Municipiul Cluj-Napoca are 32 de hoteluri, cu 1375 de camere si 2657 de locuri. Investitiile demarate in 2006 sau in pregatire pentru 2007 arata ca piata nu este inca saturata. Hotelaria e un business. Daca merge bine economia sau se promoveaza eficient, turismul va fi in crestere. Cererea este mare pentru locuri de cazare pe toate structurile.

Pe piata este loc intotdeauna, spune Noemi Hagan, reprezentant al Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT).

Vechiul si noul Continental

Omul de afaceri Dorel Tamas, care a achizitionat, anul trecut, hotelul Continental, sustine ca acesta nu se vinde deocamdata. Proiectul prevedea modificarea destinatiei in spatii comerciale. Lantul Continental a anuntat ca, in decembrie 2008-decembrie 2009, va demara lucrarile la hotelurile Continental si Ibis. Nu vom prelua hoteluri. Pentru Cluj va fi vorba de investitii proprii.

Clujul este interesant prin pozitia geografica si este unul dintre orasele importante. Prin decizia de a veni cu cele doua brand-uri, vizam turismul de afaceri si cel de tranzit, a precizat Diana Sirghi, PR coordinator Continental.

Multinationale interesate

O cladire vizata de lanturile hoteliere este Tricotaje Somesul, din zona centrala a municipiului. Printre numele care ar putea fi reprezentate aici, prin franciza sau contract de mangement, se afla Hilton, Marriott si Accor (ce detine in portofoliu brand-urile Sofitel si Novotel). Hotelul este proiectat pe zece etaje, cu peste 100 de camere si in conformitate cu standardele marilor lanturi.

Investitia este de 5 milioane de euro fara pretul terenului si fara mobilier. Hilton nu a confirmat inca intentia de extindere la Cluj. In schimb, Marriott International se uita cu interes inspre orasele importante.

Hoteluri noi in sudul orasului

EuroTrend a demarat lucrarile pentru construirea unui hotel de patru stele pe Calea Turzii. Valoarea investitiei, cu finalizare in 2008, va depasi 5 milioane de euro. Hotelul va avea 60 de camere si va include galerii comerciale. Hotelul va fi orientat spre segmentul de business, iar gradul de ocupare prevazut in planul de afaceri este de 60-70%, spune directorul general Razvan Tarmure.

Societatea Saf Adria va investi 10 milioane de euro intr-un hotel de cinci stele in cartierul Buna Ziua, la limita cu Andrei Muresanu. Investitia va incepe in primavara, iar termenul de finalizare este de doi ani. Hotelul va avea opt etaje, 176 de camere si opt apartamente.

Schimbari de look

Extinderea City Plaza, impusa de cerere, va incepe de anul viitor, presupune 5 milioane de euro si va insemna 50 de noi camere. Napoca a anuntat investitii pentru modernizarea hotelului de doua stele. Acesta va fi adus la standarde de trei si patru stele, unde conducerea vede o piata mai favorabila.

Investitiile au inceput: s-au facut renovari la hol si sala de conferinte si vor continua in 2007, cand vor ajunge la doua milioane de euro. Anul viitor, bugetul va fi folosit pentru o sala de conferinte, doua etaje suplimentare, renovari de interior si exterior. In paralel, hotelul isi continua activitatea, a explicat managerul Roxana Ghiran.

Rimini pregateste un program de rebranding, implementat in sase luni. Ne gandim la alte culori si denumire, repozitionare in piata. Incercam sa luam modelul de afara. E nevoie de ajustari sau de schimbari pentru a arata ca se intampla ceva, explica proprietarul Rimini, Gheorghe Fatol.

De la 20.000 de euro in sus

In 2006 s-a inaugurat primul hotel de cinci stele, Opera Plaza, printr-o investitie de 4,5 milioane de euro, si mai multe hoteluri de trei stele: Capitol, Delaf, City Central sau Seven. Ultimul s-a deschis, saptamana trecuta, in zona Sapte Strazi, are 27 de camere, trei apartamente si 150 de locuri in restaurant. Investitia a insumat 700.000 de euro.

In general, investitiile pentru o camera de hotel, fara pretul terenului si cu dotari minime necesare, incep de la 20.000 de euro pentru doua stele si cresc cu cate 5.000 de euro pentru fiecare stea.