RATUC se pregateste sa-si transforme calatorii in consumatorii de informatie si publicitate. Reteaua postul de radio Infotrafic care functioneaza in 18 statii de transport in comun va fi extinsa incepand cu anul viitor. Conducerea RATUC spera ca prin acesta masura sa ofere un plus de confort calatorilor si o sursa de finantare pentru regie.

InfoTrafic emite in acest moment in 18 statii RATUC. Programul radioului este transmis automat de catre un sistem informatizat iar programul cuprinde informatii administrative transmise de Primarie si anunturi publicitare

Traficul zilnic de calatori in statiile RATUC se ridica la aproximativ 350.000 de persoane pe zi. De aceea radioul care functioneaza in aceste locatii a decis sa-sa extinda reteaua.

Costurile pentru implementarea radiolui Infotrafic se ridica la 150.000 de euro. Dupa studierea fezabilitatii acestei investitii conducerea firmei care gestioneaza radioul ar putea decide amplasarea de emitatoare in inca 20 de statii pana la sfarstul anului. Deocamdata reprezentantii firmei se pregatesc sa rezolve ultimile detalii tehnice.

Conducerea RATUC afirma ca noua facilitate oferita calatorilor ar putea sa mai reduca din neplacerile cauzate de asteptarea mijlocelor de transport. Din acesta toamna, pe langa muzica si publicitate, radioul va transmite si informatii privind traficul autovehiculelor RATUC.

“Daca tinem la calitatea acestui serviciu sa informam publicul calator cu tot ce se intampla in reteaua de transport a RATUC-ului”, a precizat Liviu Neag, directorul RATUC.

Administratorii radioului au solicitat specialistilor in sondarea opiniei publice sa realizeze o diagrama a calatorilor care recurg la serviciile RATUC. Studiul efectuat de Metromedia arata ca majoritatea calatorilor, adica 47% sunt tineri, cu varsta cuprinsa intre 20 si 29 de ani. Doar o patrime dintre acestia au studii superioare.

Specialistii Metromedia afirma ca persoanele care calatoresc cu mijloacele de transport in comun au un profil adecvat pentru.receptarea spoturilor publicitare. Totusi publicul RATUC este caracterizat drept unul fluctuant.

“Este o audienta care provine din medii diverse in privinta veniturilor, sunt si persoane cu venituri ridicate dar si cu venituri medii sau mici”, a spus laconic Calin Moldovan Teselios, cercetator Metromedia

In acest moment RATUC obtine aproximativ 3 miliarde de lei vechi pe an din serviciile de publicitate. Dupa extinderea retelei de radio, jumatate din incasarile din publicitate vor reveni Regiei de transport si Consiliului local.

Mai multe detalii:

Studiul Q Media