Ministrul Berceanu a vizitat ieri santierele de la Tureni si Savadisla, unde firma Bechtel construieste autostrada Transilvania. Cu aceasta ocazie, ministrul a avut vesti bune pentru Cluj: Bechtel va avea parte din partea MTCT de capitalul financiar necesar construirii in bune conditii a autostrazii.

Pe de alta parte, Berceanu a anuntat ca in luna august se va alege investitorul pentru centura de ocolire Est, proiect in valoare de 68 milioane de euro, ce va permite decongestionarea traficului din municipiul Cluj-Napoca.

Ministrul Transporturilor Constructiilor si Turismului (MTCT) s-a aflat in vizita in judetul Cluj, pentru a vizita santierele de la Tureni si Savadisla. Motivul principal al vizitei a fost inspectarea santierului Bechtel, firma ce va construi controversata autostrada Transilvania.

La eveniment au participat presedintele PD, Emil Boc, presedintele PNL Cluj, Marius Nicoara, precum si deputatul PD Daniel Buda.

Ministrul Transporturilor a afirmat ca Bechtel se va bucura de sustinere din partea MTCT. “Daca Bechtel va avea nevoie de 100 de milioane de euro, noi o sa dam 100 de milioane. Daca va fi vorba de 120 de milioane, atunci 120 de milioane. Important e sa se munceasca”, a subliniat Berceanu. Ministrului i-au fost prezentate in cadrul inspectiei, utilajele folosite de Bechtel.

Berceanu a apreciat drept pozitive semnalele din partea constructorilor. “Vedeti ca se pot achizitiona si utilaje noi, daca firma vrea sa construiasca?”, a spus Berceanu. Conform reprezentantilor Bechtel, firma duce lipsa de resurse umane, dar va face angajari, aproximativ 1250 de persoane, in acest an. Firma Bechtel va lucra pe 26 kilometri de autostrada, in judetul Cluj.

Radu Berceanu a afirmat ca in cazul in care lucrarile vor decurge conform programului stabilit, tronsonul de 26 de kilometri propus va fi finalizat pana la inceputul anului 2007.

In cadrul vizitei de azi, Radu Berceanu a anuntat ca se incep demersurile pentru centura ocolitoare a Clujului. “Astazi am dat drumul anuntului de intentie. In jur de 5 august se va face selectia de oferte, iar prin 7-8 vom avea un constructor cert”, a subliniat noul ministru al Transporturilor.

Acest subiect a incins spiritele la Cluj de mult timp. Initial au fost propuse doua variante, una a Primariei si cealalta a Consiliului Judetean.

In cele din urma, varianta acceptata a fost cea a Primariei. Valoarea totala a lucrarilor se ridica la 68,56 milioane euro, cu un cost pe kilometru de aproximativ 3,6 milioane de euro. Durata estimata a lucrarilor este de aproximativ doi ani.

Aflat in urma cu cateva saptamani la Cluj ca sa prezinte proiectul centurii de ocolire, Constantin Dascalu, secretar de stat in cadrul MTCT, a afirmat ca ratiunile acestei alegeri sunt de ordin tehnic si strategic.

“S-a preferat acest proiect, in primul rand pentru ca din perspectiva infrastructurii ministerul are o strategie legata de variantele de ocolire ale orasului Cluj-Napoca, care includ nu numai acest prim proiect. In al doilea rand, din punct de vedere tehnic, prima varianta avea pante de inclinare mai mari decat norma acceptata.

In varianta noastra, razele curbelor au mai mult de 40 de metri, in timp ce in proiectul CJ erau sub 40 de metri si, in unele cazuri, chiar sub 25 de metri”, a argumentat Dascalu.

Un alt factor decisiv in alegerea acestei solutii a fost evitarea intrarii centurii ocolitoare in localitati, iar proiectul judetean nu respecta acest lucru, pentru ca soseaua ar fi traversat trei comune.