In anul 2003, in urma unei initiative a unui grup de investitori, ctitori, finantatori si credinciosi s-a primit binecuvantarea Arhiepiscopiei Ortodoxe a Vadului, Clujului si Feleacului in vederea inaltarii unei manastiri de maici in localitatea Rasca, judetul Cluj.

O data cu obtinerea autorizatiilor necesare lacasului de cult din partea autoritatiilor locale, Arhiepiscopia a sfintit locul, urmand ca acesta sa reprezinte un loc de inchinaciune si apropiere sufleteasca fata de Dumnezeu.

Mai mult, manastirea se dorea a fi si o modalitate de atragere a turistilor si de dezvoltare a turismului rural, zona in care s-a construit manastirea fiind foarte saraca, dar pitoreasca.

Din pacate insa, la manastirea Rasca din Cluj, celebra afirmatie "fa ce zice popa si nu ce face el", s-a dovedit a fi foarte adevarata.

Stareta DJ

Dupa primele donatii si dupa sfintirea manastirii Rasca, Arhiepiscopia a repartizat la centrul monahal pe maica Paraschieva Mihaiela Buculei, care a fost ridicata la rangul de stareta.

Proaspata stareta a absolvit Facultatea de Teologie si a predat o perioada teologia la diferite scoli generale din Bistrita. Dupa stabilirea la Manastirea Floresti, de unde s-a transferat apoi la Rasca, a cochetat chiar si cu radioul, avand o emisiune la postul Radio Renasterea.

Potrivit surselor GAZETEI, Buculei a suferit un accident de masina, fiind nevoita sa suporte o interventie chirurghicala la nivelului capului care a lasat-o cu unele afectiuni. Mai mult, desi se comporta si pare a fi in deplinatatea facultatilor mintale, aceasta e departe de a fi un om normal.

Personalul monahal de la Manastirea Floresti unde aceasta slujea, considera ca Buculei sufera de o boala pshihica in urma accidentului suferit.

Aceasta avea treceri bruste de la o stare la alta, se autoizola cand lucrurile nu mergeau exact cum isi dorea ea si refuza sa ii se aplice diferite ritualuri religioase precum masluirea de catre duhovnic.

K1 in numele Domnului

Despre Buculei, personalul de la Manastirea Floresti sustine ca aceasta isi impunea regimuri stricte de alimentatie si posturi negre, duse pana in momentul lesinului.

Potrivit acelorasi surse, Buculei nu si-a negat obiceiurile nici la Manastirea Rasca, pedepsindu-le pe maicute prin impunerea aceluiasi regim inuman, fara a avea insa un motiv concret.

O data instaurata in functia de stareta la Manastirea Rasca, Buculei si-a impus dictatura, sprijinita in toate actiunile ei inumane de catre preotul Siluan Trambitasu, ce provenea de la manastirea Parva din judetul Maramures.

Ceea ce se dorea a fi un lacas al Domnului s-a transformat in scurt timp intr-un adevarat camp de razboi.

Stareta Buculei a impartit manastirea in doua tabere: pe de o parte maicutele pe care le proteja si pe de alta parte maicutele care erau abuzate atat fizic cat si pshihic doar pentru simplu motiv ca asa dorea stareta.

Mai mult, maicutele erau tratate cu superioritate, dormeau in conditii mizere, mancau ce apucau, erau izolate sau inchise in beciul manastirii si erau batute cu cruzime de catre stareta si ajutorul ei de nadejde - preotul Trambitasu - si toate acestea in numele Domunului!

Du-te si fa copii!

Actele de cruzime ale celor doi presupusi trimisi ai Domunului au fost aplicate mai ales asupra maicii Cristina, persoana care provenea de la o casa de copii, slujtoare a Bisericii de peste cinci ani.

Negasind un sprijin intr-o familie, Cristina a incercat sa isi gaseasca un mediu in care sa se simta iubita si apreciata, alegand astfel manastirea.

Din nefericire insa, la Rasca, maicuta Cristina a fost nevoita, in urma ordinelor staretei Buculei sa doarma pe doua scanduri si sa se inveleasca cu o patura, in timp ce restul maicutelor dormeau in paturi.

Mai mult, maicutei Cristina i s-a intrezis, in repetate randuri, de catre Buculei si Trambitasu sa manance, fiind chiar izgonita de la manastire fara vreun motiv anume. Din fericire, ea a reusit sa obtina refugiu la o casa din Ples, asezare din apropierea manastirii.

Reintoarsa la manastire pentru a reincerca sa isi gaseasca linistea si pacea sufleteasca pe care si-o dorea, Cristina a fost din nou tratata cu superioritate, preotul manastirii Rasca apostrofand-o : "du-te in lume si fa copiii!".

Considerand ca maicuta Cristina este labila din punct de vedere pshihic, preotul si stareta au dus-o pe aceasta la un spital din Cluj, pentru a o interna si astfel a se debarasa definitiv de ea.

Maicuta Cristina insa nu suferea de nimic si la scurt dupa ce a iesit din spital, aceasta s-a transferat la Schitul Poiana Teiului din localitatea Petru Voda, lasand in urma cosmarul trait la manastire.

Stareta rechin

Daca viata crestina nu a atras-o cu adevarat niciodata pe stareta Buculei, aceasta s-a implicat foarte serios in constructia manastirii. Fara a avea vreo experienta profesionala in domeniu, Buculei s-a autodenumit administrator al "santierului".

In aceasta situatie stareta nu s-a dat inapoi de la a fura si a vinde materiale de constructii sau de la achizitionarea din banii necesari cosntructiei o masina de lux, cu toate ca manastirea dispunea deja de doua mijloace de transport.

Cu toate ca prin ordinul dat de Arhiepiscopie ar fi trebuit sa existe un administrator care sa conduca lucrarile, Buculei a reusit sa il inlature si sa faca tot ce-i poftea inima.

Mai mult, aceasta impiedica in mod voit desfasurarea lucrarilor, refuzand sa le dea muncitorilor mancare sau sa-i transporte dupa diferite materiale de constructie.

La momentul respectiv, s-a realizat chiar si o ancheta legata de fraudele lui Buculei, insa nu s-au gasit nici un vinovat, Arhiepiscopia temandu-se sa nu creada cineva ca se da dreptate laicilor.

Referitor la cheltuielile nejustificate si mai ales la furtul pe fata al maicutei, locuitorii din preajma manastirii sustin ca au donat bisericii sume colosale de bani pentru care nu au primit in schimb nici o chitanta.

Sex monahal

Comportamentul dictatorial al lui Buculei s-a materializat in orice actiune care a inrteprins-o, fara insa ca cineva sa o controleze sau sa i-a masuri.

In ceea ce priveste insa momentele de rugaciune, acestea erau practic inexistente. La manastirea Rasca nu se respecta nici un fel de practici religioase, rugaciunile avand loc la comanda staretei.

Cu alte cuvinte, cand Buculei avea chef, maicutele erau nevoite sa ingenuncheze si sa se roage indiferent de momentul zilei si de actiunea pe care o desfasurau in momentul respectiv. Daca in partea religioasa nu excela, in ceea ce priveste viata de noapte, sursele GAZETEI sustin contrariul.

Stareta Bucueli, insotita de inca trei calugarite, aveau obiceiul de a-l vizita seara pe preotul Trambitasu si de a-i face masaj, refuzand insa sa dea vreo explicatie cu privire la aceste practici cel putin neobisnuite. Sa fie oare vorba de un nou mod de rugaciune "thailandeza?".

Mai mult, aceste acuzatii sunt sustinute de doi sateni din localitatea Ples, care au declarat ca au vazut masina manastirii parcata in diferite zone izolate, noaptea, in masina aflandu-se cand preotul cu stareta, cand preotul cu diferite calugarite.

De asemenea, organele de politiei de la Rasca au observat masina manastirii stationand cate o noapte intreaga, parcata pe camp sau pe pasune.

Pariuri sexuale

Aceste hobbby-uri nocturne ale preotului si ale staretei sunt cunoscute de toti locuitorii din apropierea manastirii, in zona facandu-se chiar pariuri despre rezistenta fizica a preotului in noptile friguroase pe care si le petrecea pe camp sau pe pasune.

Nedorind probabil sa ramana mai prejos, calugaritele manastirii au preluat si ele initiativa spre placerea trupeasca. Dandu-si seama ca sunt nesupravegheate si ca in manastire domneste haosul, maicutele au inceput sa-si petreaca serile in satele din apropiere manastirii, una dintre ele reusind chair sa se casatoreasca cu un localnic in urma escapadelor amoroase.

De altfel, localnicii din zona manastirii relateaza ca stareta si preotul se comporta ca si cum ar fi sot si sotie, beneficiind de conditii de lux, in detrimentul tuturor celorlalte maicute.

SOS catre Anania

Lipsa preocuparilor doctrinale si monahale au creat in zona o lipsa totala de incredere in monahii manastirii. In prezent, in manastirea Rasca, mai sunt doar sase maicute, credinciosii nemaiparticipand la programe religioase indiferit de sarbatoare.

Ca urmare a celor intamplate la manastire, adminstratia locala, finantatorii initiali ai lacasului, credinciosii si preotii localitatilor invecinate refuza sa mai acorde vreun ajutor de orice natura.

Socat si dezamagit de cele intamplate, preotul localitatii Rasca a rugat in timpul slujbelor credinciosi sa inceteze sa sprijine finalizarea lucrarilor manastirii.

Mai mult, un grup de credinciosi din localitatile Rasca, Ples si Belis au trimis mitropolitului Arhiepiscopiei Ortodoxe a Vadului, Clujului si Feleacului, Bartolomeu Anania, o nota prin care sunt descrie toate faradelegile din manastire si prin care se cere ajutorul mitropolitului de a rezolva acest scandal rusinos pentru toti credinciosii.

Din pacate cererea lor a ramas fara raspuns, Arhiepiscopia facandu-se ca ploua. Potrivit surselor GAZETEI acest lucru se datoreaza faptului ca o parte din banii destinati constructiei manastirii Rasca ajung langa Turda, unde se construieste o alta manastire.

Iar la manastirea de langa Turda urmeaza sa fie inscaunata tocmai actuala "menajera" a lui Anania.

Chiar daca enoriasii din localitatile invecinate manastirii Rasca au cerut ajutorul Arhiepiscopiei pentru a rezolva cat mai repede rusinosul scandal si de a "spala" manastirea Rasca de "faima" pe care o are in prezent, cererea lor a ramas fara raspuns.

O data cu mediatizarea evenimentelor de catre GAZETA, Arhiepiscopia Ortodoxa a Vadului, Clujului si Feleacului promite o ancheta severa si pedepsirea aspra a vinovatilor, indiferent care vor fi aceia.

Fuga de presa

In ceea ce priveste monstruosul scandal petrecut la manastire, apar noi relatari ale altor maicute care au slujit la Rasca. Potrivit surselor GAZETEI, sora Angela si sora Magdalena, ce proveneau de la manastirea Floresti, au fost indrumate de catre stareta Buculei sa se stabileasca la manastirea Rasca.

Din nefericire, surorile nu si-au gasit linistea sufleteasca pe care sperau sa o obtina, aceastea marturisind unei credincioase din zona ca manastirea seamana mai mult cu un camp de lupta decat cu un lacas de suflet, Buculei impartind manastirea in doua tabere.

In luna august a anului trecut, mediatizarea comportamentului negativ al staretei a atras atentia preotului de la Rasca.

Acest lucru a determinat-o pe stareta Buculei nu sa inceteze cu metodele folosite, ci sa ia masuri de protectie! Astfel, la aparitia presei la manastire, calugaritele s-au inchis in chilii, singura care a raspuns intrebarilor presei fiind sora Angela, care era raspunzatoare cu pregatirea mancarii in ziua respectiva.

Declaratiile Angelei nu au fost insa pe placul preotului Trambitasu.

Cum sora Angela il avea ca duhovnic pe preotul Andrei de la Parohia Cristurel din judetul Cluj, la sfatul acestuia, sora Angela a revenit apoi la la manastirea Floresti, povestind cum preotul Trambitasu le batea sau le izola, inchizandu-le in beciul manastirii.

Adio sutana!

Cazurile de abuz fizic sau pshihic din partea staretei Buculei sau a preotului Trambitasu, nu sunt singulare, putine maicute reusind sa scape de mania lor. Sora Narcisa a trecut si ea pragul manastirii Rasca, suportand aceleasi rele tratamente ca maicutele care nu se aflau in tabara protejata de Buculei.

Verisorul Narcisei, preotul Vasile Cotea din Cluj-Napoca, a efectuat mai multe vizite la Rasca in urma carora a catalogat manastirea ca o institutie militara, unde cotidianul se desfasura dupa dorintele si capriciile staretei.

Cum situatia nu s-a ameliorat, sora Narcisa a fost ajutata de catre preotul Cotea sa paraseasca manastirea. Mai mult, in urma experientelor nefericite de la Rasca, aceasta a renuntat definitiv la viata monahala, in prezent fiind profesoara de limbi straine la un liceu din Bistrita.

Alte doua maicute au parasit manastirea pentru Grecia, nemaisuportand conditiile inumane in care erau nevoite sa traiasca.

Anania ataca

Lipsa preocuparilor doctrinale si monahale a creat in zona o lipsa totala de incredere in institutie si in slujitorii manastirii Rasca.

Astfel, administratia locala, finantatorii lacasului de cult, credinciosii si preotii localitatilor Rasca, Ples si Belis refuza sa mai acorde vreun ajutor de orice natura manastirii.

Mai mult, socat de cele intamplate, preotul localitatii Rasca a rugat in mod expres enoriasii sa inceteze sa sprijine finalizarea lucrarilor manastirii.

Un grup de credinciosi din localitatile invecinate manastirii au trimis mitropolitului Bartolomeu Anania, arhiepiscopul Vadului, Clujului si Feleacului, o nota prin care sunt descrise toate faradelegile care s-au petrecut in casa Domunului si prin care se cere ajutorul mitrolopitului in rezolvarea unui scandal atat de rusinos pentru toti cei ce cred in cuvantul Domnului.

Din pacate, Arhiepiscopia s-a facut ca ploua, cererea neprimind nici un raspuns.

Ca urmare a dezvaluirilor din Gazeta de Cluj, care a prezentat cele petrecute in manastirea Rasca si ca urmare a insistentelor de a primi o reactie la cele intamplate, Arhiespicopia a considerat, in sfarsit, ca e momentul sa intervina.

Fiat lux!

Fiat lux! – Sa se faca lumina! Contactat telefonic si via e-mail, preotul Bogdan Ivanov din cadrul Departamentului de Comunicare al Arhiepiscopiei a transmis Gazetei de Cluj urmatorul e-mail: "Corpul de Inspectie si Control va face o ancheta severa.

In masura in care toate acuzatiile se confirma, se vor lua masurile corespunzatoare. In caz ca nu, vom introduce actiune in justitie la adresa semnatarei acestui articol si a ziarului respectiv.

Respectam libertatea de exprimare a presei si responsabilitatea ei, deopotriva, or aceasta responsabilitate nu poate fi probata decat in fata justitiei cu dovezi clare. Termenul de bordel folosit in articol, va trebui sa il sustineti in acceptiunea lui de prostitutie pe bani. Pr. Bogdan Ivanov, Departamentul comunicarii ".