In urma controlului efectuat, inspectorii au constatat o serie de incalcari ale prevederilor legale si au incheiat 68 de procese verbale de constatare a contraventiei in valoare totala de 37.651 RON.

33 de procese verbale de constatare a contraventiei, in valoare de 13.200 RON, au fost aplicate pentru lipsa igienei la locul de desfasurare a activitatilor comerciale, lipsa contractelor de salubritate, depozitarile de deseuri pe domeniul public si neintretinerea corespunzatoare a pietei de catre APO.

Alte 29 de procese verbale de constatare a contraventiei, in valoare de 23.400 RON, au fost incheiate pentru acte comerciale ilegale precum aprovizionarea fara detinerea autorizatiei speciale, lipsa autorizatiei de functionare eliberate de primarie, lipsa avizelor de insotire a marfurilor, marfa cu termenul de valabilitate expirat, conditii necorespunzatoare de depozitare a marfurilor.

Cel mai grav caz a fost cel al unei unei firme care comercializa carne stricata si expirata in Hala agroalimentara, patronul fiind amendat cu 4.000 RON pentru vinzarea de marfuri cu termenul expirat, lipsa autorizatiei de functionare si conditiile de igiena necorespunzatoare.

Inspectorii au dispus suspendarea activitatii firmei pina la depunerea documentatiei necesare la primarie in vederea autorizarii. La actiune au participat 50 de inspectori ai Primariei Cluj-Napoca.

"Am intrat pe toate palierele!“

Minodora Fritea, directorul Directiei de Control a Primariei, cea care a coordonat aceasta actiune, ne-a declarat ca, o data cu integrarea europeana, agentii comerciali clujeni „incet, incet vor fi nevoiti sa se adapteze noilor norme stricte ale Uniunii“. Palierele care au fost verificate au fost: protectia mediului, actele comerciale si ordinea si disciplina publica.

Potrivit Minodorei Fritea, reprezentantii primariei vor efectua minim doua controale pe luna.