Conducerea primariei si consilierii locali, prin vocea reprezentantilor, sunt de acord ca acest mijloc de transport ar rezolva cateva dintre problemele orasului. Provocarea ramane numai una: cum sa aducem bicicleta in Craiova?

Zilele trecute, primarul capitalei venea in fata bucurestenilor, entuziasmat, cu o idee preluata de la municipalitatea Parisului. Adriean Videanu vrea sa infiinteze parcari si piste speciale pentru biciclete, fiind convins ca astfel va termina pentru totdeauna cu adevaratul cosmar al traficului bucurestean. Ceea ce ne face sa ne gandim la circulatia din Craiova.

Bicicleta ar putea fi raspunsul si la problemele Baniei - trafic din ce in ce mai intens, poluare din ce in ce mai ridicata, numar de autoturisme in continua crestere. Pe deasupra, bicicletele ar satisface si pretentiile europene ale primariei.

Amsterdam, Copenhaga, Paris, sunt doar trei dintre capitalele europene in care bicicleta se afla la putere. Putini stiu insa ca si orasele mici din tarile occidentale sunt pline pana in dinti de mijlocul de transport pe doua roti. Haarlem din Olanda si Aarhus din Danemarca, orase cu un numar mic de locuitori, sunt doar doua dintre sutele sau chiar miile de exemple in acest sens.

“De ce sa nu fie si la noi o solutie buna? Mersul pe bicicleta este foarte popular in Germania, in tarile nordice. Pana acum nu ne-am gandit la chestiunea asta. Nu resping ideea, chiar mi-ar placea“, considera viceprimarul Sorin Iordache, cel care are in subordine si RAT Craiova.

Numai ca viceprimarul nu vede o solutie, cel putin nu una imediata, cu ajutorul careia bicicleta sa fie importata pe strazile noastre: “Craiova este un oras vechi. Asa a fost el proiectat, cu strazi inguste. Nu prea avem ce face. Desi, cum am spus, ideea mi-ar placea mult. Eu am vazut cum arata traficul pe bicicleta in afara. Acolo au multe bulevarde, sunt mai late. Nici cu Bucurestiul nu ne putem compara.“

Ideea care i-a venit, pe moment, lui Iordache, a fost introducerea bicicletei numai in centrul istoric, sau pe Calea Bucuresti, pentru ca este mai lata decat alte strazi: “In centru am putea introduce numai biciclete daca, la un moment dat, s-ar opri circulatia. Oricum, este nevoie de piste speciale. S-ar putea face ceva si pe Calea Bucuresti.

Cred, totusi, ca in parcuri este mai usor de introdus acest lucru. Si mie mi-ar placea sa ma plimb cu bicicleta prin parc.“ Viceprimarul a mai spus ca decizia se va lua numai in urma unui studiu serios si a reafirmat ca ideea nu ii displace deloc.

“Mi se pare o idee nastrusnica“, spune consilierul local Ionut Stroe despre initiativa primariei capitalei de a cumpara multe biciclete pe care sa le inchirieze bucurestenilor. “Nu as fi de acord cu angajarea primariei Craiova la o astfel de cheltuiala. Cu toate acestea, mi se pare buna ideea cu pistele pentru biciclisti.

Daca vor sa faca aceste benzi specializate, eu as sustine proiectul. Traficul pe doua roti este o solutie si pentru eliminarea aglomeratiei de masini, dar si pentru pastrarea aerului curat. Sunt convins ca el se va dezvolta“, sustine Stroe.

Consilierul local a mai spus ca toti cei implicati in conducerea si administrarea orasului ar trebui sa se gandeasca la o solutie pentru aducerea bicicletei in Craiova.