Finul procurorului suspendat Alexandru Lele a fost arestat in Italia pentru proxenetism, sechestrare de persoane si asociere in vederea comiterii de infractiuni. Marius Dacian Lascau este cel care i-a „daruit” lui Lele masina marca Isuzu Trooper, cu care circula si acum, suspecta de fi fost furata din Occident si introdusa ilegal in Romania.

Tot Lascau a fost intermediarul lui Alexandru Lele, cand acesta i-a solicitat lui Paul Alecu Malan 4000 de marci pentru a-i „rezolva” un dosar penal.

Finul proxenet…

Sapte romani, intre care cinci femei, doi italieni si un cetatean german au fost arestati marti, 13 iunie 2006, de carabinierii din Savola, Italia, pentru asociere in vederea comiterii de infractiuni, proxenetism si sechestrare de persoane.

Investigatia politistilor italieni a demarat in vara anului 2005 si viza un grup de prostituate din Europa de Est, cu varste cuprinse intre 18 si 20 de ani, care „lucrau”, cate doua, in nu mai putin de 12 apartamente din Savola si Albisola, orasele turistice situate pe litoralul italian, in vecinatatea localitatii Sanremo.

Potrivit anchetatorilor, citati de Radio Amicizia, fiecare „echipa” de fete castiga intre doua si trei mii de euro pe zi.

Grupul de romani era format din Mathe Zoltan, de 38 de ani, Daniela Moraru, de 24 de ani, Livia Florea, de 45 de ani, Gafia Rodica Craciun, de 25 de ani, Doina Ramona Bule, de 26 de ani, Iuliana Melinda Stiroi, de 26 de ani, si Marius Dacian Lascau, de 33 de ani, toti domiciliati ilegal in Sanremo.

Acesta din urma este nimeni altul decat finul si unul dintre fostii „locotenenti” ai procurorului suspendat Alexandru Lele. Totodata, Lascau este unul dintre „pionii” importanti intr-un dosar in care Lele este cercetat pentru fapte grave de coruptie.

Finul traficant de masini furate…

Legatura procurorului suspendat cu traficantii de autoturisme, printre care se numara si finul sau, este chiar masina de teren marca Isuzu Trooper folosita de acesta. „Jeepul” a fost introdus in Romania in data de 11 februarie 1997, de catre oradeanul Liviu Teodor Stanciu, „pe repatriere”, in baza unei imputerniciri semnate de cetateanul moldovean Eremei.

Ca act de provenienta a masinii, Stanciu a prezentat in vama un contract de vanzare-cumparare, potrivit caruia Eremei a achizitionat masina, in data de 21 mai 1996, de la cetateanul olandez Strauss. Ulterior, actul s-a dovedit a fi fals, iar masina nu era exclus sa se fi aflat pe lista masinilor furate din tari occidentale.

La intrarea in Romania, „jeepul” avea numarul de inmatriculare Z48-61 si nu s-au platit taxe vamale pentru el deoarece era trecut pe lista bunurilor cu care se repatria moldoveanul. Masina i-a fost vanduta rapid finului lui Lele, Marius Dacian Lascau, care facea parte dintr-o retea de traficanti de autoturisme de lux deconspirata ulterior.

Lascau a trecut-o pe numele tatalui sau, Iosif Lascau, si a inmatriculat-o in data de 14 martie 1997 sub numarul BH-03-NZB. Cert este ca masina a fost, si este si acum, folosita de Alexandru Lele. In anul 2001, pentru a sterge toate dovezile introducerii ilegale in tara, masinii i-a fost schimbat motorul. Abia apoi, Alexandru Lele a avut „curajul” sa calareasca cu ea in strainatate.

In luna martie 2003, un grup format din 17 persoane acuzate de trafic cu autoturisme de lux furate a fost trimis in judecata.

Membrii acestuia, intre care se numara Marius Dacian Lascau, au fost acuzati de fals si uz de fals, folosirea la autoritatea vamala de documente de transport false, tainuire, complicitate la fals, inselaciune, furt calificat, punerea in circulatie si conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul cu numar fals de inmatriculare, precum si asociere in vederea comiterii de infractiuni.

Dovada ca Lele nu era strain de traficul cu autoturisme de lux furate este chiar masina de teren marca Isuzu Trooper cu care circula si acum prin Oradea. Iar legatura dintre el si grupurile infractionale care „actionau” in acest domeniu este chiar finul sau, Marius Dacian Lascau.

Finul „colector” de mita…

In data de 01.10.1993, ofiteri din cadrul IPJ Bihor s-au sesizat din oficiu cu privire la savarsirea infractiunii de fals material in inscrisuri oficial de catre numitii Daniel Jean Rus si Alecu-Paul Malan, in legatura cu inmatricularea unui autoturism pe baza unor acte si declaratii false.

Doua zile mai tarziu, dosarul i-a fost repartizat procurorului Viorel Gavra, care a si emis mandate de arestare preventiva pe numele celor doi. In urma declaratiilor facute de Malan, despre implicarea unor ofiteri de politie in cazul respectiv, dosarul a ajuns la Parchetul Militar. Acesta nu a gasit nici un politist vinovat si a trimis dosarul inapoi, ajungand, in data de 14.02.1996, la Lele.

Din acel moment, Lele nu a mai efectuat nici un act de urmarire penala in ceea ce il privea pe Malan, retinand dosarul asupra sa pana la data de 30.11.2001, cand s-a dispus incetarea urmaririi penale fata de acesta pe temeiul indeplinirii termenului de prescriptie a raspunderii penale. In schimb, Daniel Jean Rus a fost trimis in judecata si condamnat, in lipsa, la 10 ani de inchisoare.

„… nu am mai auzit nimic de dosar… Mi-a adus aminte Dacian (Lascau - n.n.), pe la inceputul lunii decembrie (2001 - n.n.). Mi-a zis ca vor sa-l redeschida si sa ma bage complicele lui Rus. Si ca, daca vreau, rezolva nasul lui (Alexandru Lele - n.n.). Ma costa 4000 de marci. Am acceptat”, a declarat Malan.

Joi, 20 decembrie 2001, Malan a primit o hartie oficiala prin care era anuntat ca s-a dispus incetarea urmaririi penale fata de el. Vineri a fost vizitat din nou de Dacian, care l-a informat ca problema s-a rezolvat si ca trebuie sa plateasca. A doua zi, omul s-a prezentat la parchet si si-a facut un autodenunt, iar anchetatorii au organizat un flagrant.

In aceeasi zi, Malan si Lascau s-au intalnit in fata unui local oradean, acesta din urma „incasand” cele 1000 de marci aduse ca avans. Cateva minute mai tarziu, cand oamenii legii l-au retinut, plicul nu mai era asupra lui. Ramasese doar cu urme de vopsea fluorescenta pe degete…

Dupa studierea casetei, criminalistii au ajuns la o concluzie socanta: in momentul retinerii, Lascau a intins ceva catre mana dreapta a ofiterului care statea in fata lui, dupa care acesta si-a bagat mana respectiva in buzunarul stang. Mai tarziu, procurorii si-au dat seama ca au mers la flagrant cu un prieten de familie al celui pe care voiau sa il prinda.

Exista, astfel, suspiciunea ca aceasta l-ar fi favorizat pe cel retinut, sustragand obiectul mitei.

Fapta lui Lele de a retine in nelucrare timp de peste 5 ani si 8 luni dosarul penal respectiv si de a zadarnici astfel urmarirea penala fata de inculpat intruneste elementele constitutive a unei infractiuni de favorizarea infractorului. Pentru care este cercetat si acum.

Previziuni sumbre…

Relatia infractionala dintre procurorul suspendat Alexandru Lele si finul sau, Marius Dacian Lascau, este foarte clara. Dovezi de necontestat sunt, asa cum am aratat mai sus, masina marca Isuzu Trooper pe care o conduce Lele si autodenuntul lui Paul Alecu Malan.

De precizat mai este faptul ca Miron Latco, de 43 ani, zis „Belmondo”, unul dintre membrii grupului de traficanti de masini de lux furate din care facea parte si Marius Dacian Lascau a fost arestat, in trecut, alaturi de procurorul Ioan Bodogai, din localitatea Marghita, pentru traficarea peste granita a unui grup de prostituate.

Este foarte probabil ca ideea finului lui Lele de a „practica” proxenetismul in Italia sa-i fie sugerata chiar de acesta.

Din nefericire pentru el, Lascau va fi judecat in Italia. Daca procesul va fi mutat, totusi, in Romania, finul va apela, cu certitudine, la nasul sau, pentru a scapa de belea. Obiectul santajului il are: isi poate face oricand un autodenunt in ceea ce priveste solicitarea de catre Lele a sumei de 4000 de marci lui Paul Alecu Malan. Inca un motiv pentru Lele sa nu doarma linistit…