AUDIO Elena Udrea la RFI : Brandul turistic al Romaniei nu va promova litoralul

de RFI     RFI Romania
Vineri, 26 martie 2010, 10:58 Actualitate | Politic

Viitorul brand turistic al Romaniei nu va promova litoralul, a afirmat ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea. Intr-o declaratie pentru RFI, Udrea a precizat ca, intre altele, vor fi promovate orasele vechi medievale. Brandul turistic national ar urma sa fie gata pe 24 sau 25 mai, a spus ministrul.


  • "Anul trecut am reusit sa contractam in sfarsit serviciile de creare a acestui brand turistic national al Romaniei, care va fi gata pe 24 sau 25 mai, dupa care Romania se va promova prin acest brand, pe bani europeni mai departe. S-au facut cercetari din luna decembrie, cred, se fac studii de piata si permanent se prezinta raportul unui comitet format din profesionisti, ONG-uri, societatea civila. S-au stabilit sase produse turistice, care pot fi reprezentative astazi pentru Romania si care pot fi atractive pe piata internationala de turism. Ce pot sa va spun, din cate am inteles, e ca din aceste sase produse cu care Romania ar putea fi identificata pe piata internationala de turism nu se afla litoralul. Si pentru mine a fost o surpriza".

Reporter: Ne puteti da un exemplu de domeniu care se afla pe lista ?
Elena Udrea: Va pot da un exemplu, turismul cultural, orasele vechi medievale, acestea se afla. Compania care a castigat crearea brandului turistic national este cea mai mare companie de brand national din lume si a mai facut branduri inclusiv pentru Brazilia si Croatia.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1823 vizualizari

  • -2 (6 voturi)    
    defapt nu are ce promova... (Vineri, 26 martie 2010, 11:09)

    all [anonim]

    Romania numai are ce sa promoveze... nici macar Offroad nu mai poate sa faca.. ca s-a ajuns sa fie totu un cos de gunoi si o mare tualeta publica........ asa ca doamna udrea ar face bine sa faca CEVA.. nu doar palavrageala.............
    • +3 (7 voturi)    
      Ba are ce promova! (Vineri, 26 martie 2010, 12:11)

      cet23 [anonim] i-a raspuns lui all

      Tu ai citit ce ai scris? Toata Romania (turistica) este un cos de gunoi si o mare toaleta publica?
      Sighisoara, Brasov (orasul medieval), Transfagarasan, Curtea de Arges, Peles, etc etc... astea pentru tine cosuri de gunoi? Le-am enumerat cele de mai sus din propria experienta de turism, anul trecut.
      Cu rare exceptii, toate locurile de mai sus sunt foarte curate si intretinute. Si sunt fiecare niste splendori, fiecare niste splendori.
      Nu mai scrie afirmatii de astea, gen toata Romania turistica = cos de gunoi ca... ca e penibil sa spui asa ceva!
      Cat despre masura d-nei Udrea, jos palaria! Excelenta idee! Nu are sens sa concuram Turcia, Grecia sau chiar Bulgaria la ceva ce am inteles ca ne bat usor: litoralul!

      P.S. In Sighisoara (in cetate), precum si in anumite edificii din Brasov, la Peles, etc., auzi extrem de des limba germana, franceza, engleza. La Peles de exemplu, a trebuit sa stau aproape o ora pana sa se adune un amarat de grup de 15 romani ca sa putem intra cu ghidul de limba romana, in timp ce grupurile de limba germana, rusa, etc etc se formau rapid!

      Tara asta are o multime de "minuni" turistice de descoperit! Probabil ca litoralul nu face parte dintre ele.
      • -1 (5 voturi)    
        Exercitiu de logica (Vineri, 26 martie 2010, 12:42)

        vio [anonim] i-a raspuns lui cet23

        DUpa logica: nu promovam litoralul pentru ca nu ne ridicam la nivelul Turciei, Greciei, Bulgariei, la fel putem spune: nu promovam castelele (care!) ca nu nu ridicam la nivelul Frantei, Germaniei, Spaniei, Greciei, Turciei sasmd. La fel cu orice!
        • +2 (2 voturi)    
          in momentul de fata (Vineri, 26 martie 2010, 12:59)

          cet23 [anonim] i-a raspuns lui vio

          In momentul de fata - din cate am inteles - litoralul romanesc nu se ridica la nivelul tarilor din sud.
          Asa ca, la nivelul actual, nu are sens sa-l promovam foarte puternic, ca nu facem fata competitiei.
          Fara indoiala, ca lucrurile se pot schimba in bine, sau in foarte bine. Dar asta nu tine numai de ministru turismului, decat intr-o mica masura.
          Pe de alta parte, este totusi o diferenta intre un obiectiv cultural si litorarul. Oricand, daca sunt bani, se poate face o statiune foarte atragatoare. Dar cine mai construieste in zilele noastre o noua Sighisoara, care in plus sa aiba si patina timpului? Nu se poate.
          Sper ca in cativa ani, sa avem un litorar competitiv (se poate!), dar in momentul de fata mai trebuie lucrat la acest aspect.
        • -5 (5 voturi)    
          Orasele vechi medievale (Vineri, 26 martie 2010, 13:01)

          Oraca [anonim] i-a raspuns lui vio

          sant sasesti.Deci nu reprezinta cultura romanilor.reprezinta cultura sasilor.cam asa veniti in Romania sa vedeti cultura germana?
          Cu Dorel Onaca consilier la Ministerul Turismului nu este de mirare ca apar gafe dinastea.
          • +1 (1 vot)    
            cultura germana intr-o forma diferita (Vineri, 26 martie 2010, 13:20)

            cet23 [anonim] i-a raspuns lui Oraca

            O fi cultura germana, dar este integrata intr-un mediu diferit, cel romanesc, ceea ce o face sa fie diferita de ceea ce poti vedea in Germania sau Austria.
            Pe de alta parte... mai ales in Ardeal, exista o multime de obiective turistice care la origini nu erau romanesti, ci in special maghiare si sasesti.
            Asa ca avem de ales: ori le promovam, tratandu-le exact ca ceea ce sunt, adica obiective turistice care fac parte din patrimoniul Romaniei, ori le ignoram... Partea cu ignoratul nu merita s-o comentez.
          • +1 (1 vot)    
            ? (Vineri, 26 martie 2010, 14:44)

            Lu [anonim] i-a raspuns lui Oraca

            Pai unde anume e gafa? Nu-l cunosc pe domnul Onaca, si oricum nu are nicio legatura cu tema discutiei. Dar ce e gresit in a promova valorile culturale, indiferent de provenienta...sasesti, secuiesti, tataresti...etc Astea intr-adevar atrag turisti!
      • -3 (3 voturi)    
        noi romani suntem prea patrioti (Vineri, 26 martie 2010, 13:02)

        all [anonim] i-a raspuns lui cet23

        ar trebui desfiintat ministerul turismului.. ca nu a facut niciodata si nu face nimic.. da sunt gunoi si tualeta publica din cauza oamenilor.... daca ar fi natura fara oameni intradevar ar fi niste locuri frumoase.. dar nu exceptionale.. ce zici se compara cu ceva din austria???????.. inafara de asta oriunde.. fara exceptie serviciile sunt jalnice.. fata de tarile care conteaza in turism... exemplu; turcu e in stare sa-ti pupe picioarele daca te duci in hotelul sau... la noi preturi de 4-5 stele conditii de maxim 2.... "minuni" turistice... ERAU... nu mai sunt.. toti munti si toate apele sunt pline de plasticuri ca se duce marlanu si face gratar si nu-i ia gunoiu dupa ce-si rotunjeste burta... si mai mult daca urca si pe munte... arunca pe unde se nimereste de toate.... asta numesti tara minunata?????????.... plus constructiile fara nici o noima si care nu respecta nici cea mai mica regula a bunului gust... exemple ar fi multe.... ideea e ca tre sa vedem realitatea.. si fiecare sa facem ce ne sta in putinta sa arate tara mai bine..
      • 0 (0 voturi)    
        aa.. si de peles am uitat sa zic (Vineri, 26 martie 2010, 13:07)

        all [anonim] i-a raspuns lui cet23

        weekendul trecut am fost.. nu mai fusesem de 2 ani.. 2 constatari... a inceput sa arate groaznic... crapaturi si tencuiala cazuta pe la colturi si toate statuile aveau pungi in cap desi afara era ff cald (asta inteleg unii prin conservare).. si pretu fata de acu 2 ani e de vreo 3 ori mai mare dar nu inteleg pt ce... de aratat arata mai rau... si nu mai zic de mizeria din jurul lui... si de tarabagii de pe aleea de pana la castel... care fac mult zgomot si la fel si ei mizerie....
    • 0 (0 voturi)    
      @analfabeticus (Vineri, 26 martie 2010, 15:51)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui all

      daca romanica e o "tualeta" :)) cum spui tu, ce te-astepti sa poate face oricine ca s-o promoveze? spune-mi tu, inteleptul lumii, cum promovezi o "tualeta" ( tare asta :)) ?
    • 0 (0 voturi)    
      yuups (Vineri, 26 martie 2010, 22:54)

      brandul udrea [anonim] i-a raspuns lui all

      mai bine ai promova un calendar toplesss in care primul iepuras sa fi ma-ta, iar brandul va fi ca tot litoralul o sa fie dordora de blonde ude la umbra unor brazi uscati
  • +2 (2 voturi)    
    foarte bine (Vineri, 26 martie 2010, 11:10)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    ca te enervezi cand te duci pe litoralul romanesc. la munte cei care vor sa iti ia banii din turism au mult mai mult bun simt.
  • -3 (7 voturi)    
    Cand o sa inteleaga toata lumea (Vineri, 26 martie 2010, 11:13)

    horia [anonim]

    ca Romania nu este o tara turistica ?
    Se irosesc sume uriase pentru a promova Romania ca destinatie turistica.In folosul unor smecheri evazionisi la negru de pe litoral sau de pe la munte.A facut cineva un calcul cati bani a adus la buget turismul litoral ?Nimic .Toti lucreaza la negru.Si atunci de ce sa faci promovare pentru ei ?De ce nu faci promovare pentru proiecte in agricultura si nu dai banii astia ptr proiecte in agricultura?Acolo se poate vedea graul pe cimp si vita in grajd.
    • +2 (2 voturi)    
      Ai dreptate partial (Vineri, 26 martie 2010, 12:14)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui horia

      Ai dreptate cu potentialul agricol si intr-adevar trebuie facut ceva cu agricultura. Pe de alta parte avem si POTENTIAL turistic risicat doar ca trebuie facuta curatenie si in natura si intre ofertanti. Astea se fac si cu bani obtinuti din turism. Turismul nu inseamna doar bani pentru cei care au hoteluri. Inseamna si pentru cei ce fac turism rural, pentru transport, mancare, unele produse, publicitate, posibil mai multi investitori straini, mai pe scurt un turism bun ar ridica nivelul de trai putin, o data prin creerea de locuri de munca in plus si a doua oara prin cresterea de vanzari respectiv si a bugetului pana la urma.
    • +2 (2 voturi)    
      Tu nu stii ce vorbesti (Vineri, 26 martie 2010, 13:00)

      bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui horia

      Citeste aici despre ce poti gasi in aceast tara si lasa lamentarile. Vina pentru probleme existente le au atat guvernantii cat si noi care nu luam atitudine decat ca anonimi online:

      http://www.descopera.ro/descopera-in-romania
  • +1 (5 voturi)    
    despre ce vorbim? (Vineri, 26 martie 2010, 11:18)

    Mazeta [utilizator]

    „Numarul turistilor straini care au sosit in România in primele 8 luni ale anului in curs a fost de 861.600 persoane, in scadere cu 16,2% fata de perioada similara din 2008, arata datele publicate vineri (2 octombrie 2009) de Institutul National de Statistica (INS).”

    „Sosirile vizitatorilor străini la frontieră şi plecările în străinătate ale vizitatorilor români au înregistrat scăderi de cinci la sută, respectiv de 5,3 la sută, în luna ianuarie 2010, comparativ cu luna corespunzătoare din 2009, se arată într-un comunicat al Institutului Naţional de Statistică (INS).”

    Asa ca, va intreb si eu, cati bani mai merita dna Udrea pt a ne brandui?
    • +1 (1 vot)    
      despre turismul in perioade de criza, stimabile (Vineri, 26 martie 2010, 14:35)

      luminita [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      ... pai tot atati bani cati au platit ministerele sau agentiile nationale de turism ale Frantei, Greciei, Italiei, Croatiei si altor tari al caror numar de turisti a scazut anul trecut cu 20-50% fata de anii precedenti, pentru activitatile de promovare.
      Romania a fost, mai mereu, o Cenusareasa a turismului international, faptul ca, intr-o perioada de profunda criza mondiala, la concurenta cu tari faimoase pentru potentialul lor turistic a reusit sa mai "prinda" ceva bibani este o performanta.
      Aasa ca, te intreb si eu, de ce tragi concluzii si faci afirmatii de gaga ?!!
      • 0 (0 voturi)    
        nu stii sa citesti, postace (Vineri, 26 martie 2010, 15:02)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui luminita

        n-am tras nici o concluzie si n-am facut nici o afirmatie. Mi-ar placea doar sa vad un grafic pt ultimii doi ani cu 1) dinamica sumelor de bani alocate promovarii turismului romanesc si 2) nr. de turisti straini care viziteaza Romania. Concluziile le va trage fiecare dupa mintea lui, daca are.
  • +1 (1 vot)    
    loc (Vineri, 26 martie 2010, 11:18)

    cici [anonim]

    so is not the land of choice anymore? too bad
    • 0 (2 voturi)    
      Nuu, fiecare an cu brandu` lui (Vineri, 26 martie 2010, 12:44)

      gio [anonim] i-a raspuns lui cici

      Ca doar are bugetul bani!
      Si, se pare, chiar are, ca pana acum n-am auzit de vreo economie pe la Udrea prin minister. Doar la alea neimportante: educatie, agricultura, aparere.
  • +2 (2 voturi)    
    Bine face (Vineri, 26 martie 2010, 11:31)

    gelu [anonim]

    Litoralul este o capcana pentru muste.
    Turismul in Romania trebuie facut pe nishe specifice.Atat cat sunt.Romania nu este o tara turistica.Romania este o tara agrara.dar noi am uitat asta si importam mancarea.
  • -4 (4 voturi)    
    profitorii (Vineri, 26 martie 2010, 11:31)

    nano [anonim]

    ceea ce o sa promovezi , este ceea ce au construit comunisti, cladiri vechi pe care nu le ati construit voi, dar banii o sai incasezi, litoralul nu o sa l promovezi pentru ca ai vazut cum arata, e dezastru nu ai cu ce sa te lauzi si ce bani sa scoti de acolo daca nu investesti, asta e politica viitoarei candidate la presedentia tarii, dar bugetul alocat turismului unde o sa mearga? la tine in cont logic nu ? pentru ca promovarea a ceea ce exista nu poate sa te coste zeci sau poate sute de milioane de euro.si logic ca spui ca in 20 de ani turismul romaniei o sa infloreasca , cand tu o sa fi pe marte cu conturile pline si nimeni nu o sa si mai aminteasca de cat ai furat.dezamagit total de voi
  • 0 (4 voturi)    
    Drepti ! (Vineri, 26 martie 2010, 11:34)

    dani [anonim]

    Vorbeste doaman viitor Presedinte a Romaniei !
  • +3 (3 voturi)    
    Ecoturism. (Vineri, 26 martie 2010, 11:43)

    costi [anonim]

    Am incercat ecoturism pe cheile Rasnovului.Frumos loc.Pacat ca e locuit.Intr-un sat la poarta un semn: Servim masa .Casa modesta traditionala Bun, intram.Gazda ne propune mamaliga,cas proaspat,oua.Proaspete de tara.Bun mancam in curte.Aflam ca oamenii sant din Bucuresti,iesiti la pensie si s-au mutat aici pentru ecoturism.Terminam si vrem sa platim : Cat costa? Pai.... cat vreti sa dati (cu viclenie) Vreau sa dau 2 x 5 euro ptr cate 3 oua,100 gr cas,100 gr smantana, 300-400gr mamaliga.Atat.Am socotit 1 euro 3 oua,1 euro 100 gr cas,1 euro 100 gr smantana,1 euro 400 gr smantana si 1 euro serviciul.Asta pentru ca nu a raspuns la intrebarea noastra cat costa? cand a vazut asta gazda a zis in scarba : Mai bine va fac pomana .Aluziv adica pomanagii.Bine omule n-ai spus tu ca sa dam cat vrem.Da dar trebuia sa dat mai mult .cat mai omule? pau mai mult !.Se gandea hraparet cat poate sa ne ia .jena mare pe mine.El nesimtit nimic.Iam mai dat inca 5 euro si am plecat satui de agroturismul romanesc si de ospitalitatea traditionala.
    • -3 (3 voturi)    
      ieftineala (Vineri, 26 martie 2010, 12:08)

      Mari chitre sunteti [anonim] i-a raspuns lui costi

      tati, daca tu pui 1 eur serviciul, ma mir ca nu te-u dat aia in suturi afara; v-a zis bine cu pomana
      • +4 (4 voturi)    
        pai ia zi tu cat trebuia sa coste? (Vineri, 26 martie 2010, 12:38)

        Costi [anonim] i-a raspuns lui Mari chitre sunteti

        un mic dejun : 3 oua,100gr cas,100gr smantana,300-400gr mamaliga.Servit afara in curte pe butuci.Intrun sat in cheile Rasnovului.
        Si te prefaci ca nu intelegi: De ce nu a spus cat costa si a incercat viclenia cu dati cat vreti .Cand am dat si a fost prea putin a fost obraznic.Deci tiganie cand a zis dati cat vreti defapt nu a spus asta a incercat sa obtina mai multi bani .Ca nu a avut curajul sa ceara.A vrut sa vada cat credem noi si apoi sa faca tiganela.
        Daca zicea cat costa plateam cat costa.Tigani.
        Si nici nu a dat bon fiscal.Legea nu se aplica la ecoturism? Asta e turismul romanesc: tiganeala si evaziune fiscala.
      • +3 (3 voturi)    
        Ai dreptate (Vineri, 26 martie 2010, 12:48)

        relu [anonim] i-a raspuns lui Mari chitre sunteti

        Asta e agroturismul .Lacomi si nesimtiti.Am fost si am vazut cum se poarta.Am vazut si niste japonezi care au fost dea dreptul scarbiti si au plecat imediat.In Austria au si ei agroturism.Un pranz cu mancare gatita in casa 2 feluri a costat 8 euro/persoana.Fara bacsis.Cand am lasat 2 euro bacsis sa inclinat si a multumit frumos femeia.La noi ospatarii care toti sant tigani te injura.Ei vor sa devina milionari din ospatarie.Ca pe vremea litoralului lu nea nicu. Sa dus.
      • +2 (2 voturi)    
        ospitalitate in suturi? (Vineri, 26 martie 2010, 13:11)

        eco_ailleurs [anonim] i-a raspuns lui Mari chitre sunteti

        hmm..daca faceau asta eu unul le faceam o antireclama sustinuta.
        pana la urma trebuie sa invatam sa fim ospitalieri, afabili cu toti calatorii care vin de departe sau mai de aproape. e chiar un gest de umanitate sa primesti un montagnard plouat, flamand. un astfel de gest valoreaza mult mai mult decat miile de euro visati de "scos" din ecoturism.
    • 0 (2 voturi)    
      bucuresteni (Vineri, 26 martie 2010, 12:53)

      hartagramz [utilizator] i-a raspuns lui costi

      metehnele deprinse nu se uita, chiar daca treci muntii
    • 0 (0 voturi)    
      comparatie (Vineri, 26 martie 2010, 13:05)

      eco_ailleurs [anonim] i-a raspuns lui costi

      in romania am gasit oameni buni, ospitalieri...la munte sau la campie. culmea erau dintre cei saraci.

      ma uit la fatza omului, viclenia se poate citi citeodata:)

      am fost si in alte tari: austria de excetie, germania..franta, spania, italia
      2 exemple in oglina : pirineii spanioli, un motel de munte gen cabana, preturi neafisate. am intrebat cat costa si aceelasi raspuns ocolit. ciudat. am ramas pentru ca era tarziu si eram obositi, flamanzi. ne-au taxat bine dar una peste alta serviciul a fost impecabil, am dormit si foarte bine..deci fara ranchiuna. la francezi pretruile erau afisate si sincer erau corecte.
      gazdele unui gite ne-au intimpinat afabil, pretul pentru 2 cu tot cu mic dejun si camera separata cu baie de standing, totul la 40 de euro. bucatarie la dispozitie daca voiam sa ne incalzim noi "altceva", dimineatza gazda a disparut dupa ce ne-a umplut masa de croissants, dulceturi, brinzeturi, sucuri naturale...si ne-a invitat sa ne servim din frigider daca mai vrem ceva. si a accepta si carduri.
  • 0 (2 voturi)    
    Turismul este privat (Vineri, 26 martie 2010, 11:51)

    vlad [anonim]

    De ce cheltuie guvernul bani ptr a face reclama unor privati ? De ce nu ne face reclama la toti atunci .Si la Industria confectiilor, lemnului,agricultura? De ce turismul este prioritate nationala cand turismul este privat ???
    • +3 (3 voturi)    
      Pai degeaba (Vineri, 26 martie 2010, 12:08)

      mirela [anonim] i-a raspuns lui vlad

      Cum merge cu turismul extern: O agentie de turism din exterior vinde sejururi in Romania.
      Ca sa le vanda el are nevoie de reclama dar i-o face statul roman pe gratis ca e generos.Turistul strain accepta si cumpara excursia in Romania.Acum face profit agentia straina.Agentia straina cumpara serviciul de la o agentie romana.Aici face profit agentia romana.Agentia romana cumpara sejur de la hotelier,transport,ghid etc.Fiecare face profit.Cand sa declare ceva pentru a fii impozitat cor de bocitoare.N-avem.Merge prost.Toti cu x5 si q7 se sparg in figuri .Da n-au saracii.Si cine le face reclama ? MTurismului .De la buget.De ce ?
      • +1 (1 vot)    
        DE ce de la buget? (Vineri, 26 martie 2010, 13:01)

        vio [anonim] i-a raspuns lui mirela

        Intrebarea e retorica, nu?

        Pentru ca multi dintre "bogatasii" actuali nu s-au imbogatit prin idei inteligente, ci prin astfel de afaceri cu statul. Mai exact, cu banii statului, aia care nu se adu profesorilor pentru ca aia sa nu faca educatie! Pentru ca toti sa fie prosti si sa nu inteleaga cum se sifoneaza banii publici. Pentru ca generatia urmatoare sa se uite cu gura cascata la clasicul Guta.
    • +2 (2 voturi)    
      Da, dar ministerul consuma bani publici! (Vineri, 26 martie 2010, 12:10)

      vio [anonim] i-a raspuns lui vlad

      Si inca fara masura si, poate, control.

      Dar ce sa faci, trebuia sa aiba madama o functie. Si pentru ca prim ministru inca nu are loc, i s-a dat ceva lejer si plimbaret-decorativ.
  • 0 (4 voturi)    
    orase medievale??? (Vineri, 26 martie 2010, 12:05)

    voyageur [anonim]

    madama udrea pe care am vazut-o intimplator la paris iesind dintr-un palace de 5 stele e obisnuita cu shopping-ul ..daca era mai curioasa se arunca intr-o masina cu toata liota ei de consilieri si vedea ca numai pe o raza de 150km de paris sunt sute de orase care au :
    1) biserici si catedrale mai impunatoare decat Biserica Neagra din Brasov (beauvais, sens, nevers, orleans, troyes...uff)
    2) cetati si castele ducale extraordinare, renovate
    (valea loarei cu peste 60 de castele cunoscute, nevers, fontainebleau...uff prea multe)

    si in plus madame Udrea ei au sosele!
    ar fi bine sa exploatam si noi idei de turism "bio", Carpatii pentru montagnarzi adevarat si nu pentru "petarzi" si Delta, fascinanta delta pe care noi o poluam si o distrugem intensiv!!!
    • +1 (1 vot)    
      Delta (Vineri, 26 martie 2010, 12:16)

      terente [anonim] i-a raspuns lui voyageur

      Care e treaba cu Delta ? Unde este fascinatia si care este atractia? Am invitat o familie de englezi in Delta .Si eu mergeam prima data.Am cumparat de la Turcea o croaziera cu vaporasul.Am mers cu vaporasul .Am vazut apa.Si alte vaporase.Am ajuns la un debarcader unde am fost poftiti jos sa ne plimbam si sa luam pranzul la lipoveni.Ciorba si peste.Englezii au mancat zeama da nu mananca peste de apa dulce cu oase. Am baut bere .Au intrebat englezii care este treaba cu excursia asta ce vedem? Am intrebat ghidul .Atat vedem ce vedem.Pai mirifica Delta?Asta e .Pasarile?Pai zboara cand ne apropiem si nu le putem vedea.Intra in rezervatie da acolo nu e voie.Asta a fost.Englezii dezamagiti.Care e treaba cu Delta asta?Apa?
      • 0 (0 voturi)    
        Asta-mi aminteste de un amic... (Vineri, 26 martie 2010, 13:49)

        jeanvaljean [utilizator] i-a raspuns lui terente

        Asta-mi aminteste de un amic de-al meu, bun baiat dealtfel, care s-a intors total dezgustat dintr-o excursie de la Venetia, pt ca ia mirosit ingrozitor a peste si alge.....
    • +3 (3 voturi)    
      n-are legatura (Vineri, 26 martie 2010, 12:28)

      cet23 [anonim] i-a raspuns lui voyageur

      Sunt convins ca pentru orice obiectiv turistic din Romania, oricat de frumos ar fi, exista undeva in lume unul si mai si!
      Dar nu are legatura asta cu turismul pe care Romania trebuie sa-l promoveze!
      Spuneai de catedralele mai impunatoare decat Biserica Neagra din Franta! Fara indoiala ca exista! Dar nici una nu are langa ea Tampa, nici una nu are Poarta Ecaterinei in apropiere, nici una nu are in zona strada Sforii... etc etc etc.
      Ce vreau sa spun e ca fiecare loc e unic, iar turismul nu este ceva care se masoara strict in numere: care catedrala e mai inalta, care are aria construita mai mare si asa mai departe. "E frumos ce-ti place"....
      Asa ca, nu te supara, dar faptul ca undeva in lume (sau in Europa) exista ceva si mai si, nu e neaparat un incovenient pentru noi.
      E ca si cum, un barbat care cauta sex, renunta, spunandu-si ca fara indoiala exista alti barbati mai potenti decat el.
      • -2 (2 voturi)    
        ba are! (Vineri, 26 martie 2010, 12:48)

        vio [anonim] i-a raspuns lui cet23

        Evident ca fiecare loc e unic, dar e "interesant"?
        Da cineva bani ca sa-l vada? Are cum sa ajunga acolo, are ce sa manance , are unde merge la wc samd?

        Si Cotusca e unica si frumoasa, dar nu vine niciun turist acolo, niciodata!
        • 0 (0 voturi)    
          Unde e Cotusca? (Vineri, 26 martie 2010, 13:05)

          relu [anonim] i-a raspuns lui vio

          Ce e asta?
          • 0 (0 voturi)    
            Vezi, deja esti interesat! (Vineri, 26 martie 2010, 13:22)

            vio [anonim] i-a raspuns lui relu

            Glumesc!
            E o comuna oarecare (dar unica si frumoasa pentru cei care o locuiesc sau s-au nascut acolo) din jud. Botosani.
            Dar are un nume simpatic: Cotzushka!
        • +1 (1 vot)    
          are! (Vineri, 26 martie 2010, 13:07)

          cet23 [anonim] i-a raspuns lui vio

          Are si ce manca si unde sa mearga la toaleta! In foarte multe cazuri!
          Iar o sa dau un exemplu din experienta personala.
          In Brasov cu o amarata suma de bani am mancat in centru incat un sfert de ora pe urma am mers aproape cocosat, la cat de satul eram.
          Tot in Brasov, la campingul Darste, grupul social este de o curatenie impecabila. La fel si campingul in sine. Si nu neaparat turistilor (tot se gasesc cativa care sa fie mai mizerabili), ci datorita faptului ca o mica echipa de femei de serviciu "patruleaza" de cateva ori pe zi si "vaneaza" orice punga, orice guma de mestecat aruncata pe jos!
          Ma rog, sunt exemple strict individuale, dar sa vedem rau si acolo unde este bine! Sunt multe situatii proaste, din punct de vedere al turismului in tara asta, fara indoiala, dar si multe bune sau foarte bune!
          • +1 (1 vot)    
            Da, si!? (Vineri, 26 martie 2010, 13:26)

            vio [anonim] i-a raspuns lui cet23

            Nu te contrazic, dar ce prezinti tu ca exemplu si in care eu vad si o nuanta admirativa, e norma in turismul occidental!

            Nimeni nu se mira/i se pare interesant ca mancarea e buna/multa iar wc-uri sunt curate!
            Cu alte cuvinte, nimeni nu vine in Romania PENTRU mancare si wc-uri curate, astea sunt "incluse". Fara ele nu se poate, cu ele e normal.
            • +1 (1 vot)    
              e normalitate (Vineri, 26 martie 2010, 14:23)

              cet23 [anonim] i-a raspuns lui vio

              Scria vio mai sus: "Are cum sa ajunga acolo, are ce sa manance , are unde merge la wc samd?".
              Asta vroiam sa spun, ca si in Romania exista normalitate si din punctul asta de vedere, desi nu intotdeauna. In multe locuri care merita vizitate in Ro, exista deja aceasta normalitate.
      • 0 (0 voturi)    
        a place to hide (Vineri, 26 martie 2010, 13:26)

        voyageur [anonim] i-a raspuns lui cet23

        ca (fost) brasovean tampa , postavarul, piatra mare reprezinta chiar mai mult decat alpii lor.
        evident nu trebuie sa renuntam sa ne facem cunoscuti. dar sa ne laudam si sa supralicitam pe tema "medieval" ne conduce la pierderea utistilor de "dupa". am venit cu francezi prieteni. au apreciat mai mult cluburile si viata de noapte de la noi desi nu mai erau la prima tinerete:)
        am fost si pe strada sforii.. ma rog, francezii sunt criticosi si "rai" ca turisti.
  • +1 (3 voturi)    
    Iauzi! (Vineri, 26 martie 2010, 12:16)

    helium [anonim]

    Elena Udrea: Brandul turistic al Romaniei nu va promova litoralul, va promova atmosfera mai exact(aici atmosfera cu mai multe intelesuri). Cel principal fiind: Banii aruncati in vant!

    Se mai promoveaza peisajele feerice, muntii de spagi, apele sambetei, fauna la vanatoarea lu` Tiriac, flora din florarii.
  • +1 (1 vot)    
    lol (Vineri, 26 martie 2010, 12:18)

    liviu_ [utilizator]

    noi nu avem turism...
    nu stiu cei asa neclar...
    pentru turism in primul rand trebuie sa ai oameni pentur asa ceva. trebuie sa faci niste hoteluri calumea cu SERVICII calumea, cu oameni politicosi, cu mancare din belsug si preturi rezonabile. Trebuie sa te gandesti mai putin la profitul tau, chiar sa accepti o scadere a lui, si mai mult la fericirea turistului.
    E capabil romanul sa faca asa ceva?
    E capabil romanul sa faca totul cu acte si sa nu recurga la evaziune fiscala?
    Pe langa asta, trebuie sa ai drumuri, si sa oferi transport si ghid.
    trebuie sa ai trasee amenajate. trebuie sa intretii ce ai . aici ma refer la castele, paduri, litoral etc.... ca nu o sa vina ala in locuri pline de mizerie si fara sa stii unde te aflii si incotro te indrepti.

    romania poate avea un turism foarte bun, dar pentru asta trebuie investite multe miliarde si acest lucru trebuie facut cu cap, nu pentru comisioane si pentru a face putina campanie! si nu in ultimul rand trebuie schimbata mentalitatea romanilor. lucru probabil cel mai greu de facut!

    oricum ceva mai usor (a se sublinia ceva) este agricultura. eu consider ca intai ar trebui sa punem la punct agricultura si apoi sa vedem si turismul. dupa principiu, intai trebuie sa ai burta plina si apoi iti arde sa vizitezi alta tara ;)
  • -2 (2 voturi)    
    Orase medievale? (Vineri, 26 martie 2010, 12:54)

    vio [anonim]

    Unde?
    Care?

    Cine vine in Romania pentru a vedea "orase medievale"? WTF!!
    Jaques Le Goff, unde esti? Tu ce zici?
    De ce in cartile tale n-ai spus nimic de Romania?
    De ce nu ai pus nicio poza din Romania?

    Eh, Le Goff, teama mi-e ca Udrea te bate la medievistica! Ea stie, iar tu, soricel de bibioteca, habar n-ai ca avem si noi lucruri interesante.
    Halal sa-ti fie si bravo Udrea!!~
    • 0 (0 voturi)    
      Explicatie? (Vineri, 26 martie 2010, 13:46)

      vio [anonim] i-a raspuns lui vio

      O nelamurire am: iau "-" pentru ca am ce spus despre orase medievale-Romania-le Goff e fals sau pentru ca am fost ironic (usor, e drept) versus dna Udrea si am comis o crima de lesmajestate?

      Si asta, a doua, e insuportabila pentru unii care au legatura portocalie cu ministerul respectiv. Pentru ca, de fapt, doar asta (dna Udrea) conteaza in aceasta ecuatie turistica.

      (e parerea mea de angajat al lui Patriciu, Voiculescu, lucrator la Antene si la Realitatea, membru PSD si Pnl, fan Guevara si sustinator fanatic al sovietelor! sic!)
    • 0 (0 voturi)    
      pentru ce vin? (Vineri, 26 martie 2010, 15:08)

      Lu [anonim] i-a raspuns lui vio

      Nu cred ca trebuie sa ne amagim ca turistii straini vin pentru ceva anume in Romania, daca e sa vorbim despre turismul cultural. Cred ca logica e urmatoarea... Se gandeste eventualul turist: ce-ar fi sa vizitez o tara mai "aparte", de ce nu Romania? Ca pana la urma de ce calatorim? Pentru a putea bifa inca o destinatie ( in cazul Romaniei o destinatie mai exotica), sa facem niste poze frumoase si sa ne intoarcem acasa si sa le povestim (sa nu zic - sa ne dam mari in fata) prietenilor, familiei etc... Si, revenind la turistii straini, odata ce au ajuns la ideea de Romania, se intereseaza si ei ce ar putea vedea aici si atunci normal ca orasele medievale sunt de mai mare interes decat un litoral trist si scump cum avem noi. Atunci de ce sa nu mizam pe ele?
  • 0 (0 voturi)    
    bv (Vineri, 26 martie 2010, 14:16)

    marinescu_ana [utilizator]

    Este foarte important ca promovarea sa aiba la baza diversitate. In aceasta tara exista sute de locuri deosebite, cu potential turistic neexploatat. Apreciez gandirea si proiectele Elenei Udrea.
    • 0 (0 voturi)    
      Da, sigur .... (Vineri, 26 martie 2010, 14:37)

      portocala [anonim] i-a raspuns lui marinescu_ana

      care gandire?>
      care proiecte?

      Ca ea in afara de a angaja cate o companie straina sa faca rebranduiala, nu stie.

      daca e asa buna, de ce nu produce ea singura un brand?
  • 0 (0 voturi)    
    incalecatul dom'le (Vineri, 26 martie 2010, 17:18)

    hipo [anonim]

    ala brend pentru turizmu romanesc. adica, vino in ro c'ai cai sa'ncaleci. :-))

    ma rog, potzi incaleca orice, bani sa ai...
  • 0 (0 voturi)    
    "De fapt nu are ce promova." Tu vorbesti serios??? (Sâmbătă, 27 martie 2010, 9:54)

    viviana. [anonim]

    Esti chiar atat de convins de ceea ce spui? Nu ma bag in vorba,de obicei,daca nu consider ca am ceva de spus, dar de data asta o fac. Daca parerea mea va conta sau nu...asta e mai putin important.
    Hai sa-ti dau un exemplu scurt: am fost intr-un hotel deloc ieftin din North Carolina unde faceam slalom printre gandaci, iar cand ne-am intors in camera pe la ora 14.00, a trebuit sa alergam dupa tanti care ne luase lenjeria de pat si uitase sa ne aduca alta. Despre aventura de a face un dus in acel hotel sa-ti mai spun cate ceva sau nu? uite ca iti spun: cand te introduceai in cada sa faci dus, pentru ca altceva nu cred ca avea cineva curaj sa faca acolo (de ex. o baie cu spuma cum vezi tu in filmele americane si poate crezi ca asa si e in realitate) iti venea instant in minte "Barca pe valuri".
    La pretul pe care l-am platit noi acolo...stateam in Romania in conditii infinit mai bune. Si, cu riscul de a-mi ridica multa lume in cap, am stat in Romania pe bani putini in conditii pe care mi le-as fi dorit macar la jumatate in acel "minunat" hotel din NC.
    Romania are ce promova!!! despre dna ministru, nu comentez, sunt multi altii care o fac si inca foarte bine.
    Doar un exemplu iti mai dau, concluzia o extragi singur, dar numai daca vrei: In New York nu exista toalete publice. Si aici nu ma refer la orasele din NY state, ci la NY city unde locuiesc de cativa ani. O sa mai caut, daca gasesc te anunt. Aha, mi-am amintit: singura pe care am descoperit-o este in Central Park. Nu pot sa comentez mai mult pt. ca nu am avut curiozitatea de a intra, dar...nu arata prea bine, intre noi fie vorba.
    Oare ce trebuie sa avem, in viziunea ta, ca sa poti spune:avem ce sa promovam? iti spun din proprie experienta ca exista o multime de potentiali turisti straini carora le este de ajuns o camera curata, fara fite de hotel de 5 stele, unde sa se odihneasca dupa ce coboara de pe munte. Iar a doua zi, isi iau rucsacul in spate si pleaca din nou pe munte,iar asta nu inseamna ca sunt saraci.
  • 0 (0 voturi)    
    avem (Sâmbătă, 27 martie 2010, 12:36)

    marinescu_ana [utilizator]

    Exista locuri cu potential care au nevoie de promovare. Este bine sa mergem pe ideea de diversitate. Elena Udrea are proiecte frumoase..sa speram insa ca va avea parte si de sustinere.
  • 0 (0 voturi)    
    articolul (Sâmbătă, 27 martie 2010, 21:06)

    Andrei [anonim]

    Brandul turistic este un real castig al dnei Udrea.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă