Consiliul Local Cluj-Napoca va scoate la licitatie, in perioada urmatoare, 21 de spatii comerciale care intra sub incidenta Legii 550/2002.

Pe lista se afla si doua spatii comerciale care nu au putut fi vandute la licitatiile anterioare, precum si celebrul magazin de pe strada Tipografiei nr. 9, care a fost castigat pentru cea mai mare suma din istoria imobiliara a orasului, de peste 16.000 de euro/mp.

Castigatoarea licitatiei nu s-a achitat, insa, de obligatiile asumate, iar, la solicitarea acesteia, primarul Emil Boc a anulat procesul-verbal, iar spatiul a fost repus pe lista pentru urmatoarea vanzare.

In ciuda faptului ca spatiile sunt scoase la vanzare a doua oara, pretul de pornire al acestora nu va scadea, potrivit presedintelui comisiei de licitatie, consilierul Ovidiu Turdean. “Pana la a treia strigare legea nu prevede obligativitatea scaderii pretului, iar eu am sa propun comisiei acelasi pret si la a doua licitatie, poate chiar mai mare putin”, a spus Turdean.

Afacere de 1,5 milioane de euro

La licitatie vor fi scoase la vanzare spatii care insumeaza peste 1.500 de metri patrati, iar amplasamentele pe care sunt situate promit un interes crescut din partea investitorilor de pe piata imobiliara.

In perioada urmatoare Comisia de Buget-Finante a Consiliului Local va solicita intocmirea dosarelor de licitatie, care vor contine, potrivit consilierului liberal Ovidiu Turdean “toate documentele care atesta proprietatea, de la extrasul de Carte Funciara, pana la avizele comisiei pentru monumente, unde e cazul”.

Totodata, in zilele urmatoare se vor stabili preturile de pornire pentru spatii, precum si data organizarii licitatiei. “In cel mult o luna vom demara procedurile de vanzare”, a explicat Turdean. Participantii la licitatie trebuie sa plateasca o garantie de participare de 3.000 RON si sa faca dovada ca nu au datorii la bugetul local sau la cel de stat.

Primaria a reusit sa vanda pana in prezent 16 din 18 spatii comerciale scoase la vanzare prin licitatie publica cu strigare. Sapte dintre acestea au fost vandute la prima strigare, iar alte noua au fost adjudecate la repetarea licitatiei.

Primaria a incasat, in 2006, peste 1.500.000 RON (in jur de 430.000 de euro) din vanzarea, conform legii, a spatiilor comerciale pe care le-a avut in patrimoniu. Majoritatea dintre aceste amplasamente se afla in zone foarte circulate sau chiar in centrul orasului, astfel ca noii proprietari s-au ales cu investitii de perspectiva.

Unica restrictie pe care cumparatorii o au in contractul cu administratia locala este de a nu instraina spatiul pentru urmatorii trei ani. Conform Legii 550/2002, activitatile ce se pot desfasura in aceste imobile sunt cele de comert, prestari servicii sau productie.

Primaria detine in total 817 spatii cu alta destinatie decat cea de locuinta. Toate sunt in zone cu potential economic si vor fi scoase la licitatie, in viitorii ani.