Santierele grecesti ale firmelor de constructii care se ocupau de reabilitarea drumurilor nationale in judetul Cluj isi strang catrafusele si pleaca. Timp de doi ani, Efklidis Aegek, care se ocupa de drumul Cluj-Dej, a sapat doar transee. In acelasi timp, grecii au cheltuit deja 2,5 milioane euro din valoarea totala de 16,2 milioane euro a contractului privind reabilitarea drumurilor nationale.

Ca urmare a unor sesizari facute de prefecturile din Cluj si Bistrita, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a reziliat contractul de reabilitare a DN1C si DN17, pe tronsoanele Livada - Dej si Dej - limita judetelor Cluj/Bistrita Nasaud, cu firma greceasca JV EFKLIDIS-AEGEK.

CNADNR justifica rezilierea contractului cu JV EFKLIDIS-AEGEK motivand intarzierile de reabilitare a drumurilor de care aceasta companie greceasca s-a facut vinovata.

BZA a sesizat de nenumarate ori proasta gestionare de care se facea vinovata compania JV Efklidis-Aegek. Nemultumirile provocate de Efklidis au fost subiectul unor sesizari facute si de catre autoritatile locale.

La sfarsitul lunii martie a acestui an, Alin Tise, prefectul judetului Cluj, a trimis o cerere adresata CNADNR in care cerea explicatii in ceea ce priveste lucrarile companiei grecesti Efklidis pe sectorul de drum de pe DN 1 C. Dar cererea a ramas fara nici un raspuns.

Victor Popa, consilier al Prefecturii Cluj, declara pentru “Buna ziua, Ardeal” ca: “Noi am avut mai multe demersuri despre situatia aceasta. Au fost facute sesizari nu numai din partea noastra ci si din partea Municipiului Dej. Prefectul a avut chiar o intalnire cu reprezentantii Efklidis la Dej, dar nu s-a putut ajunge la o intelegere cu grecii”.

Neregulile de care se faceau vinovati cei de la Efklidis au ajuns pana si la urechile premierului Tariceanu. Aflat intr-o vizita de lucru in Timisoara, Calin Popescu Tariceanu a lansat un atac extrem de dur la adresa companiei grecesti care s-a facut vinovata de intarzierea lucrarilor de reabilitare la tronsonul DN 1C, Cluj - Bistrita - Sadova.

Efklidis trebuiau, sa termine inca de anul trecut reabilitarea DN 6 sectiunea Caransebes-Lugoj, km 450+768 - km 494+500. Acest proiect in valoare de 11,6 milioane euro, este finantat de Comisia Europeana prin Programul ISPA (75%) si Guvernul Romaniei (25%).

Desi au depus oferte 10 firme si asocieri, tocmai Efklidis, societatea al carei contract pe DN1 a fost anulat si al carei contract pe DN 1C atarna de un fir de par, si-a adjudecat licitatia.

Tariceanu a afirmat la Timisoara ca Romania a devenit un santier grecesc, multe din firmele grecesti care lucreaza la reabilitarea drumurilor incasand avansuri uriase, dar neonorandu-si obligatiile contractuale. Tariceanu a afirmat ca se va lua in discutie rezilierea contractelor.

Intrebat despre organizarea unei noi licitatii, Victor Popa, consilierul prefectului Tise, declara: “Aceasta noua licitatie va fi organizata de CNADNR. Cei de CNADNR ar fi preferat un proiect de recuperare a lucrarilor defectuase pe care Efdiklis le-a facut.

Dar acest lucru nu a fost posibil pentru ca grecii nu au fost in stare sa respecte punctele de recuperare a constructiilor de pe DN1C si DN17 pe care le-au promis. Asa ca s-a preferat varianta rezilierii contractului si organizarea unei alte licitatii!”.