reclame corporale presupune deschidere, comunicare si chiar putere de convingere. Daca va prinde un contract bun, Daniel Moraru spune ca ar putea sa le convinga pe sotia si pe fiica sa sa-si tatueze reclame si sa le plimbe pe strada, la cinema, la spectacole, intreceri sportive sau in mijloacele de transport in comun. "Cred ca asa am atrage si mai multe priviri.

Sint dispus, printr-un contract notarial, pentru ca vreau sa lucrez legal, sa plimb reclama prin oras sau pe la diverse evenimente culturale sau sportive un anumit numar de ore. La asa un job, zi de zi trebuie sa fiu in miscare, sa fiu in vizorul oamenilor, sa vorbesc cu ei, sa le dau explicatii. Reclama trebuie sa fie pusa intr-un loc vizibil, in zona parietala de preferat, pentru ca este mai vizibila.

Ma oblig sa ma rad periodic in cap si sa nu port caciula sau sa-mi acopar capul cu ceva. Plec de la premisa ca omul e curios sa studieze figura celorlalti, daca e frumos sau urit si nu hainele. Capul spune aproape totul despre o persoana. Cred ca o reclama bine amplasata va face lumea sa se uite cu multa curiozitate in capul meu. Din cite am citit, o persoana trebuie sa vada cam de 20 de ori sigla unui produs pentru a o retine", ne-a mai spus Daniel Moraru cu privire la tehnica sa de a face bani.

A fost cu capul la OSIM

Adjudeanul spune ca, sub forma de bonus, este dispus sa mearga pentru firma care ii va inchiria pielea capului si la diverse transmisiuni in direct, cum ar fi competitii sportive sau intruniri publice, pentru ca firma sa-si faca mai multa publicitate fara sa fie nevoita sa faca si sa plateasca transmisia unui spot TV. "Sigla s-ar putea vedea pe ecran pentru ca filmarile nu mai trec pe la montaj", a mai dezvaluit Daniel Moraru.

Vrinceanul, care si-a conceput si un model de contract pentru inchirierea capului, s-a dus cu ideea sa de publicitate ambulanta si la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci, dar i s-a spus ca aceasta modalitate de reclama nu poate fi patentata sau brevetata pentru ca nu este o inventie propriu-zisa.

Totusi, Daniel Moraru nu s-a dezarmat si vrea sa faca o afacere cu cap! Pina acum, nu a primit nici o oferta care sa-l dea pe spate, dar departamentele de marketing ale citorva firme s-au aratat mai indraznete si au transmis ca studiaza posibilitatea de a-si lipi siglele pe capul nastrusnicului agent imobiliar.

Reclame cu cap!

In cautare disperata de suporturi de reclame, compania japoneza Suntory a angajat persoane care sa se plimbe pe strazile din centrul capitalei Tokyo purtind pe cap "casti tv", in fapt niste mici televizoare fixate in virful unei casti de protectie, pe ecranele carora trecatorii pot privi calupurile de reclame pentru a-si omori timpul.

Un mare admirator al vicepresedintei Taiwanului si-a declarat iubirea pe un panou publicitar imens, amplasat pe marginea unei strazi centrale. Acest mod original de a-si face publica dragostea l-a costat pe profesorul de engleza Tony Chen echivalentul a 25.860 de lire sterline. Costurile tot mai mari pentru organizarea unei nunti ca-n povesti ii fac pe multi miri din Marea Britanie sa-si caute din timp sponsori.

Deschizatori de drumuri au fost Anthea Turner si Grant Bovey, care s-au lasat fotografiati in ziua nuntii mincind batoane de ciocolata "Cadbury". In schimbul achitarii notelor de plata, companiilor li se promite publicitate sub forma unor fluturasi amestecati printre confetti, pe mese, mentiunecu tot cu un link al numelui furnizorului pe locatia Internet dedicata fericitului eveniment sau chiar cite o fraza de multumire inserata in discursurile mirilor.

Unele mirese nu ezita sa-si ataseze siglele sponsorilor chiar pe trena rochiei de mireasa. Un holtei tomnatic din statul american Michigan, satul de singuratate, a gasit o metoda originala de a-si cauta nevasta. Cum nu a avut incredere in anunturile de mica publicitate, el si-a plantat in fata casei un panou urias, dotat cu reflectoare, pe care scria "Caut nevasta", noteaza CNN.

Americanul a devenit in scurta vreme o celebritate, mai ales ca, de cite ori avea ocazia, urca panoul publicitar in camioneta si il plimba prin oras, astfel incit anuntul matrimonial sa fie vazut de cit mai multe pretendente. 60 de femei au avut curajul sa-l caute, ceea ce poate fi considerat un succes. Nu a fost nevoie sa aiba intilniri cu toate pentru ca si-a gasit aleasa printre primele femei cu care s-a vazut.