Fara indoiala, romanii au inteles, insa nu in marea lor majoritate, scuzele actualei puteri cu privire la ratarea primului an de guvernare. O tiara in care structurile vechii guvernari domina economic, si chiar administrativ, si in care peste 14% din populatiie percepe fostul partid de guvernamant si pe reprezentantiii acestuia ca fiind inca la guvernare, e greu de administrat.

Cam acestea au fost scuzele prin care neputintia actualilor guvernantii a fost pusa pe seama unui dezastru lasat in economie si administratiie de reprezentantiii PSD si pe dominatiia unei clientele social-democrate stabile si supuse in justitiie.

Primul an, reprezentantiii puterii portocalii au avut pe cine da vina, au avut ce invoca si, mai ales, au avut cum sa-si justifice o totala ineficientia la nivelul actului de guvernare. Pe alocuri chiar au fost credibili si poporul roman a fost de acord sa le acorde circumstantie atenuante.

Blocajul instituit de Curtea Constitutiionala, dominata de fosti reprezentantii de seama ai puterii iliesciene, le-a cazut ca o manusa si a demonstrat ca ceea ce liderii de seama ai puterii portocalii au afirmat, ori de cate ori le-au lipsit argumentele, poate fi partiial credibil. Anul 2006, insa, va fi anul confirmarilor.

Asa cum 2004 a fost anul marilor inclestari, iar 2005 a fost anul asteptarilor, acum actuala Putere trebuie sa confirme.

Daca peste 12 luni lucrurile vor sta la fel ca si acum, sau mai rau, vom asista la o cadere in dizgratiie nu numai a actualilor guvernantii, ci chiar la o anatema greu de surmontat care va plana decisiv asupra fortielor politice de dreapta din Romania. Cele trei saptamani scurse din acest an nu ne demonstreaza ca actuala putere a intieles exact importantia actului de guvernare in 2006.

Pe fondul razboiului gazului dus de "Mama" Rusia cu UE, dar cu prime victime in randul fostelor state sovietice Ucraina si Moldova, Romania a reusit "performantia", si din cauza unui management defectuos in fruntea Ministerului Industriilor, sa achizitiioneze de la gigantul rus Gazprom cel mai scump gaz! Ca urmare, ne putem astepta in urmatoarele luni ca pretiurile ce deriva din cresterea gazelor sa explodeze si sa creeze nemultiumiri populare de masa, care vor trebui suplinite prin miscari politice menite sa abata atentiia opiniei publice de la inrautatiirea traiului de zi cu zi.

De asemenea, cresterea impozitelor la doar un an dupa ce actualul premier arunca pe piatia cota unica de impozitare de 16% si anuntiul public (facut in 30 decembrie 2004) de slabire a chingilor financiare pentru mediul de afaceri, asterne o umbra de indoiala asupra dezideratelor enuntiate de actualii guvernantii in campania electorala din toamna lui 2004.

Nu numai ca impozitele si taxele nu au scazut, dar ele chiar s-au marit si, mai mult, s-au inmultiit prin introducerea unor noi taxe. Si toate astea intr-o guvernare care se anuntia de dreapta si in care liberalii detiin conducerea Guvernului si Ministerului Finantielor Publice.

De la 1 ianuarie au crescut impozitele pe profitul rezultat din tranzactiiile imobiliare de la 1% la 16%, pe dividende de la 5% la 16%, pe castigurile rezultate de pe bursa de la 1% la 16% (in cazul in care actiiunile achizitiionate nu sunt pastrate minim 12 luni), pe castigurile rezultate din depozite bancare de la 1% la 16%, etc.

Toate aceste cresteri vor fi compensate printr-o scadere a CAS-ului datorat de angajator cu doua procente (!?) Halal compensatiie!

Tot in acest an a venit momentul ca Romania, care si-a amanat la nesfarsit inceperea marilor proiecte structurale, mai ales in domeniul infrastructurii, sa inceapa sa investeasca cu precadere in domeniul rutier. Cu un trafic considerat a fi cel mai periculos din Europa, Romania are nevoie stringenta de autostrazi, precum si de reabilitarea tuturor drumurilor natiionale.

In acest an va trebui sa asistam la continuarea lucrarilor la autostrada Transilvania, la inceperea studiilor de fezabilitate pentru portiiunea din coridorul IV, care ar urma sa intre in Romania pe la Nadlac si sa continue spre Sibiu-Bucuresti.

Obligatoriu, de asemenea, trebuiesc incepute lucrarile de autostrada pe cea mai aglomerata portiiune de drum din Romania, Bucuresti-Ploiesti-Brasov, adica degrevarea actualului DN1, cu un trafic mediu zilnic ce sare usor de 22 000 de autovehicule, prin inceperea construirii portiiunii de autostrada intre Bucuresti si Brasov.

Cu o economie care se bazeaza in proportiie uriasa pe gazele rusesti, Romania are nevoie de cresterea solutiiilor alternative de energie si, in primul rand, de continuarea investitiiilor in centrala atomo-electrica de la Cernavoda, chiar daca energia atomica nu constituie o solutiie decat pe termen scurt, gandindu-ne la Romania ca facand parte din UE, unde legislatiia comunitara cu privire la existentia centralelor atomo-electrice este extrem de exigenta. Pe langa toate acestea, Romania anului 2006 ar trebui sa fie una in care implementarea aquis-ului comunitar sa fie un deziderat primordial al puterii politice, administrative si juridice.

Avand in vedere mesajul electoral principal al anului 2004, prin care actuala putere a ajuns sa guverneze Romania, la nivel central si in mare parte local, bazat pe starpirea coruptiiei, aparitiia in mass-media ultimelor zile a noilor coruptii portocalii, in frunte cu vicepremierul Copos si senatoarea PD de Mehedintii, Cornelia Cazacu, poate crea mari probleme de credibilitate actualei puteri.

Daca in 2005 scandalurile despre proliferarea grupurilor de interese in jurul premierului Tariceanu si a presedintelui Basescu au fost estompate de atacurile tiintite asupra liderilor PSD, multii dintre ei cu adevarat simboluri ale coruptiiei (Nastase, Dan Ioan Popescu, Hrebenciuc, Mitrea, Oprisan, Gabi Oprea, Vanghelie sau Mazare), anul 2006 va fi unul in care noii-vechi coruptii, apartiinand actualei puteri, vor iesi la iveala.

Autosuspendarea lui Adrian Nastase din fruntea PSD, chiar daca venita in urma unui adevarat tavalug mediatic, va indeparta atentiia opiniei publice de la PSD ca unic detiinator al coruptiilor, baronilor si oligarhilor financiari din Romania postdecembrista.

Grupurile de interese transferate de la Primaria capitalei catre Cotroceni prin fosta consiliera Elena Udrea, grupul de interese din domeniul comertiului cu tiigari, alcool si cafea, al carui varf de pod a fost o alta consiliera prezidentiiala, Stana Anghelescu, grupul de interese din domeniul energetic (petrol-energie electrica-gaz) ce-L graviteaza in jurul sau pe premierul Tariceanu, precum si capetele de pod ale maleficului profesor Voiculescu, presedintele PC, Codruti Seres si George Copos, vin sa prezinte o putere portocalie ce se indreapta cu pasi repezi spre acelasi "comportament la guvernare" ca si al social-democratiilor din PSD.

Vor fi extrem de greu de estompat, la nivelul imaginii publice a puterii, acuzatiiile ce planeaza asupra lui George Copos, totusi vicepremier al unei puteri ce denuntia pana mai ieri fenomenul coruptiiei instituit de PSD si suspiciunile de "nou beneficiar de contracte politice" ce planeaza asupra senatoarei PD Cornelia Cazacu.

Cei doi pot constitui baza unui viitor imens "bulgare de zapada" care sa zdrobeasca decisiv credibilitatea actualei puteri.