VIDEO/ Povestea unei sectii electorale speciale

de Vlad Mixich HotNews.ro
Duminică, 22 noiembrie 2009, 23:19 Actualitate | Politic

La coada la voturi
Foto: HotNews.ro
La sectia speciala 164 din Aeroportul Baneasa au facut multi oameni tineri coada...Cred ca multi dintre ei nu au apucat sa stea la coada la oua in vremurile cele triste. Au facut coada acum, pentru un vot. In timpul asteptarii se auzeau glumite, discutii mai serioase si se simtea in aer ca decizia de a vota nu e declansata de entuziasm ci de ratiune. In interiorul sectiei insa, votul la cele 5 cabine se derula extrem de lent. Fiecare votant trebuia sa completeze 2 declaratii in fata membrilor sectiei, detaliu de procedura care a ingreunat mult votul. Iata in ce s-a transformat ceea ce ar fi trebuit sa fie un gest democratic normal.

* ora 18.00: aproximativ 200 de oameni, in majoritate tineri, asteptau in liniste sa voteze.
* in jurul orei 18.45 are loc prima intrerupere a procesului de vot in urma unei contestatii venite din partea lui Emanoil Bocean, observator desemnat de unul dintre partidele participante; intreruperea dureaza 15 minute;
* ora 19.00: tinerii aflati in pragul sectiei speciale de votare 164 il apostrofeaza pe Emanoil Bocean: "lasa-ne domn'ne sa votam; e dreptul nostru"; votul se reia in ritm de melc; din mijlocul cozii de votanti aspiranti se aud strigate: "de ce nu aduceti mai multe stampile?", "noi nu suntem turisti electorali; vrem sa votam".
Baneasa, ora 16
Baneasa, ora 16
Foto: HotNews.ro
* ora 20.00: votul se intrerupe din nou; in huiduielile celor ce asteptau, usile sectiei 164 se inchid si nimeni nu mai poate vedea ce se intampla inauntru; motivul invocat: o sedinta in care se va decide daca votul va continua sau nu; dupa 5 minute usile se deschid si Marius Balasescu, reprezentantul PNL in Biroul Electoral Central apare anuntand ca votul continua dar doar pana la ora 21.00; tinerii intreaba: "prelungiti timpul de vot?"; "nu putem, nu ne permite legea", raspunde Balasescu; "chemati-i pe cei cu legea sa ne vada cum stam de 5 ore aici", se aude din multime;
* ora 20.30: in continuare in Aeroportul Baneasa in jur de 100 de tineri asteapta sa voteze;
* ora 21.00: usile sectiei speciale 164 se inchid definitiv in fata zecilor de tineri care asteptau de trei ore sa ajunga in fata urnelor; scarba si lehamite pe fetele multora: "E o porcarie ce se intampla!"; cativa indivizi intre doua varste, aparuti de curand la coada, incearca sa agite spiritele strigand: "Nu-i lasati sa inchida usa"; Zecile de tineri parasesc dezamagiti si in liniste sectia speciala 164: "Haide sa plecam. Doar nu o sa ne batem cu ei acum".

Ma intreb cati dintre ei vor reveni in Aeroportul Baneasa pentru a parasi definitiv tara in care nu au putut sa voteze

Poveste aunei sectii speciale VIDEO



Citeste mai multe despre   
+ SHARE      
  
2670 vizualizari
  • -19 (23 voturi)    
    ce manipulare penibila! (Duminică, 22 noiembrie 2009, 23:36)

    Murphy [anonim]

    tinerii tai de la Baneasa puteau vota intre orele 7 si 21! daca tineau sa fie activi civic puteau ramane, pur si simplu, in orasele lor, nu sa-i manance undeva sa plece taman pe 22 noiembrie (te asigur ca prea putini aveau motive de viata si de moarte sa plece) sau sa mearga la sectiile speciale cel tarziu la amiaza, nu la ora 18! vesnic apar cascati care pretind sa se prelungeasca timpul de votare, de parca 14 ore n-ar fi de ajuns!
    • +10 (14 voturi)    
      esti un dobitoc colega (Duminică, 22 noiembrie 2009, 23:53)

      ioi [anonim] i-a raspuns lui Murphy

      nu pot pretinde prea multe de la tine daca gandesti asa...
    • +5 (9 voturi)    
      mai tembelule (Luni, 23 noiembrie 2009, 0:00)

      Bobilu [utilizator] i-a raspuns lui Murphy

      .. acolo s-a impiedicat votarea in mod voit; ar trebui sa fii spanzurat cu nenorocitul ala de la sectie cu tot.
    • +11 (15 voturi)    
      Domnule Murphy (Luni, 23 noiembrie 2009, 0:05)

      bogdan192 [utilizator] i-a raspuns lui Murphy

      Am incercat sa votez la sectia speciala 367 din Gara de est. Am asteptat 3 ore in frig, in picioare. Nu am putut vota din aceleasi motive din care nu au putut vota nici cei din aeroport.

      Nu aveam nici un motiv de viata si de moarte sa nu votez in localitatea de origine, poate in afara de faptul ca lucrasem pana la 4 si drumul pana acasa dureaza 2 ore jumate cu autobuzul si pana la 5 cu trenul. Daca as fi ales autobuzul, as fi platit 50 de RON (bani pe care nu eram dispus sa-i dau atunci si pe care regret acum ca nu i-am dat).
      Majoritatea celor ca mine lucreaza, invata sau fac alte chestii suficient de importante in week-end, fata de care plecatul la ora 7 dimineata pentru a vota nu e o alternativa.
      Consider ca modul in care autoritatile care au organizat alegerile astea au facut in asa fel incat prezenta sa fie cat mai mica (probabil pentru ca referendumul sa fie invalidat). Vezi legea initiata de PNL cu sectiile de votare speciale, vezi problemele cu declaratiile semnate doar in interiorul sectiei, vezi lipsa personalului in sectiile de votare speciale. Stiau baietii ca daca pui 3 stampile la o sectie la care iti vin cateva mii de oameni, mai mult de 1000-2 n-or sa apuce sa voteze.
      Mai mult, consider atitudinea dumneavoastra fata de cei care au ales sa astepte ore intregi in picioare, doar pentru a-si exercita un drept constitutional, o lipsa crasa de respect. Banuiesc ca asa ati fost educat din copilarie, sa faceti caterinca de ce nu intelegeti si sa dati din cioc fara a avea vreo idee despre ce vorbiti.

      O seara buna.
      • +5 (5 voturi)    
        Mesaj civilizat (Luni, 23 noiembrie 2009, 2:42)

        CD [anonim] i-a raspuns lui bogdan192

        Felicitari pentru tonul mesajului.
        In ceea ce priveste insa argumentul propriu-zis, tineti cont ca totusi alegerile au fost organizate de guvernul (fie el si demis) PDL, care n-avea niciun motiv sa invalideze referendumul comandat de seful lor.
        Dimpotriva.
        Probabil ca explicatia e mai simpla -- stupiditatea de-acum traditionala a autoritatilor, indiferent de marime, culoare, forma, sens, sex etc.
        • +1 (1 vot)    
          @CD: (Luni, 23 noiembrie 2009, 10:09)

          bogdan192 [anonim] i-a raspuns lui CD

          Decizia de a nu prelungi votarea pana la 11 a fost luata de BEC central nu de guvernul PDL. Referendul a fost cerut de Traian Basescu, care inca este presedintele Romaniei, nu seful PDL (presedintele PDL e acum Emil Boc, in caz ca nu stiai). Tu chiar crezi ca PDL-ului i-ar fi mai usor decat PNL-ului sau PSD-ului sa piarda cateva zeci de parlamentari?

          Intr-adevar, e mult mai usor sa dai vina pe prostie decat pe rea vointa, dar cand vezi ca peste tot in tara s-a intamplat acelasi lucru incepi sa-ti pui intrebari. Si cand vezi ca si in strainatate a fost aceeasi poveste, deja devine un pattern. Si unde-s pattern-uri tre sa fie si cineva care le tese.
          • 0 (0 voturi)    
            confuzie (Marţi, 24 noiembrie 2009, 1:37)

            if0014 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan192

            Faceti o confuzie, Emil Boc este presedintele PDL, nu seful PDL. Seful PDL e Traian Basesu.
  • +5 (11 voturi)    
    contestatia prodemocratia e de vina! (Duminică, 22 noiembrie 2009, 23:46)

    bruner fox [anonim]

    putini stiu ca la aceasta situatie absurda a fost provocata de contestatia prodemocratia .In urma ei, justitia a hotarat ca pentru referndum sa se voteze pe liste separate si , declaratia olografa sa fie data in fata membrilor comisiei... jos parvulescu mitomanu!
  • +8 (12 voturi)    
    Am fost acolo (Duminică, 22 noiembrie 2009, 23:47)

    Sergiu Deva [anonim]

    Am fost acolo si asa a fost. O singura intrebare: e normal sa astepti 3 ore sa votezi (3 ore!!!) si sa nu o poti face in final? E asta normal? E asta semn de organizare buna?
  • +3 (9 voturi)    
    emanoil borcean (Duminică, 22 noiembrie 2009, 23:51)

    sorina [anonim]

    Emanoil Bocean e observator din partea PNL-ului, ar trebui mentionat asta in articol, e important sa nu fie doar " observator desemnat de unul dintre partidele participante" din motive lesne de ghicit ;) http://www.pnlsector1.ro/membri/1/Biroul-Politic-Teritorial-al-PNL-S1.html
    • 0 (0 voturi)    
      dl bocean (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 11:53)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui sorina

      sorina,
      eu am fost in organizatia sectiei de votare speciala 164 si acest "Emanoil Bocean " s-a prezentat ca fiind din partea PRM...
  • +7 (11 voturi)    
    Am fost acolo 3 ore azi (Duminică, 22 noiembrie 2009, 23:53)

    trai mai bun [anonim]

    Am fost la sectia 164 la Baneasa. Am stat 3 ore in coada cu prietena mea care nu e din Bucuresti dar lucreaza in Bucuresti. Nu inteleg cat mai dureaza sa s epriceapa ca e nevoie de mai multe sectii speciale, in Bucuresti probabil ca peste 1 mil de oameni nu sunt din Buc dar acolo stau. L amine in firma nimeni nu e flotant dar lucreaza si locuieste in Bucuresti. Daca s-ar fi gandit la noua demografie a populatiei ar fi lasat mai multe sectii si asa ar fi votat azi multe mai multi, probabil inca 10% din populatie. De aceea votul a fost viciat dar ma bucur ca a trecut referendumul. In rest ne trebuie un presedinte car esa-l si puna in practicasi asta nu e decat Base.
  • +11 (11 voturi)    
    Manipularea a fost la TV! (Luni, 23 noiembrie 2009, 0:16)

    OCTAV LUCESCU [anonim]

    Domnule "Murphy Anonim",
    Am 47 de ani si doi copii de care trebuie sa am grija impreuna doar cu sotia. Am incercat sa votez la Sectia Speciala Filaret la ora 13. Coada. Timp estimativ de asteptare de circa 3 ore. Mi-am dus copiii in parc, apoi acasa. Am revenit la ora 18 pentru a vota. N-am reusit. La ora 21.00 usile s-au inchis. Bina ca nu s-au inchis si sperantele.
    Dumneavostra considerati ca este corect ca pentru un oras cu circa 500.000 de flotanti neoficiali sa fie doar 35 sectii de votare? Adica circa 14.000 de posibili votanti pt. fiecare sectie speciala, 1.000 votanti/ ora, 17 votanti/ minut, adica 1 vot la fiecare 3,5 secunde! Fantastic!
    NU S-A VRUT A SE VOTA REFERENDUMUL.!
    Astazi consider ca am fost furat. Furat de dreptul meu de a-mi exprima opinia printr-un simplu DA sau NU.
    Eu ma voi intoarce cu familia mea in Romania Noastra cea de dincolo de granite dar nu uitati ca pensia dumneavoastra poate va v-a fi adusa de acesti "cascatI". Sau nu. Pentru ca poate vor pleca si ei din tara scarbiti si satui de atata batjocura indurata.
  • +6 (8 voturi)    
    La Timisoara a fost la fel ! (Luni, 23 noiembrie 2009, 0:27)

    George [anonim]

    In tot Complexul Studentesc au fost 4 sectii de votare , am asteptat peste 2 jumate sa votez iar la final ne-au inchis usa in nas .
    Cozile au fost prezente de dimineata nu doar la orele de seara .
    Pentru ce au murit oameni acum 20 de ani daca acum nu sunt in stare sa creeze conditiile necesare pentru a ne exercita un drept constitutional ?

    Fie ca sangele eroilor din '89 sa pateze si mainile celor care acum , dupa 20 de ani nu sunt in stare/nu vor sa creeze un mediu normal de altfel in care noi , tinerii sa ne dezvoltam .
  • +1 (5 voturi)    
    Doar o intrebare (Luni, 23 noiembrie 2009, 0:50)

    Montesquieu [utilizator]

    Pai bine mai stimabililor, ia raspundeti voi la intrebarea asta: cine a organizat votul in general si sectiile speciale in amanunt. Blaga cumva?
    Ce interes ar fi avut PNL sa-mpiedice votarea la o sectie din Bucuresti cand se stia de mult, si asa a si fost, ca Antonescu castiga in Bucuresti, mai ales pe sectorul demografic pana-n 35 de ani?
    Stimabililor, pot sa-nteleg c-ncercati sa va evidentiati in intrecerea portocalie pe ramura media, dar pastrati-va macar o bruma de logica inainte de a musca la comanda.
  • +6 (6 voturi)    
    hotie pe fata (Luni, 23 noiembrie 2009, 1:12)

    ale [anonim]

    Eu sunt din Satu Mare, m-am mutat in Bucuresti de aproximativ un an. Mi-am dorit mult sa-mi exercit dreptul de a vota si de la ora 5 dupa masa, am colindat jumatate din oras in speranta de a gasi o sectie speciala mai "aerisita". De la gara de nord la cea de est, de la caminele 3 si 4 Constructii la spitalul Coltea si, in final, am ajuns la 9 fara 20 la sptalul Babes, unde coada era intinsa pe aprox 200 metri. Peste tot aceeasi coada nesfarsita si sanse de a vota 0. Mi se pare inadmisil ce s-a intamplat. Cineva ar trebui sa se sesiseze. Drepturile noastre au fost incalcate intr-o maniera dezgustatoare. observasem si eu ca la sectiile de votare speciale erau 2-3 cabine, in schimb la celelalte erau si cate 6. Inca nu imi vine sa cred. Majoritatea celor care stateau de ore la cozi erau tineri ca si mine. Noi inca mai credeam in schimbare. Ceausescu ar fi mandru.
    • +3 (3 voturi)    
      Sau proasta organizare (Luni, 23 noiembrie 2009, 1:51)

      Mari [anonim] i-a raspuns lui ale

      Am stat la coada exact 4 ore ca sa votez la ambasada Romaniei in Paris. La ora 21.30 cand am reusit sa votez se punea problema daca se inchide sectia sau nu....in curte mai erau aproximativ 300 de oameni la coada ... Toata ziua coada a fost imensa..motivul invocat: nu s-au aprobat mai multe stampile. Sa inteleg ca nimeni nu se astepta la o prezenta atat de ridicata la vot?
  • +3 (3 voturi)    
    sectii speciale (Luni, 23 noiembrie 2009, 1:38)

    R [anonim]

    Da, sectiile speciale au fost o bataie de joc. Nu inteleg rostul acelor declaratii pe propria raspundere. Daca votez de 2 ori e caz penal oricum. O masura total aberanta si redundanta
  • +1 (1 vot)    
    La Viena a fost la fel (Luni, 23 noiembrie 2009, 1:49)

    Serban [anonim]

    Am votat la sectia din Viena. Aceeasi organizare proasta ca si in alte sectii speciale. Am stat 3 ore si am reusit sa intru pana la ora 21. Nu stiu ce s-a intamplat cu ceilalti care nu au apucat sa intre in sala de votare pana la ora 21. Vreau sa-i felicit pe toti cei care au stat in medie 3 ore ca sa voteze. Si eu am aceasi impresie ca nu s-a dorit prezenta masiva in aceste sectii speciale, Numai cand vedeai coada puteai sa dezarmezi repede.
    • +1 (1 vot)    
      Si eu am fost la Viena (Luni, 23 noiembrie 2009, 5:10)

      D [anonim] i-a raspuns lui Serban

      Am asteptat si eu ca restul care au votat (ca majoritatea s-au plictisit si au plecat - pe buna dreptate- acasa) 3 ore. Din cate am inteles, cei care nu au apucat sa voteze au facut un pic de scandal si s-a chemat politia.
      Si dupa toate astea, se mai si plang ca prezenta la vot a fost scazuta! Parodie de tara ce mai avem!
  • +1 (1 vot)    
    speciala sa fie (Luni, 23 noiembrie 2009, 2:13)

    redhat [anonim]

    da io tot nu pricep de ce draq se inghesuiau aia sa voteze la aeroport?! chiar plecau toti undeva sau ce? si binenteles toti erau tineri si toti vroiau musai sa voteze, asa de musai ca stateau cu orele la coada...

    e normal sa fie oameni plecati din localitate,e normal sa fie oameni in tranzit, e normal sa fie oameni care vor cu orice pret sa voteze; dar atita timp cit nu se poate face o verificare si o evidenta adevarata a celor care voteaza, cum naiba se poate garanta ca nu votezi de mai multe ori?! toata lumea se plinge de Big Brother, pasapoarte biometrice si alte alea, dar ar fi fost bine acuma sa poti identifica, cind si unde a votat, nu?
  • +2 (2 voturi)    
    Pro Democratia e de vina (Luni, 23 noiembrie 2009, 8:04)

    ionut [anonim]

    Astea toate cu sectiile speciale sunt datorate unei organizatii obscure dar cu interese conduse de un individ jenant: Parvulescu. Ei au depus contestatii la organizarea sectilro speciale. Mai pe sleau ca sa priceapa romanul, PSD-ului ii era frica ca nu pot controla votula la sectiile speciale. Dac s-ar fi votat in sectii speciale asa cum era normal probbail ca inca 500 000 voturi s-ar mai fi facut.

    Veniti in turul 2, acolo se decide soarta tarii, opriti caracatita rosie, e peste tot.
  • +1 (1 vot)    
    proasta oraganizare! cu stiinta zic eu (Luni, 23 noiembrie 2009, 8:21)

    bogdan [anonim]

    nu am putut sa votez!
    urmatoarea data cand o sa trec pin aeroport o sa fie atunci cand eu si familia vom parasi aceasta scarba de tara...
  • +1 (1 vot)    
    5 ore (Luni, 23 noiembrie 2009, 8:27)

    M [anonim]

    Eu am stat la coada 5 ore la sectia de la spitalul Coltea. Acolo aveau 5 cabine si 2 stampile. Ar fi mers mult mai repede daca lasau oamenii sa completeze declaratiile in timp ce stateau la coada. Cei de la BEC au zis ca se poate dar s-a opus observatorul PSD. Cand am plecat, la ora 19, coada era la fel de lunga ca la ora 14 cand m-am pus si eu la coada.
  • +1 (1 vot)    
    am votat (Luni, 23 noiembrie 2009, 9:47)

    laur [anonim]

    da ...am votat....simplu in 10 min.....e drept sunt din bucuresti si am votat la o sectie normala....dupa ce o zi intreaga am vazut realitatea si antena 3 (doream sa vad ce argumente pot aduce ei ca sa nu votez eu pe cine doream)va spun sincer ca am ajuns la concluzia ca ceva sa intamplat in tara asta......nu poti vorbi de dictatura si sa ai la televiziuni ,oameni de 2 lei ,fara coloana vertebrala,care sa se manifeste mai rau ca maimutele,
    nu poti sa acorzi mai multe drepturi minoritatilor decat dreptul de a candida la presedintie,nu poti vorbi de dictatura si sa ai printre candidatii la presedintia tarii mai multi dintre membrii de seama ai spitalului obregia (parca asa se numeste ala din berceni-nr9)si nu in ultimul rand nu se poate vorbi de emigratie,oamnei buni in ue nu exista notiunea asta in forma stiuta de noi inainte de revolutie.......restul ,care noua ni se par nedreptati,abuzuri,spagi electorale si alte d,astea apar la orice natiune ,noi oamneii de raand nu suntem decat ceea ce ne confera statutul-oameni de rand-atat,asta poti fi atunci cand ai ca biblie statul ,asta inseamna organizarea de stat,aici te duce societatea .......nnici nu va dati seama cat de simpla e viata la tigani ,si frumoasa ...de ce ?pentru ca sunt rupti de societate,pentru ca toti sunt egali si nu au astfel de capete marete care sa lupte pentru binele ..tuturor,,
  • 0 (0 voturi)    
    Sectii speciale Cluj (Luni, 23 noiembrie 2009, 10:28)

    robbie [anonim]

    In Cluj, am fost la ISE - am asteptat in frig o ora, si mai trebuia sa mai stau inca o ora jumate ca sa pot vota. N-am rezistat... la fel si altii, mai ales studenti, care sigur nu-l voteau pe base si pe geoana... deci desigur nu era nevoie de voturile lor. Organizare primitiva, clar cu tanta... pacat ca PNL-istii nu-si dau seama ce rateaza.
  • 0 (0 voturi)    
    proasta organizare? (Luni, 23 noiembrie 2009, 11:21)

    Dan [anonim]

    Procesul electoral din România este departe de a fi unul perfect şi exprienţa îmi spune că de fapt multe din imperfecţiuni sunt păstrate şi transmise de le o guvernare la alta din dorinţa de a fi exploatate. Un exemplu clar este cel al secţiilor speciale, la care votează un număr exagerat de mare de persoane, unele provenind din localităţi aflate la o jumătate de oră de mers cu maşina!
    Aflat în urmă cu 15 ani în Marea Britanie, am aflat cu surprindere că alegători pot fi doar cei "registered".
    Ani de zile n-am înţeles ce e cu acest "registered" în UK dar şi în USA, dar acum îmi dau seama că e ceva simplu şi eficient.
    Înregistrarea prealabilă a intenţiei de a vota într-o circumscripţie electorală dă răgazul necesar biroului electoral să verifice dacă persoana s-a înregistrat doar la acea circumscripţie şi reduce la zero votul multiplu. Simplu, nu?
    În cazul nostru, este clar că o fiinţă dotată cu raţiune va şti cu cel puţin o săptămână înainte că va trebui să se afle în altă parte decât localitatea de domiciliu şi va notifica circumscripţia respectivă că doreşte să voteze acolo, iar BEC îi va indica la care din secţiile speciale să se ducă. În acest fel se evită şi cozile nedorite.
  • 0 (0 voturi)    
    sa pice micutzul (Marţi, 24 noiembrie 2009, 1:38)

    bmw [anonim]

    am fost la sectia 164...nu am ajuns sa votez...la tur 2 merg la 7 sa votez sa pice micutzul...abia astept....
  • 0 (0 voturi)    
    portocalele s-au stricat (Marţi, 24 noiembrie 2009, 1:47)

    beni [anonim]

    de ieri nu mai mananc portocale....imi vine sa vomit cand le vad...nu ca rosiile ar fi mai bune...


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana
Vremea la


/
Maine:
|
Domnule Primar Ai vreo sesizare? Contacteaza-ti primarul!



Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version