Mecdru SA a fost infiintat printr-o hotarare a Guvernului Nastase, iar obiectul principal de activitate al societatii este executarea lucrarilor de constructii cladiri, de intretinere curenta si periodica a infrastructurii rutiere si inchirierea de utilaje.

Ministerul lui Mitrea a dirijat cele mai multe contracte de reparatii si intretinere din judetele Ardealului spre firma nou infiintata.

La Cluj, Mecdru, castigatoarea unei licitatii pentru asfaltarea unor strazi, a demonstrat modul deficitar in care intelege sa lucreze pe bani publici. Lucrari simple contractate in 2003 nu au fost finalizate nici pana in prezent.

Mecdru SA, firma favorita a administratiei Funar, nascuta in 2001 printr-un ordin al Guvernului Nastase, continua lucrarile de plombare si asfaltare a strazilor clujene, in urma licitatiei adjudecate anul trecut.

Cu toate acestea, Primaria Cluj-Napoca primeste numeroase plangeri din partea cetatenilor, referitoare la calitatea lucrarilor societatii Mecdru. In principiu, clujenii reclama faptul ca Mecdru tergiverseaza finalizarea lucrarilor, in timp ce primaria nu a luat, pana in prezent, nicio masura.

In cazul unor strazi ce trebuiau reparate de Mecdru, s-a depasit termenul limita de finalizare a lucrarilor cu peste sase luni, in urma ploilor nu se evacueaza apa, iar strazile raman inundate, spre disperarea celor ce locuiesc in zonele respective.

Mecdru este una din cele 11 firme selectate de municipiul Cluj-Napoca anul trecut pentru a efectua lucrarile de reparatie si intretinere a strazilor clujene.

Pana in prezent municipalitatea clujeana a primit numeroase sesizari, in care cetatenii trageau un semnal de alarma cu privire la calitatea lucrarilor efectuate de firma Mecdru.

In cazul unor strazi ce trebuiau reparate de firma Mecdru, s-a depasit termenul limita de finalizare a lucrarilor cu peste 6 luni, in urma ploilor nu se evacueaza apa, iar strazile raman inundate, spre disperarea celor ce locuiesc in zonele respective.

Primaria Cluj-Napoca sustine ca lucrarile cu probleme vor fi finalizate in cursul acestui an, iar firmei Mecdru ii vor fi aplicate conditiile speciale aferente contractului de executie semnat cu municipalitatea clujeana. De precizat faptul ca doar pentru lucrarea de plombare a strazii Ion Ionescu de la Brad, Mecdru a incasat cateva miliarde de lei.

Cu toate acestea, potrivit informatiilor noastre, lucrarea a fost data in subantrepriza unei alte societati, Ducons SRL (la randul ei castigatoare a licitatiei organizate anul trecut). Motivul este unul simplu - Mecdru a avut nevoie de utilaje pentru o alta lucrare.

Rezultatul, pe masura& strada respectiva, de 550 metri, nu este finalizata, cu toate ca "lucrarile" au inceput in urma cu doi ani de zile. Oamenii asteapta ca municipalitatea sa ia masuri.

Cotidianul "Buna ziua, Ardeal" a publicat anul trecut o ampla ancheta jurnalistica in care era aratat faptul ca Mecdru SA a fost infiintata printr-o hotarare a Guvernului Nastase.

Firma, pe atunci cu capital integral de stat, a primit imobile din patrimoniul unor institutii subordonate Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului si s-a cadorisit cu 56,7 miliarde de lei prin preluarea cotei corespunzatoare obiectului de activitate desprins din activul MTCT. Potrivit H.G.956 ("certificatul de nastere" al firmei de stat infiintate cand privatizarea era o prioritate nationala!), obiectul principal de activitate al societatii Mecdru este executarea lucrarilor de constructii cladiri, de intretinere curenta si periodica a infrastructurii rutiere si inchirierea de utilaje.

Cel mai interesant articol al actului guvernamental este numarul sase, care hotaraste ca Mecdru "va executa lucrarile de intretinere curenta, periodica de vara si de iarna a infrastructurii rutiere, printr-un contract de concesiune care se va incheia in conditiile legii".

Finalul textului este mai mult o metafora de acoperire, in conditiile in care articolul respectiv persifleaza Ordonanta de Urgenta nr. 60/2001 privind regimul achizitiilor publice si Legea Concurentei. H.G.956 mai precizeaza ca societatea a fost infiintata cu scopul de a fi privatizata si cat timp statul este actionar, acesta este reprezentat de adunarea generala a actionarilor in numar de trei, numiti de insusi Miron Mitrea.

Seful MTCT este cel care si contrasemneaza aceasta Hotarare de Guvern aprobata de Adrian Nastase.

Mecdru SA este de fapt un fost raion din cadrul MTCT care s-a transformat in societate comerciala si a inceput sa execute lucrari de drumuri. Ministerul lui Mitrea a dirijat cele mai multe contracte de reparatii si intretinere din judetele Ardealului spre firma nou infiintata.

Mecdru incepe sa castige contracte dupa contracte pe mai multe drumuri nationale. Potrivit H.G. 956 asa si trebuia sa se intample, indiferent daca alte firme concurente ar fi avut oferte mai avantajoase pentru Statul Roman. Lucrarile de reparatii si intretinere prevazute de articolul 6 al H.G. au devenit monopol al Mecdru SA.

In 24 martie 2004, Mecdru a devenit beneficiarul contractului de servicii de inchiriere utilaje specifice pentru lucrari de intretinere si reparatie drumuri nationale pe timp de vara pentru S.D.N. Alba.

In aceeasi zi, Mecdru primeste si contractul de inchiriere utilaje specifice pentru lucrari de intretinere si reparatie drumuri nationale pe timp de vara pentru S.D.N. Cluj.

In 5 aprilie 2004, Mecdru mai castiga cateva contracte importante& servicii de inchiriere utilaje specifice pentru lucrari de intretinere si reparatie drumuri nationale pe timp de vara pentru S.D.N. Oradea, S.D.N. Baia Mare, S.D.N. Satu-Mare, S.D.N. Cluj, S.D.N. Bistrita.

Tot Mecdru a participat alaturi de consortiul Drum Bun la licitatia organizata de Primaria Cluj-Napoca pentru modernizarea a 288 strazi din Cluj-Napoca. Au pierdut din cauza lipsei de experienta, avand un deficit si la capitolul resurse umane.

Conform raportului, nu aveau nici o lucrare care sa intruneasca cerintele prevazute in caietul de sarcini privind cantitatile minime, la nici una din categoriile de lucrari impuse.

Astfel, conform raportului de evaluare, din totalul de 5 responsabili tehnici cu executia si 4 la controlul calitatii s-au prezentat doar 3, respectiv 2, restul personalului nefiind atestat de Inspectoratul de Stat in Constructii. Drum Bun a obtinut cel mai scazut punctaj, fiind evaluata la 22,5 puncte.

Anul acesta, Mecdru a achizitionat caietul de sarcini pentru licitatie privind construirea unui parking pe Calea Dorobantilor, fara sa depuna la sediul Primariei Cluj-Napoca o oferta concreta.