Note pe marginea raportului Oxford Analytica: Basescu si modelul Putin

de D.Tapalaga, C.Ionescu     HotNews.ro
Vineri, 12 martie 2010, 17:23 Actualitate | Politic

Traian Basescu si Vladimir Putin
Foto: AGERPRES
"Basescu este, probabil, atras de "modelul Putin" din Rusia: crearea unei miscari politice in fata careia toate celelalte sa paleasca si care sa il asigure ca va continua sa detina puterea din umbra", se arata intr-o analiza publicata pe data de 8 martie 2010 de prestigiosul think-thank britanic Oxford Analytica, studiu intitulat "Jocurile politice deturneaza atentia de la probleme economice". Potrivit raportului OXAN, care are ca punct de plecare tentativa schimbarii lui Mircea Geoana de la sefia Senatului, Traian Basescu are un obiectiv limpede: "doreste sa obtina o majoritate de doua treimi in Parlament si sa exercite puterea si dupa incheierea mandatului", insa planul sau ar avea, in opinia analistilor britanci, putine sanse din cauza volatilitatii politice.

HotNews.ro va prezinta cele mai importante pasaje din raportul OXAN publicat pe 8 martie 2010, intitulat "Jocurile Politice deturneaza atentia de la economie".
  • Geoana, care a pierdut deja pozitia de sef al Social Democratilor, aflati in opozitie, lupta pentru supravietuirea sa politica. Motiunea este un nou pas in privinta obiectivului pe termen lung al Presedintelui Traian Basescu, de a-si consolida puterea personala in defavoarea tuturor partidelor politice. (Nota HotNews.ro: urmeaza o trecere in revista a  primului mandat)
  • Basescu a invatat din greselile lui. Totusi, nu sunt semne ca ar urma sa-si schimbe viziunea care, desi nu a fost niciodata formulata intr-o maniera exhaustiva, este destul de clara. Principalele ingrediente ale "proiectului Basescu" sunt: crearea unui sistem politic in care presedintele este singurul jucator important; reducerea rolului Parlamentului la cel de activator al puterilor prezidentiale; si inlocuirea vechilor oligarhi, conectati la fostul sistem comunist, cu oameni de afaceri bogati care se supun autoritatii sale.
  • Urmatorii pasi. Masurile luate de Basescu dupa realegerea lui, in decembrie, indica faptul ca acest proiect este continuat in forta: Reforma constitutionala. Constitutia este general acceptata ca avand neajunsuri grave. Impartirea puterii intre cele doua camere ale parlamentului - Senatul si Camera Deputatilor - este inca neclara, in pofida unui amendament constitutional introdus in 2003. Solutia lui Basescu este abolirea totala a Senatului si reducerea numarului de locuri in Camera Deputatilor. Intr-un referendum desfasurat anul trecut, electoratul a aprobat propunerile presedintelui. Totusi, rezultatele referendumului nu sunt obligatorii; parlamentul trebuie, acum, sa aplice reforme constitutionale. Basescu incearca sa-l inlature pe Mircea Geoana ca presedinte al Senatului in speranta unei accelerari a proiectului sau, in pofida faptului ca cei mai multi parlamentari inca se impotrivesc propunerilor sale. (...)
  • Divizarea opozitiei. In schimb, Basescu se concentreaza acum pe promovarea unor rupturi in randul oponentilor sai. Spre sfarsitul lunii trecute, un grup de senatori si deputati apartinand opozitiei PSD s-au declarat, brusc, independenti; ei sunt pe cale sa formeze o noua grupare, aparent de stanga, sub conducerea ministrului Apararii Gabriel Oprea, care a fost pregatit pentru acest rol de catre presedinte. Posibila inlaturare a lui Geoana, care a candidat impotriva lui Basescu in alegerile prezidentiale, are, de asemenea, drept scop sa determine noi rupturi in randurile opozitiei.
  • Obiectivul lui Basescu este limpede: doreste sa obtina o majoritate de doua treimi in Parlament. Aceasta i-ar permite sa aduca amendamente Constitutiei tarii, sa slabeasca parlamentul si sa se asigure ca va continua sa exercite putere si dupa incheierea mandatului. Speculatia ca Basescu ar putea cauta sa inlature interdictia constitutionala prin care presedintii nu pot avea mai mult de doua mandate consecutive este, probabil, exagerata: el stie ca promovand un astfel de amendament ar provoca proteste zgomotoase. Totusi, Basescu este, probabil, atras de "modelul Putin" din Rusia: crearea unei miscari politice in fata careia toate celelalte sa paleasca si care sa il asigure ca va continua sa detina puterea din umbra.
  • Perspective. Totusi, succesul este putin probabil: Volatilitate politica. Desi partidele de opozitie ale tarii sunt demoralizate, puterea ramane prea dispersata. Oponentii lui Basescu sunt, de asemenea, inventivi. Teodor Melescanu, un fost ministru de Externe si membru PSD, tocmai a anuntat ca doreste sa ocupe un post ramas liber la Curtea Constitutionala, care e numita de Parlament. Acesta este un semn ca jocurile constitutionale pe care le joaca Basescu pot fi jucate si impotriva lui.
  • Probleme economice. In timp ce continua batalia politica, economia continua sa sufere. PIB-ul a scazut cu 7,1% in 2009, iar datoria publica este in crestere rapida: doar anul trecut a crescut cu 33,0%. Mai rau, cea mai mare parte a acestei datorii este pe termen scurt. (...) Cu toate acestea, datorii estimate la 30 miliarde de euro trebuie achitate pana la sfarsitul anului, iar golul anticipat nu poate fi acoperit fiscal. Drept urmare, este foarte probabil ca economia sa revina curand in prim-planul vietii politice din Romania.
  • CONCLUZIE. In prezent, in discutiile de la Bucuresti atentia se indreapta spre sanatatea presedintelui. Se zvoneste ca ar fi bolnav. Acest lucru in sine este un indiciu cat de personalizata a devenit politica in Romania. Totusi, proiectul politic Basescu se va dovedi, probabil, efemer si, distragand atentia elitei de la provocarile economice majore, va intarzia si mai mult revenirea lenta a Romaniei la crestere.
Nota: Multumim reprezentantilor Oxford Analytica pentru textul pus la dispozitie, din care HotNews.ro a fost autorizat sa publice  pasaje.

Comentariul HotNews.ro: Raportul OXAN surprinde esenta bataliei politice de la Bucuresti la inceputul celui de-al doilea mandat al presedintelui Basescu, prezinta mizele sale reale si le analizeaza, in mod corect, prin filtrul crizei economice. Analiza OXAN pare sa supraliciteze insa reputatia lui Traian Basescu de regizor total al vietii politice. "Basescu e in toate" reprezinta mai degraba un mit alimentat in special de opozitie, dar n-avem nici o dovada clara, vreun indiciu serios care sa probeze ca seful statului e direct implicat si in constituirea grupului independentilor, si in divizarea opozitiei, si in inlaturarea lui Mircea Geoana de la sefia Senatului.

Cel putin in cazul turbulentelor din opozitie, cele doua Congrese au dovedit ca luptele interne pentru putere sunt reale, nu artificiale, ca PSD si PNL se macina in interior in primul rand din cauza ambitiei personale a unor lideri sau din cauza diferentei de viziune: unii care vor la putere, altii spera sa reziste mai departe in opozitie. Aici, opozitia a reusit sa se divizeze singura, poate chiar peste asteptarile lui Traian Basescu. Evident ca seful statului sau PDL au incurajat si beneficiat din plin de miscarile centrifuge din PSD si PNL, dar ar fi absurd sa ne imaginam ca divizarea opozitiei este opera unui singur om.

Pentru Traian Basescu, cum corect sesizeaza OXAN, obiectivul cel mai important este construirea unei majoritati de doua treimi in Parlament pentru a-si putea impune reforma Constitutionala. Dar sugestia ca Traian Basescu urmeaza modelul Putin, care presupune ca seful statui vizeaza functia de premier dupa incheierea celui de-al doilea mandat la Cotroceni, pare iarasi un cliseu, repetat obsesiv de opozitie. In spatele cliseului gasim putine fapte care sa puna semnul egal intre Basescu si Putin.

Basescu sustine oficial ca nu va mai face politica dupa ce va pleca de la Cotroceni. La fel de adevarat este ca retragerea sa completa pare improbabila. Apetenta sa pentru functii executive este o certitudine, insa nu stim astazi daca Traian Basescu isi doreste cu adevarat sa exercite puterea la capatul celui de-al doilea mandat.

In ce priveste consolidarea puterii, Romania a ajuns intr-o situatie aparent fara iesire. Statul incepe sa devina nefunctional, administrativ si birocratic este supradimensionat, hipercentralizat si greoi, sistemul de justitie e aproape gripat si ineficient.

Blocajul mecanismelor institutionale este, in contextul crizei, o drama si pentru investitori dar si pentru viitorii someri rezultati din procesul de reforma. Prins in chinga unei Constitutii depasite, statul bate pasul pe loc. Or, reformele profunde trebuie sa treaca in mod fatal de Parlament iar Constitutia ar trebui sa revizuita radical, dincolo de simpla reducere a numarului de parlamentari si trecerea la unicameralism. Or, tot in mod fatal, fara o adeziune de doua treimi in Parlament, reforma constitutionala moare.

Din acest punct de vedere, intre proiectul lui Basescu si modelul Putin de autoritarism discretionar, de democratie dirijata, care presupune un control total asupra institutiilor fundamentale, inclusiv asupra justitiei, exista totusi diferente majore. Ca sa poata reforma ceva, Basescu are nevoie de realizarea unei mase critice favorabile in Parlament. Paradoxul e ca pe masura ce se realizeaza, demersul sau e subminat de comparatia cu "modelul Putin".

Altfel spus, cu cat incearca sa fie mai reformist, cu atat pare mai dictator. In rest, e foarte posibil ca proiectul lui Basescu sa includa si scopurile identificate de OXAN in numar de trei: crearea unui sistem politic in care presedintele este singurul jucator important; reducerea rolului Parlamentului la cel de activator al puterilor prezidentiale; si inlocuirea vechilor oligarhi, conectati la fostul sistem comunist, cu oameni de afaceri bogati care se supun autoritatii sale. Vointa sa reformista si vointa sa de putere merg mana in mana.

Concluzia OXAN pare cat se poate de realista: planurile lui Basescu au mari sanse sa esueze, in contextul crizei economice si pe fondul unei majoritati politice instabile. Ea risca sa se amplifice iar guvernul risca o erodare rapida, pe o sustinere volatila in Parlament. Problemele economice ar putea ingropa temele politice, iar totul pare sa depinda acum de modul in care Guvernul Boc va gestiona criza economica.

In ansamblu, raportul Oxford prezinta premise corecte, dar exagereaza rolul lui Traian Basescu in manipularea vietii politice romanesti. Raportul asuma pozitiile subiective exprimate de opozitie, se bazeaza prea putin pe fapte, analiza fiind construita pe speculatii si insinuari iar comparatia cu modelul Putin pare lipsita de orice fundament.


Citeste mai multe despre   






















16666 vizualizari

  • +21 (37 voturi)    
    Apa calda (Vineri, 12 martie 2010, 17:44)

    vladi_I [anonim]

    Majoritatea presedintilor ar dori asta, de parca Iliescu nu si-a dorit priministrii ca Vacaroi-Boc, oameni care nu sunt conflictivi de fel, Basescu chiar a fost omul potrivit la locul potrivit, cine ar fi invins sistemul mafiot din jurul lui Iliescu, Emil Constantinescu, Patriciu? Cand Basescu o sa plece, avem noroc ca societatea va fi mult mai matura politic si oligarhii nu se vor mai intalni cu o gloata de naivi, desi uneori pot intoxica cu realitatea si antena incet dar sigur, poporul. in 89 romanii erau proamericani masiv, incet incet, tv a prezentat stirile ceva anti-american dovada ca patronii au interese in rusia.
    • -10 (20 voturi)    
      emil constantinescu si sistemul mafiot (Vineri, 12 martie 2010, 18:40)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui vladi_I

      ha ha ha ce-am mai ras. hai ca esti glumet rau de tot
      • +4 (6 voturi)    
        hahaha (Vineri, 12 martie 2010, 20:01)

        VasileCelGroaznic [utilizator] i-a raspuns lui adrian

        HAHAHAAHAHA!
        Putin poarta ceasul pe mana dreapta!! Oare nu ii e greu sa il traga?!
        hahahha!
      • +1 (1 vot)    
        Ai un grad de ilaritate crescut? (Duminică, 14 martie 2010, 14:46)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui adrian

        Sunt convins ca n-ai inteles ce spune vladi_I
    • +8 (16 voturi)    
      pro si anti (Vineri, 12 martie 2010, 20:09)

      john doe [anonim] i-a raspuns lui vladi_I

      atat pro cat si anti americanizmul romanilor sunt superficiale, bazate pe simtziri ale momentului si spalare de creier.
      profund, romanii sunt inca nelamuritzi.
      nu pro sau anti americanizmul at trebui sa fie masura maturitatzii politice, a unei constiinte politice la nivelul secolului al XXI-lea...
      mai repede o constiintza europeana, certitudinea ca romanii se simt si se vor europeni, bazat pe civizm si educatzie politica.
      in romania, teveurile de propaganda se ocupa de cancanuri si nimicuri politice, evenimente minore, amplificate grotesc.
      publicul este hranit cu circuri politice, nu cu informatzii despre problemele monidale, sau comunitar europene si unde se situiaza romania si romanul in acest contest.
      daca base se duce la munte si face o tura pe motzobina aia, sau daca madam lenutza udrea sare calul, sunt evenimente. daca se voteaza sau se hotaraste ceva la bruxelles, care afecteaza viatza romanului, se da numai daca se poate scoate ceva contra....
      sau, se mai dau balbaielile lui eba.
      ursul vanturilor zvonalitatzii teve se otzara ca ciolos a facut o decalaratie de impartialitate. ei nu intzelg impartzialitatea, echitatea si cinstea.
      asta e media romaneasca, asta e mentalitatea romanului de ciulitor de ureche si asta e activitatea jegurilor imbogatzite prin furt.
      patricilor, tziriacilor, vanturilor, felicsilor si altor oratanii ca behehecali, columbeanu, le e frica de afacerile reglementate prin legi si regulamente ioropene.
      nici nu stiu sa faca afaceri in limita legilor...
      in mintea lor e ca, legile sunt spre a fi incalcate, nu respectate.

      base vede altfel. el vrea sa tzina carma pe directia vest.
      multora nu le convine. dar, incet, romanul se trezeste. umbla. vede. si din ce in ce mai des, mai si gandeste...
      sa fim optimisti si sa'i dam credit capitanului.
      • +7 (13 voturi)    
        Bla, bla (Vineri, 12 martie 2010, 21:35)

        eu [anonim] i-a raspuns lui john doe

        Problema e mult mai simpla si se traduce printr-o filozofie de tip "milestone" politic. Raportul nu spune nimic concret. Lucreaza cu "se pare ca", cu "poate ca" si cu "e posibil sa". Asta va fi explicatia, peste ani, daca "se leaga", a unui tip de mesaj gen: "v-am zis noi?. V-am zis. Ce buni suntem...". Daca nu se leaga: "dom'le, a fost un studiu. Era fotografia de moment. Asa parea". Poti sa negi? Nu. Mai lucrati "stiintificilor". Rapoarte d'astea fac si eu, pe bani mult mai putini, pentru Cambridge Analitica... COM'ON:)
        • -2 (4 voturi)    
          ref. raport (Vineri, 12 martie 2010, 21:58)

          john doe [anonim] i-a raspuns lui eu

          ai perfecta dreptate, fara indoiala.
          astia sunt aia de care s'a ras mai acum cateva luni...

          io ma refeream in general, la basism si anti basism, americanism si anti americnaism..
          • +6 (8 voturi)    
            corect... (Sâmbătă, 13 martie 2010, 2:57)

            Ilhan [anonim] i-a raspuns lui john doe

            Bun simtul tau de observatie. Acest tip de exprimare intr`un raport "de tara" este de asa natura incat indiferent de situatie acest raport tot va sta in picioare.
            Daca nu iese, va fi doar un studiu asupra evenimentelor si aparentelor prezente.
            Daca iese, va fi cum ai spus si tu: "noi v`am spus si v`am avertizat ca asa se va intampla".
            Orice iese, raportul va fi valabil oricum...

            John Doe are dreptate cand spune ca Romania este tinuta practic numai cu circ si prostii politice marunte care sunt duse la extrem. Si atat !!
            Practic nimic constructiv, numai aruncari si manjiri cu rahat a orice misca sau nu in tara asta...
            • +2 (4 voturi)    
              corect, dar..... (Sâmbătă, 13 martie 2010, 11:14)

              Gabi Mo [utilizator] i-a raspuns lui Ilhan

              De acord ca raportul va sta in picioare orice va iesi, numai ca eu mi-am pierdut increderea (de 99.5%) pe care o aveam in acest OXAN, acum am incredere in ei doar 50%.
      • 0 (8 voturi)    
        e sf sa vorbesti de directie (Sâmbătă, 13 martie 2010, 7:39)

        eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui john doe

        spanchiul o fi memorat el destule despre marinarie, cat o fi practicat-o, dar mai la indemana ii este "navigarea" dupa cum bate vantul (am articulat ca sa nu-ai impresia ca ma refer la vre-un personaj). este addevarat, nici eu n-am prea multa incredere in analiza oxford analytica, petru ca o gasesc superficiala si prea incarcata de sabloane caracteristice unei societati democratice. asa ca nu cred ca pe presedintele-parful il intereseza puterea din umbra, pentru ca, prin modificarea constitutiei, o poate obtine pe fata si pe termen nelimitat.
    • +2 (4 voturi)    
      mafiile (Sâmbătă, 13 martie 2010, 10:53)

      Mihai Gorjanu [anonim] i-a raspuns lui vladi_I

      Dar cine va invinge sistemul mafiot din jurul lui Basescu, care se dovedeste mai nociv pentru Romania decat toate celelalte la un loc???????
  • +13 (29 voturi)    
    Raportul are o problema pe care n-o inteleg (Vineri, 12 martie 2010, 17:52)

    ask thepeople [anonim]

    Rapoartele organismelor internationale (Freedom House, Banca mondiala) arata o evolutie fara echivoc a democratiei in Romania in ultimii 5 ani, in comparatie cu Regimul PSD, ca sa nu mai vorbesc prin comparatie cu Rusia (care in Raportul Freedon House are indicele pt. democratie "6", cel mai apropiat de absenta oricarei democratiei).

    Nivelul democratiei intr-o tara se evalueza foarte strict, dupa niste indicatori clari si lipsiti de echivoc.
    Abordarea lui OXAN e insa extrem de reductionista, Basescu = Putin
    Ori, daca folosim acest model, trebuie implicit sa renuntam la TOATE critreriile rationale prin care se evalueaza nivelul de democratie intr-o tara, pt. ca altfel nu putem sa "atingem" nivelul Rusiei :))
    • +3 (9 voturi)    
      Nations in Transit 2009 Full Reports Available (Vineri, 12 martie 2010, 19:10)

      ask thepeople [anonim] i-a raspuns lui ask thepeople

      ROMANIA
      by Alina Mungiu-Pippidi


      1999–2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009

      Electoral Process 2.75 3.00 3.00 2.75 2.75 2.75 2.75 2.75 2.75 2.50
      Civil Society 3.00 3.00 3.00 2.75 2.50 2.25 2.25 2.25 2.25 2.50
      Independent Media 3.50 3.50 3.50 3.75 3.75 4.00 4.00 3.75 3.75 3.75
      Governance* 3.50 3.75 3.75 3.75 3.75 n/a n/a n/a n/a n/a
      National Democratic
      Governance n/a n/a n/a n/a n/a 3.50 3.50 3.50 3.75 3.75
      Local Democratic
      Governance n/a n/a n/a n/a n/a 3.00 3.00 3.00 3.00 3.00
      Judicial Framework
      and Independence 4.25 4.25 4.25 4.25 4.25 4.00 4.00 3.75 4.00 4.00
      Corruption 4.25 4.50 4.75 4.50 4.50 4.25 4.25 4.00 4.00 4.00
      Democracy Score 3.54 3.67 3.71 3.63 3.58 3.39 3.39 3.29 3.36 3.36



      RUSSIA

      1999–2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009

      Electoral Process 4.00 4.25 4.50 4.75 5.50 6.00 6.25 6.50 6.75 6.75
      Civil Society 3.75 4.00 4.00 4.25 4.50 4.75 5.00 5.25 5.50 5.75
      Independent Media 4.75 5.25 5.50 5.50 5.75 6.00 6.00 6.25 6.25 6.25
      Governance* 4.50 5.00 5.25 5.00 5.25 n/a n/a n/a n/a n/a
      National Democratic
      Governance n/a n/a n/a n/a n/a 5.75 6.00 6.00 6.25 6.50
      Local Democratic
      Governance n/a n/a n/a n/a n/a 5.75 5.75 5.75 5.75 5.75
      Judicial Framework
      and Independence 4.25 4.50 4.75 4.50 4.75 5.25 5.25 5.25 5.25 5.50
      Corruption 6.25 6.25 6.00 5.75 5.75 5.75 6.00 6.00 6.00 6.25
      Democracy Score 4.58 4.88 5.00 4.96 5.25 5.61 5.75 5.86 5.96 6.11
    • +5 (9 voturi)    
      2009 Freedom House Reports: (Vineri, 12 martie 2010, 19:36)

      ask thepeople [anonim] i-a raspuns lui ask thepeople

      Nations in Transit 2009 Full Reports Available

      http://www.freedomhouse.org/template.cfm?page=485

      Nivelul de democratizare este exprimat printr-o scala de la 1 la 7, unde 1 reprezinta cel mai bun scor al democratizarii, care poate fi obtinut de un stat, iar 7, cel mai scazut.
  • +15 (23 voturi)    
    Doua fetze (Vineri, 12 martie 2010, 17:53)

    muciflenduri [anonim]

    Dupa ce inainte de alegeri iRealitatea tv si Antena3 au trivializat atat raportul OXAN, cat si pe cei care l-au facut, ramane sa vedem cu cat muncitoreasca pretuire il vor ridica in slavi acum.
    Atunci ii spuneau 'Nu e decat un SRL, care scrie la indicatiile cateilor lui Basescu, nu au ei niciun interes in romania'.
    Acum va fi indubitabil declarat 'Dovada clara ca pana si la OXFORD se stie ce intentii dictatoriale are basescu'
    Pacat ca nu urmaresc televizorul, as pune pariu ca asta va fi reactia lor.
    • 0 (12 voturi)    
      Oxford Banalitica (Vineri, 12 martie 2010, 20:27)

      sniper [anonim] i-a raspuns lui muciflenduri

      Baiete esti pe dinafara !! Pai tu pui botul la numele pompos "Oxford Analitica" ? Pentru cultura ta generala e bine sa stii ca materialele acestei "institutii" sunt trimise din Romania sau, dupa caz, sunt culese din presa noastra "profesionosta". Iar cand se trimit materialele, exista o doamna frustrata, pe nume Alina Mingiu Pippidi, care se ocupa de acest subiect cu trimisul lor. Mai informeaza-te, bolovanule !
      • -1 (7 voturi)    
        Abecedar (Vineri, 12 martie 2010, 21:03)

        muciflenduri [anonim] i-a raspuns lui sniper

        Banuiesc ca tu ai invatat in mare cum e cu literele, in schimb nu te ajuta creierul cand e vorba de interpretat sensuri sau nuante.
        Sincer, nu vad cum as putea sa ii explic unui prost mai clar decat am scris in primul mesaj.
        Cu cine te certi tu bai oli? Am facut eu vreo afirmatie legata de credibilitatea sau lipsa de credibilitate a institutului?
        Nu am judecat sub nicio forma informatiile din raport, doar am sustinut ca doua rapoarte diferite, provenind de la acelasi institut vor fi judecate cu masuri diferite de catre aceleasi televiziuni.
        Nu pot decat sa sper ca nu vei incerca sa procreezi, si asa omenirea se tampeste pe zi ce trece.
        • -1 (3 voturi)    
          Oxford Banalitica (Sâmbătă, 13 martie 2010, 12:47)

          sniper [anonim] i-a raspuns lui muciflenduri

          Domnule Bolovan, literele la care faci referire sunt, de fapt, vocale alaturate pe o biata tastatura. Uneori, din graba, ne mai fug degetele pe tastatura. Te legi de "forma", si nu de continut. Tot n-ai priceput nimic. Nu ma intereseaza interpretarea televiziunilor "mogulare", ci faptul ca baietii&fetele de la Oxfordul lui Peste, invoca o posibila situatie desenata foarte "porfesionist" de binevoitori mioritici care sufera cumplit in "dictatura" Basesciana. Atat de tare, incat nu mai au tribuna de lansat gargara plina de zeama frustrarii. Li s-au inchis televiziunile, ziarele, gura. Cum spuneam, Oxfordul lui Peste e alimentat en-gros, inclusiv de numita Alina Mungiu Pippidi, cu laturi, tocmai din Plai. Nu se bazeaza pe o informare judicioasa a vreunui englez licentiat in stiinte politice, pitit prin boschetii politichiei din Republica Miorita. Reiterez, bolovanule: informeaza-te despre continut si nu te minuna la vederea formei ! Risti sa ramai cu ochii bulbucati, nepricepand nici macar de ce te-ai nascut. Heil sictir !
  • +8 (16 voturi)    
    nimic nou sub soare (Vineri, 12 martie 2010, 17:54)

    sile [anonim]

    O insiruire de aberatii cu cateva elemente care par sa aiba o oarecare tangenta cu realitatea si care ar avea menirea sa dea credibilitate raportului in ansamblul sau.

    Foarte interesant de stiut ar fi care este numele autorului raportului.
    • +4 (14 voturi)    
      Pare a fi un roman (Vineri, 12 martie 2010, 18:52)

      old man [utilizator] i-a raspuns lui sile

      Autorul raportului pare a fi un roman platit de cineva din partea opozitiei (eventual - mogul). Au vrut sa-si ia revansa pentru precedentul raport.
    • +2 (6 voturi)    
      Autorul/autoarea (Vineri, 12 martie 2010, 19:16)

      Don Ciccio [utilizator] i-a raspuns lui sile

      Sa fie, oare, A. M. P. ?
    • -2 (2 voturi)    
      firma de consultanta (Sâmbătă, 13 martie 2010, 22:01)

      ipsos [anonim] i-a raspuns lui sile

      oxford analitica asta e o firma de consultanta amarata, care zic si ei ce trebuie si cand li se zice, ca sa incaseze si ei ceva bistari. interesul e mare. ce usor ar fi fara basescu, nu numai pentru cei din tara, dar chiar si pt rusi. mama mama ce transpiratii reci, baiatul asta chiar vorbeste serios, face teava cu georgia, da nas basarabenilor, e jale, nu?
  • -11 (21 voturi)    
    Ha ha.... (Vineri, 12 martie 2010, 17:56)

    Gigi [anonim]

    ....e interesant ca au avut curajul cei de la Hotnews.ro sa publice acest raport.

    Evident ca l-au scos pe Basescu "mai alb ca lacrima" :))

    Nu am gasit nici o referinta la serviciile secrete, la numarul mare al acestora si la faptul ca avem atati "spioni". In mod normal este un semn de evolutie spre un stat "politienesc" si care se pregateste de politie poltica. Deocamdata prin mici gainarii gen "inregistrari ale un convorbiri personale trimise in mass-media" si mai rau ulterior...Probabil ca au fost trimisi toti in Germania sa afle cum de la ei nu apar gropi in asfalt dupa fiecare ninsoare.

    Problema cu Basescu - Prim Ministru e simpla. Nu il cred nici o secunda cand zice ca se va retrage din functiile publice dupa al doilea mandat (pentru cunoscatori ... "demisionez in 5 minute"). De asemenea mi se pare mult mai viabil si probabil ca, pe modelul Iliescu, sa forteze un al 3 lea - 4 lea mandat de Presedinte data fiind "noua Constitutie" mai ales daca reuseste sa impuna o crestere a prerogativelor prezidentiale si posibilitatea de dizolvare a Parlamentului (vezi C Preda).

    Simplul fapt ca PD-ul nu face nici un efort in a identifica in interior (sau exterior) un succesor pentru alegerile din 2014 ba mai mult isi arata totala dependenta fata de actualul sef al statului invitandu-l la congresul sau ma impinge si mai mult in aceasta directie. Cu siguranta veti spune e prea devreme. Ar fi prea devreme daca ar exista cineva cu potentialul asta in prima linie a PD. Cum nu exista probabil va trebui adus din afara sau promovat din esalonul doi ... 5 ani fiind chiar un termen foarte strans. Asta daca nu cumva candideaza dna. Udrea, ipoteza la care nici nu vreau sa ma gandesc (neuronii imi fac scurt-circuit).
    • +3 (9 voturi)    
      zice nea Gigi: (Vineri, 12 martie 2010, 20:31)

      John [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      „...nu vreau sa ma gandesc (neuronii imi fac scurt-circuit).”
      Nea Gigi, daca din cand in cand, neuronii iti mai fac cate un scurt- circuit, toata postarea dumitale capata un inteles.
  • -7 (17 voturi)    
    oxford (Vineri, 12 martie 2010, 18:02)

    damian [anonim]

    Cred ca adevarul este undeva la mijloc. Analiza Oxford mi se pare corecta. Basescu incerca sa transforme Romania intr-o republica prezidentiala. SUNT TOTAL IMPOTRIVA. Modelul cel mai bun de urmat pentru Romania este cel al Cehiei. Aruncati o privire asupra structurii statului ceh si veti vedea o armonie institutionala si in plus Cehia este o tara fosta comunista.
    Sper din tot sufletul ca romanii nu vor vota o constitutie cu un parlament unicameral. La prezidentiale romanii nu au realizat ca sentimentele lor negative contra Parlamentului poate face foarte rau Romaniei. Nu existenta unei republici prezitentiale este un lucru rau ci cat de departe poate merge Basescu in ascensiunea sa catre mai multa putere.
    PS: La prezidentiala am votat cu Basescu. Sunt cam dezamagit. Astept sfarsitul mandatului ca sa emit o judecata mai relevanta.
    NU VOTATI PENTRU UN PARLAMENT UNINOMINAL.
    Veti regreta. Ganditiva la nepotii vostrii. Parlamentul Bicameral poate parea prost acum dar pe tremen lung este cel mai bun model.
    • +6 (10 voturi)    
      analiza... (Vineri, 12 martie 2010, 18:58)

      radu [anonim] i-a raspuns lui damian

      nu ai adus nici un argument in favoarea a ce spui. Cehia este o democratie datorita cehilor. Nu cred ca ni s-ar potrivi vre-un model atit timp cit sunt asa de multe diferente socio-economice. Un parlament unicameral ar fi un avantaj nu numai dpdv financiar, dar si al eficacitatii. Acum toate legile trec prin ambele camere,( plus prin comisii etc), din care una e decizionala. De ce nu o singura camera decizionala? In plus uite ce bataie e pe sefia senatului. Tot timpul vor exista discordii, in cazul nostru, intre diverse partide. Sistemul a fost conceput pentru a hrani cite mai multe guri flaminde. Avem nevoie de eficienta aici!
  • +14 (20 voturi)    
    Oxford (Vineri, 12 martie 2010, 18:04)

    Voro [anonim]

    Au inceput si astia sa se uite la Realitatea si Antena 3
  • -11 (15 voturi)    
    Oare nu cumva... (Vineri, 12 martie 2010, 18:12)

    mircea [anonim]

    "COMENTARIU HOTNEWS:" atat ca formulare, argumentare cat si exhaustivitate textul arata ca fiind redactat de o "trupa artistica de balet" a avocatilor prezidentiali.
    Mi se pare mie sau e evident ca hotnews este fara doar si poate anticamera Cotroceni?
  • -6 (12 voturi)    
    somnul ratiunii (Vineri, 12 martie 2010, 18:17)

    Bob [anonim]

    Desteptarea oameni buni !!!!! Ce dorim de fapt : sa fim in mod real pe picior de egalitate cu celelalte tari din UE - din toate punctele de vedere - sau sa riscam excluderea din UE si NATO ? Oare asta sa fie obiectivul "fratelui mai mare " prin a sa " coloana a cincea " din parlament si nu numai ??? Odata si odata pisica va trebui rupta , indiferent cine o va face , altfel vom reancepe invatarea limbii " fratelui mai mare " ( cantand ! ) .
  • +8 (16 voturi)    
    Basescu, separarea puterilor in stat si Constituia (Vineri, 12 martie 2010, 18:39)

    judex [anonim]

    Raportul Oxford Analytica este mai curand superficial (nu in sensul peiorativ, ci in sensul ca analizeaza epiderma politicii romanesti, si nu intelege sensul profund al schimbarii).
    1) Analistilor li se poate reprosa acceptarea necritica a zvonisticii convolutede tip balcanic, din cauza inaccesibiltatii strategiilor concrete ale actorilor politici (in majorritate formatiuni si personaje provenind din structurile obscure ale aparatului profund ai sistemului comunist sau dinserviciilor secrete, majoritatea experti in disimulare si manipulare, mai curand decat in comunicare si transparenta).
    2) De acord, Basescu a identificat problema in functionarea Parlamentului si actiunile sale vizeaza in principal aceasta institutie.
    Motivele sale sunt insa perfect valide, considerand:
    a) incercarea de suspendare a Presedintelui impotriva Constitutiei si a electoratului (ambele contradictii dovedite astazi, prin referendum si decizii ale CCR),
    b) incercarea de impunere a unui PM impotriva Consitutiei,
    c) subminarea sistemului juridic prin sabotarea actului de justitie si arogarea de drepturi speciale parlamentarilor in afara Constitutiei,
    d) practica formularii de legi in favoarea unor magnati,
    e) practicile dictatoriale ale sefilor de partide care fac presiuni asupra parlamentarilor alesi uninominal (pana la amenintarea excluderii din partid, in cazul PNL, in cazul nesupuneri),
    f) distorsionarea practicilor electorale solide (sistemul de vot inechitabil creat pentru promovarea unor politicieni ce nu au sprijinul electoral minim de genul Antonescu, Olteanu, Diaconu...,
    g) promovarea in functii importante a unor personaje nepotrivite (B.Olteanu, Lidia Barbulescu, ...)
    ...si multe altele.
    In aceste conditii, actiunile lui Basescu denota mai curana opozitia sa in fata incercarii evidente a Parlamentului actual (putinian) de a se transforma intr-un fel de stabor cu puteri absolute, la comanda unor sefi de partide politice.
    • -5 (7 voturi)    
      vai judex, (Vineri, 12 martie 2010, 23:24)

      taranistu [utilizator] i-a raspuns lui judex

      ...iar te uiti la alt film si/l comentezi p/ala de/l vedem noi?
      • 0 (4 voturi)    
        pai sa comentam.... (Sâmbătă, 13 martie 2010, 10:14)

        minus [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

        Sa presupunem ca intr-adevar Traian Basescu are un obiectiv limpede: "doreste sa obtina o majoritate de doua treimi in Parlament si sa exercite puterea si dupa incheierea mandatului".

        Poate sa reuseasca singur asta? Sau ii mai trebuie si doua treimi din Parlament?

        Poti comenta te rog calitatea clasei politice romanesti in loc sa fii atat de concentrat pe TB?
        Pentru ca aceasta concentrare il favorizeaza si pe TB (care este obisnuit sa infrunte furtuna, dupa ce a intrat singur in ea!) si pe restul de pungasi cu imunitate (care fac, in spate, ce vor).
    • 0 (6 voturi)    
      un lucru e clar (Sâmbătă, 13 martie 2010, 1:26)

      flo [anonim] i-a raspuns lui judex

      Presedintele ales Basescu are un proiect al carui scop e clar si precis (si la care are sustinerea prin referendum a populatiei Romaniei): modificarea constitutiei.
      Necesitatea amendarii constitutiei e un lucru evident si recunoscut de toata lumea chiar si de catre adversarii politici ai presedintelui. Lacunele si ambiguitatile constitutionale referitoare la modul de functionare a celor doua camere ale Parlamentului au dus la o functionare ineficienta a acestuia. Acestea, precum si impartirea defectuasa a atributiilor intre membrii puterii executive(guvern si presedentie) au dus la o criza politica aparent fara iesire.
      Pe scurt:
      Scopul proiectului: functionarea eficienta a puteriilor executiva si legistaltiva.
      Solutia: modificarea constitutiei.
      Restul, ca de ex paralela Basescu - Putin, divizarea opozitiei de catre presedinte, presupusa dorinta de a exercita puterea si dupa expirarea mandatului prezidential (al 2-lea) sunt (cel putin acum) doar speculatii departe de realitate.
    • -2 (6 voturi)    
      gresti (Sâmbătă, 13 martie 2010, 6:54)

      dana [anonim] i-a raspuns lui judex

      Apropos de parlamentarii alesi uninominal. Cred ca aici este o mare prostie. Mi-e perfect egal daca sunt uninominal sau pe lista. De ce? Pentru ca oricum votez un program politic pe care alesul de unul singur nu poate sa-l duca la capat. Deci, pana la urma, votez un partid si nu un om. Mai ales ca, de cele mai multe ori, nici nu stiu cine sunt candidatii. Mi degraba stiu cine sunt sefii de partide si urmaresc programul acestora. Uninominalul in general este o mare prostie. Au ajuns sa se comporte ca primarii. Atunci sa candideze la functia de primar sau sa candideze independenti (sa vada ca nu ii alege nimeni). Si apropos de dictaturi in partide.. In afara de DICTATURA lui basescu crezi ca mai conteaza cum se organizeaza partidele. Oricum sunt organizatii private.
  • -6 (12 voturi)    
    TREZIREA LA REALITATE ! (Vineri, 12 martie 2010, 18:45)

    Stefan [anonim]

    Poate intelege si presedintele Basescu ceva din acest raport. Intotdeauna cand este criticat, spune ca are cineva ceva cu el, mogulii, Antenele, Realitatea, etc. De mult trebuia sa constate ca este pe linga dorintele majoritatii romanilor, ca nu reuseste sa se comporte ca un presedinte de tara, ci ca un presedinte de partid, ca sub mandatele sale democratia a facut pasi inapoi in Romania, ca situatia economica a populatiei a regresat.Si -a creat un cor de laudatori care incearca sa prezinte realitatea din tara asa cum vor ei. Manipularea a devenit politica de stat.
    • +1 (9 voturi)    
      Apa rece pe fatza (Vineri, 12 martie 2010, 19:23)

      Don Ciccio [utilizator] i-a raspuns lui Stefan

      Care "majoritate a romanilor"? Te referi la acea majoritate care i-a validat un al doilea mandat la Cotroceni? Te contrazici singur...
  • +8 (16 voturi)    
    jurnalistii independenti (Vineri, 12 martie 2010, 18:55)

    luca [anonim]

    Dan Tapalaga , ca un asa-zis jurnalist independent a ajuns prin pasi marunti, nu foarte repezi, dar bine calculati, la concluzia tintita de mai mult timp : BASESCU DICTATORUL!!! Parca nu erau de ajuns ca asta urla continuu iRealitatea si Antene 1-3 , plus mai nou EVZ si "Evenimentele zilei" de la B1TV cu ai lor ziaristi "independenti" gen Silviu Sergiu care-i perieaza pe PSD-isti.
    Din 2004 incoace, Dan Tapalaga, ba pare , doar pare,ca-l sustine pe Basescu, ba il ataca furibund. Vezi cazul EBA si martoaga chioara si in comparatie atitudinea din campania pentru prezidentiale in care parea , doar parea ca-l sustine pe Basescu(mai ales dupa ce si-a dat seama ca acesta va castiga ), si apoi evolutia ulterioara de pana acum, cu ajungerea la concluzia tintita si dorita: Basescu omoara fragila democratie romaneasca, in care nu se poate reforma nimic din cauza adversarilor lui Basescu, iar daca nu se reformeaza nimic, de vina tot Basescu este!!!
    Halal ziaristi!
    Nu mai poti citi nimic aproape nici print nici on-line. Mai cate un blog ici-colea.
    A trecut si vremea Hotnews-ului, care candva mai avea valoare comparabil cu main-stream-ul. A devenit fara rost a-l citi. Critica-i domnule pe toti, dar cu aceeasi unitate de masura, si comapara-i, sa vezi care-i diferenta intre ei. Ori, vreti sa ne aduceti la concluzia ca toti sunt o apa si-un pamant, si ca nu are rost sa ne mai bagam, sa-i lasam sa-si faca mendrele.
    Oricum Basescu e cu ceva clase peste toti ceilalti politicieni, desi mai sunt cativa mai pe aproape, dar adversari are pana si in PDL.
    E frig si ninge! BASESCU NE-A FACUT-OOO!!
    • -2 (8 voturi)    
      Asadar (Vineri, 12 martie 2010, 21:16)

      muciflenduri [anonim] i-a raspuns lui luca

      Deduc din icnetele tale ca nu iti doresti o relatare cat de cat obiectiva a unor fapte, ci ca X sau Y sa iti cante in struna.
      Tapalaga era independent si ok cand nu il ataca pe basescu (ba se pare ca era din cauza ca intuise ca va castiga) dar acum ca are articole critice e un mercenar platit de moguli?
      Sa inteleg ca Hotnews s-a dus la vale din cauza ca nu are un procent de 100% articole favorabile lui basescu?

      Eu l-am votat pe basescu, insa nu as fi votat-o niciodata pe Eba. NU pentru ca ar fi asa proasta cum urla toti postacii si toate televiziunile. Nu cred ca e atat de proasta cum e zugravita la televizor si in ziare, dar tot nu sunt de acord cu golania care a avut loc pentru a o impinge in fata.
      Cel mai probabil nici nu a fost solutia gasita de basescu, ci una gasita de diversi pupincuristi care credeau ca ii fac un serviciu in felul asta.
      Sa inteleg ca avand opinia asta si eu sunt platit de moguli ca sa postez contra lui basescu?
      • +1 (1 vot)    
        Da mai! (Duminică, 14 martie 2010, 15:56)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        S-a dus Hotnews la vale ca il lauda pe Basescu :))
        Surpriza e ca Hotnews are mai multi cititori decat ti-ai dori matale.

        Tapalaga nu l-a menajat niciodata pe Basescu, dar a scris impotriva celor ca tine, care stiu tot...

        Nici Antenele, nici iRealitatea, nici B1TV sau Oxford Collin nu pot inlocui realitatea pe care o traim. Doar pentru voi, astia cu IQ mititel, "ce spune teveurile" si ce zice "institutele" e absolut adevarat.

        Unii dintre noi inca judeca, inca asteapta, inainte de a considera ceva "adevarat"...
  • -6 (10 voturi)    
    felicitari (Vineri, 12 martie 2010, 18:59)

    un roman [anonim]

    Felicitari Hotnews pentru articol,felicitari si celor de la Oxford Analytica.Articolul prezinta excelent situatia politica actuala a Romaniei.
    Ramane sa vedem desfasurarea evenimentelor.
    Situatia nu e prea roza din pacate.
  • +6 (14 voturi)    
    raport vs concluzie (Vineri, 12 martie 2010, 19:00)

    srt [utilizator]

    I se mai pare cuiva ciudat ca raportul vorbeste despre acapararea puterii de catre Basescu iar concluzia vorbeste despre sanatatea lui?

    Mie mi se pare o lipsa crasa de logica.

    Raportul cam miroase a speculatie.
  • +3 (5 voturi)    
    @hotnews (Vineri, 12 martie 2010, 19:14)

    srt [utilizator]

    Puteti specifica unde se poate gasi acest raport? E interesant de vazut ce surse au.
  • +3 (11 voturi)    
    Basescu (Vineri, 12 martie 2010, 19:37)

    doru [anonim]

    Basescu are o conduita politica consecventa:Reformarea Statului,Anticoruptia.
    E singurul care a facut sau incearca sa faca ceea ce a declarat in campaniile electorale.
    Chestia aia cu "pastrarea puterii "e o prostie cit casa,e un tip lucid care nu se imbata cu apa rece si se evalueaza corect ,nu se vede mai important decit este,are simtul realitatii si al umorului.
    Studiul asta e o prostie....
  • +1 (7 voturi)    
    Inca un ..vaccin : OXAN (Vineri, 12 martie 2010, 19:40)

    roman, nu vandut [anonim]

    E clar ca jocuri geo-politice , interese parastatale forteaza , politic, anumite directii.. total paralele cu cele nationale. Ca o intamplare, tot azi avem si un Raport al Departamentul ui de Stat al SUA privind drepturile omului despre Romania, in care suntem trasi de urechi ca :
    - nu luam masuri pentru retrocedarea bisericilor greco-catolice ( !! ),
    - ca rromii sunt dicriminati ( !! ),
    - Homosexualii, lesbienele, bisexualii si transsexualii s-au confruntat, in continuare, cu discriminarea societatii ( !! )
    - etc, etc..
    Sa-si vada ei de bubele lor, si sa nu-si mai vare nasul sa numere bubele din … babei noastre..
    Spiritualitatea lor ?? , ce poate fi mai paralel cu cea a noastra ?
  • +2 (8 voturi)    
    revedere (Vineri, 12 martie 2010, 20:03)

    saladin [anonim]

    La asa comentarii la raportul de mai sus, emise de dl.Tapalaga nu mai ramine decit biblioteca cu clasici sau viata in natura...adica fara tv-uri si comentarii..."specializate"...cu subiect unic de ani de zile....numit Basescu.....a devenit obositor...e cazul sa schimbam sursele....
  • +5 (11 voturi)    
    OXAN (Vineri, 12 martie 2010, 20:30)

    dan2 [anonim]

    "Pentru Traian Basescu, cum corect sesizeaza OXAN, obiectivul cel mai important este construirea unei majoritati de doua treimi in Parlament pentru a-si putea impune reforma Constitutionala". Reforma constitutionala o doresc si eu, este si a mea nu numai a lui Basescu. Nu este si a autorului articolului? Daca noua constitutie va fi votata la referendum, ce valoare mai au opiniile contra a 300 de parlamentari sau a 300 de ziaristi "formatori de opinie" ?
  • +2 (8 voturi)    
    Raportul mi se pare exagerat (Vineri, 12 martie 2010, 20:39)

    Eu the first [utilizator]

    Parca l-ar fi comandat PSD.

    In plus, daca se uitau si ei pe site-ul BNR, vedeau ca datele lor despre datoria externa pe termen scurt sunt fanteziste in cel mai un caz.

    De-aia eu cred ca e pacat de hartia (electronica sau nu) pe care a fost tiparit raportul.
  • 0 (8 voturi)    
    Diferenta majora intre Putin si Basescu (Vineri, 12 martie 2010, 20:40)

    srelu [anonim]

    Constitutia Romaniei are prevederi asemanatoare fata de cele ale Rusiei. Nu este decat un cuvant diferenta, dar acel cuvant creaza o diferenta ca de la cer la pamant.

    Constitutia Romaniei spune ca nimeni nu poate indeplini mai mult de doua mandate prezidentiale.

    Constitutia Rusiei spune ca nimeni nu poate indeplini mai mult de doua mandate prezidentiale CONSECUTIVE.

    Dupa o pauza de un mandat, Putin poate redeveni presedinte al Federatiei Ruse pentru alte doua mandate. Medvedev este constient ca nu face decat sa tina locul pana cand "seful" poate reveni la comenzi. Altfel, probabil l-ar fi debarcat de mult pe Putin.

    Basescu nu are asemenea optiuni, la sfarsitul acestui mandat el trebuie sa plece de la Cotroceni pentru totdeauna.

    Raportul celor de la Oxford Analitica mi se pare plin de ineptii, mult mai pertinente sunt observatiile autorilor articolului D.Tapalaga, C.Ionescu pe marginea raportului. Cred ca eram mai castigati daca scriau ei un articol fara sa mai pomeneasca de britanici.
  • -2 (8 voturi)    
    Zornaitul catuselor nu miroase a Europa (Vineri, 12 martie 2010, 20:55)

    Liviu [anonim]

    Zornaitul catuselor nu miroase a Europa. Romania in general nu miroase a Europa. Au dreptate cei de la Oxford Analitica.
    • -2 (6 voturi)    
      Patriciu&Vantu nu miroase a Europa (Sâmbătă, 13 martie 2010, 2:43)

      Alin [anonim] i-a raspuns lui Liviu

      Nici Basescu&Udrea nu miroase a Europa. Suntem mai degraba in Asia.
  • +2 (4 voturi)    
    Precizare necesara (Vineri, 12 martie 2010, 21:14)

    hotnewsfil [utilizator]

    Cine sunt cei ce alactuesc sucursala OXAN din Romania?
  • +1 (11 voturi)    
    O tampenie (Vineri, 12 martie 2010, 21:45)

    Doc [anonim]

    Raportul acesta Oxford Analytica e o tampenie! Parca a fost scris Gadea la dictarea lui Felix.

    Mi-au placut comentariul HotNews. Foarte corect.
    • +1 (9 voturi)    
      desigur (Sâmbătă, 13 martie 2010, 0:10)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Doc

      mie imi place la maxx Antonie Solomon! cat de bine i-a zis-o lui Dinescu! da-i dreaq da telectuali veritabili, ori esti cu Base, ori zbori peste Dunare, asa trebuie pusa problema! acum scuze, ma duc sa dau la ratze...
  • 0 (10 voturi)    
    ei, nu! (Sâmbătă, 13 martie 2010, 0:06)

    srpc [utilizator]

    draga Hotnews, esti dulce! chiar nu avem indicii ca Base ar fi in spatele divizarii Opozitiei? sa fi fost innebuniti dezertorii din partide de maretia "proiectului Basescu", de uriasele sale avantaje pt.bobor si tarisoara? chiar este reducerea numerica a Parlamentului o solutie vitala pt. noi, care poate tine loc de toate celelalte, pe care Base&Co nu sunt in stare sa le rezolve? incercati sa fiti mai seriosi, comentariul vostru, pueril probasescian, venit dupa turul de forta al englezilor, e jenant!
    • 0 (0 voturi)    
      f f pertinent comentariul de mai sus (Marţi, 16 martie 2010, 3:08)

      andulimbaiute [anonim] i-a raspuns lui srpc

      hai k nu mai stim ce-i si cu hotnews astia
  • +5 (7 voturi)    
    Concluzie (Sâmbătă, 13 martie 2010, 0:59)

    Ion [anonim]

    Oxford nu e in Anglia? Asadar englejii nu-l agreaza pe Base al nostru si simpatizeaza hotzii?
    Sau nu zic bine?
    • +3 (5 voturi)    
      nu te impiedica nimeni (Sâmbătă, 13 martie 2010, 8:26)

      cinic [anonim] i-a raspuns lui Ion

      sa inscrii o firma Cambridge Analytica la Strehaia. Cu actionariat senegalez. Asta ca sa spun ca intr-adevar localitatea OXfrod exista in Anglia si in Canada si in Australia (ba, se pare ca si in N.Zeelanda).
      • +2 (4 voturi)    
        Oxford (Sâmbătă, 13 martie 2010, 12:38)

        Yov [utilizator] i-a raspuns lui cinic

        OXAN e un think tank fondat de niste americani, cu sediul in Oxford (Anglia!) acum mai multa vreme. E foarte respectabil, desi nu are legatura formala cu universitatea.

        Au meritul ca se distreaza cu sensibilitatile noastre isteroide: cand il apara pe Basescu si ataca mogulii (ca in noiembrie) contribuind la campania electorala, cand il baga pe Tapalaga in cantonament cu materialul de acum.

        In fond, este nerelevant. Pentru ca la noi credintele sunt impamantenite si impermeabile la orice argument rational. Daca noi nu suntem capabili de propriile judecati critice, ce spun altii nu poate fi decat denigrat daca "nu se potriveste", sau adulat, daca se pupa cu gargaunii nostri.
  • +3 (9 voturi)    
    jenant raport (Sâmbătă, 13 martie 2010, 3:17)

    Lucius [utilizator]

    De unde pana unde scopul presedintelui este subminarea puterii parlamentului? Basescu nu va mai candida la inca un mandat deci nu va fi el presedintele cu mai multa putere ... este un referat jenant al celor de la Oxford Analytica ... jenant. Cea mai tare faza este cu crearea unei majoritati de 2/3 ... pai astia deabia au majoritate sa isi treaca legile ... iar asumptiile pe care le fac cu privile la intentiile (neanuntate) ale presedintelui sunt inadmisibile ... daca as fi Basescu i-as da in judecata imediat ...
    • +2 (6 voturi)    
      Ce judecata?! (Sâmbătă, 13 martie 2010, 5:54)

      Yov [anonim] i-a raspuns lui Lucius

      Ce dat in judecata, bre, trimitem baietii pa ei, ca nu se poate sa nu fie nicio inregistrare cu fraierii. Sau oricum, macar garda financiara, sa nu-mi spuna mie mutu' ca si-au tinut ei toata contabilitatea corect. La gara!
  • 0 (6 voturi)    
    *_* ! (Sâmbătă, 13 martie 2010, 5:15)

    utug [anonim]

    eu inca consider hotnews un ziar de prestigiu dar daca va gazdui in paginile lui texte cu dnii friedman de la stratfor, robert horvath ziarist usa, david young de la oxford va trebui sa caut alte adrese ...

    "rusinea romaniei ” [ basescu !]. robert horvath ziarist usa anunta opinia publica romaneasca prin blogul rosca stenescu ... stratfor http://www.stratfor.com/ a dlui george friedman cu the next 100 years .... david young and oxford analytica ... according to oxford analytica, a british political consulting firm,.... hahahahaha !!!
  • 0 (2 voturi)    
    Raport OXAM (Sâmbătă, 13 martie 2010, 9:39)

    Gabi M [anonim]

    Din cate stiu acest raport se face pe baza analizelor politice trimise de unii analisti politici din tara.Si,am auzit ca la baza acestui raport sta analiza facuta de Alina Mungiu Pippidi!Parca era apropiata de PDL !Alta oportunista!
  • -2 (2 voturi)    
    economia (Sâmbătă, 13 martie 2010, 10:13)

    Petrovici [anonim]

    Singura forta a unei politici ar trebui sa fie asigurarea prosperitatii economice. Mai actual, lupta trebuie dusa pentru atenuarea crizei, incurajarea economiei, a exporturilor, asigurarea salariilor si pensiilor care sunt un balast enorm in carca bugetului. Aceste preocupari ar trebui sa estompeze orice scenarii politicianiste de lupta pentru putere prin diversiuni mincinoase, vendete personale. Orice actiune se duce in perspectiva supravietuirii economice si orice deviatie spre intrigi subversive reprezinta niste pasi inapoi, retrograzi si intarzieri de la implinirea telului pozitiv pentru natie.
    De partea cealalta sta oligarhia mafiota care si-a umplut camarile, Patriciu a ajuns in elita mondiala a miliardarilor, averile lor cresc cu miliarde de euro chiar si in perioade de criza. Tinta lor este sa-si apere aceste averi construite prin falsuri, coruptie iar acest demers nu se impaca insa cu doleantele milioanelor de romani.
    Asta e lupta de clasa care nu inceteaza nici o clipa, intre dorintele mafiote ale oligarhiei si cele ale romanilor de rand care vor si ei prosperitate, trai decent, justitie.
    L-am ales pe Basescu in speranta ca va fi portul de drapel in lupta pentru trai decent, justitie, egalitate in fata legii, modernizarea si eficientizarea Statului, a societatii, si, eventual recuperarea bunurilor talharite in mod marsav de catre imbogatitii loviturii de Stat.
    Gargara cu Putin, intrigi in randurile opozitiei, in randul societatii, sunt vorbe de claca. Noi suntem conectati la munca pentru supravietuire si nu sa umblam dupa potcoave de cai morti. Toata energia este concentrata pentru binele nostru si nu pentru mierlirea caprei vecinului.
  • 0 (2 voturi)    
    nu sunt pro Basescu.... (Sâmbătă, 13 martie 2010, 10:45)

    Monarhist Convins [anonim]

    Dar sa il compari cu Putin e o mare exagerare... daca era asa, toata gasca mogulilor de presa, Vantu, Voiculescu, Patriciu, SR Stanescu si alte hiene erau de mult la zdup, iar marile trusturi de presa ar fi cantat azi realizarile marelui carmaci.... Oricum toti Ceausestii, Iliestii, Contsntinestii si Basestii la un loc nu fac, in ciuda varstei Sale, cat Majestatea Sa Regele Mihai I.... si nici nu au bunul simt, educatia si eleganta Principesei Margareta, posibila viitoare Regina a Romaniei ...
  • -2 (2 voturi)    
    bravo base (Sâmbătă, 13 martie 2010, 12:08)

    costel [anonim]

    hai base ca se poate
  • -2 (2 voturi)    
    Tine-o asa Base (Sâmbătă, 13 martie 2010, 12:14)

    valexandru [anonim]

    a intrat frica in impostorii PNL si PSD . Vor sa mobilizeze 'fortele internationale' sa le faca treaba!
    Ei singuri nu au reusit. Asa ca iau modelul Iliescu-Roman din 1989.

    Oxford Analytica utilizeaza in toate afirmatiile cuvantul 'probabil'. ca sa nu fie atacabila. Eventual pot da vina pe 'surse'.
  • -1 (3 voturi)    
    Mi-e scarba! (Sâmbătă, 13 martie 2010, 12:16)

    mielu' [anonim]

    MA COPII asa zisa analiza este o apa chioara cu care portocaliii vor sa ne adoarma. Nu va fie frica, basescu pica! O analiza pertinenta ar fi trebuit sa faca referiri la situatia inacceptabila din niciun punct de vedere, in care mizeriile portocalii au adus tara asta. Din pacate, romanii, lasi ca intotdeauna, au plecat capul si tac. Numai la vot parca se trezesec din adormire si voteaza cum la canta guta si printesa ardealului. Iadmir pe secuii care s-au decuplat de asa-zisa conducere si sincearca sa isi ia soarta in propriile maini ridiculizand guvern, presidentie si portocalii. Dar ei au si vor avea sustinerea Europei in conditiile in care nu avem politica externa, nu mai avem economie, iar aparatul de stat, a fost slabit deliberat de portocalii.
    Presimt ca 15 martie anul acesta nu va mai fi ce a fost . Sindromul kosovo se extinde si noi aqvem ochii atintiti pe iba si eba cu ce se imbraca, ce parere au ele cu creiierii lor cat nuca despre etnobotanice... Doamne, unde ne-a adus regimul portocaliu!
  • -2 (2 voturi)    
    Traian Basescu, viitorul prim-ministru (Sâmbătă, 13 martie 2010, 13:37)

    grigore [anonim]

    Am si eu un comentariu de facut, de fapt, mai mult o sugestie: cred ca nu ar strica deloc Romaniei un Basescu aflat, dupa epuizarea celui de-al doilea mandat prezidential, in fruntea butoanelor Guvernului, respectiv ocupand functia de prim-ministru. Spre deosebire de unele asemanari cu Putin si cu oligarhii pe care respectivul reuseste sa ii controleze, Basescu, totusi, in felul sau, este ceva mai democrat. Iar Romania are mare nevoie de o reforma profunda a societatii si, mai ales, in subsisidar, de o restructurare serioasa a administratiei publice centrale si locale. Asadar, ar fi de preferat sa avem un Basescu autoritar, aflat intr-o functie de prim-ministru, cu tot cu flacari violet si cu alte protectii energetice, care sa isi desfasoare activitatea in interes public/legitim, decat reintoarcerea in trecut si un tipar de genul il cappo di tutti cappi, a la Adrian Nastase, care sa-si recompuna mafia personala. Totusi, fortele progresiste, cu tot cu banii negri intrati in conturile PDL-ului inainte si dupa campania electoriala pentru prezidentiale din 2009, trebuie sa isi urmeze drumul. Personal, sunt constient de toate compromisurile, ilegalitatile si excesele de zel pe care PDL-ul le-a realizat si va continua sa le realizeze in perioada urmatoare, dar toate acestea raman preferabile unei reintoarceri sinistre a unui PSD nereformat la guvernare. Iar PSD-ul nu mai poate fi reformat decat de catre Parchet, prin niste foarte multe instrumentari de dosare si trimiteri in judecata de catre instanta. Plus niste ani grei de puscarie pentru foarte multii mafioti nedovediti inca, din randurile sale. Deci, chiar daca o sa sune ciudat si nedemocratic, e simplu: proiectul ar trebui trebuie sa continue cu Traian Basescu prim-ministru si cu o majoritate cat de cat formata formata din oameni mai credibili, integri si competenti, din partea PDL. Si, daca tot veni vorba, nu credeti ca Mona Musca, alaturi de Carol Sebastian, si-au cam ispasit pedepsele morale?....
    • +1 (3 voturi)    
      cu cinci ani in urma (Sâmbătă, 13 martie 2010, 19:06)

      grig [anonim] i-a raspuns lui grigore

      gandeam la fel, acum zic: sa ne fereasca D-zeu de Basescu prim-ministru...
    • -2 (2 voturi)    
      hey.. (Sâmbătă, 13 martie 2010, 19:38)

      william [anonim] i-a raspuns lui grigore

      Ha ha ha..
      partea proasta e ca cei ce cititorul -prototip al hotnews.ro n-o sa inteleaga ce ai zis (ai fost mult prea subtil pentru nivelul lor) !
      mai grigore, etu incerci sa inveti niste pinguini calculul diferential ? :)
  • +1 (3 voturi)    
    Campanie de constientizare morala (Sâmbătă, 13 martie 2010, 16:23)

    unu' dintre multi [anonim]

    Poezia de mai jos e o campanie de conştientizare morală asupra multelor tare ale fiecăruia. Am decis s-o trimit mai multor personalităţi publice, medii de informare de toate felurile, poate cineva îşi va da seama că, numai criticând, fără autoeducaţie, fără a se autocorecta, vom ajunge tot la finalul trist, oricât de multă gălăgie am face pentru a ne arata identitatea... Dacă vi se pare dură, dacă vi se pare ca v-ar atinge, nu fiţi atât de curajoşi încât să mă atacaţi cu demnitate din spatele unor nume de împrumut, ci reflectaţi cum să vă schimbaţi în bine şi încurajaţi-i si pe alţii... contează încercarea cinstită de a te autoeduca !

    Elegie rromânilor

    Doar manele, gălăgie,
    Incultură şi venin,
    Doar trădare şi prostie,
    Cinstea şi gândirea-s chin !

    Sunt ei tineri ce morala
    Şi ştiinţa le propun ?
    Animale fără cuget;
    E incultul stat român !

    Primitivi ce lasă-n urmă
    Mizerie şi scuipat,
    Haite laşe merg în turmă,
    Fost popor degenerat !

    E-un popor ce se afirmă,
    Peste-al său pământ stăpân ?
    E-o societate-n beznă,
    Decăzutul stat român !

    Militari inculţi şi josnici,
    Directori şi şefi corupţi,
    Mafioţi bogaţii putrezi,
    Imorali sunt cei mărunţi !

    E-o societate nouă
    Cu legi drepte ce rămân
    Peste veac s-o guverneze ?
    E bolnavul stat român !

    Trec guverne criminale
    Vând tot, oameni şi natură,
    Corcituri, viermi ce devoră,
    Fără suflet şi măsură !

    E-un soldat ce stă de strajă
    Peste-al său pământ străbun ?
    Nu, e-o sclavă ce cerşeşte,
    Este fostul Stat Român !

    Stă în voi, bătrâni şi tineri,
    Forţa de a vă schimba,
    De a fi între voi oameni,
    Şi de a vă educa !

    Educaţia morală
    E al propăşirii drum
    De a ridica din resturi
    Numele de Stat Român !
  • +3 (3 voturi)    
    impartialitate (Sâmbătă, 13 martie 2010, 17:30)

    pet [anonim]

    Vai ce impartiali sunteti voi cei de la HotNews ...
    Asa impartiali ca ati simtit nevoia sa comentati nitel pasajele din raport :))
  • +1 (3 voturi)    
    evolutia !!! (Sâmbătă, 13 martie 2010, 21:09)

    "2012"....:))))) [anonim]

    Oameni buni!!!! Am evoluat! De la cismar la marinar...!!!:)) Sfat prietenesc! Luati partea buna a lucrurilor....adica, niciuna.....
  • -2 (2 voturi)    
    Raportul Oxford... (Sâmbătă, 13 martie 2010, 21:40)

    Ioana [anonim]

    Cred ca exagereaza, desi analiza este corecta. Ma intereseaza, foarte putin, ce parere au cei de la Oxford. Ar fi trebuit sa inceapa cu o analiza asupra politicii din Romania, incepand cu anul 1989. In acest raport, se vorbeste despre divizarea opozitiei. Eu intreb, la care opozitie se refera? Romania, abia acum isi construieste o politica solida. Reala opozitie este cea exprimata de opinia largului public, nu a celor care s-au hranit bine atatia ani, mascand comunismul ramas la conducerea tarii. Citez:
    ¨Statul incepe sa devina nefunctional, administrativ si birocratic este supradimensionat, hipercentralizat si greoi, sistemul de justitie e aproape gripat si ineficient.¨ Ce coincidentza! Eu am aceeasi parere despre Anglia, Spania, Italia. Romania... a fost incepand cu 1989, nefunctionala d.p.d.v. administrativ si birocratic. Pesimismul acestui raport poate fi atribuit oricarui stat european.
  • +1 (3 voturi)    
    Basescu=poporul roman caricaturizat (Sâmbătă, 13 martie 2010, 22:11)

    constantin gherghinoiu [anonim]

    Intrebat fiind, de catre un reporter strain, cum isi explica popularitatea si "priza" pe care o are la romani, Basescu raspundea ca el "intruchipeaza" cel mai bine poporul roman cu defectele si "calitatile" specifice acestui "norod".
    Pornind de la aceasta autoevaluare putem intelege de ce a castigat Basescu toate alegerile; pentru ca a stiut sa devina vulgar, plescar, smecher, chefliu si manelist pentru a placea "boborului". Fara scrupule fiind in a-si atinge scopurile politice si nu numai, a vorbit si s-a comportat ca shmenarii de cartier facand deliciul televiziunilor si tabloidelor care nu mai conteneau in a-l cheme la "shushanalele" lor de doi bani. In felul acesta a devenit o "celebritate de Dambovita" cu tupeu de "bagabont" de Ferentari generand totodata si un "prototip politic" care a ocupat scena politica din Romania atat la nive local dar mai ales la nivel national. S-a inconjurat de fufe si pitzipoance cat si de neispraviti si frustrati pe care sa-i poata "regula cum vrea muschii lui".
    In aceste conditii, nu este de mirare ca tara este in marasm politic economic si moral.
    Cat despre analiza facuta de catre Oxford Analytica, ele sunt corecte dar tardive. Fara sa ma laud, trebuie sa spun ca am constatat cu mai mult de un an urma ca Basescu este un "epigon" al lui Ceausescu si unul care se vrea un "Putin-de-Dambovitza". Deci, cum ar spune Eclesiastul: "Nimic nou sub soare" sau altfel spus: "Istoria se repeta".Din pacate, in Romania nu mai exista elite credibile care sa atraga atentia "celor multi si manelizati" de pericolul care paste Romania. Iar cei care, mai deunezi, se pretindeau "elita intelectual a tarii", si constituiau Grupul de Dialog Social (GDS), sunt acum slugile si tzutzerii marinarului, in frunte cu Gabriel Liiceanu
    care s-a transformat in Liicheanu de la lichea.
    • 0 (2 voturi)    
      Perfect de acord! (Duminică, 14 martie 2010, 6:47)

      albescu [anonim] i-a raspuns lui constantin gherghinoiu

      Nenorocirea e ca am intrat intr-un cerc vicios, din care nu stiu cum o sa iesim!
  • -1 (1 vot)    
    modelul (Duminică, 14 martie 2010, 11:21)

    xx [anonim]

    nu modelul putin doressc basescu si sri-ul,in Romania, ci modelul hitlerist-nazist patriotic adevarat.Sangerosul Stalin,a spus ca Romaniei i se potriveste comunismul"ca saua pe vaca",dar in fond i se potriveste nazismul,ca o manusa!Mai nou regimul basescu duce o campanie impotriva pensionarilor si a copiilor cu alocatii,vor urma lozincile Fii patriot,omoara un pensionar! si Copiii in orfelinate!(ca s-o duca si mai bine camarila)Asta-i scumpa noastra patrie cu "sa traiti bine",cu terorismul mai aprofundat decit terorismul Armatei si Securitatii din dec 89!
  • 0 (2 voturi)    
    In necunostinta de cauza (Duminică, 14 martie 2010, 13:06)

    Valisa [anonim]

    Din nestiinta se pot face multe afirmatii gresite. Lipsa informatiei nu te absolva de greseli. Care mai de care incearca sa interpreteze situatia din Romania.
    Jocurile politice nu deturneaza deloc atentia de la probleme economice. Aceste jocuri au existat intotdeauna in Romania si nu numai. Probleme economice pe care le avem sunt rezultatul politicilor anterioare mandatelor sale. Presedintele Basescu doar incearca sa repare stricaciunile altora. Pentru faptul ca este asemanat cu Putin nu pot sa spun decat ca ma mandresc. L-am admirat pe Putin ca presedinte si il admir in continuare. "Comentatorii" politicii duse de Dl Traian Basescu nu fac altceva decat sa imi confirme valorile domniei sale. L-am votat presedinte si il sustin in continuare.
    Ma bucur ca si-au dat mana. Sa fie intr-un ceas bun.
  • -1 (1 vot)    
    proiecte (Duminică, 14 martie 2010, 17:16)

    Andrei T. [anonim]

    Ca exista un proiect Basescu prin care sa fie creata o majoritate care sa poata reforma statul, se poate discuta si prin prisma unor evenimente din ultimul timp chiar admite, dar ca exista un proiect anti basescu este foarte sigur. Cei care s-au inhamat la el sunt foarte diversi, care sunt manati la lupta din motive diverse, multe foarte personale. Dar cel care da greutate proiectului este sponsorul principal al acestuia si anume Rusia. Acesta nu face nici un secret ca existenta lui Traian Basescu ca presedinte al unei tari membre UE si NATO nu este convenabila si avand in vedere traditia, nu a facut si nu va face economie de mijloace in a-si pune proiectul anti in aplicare. ONG-urile de tipul celui in discutie lucreza folosind cercetarile unor romani, romani care s-a vazut, din anumite motive, inclusiv si mai ales celor pecuniare, pot scrie orice. Asa s-a intamplat si acum. Textul aparut este sigur un produs al celor care vor sa puna in aplicare proiectul anti Basascu, iar in spate se simte sponsorul principal, ai carui bani pot ajunge oriunde. Ce este de admirat este ca cei care frecventeaza actualul blog nu se lasa pacaliti si chiar daca nu beneficiaza de informatii, au in schimb mult bun simt. Avem de-a face cu un text din proiectul anti si atat


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică