Coalitia nu este de acord cu anticipate, motivand ca procedura ar fi incheiata in septembrie - surse

de I.R. HotNews.ro
Luni, 23 ianuarie 2012, 11:17 Actualitate | Politic

Liderii coalitiei au concluzionat, luni, ca nu pot fi de acord cu organizarea alegerilor anticipate, pe considerentul ca o astfel de procedura, daca ar fi initiata, nu ar putea fi incheiata decat prin luna septembrie, au declarat surse oficiale pentru Mediafax.

Liderii coalitiei guvernamentale s-au intrunit, luni dimineata, in sedinta, pentru a discuta despre pozitia pe care o vor avea la sesiunea extraordinara a Parlamentului care va incepe luni, la ora 13.00.

"Liderii coalitiei nu sunt de acord cu ideea alegerilor anticipate, aratand ca aceasta procedura nu ar putea fi incheiata decat prin luna septembrie daca ar fi initiata", au spus sursele citate, la finalul reuniunii.

Parlamentul a fost convocat in sesiune extraordinara, pentru doua zile, in 23 ianuarie, de la ora 13.00 si in 24 ianuarie, de la ora 11.00. Sesiunea extraordinara a fost convocata la solicitarea grupurilor PSD si PNL, in contextul manifestatiilor din strada.

La dezbaterea din Parlament privind situatia politica actuala, care se va desfasura in 23 ianuarie, premierul Emil Boc va avea un punct de vedere, iar grupurile parlamentare isi vor exprima ulterior pozitiile.

Premierul Emil Boc a salutat, sambata, intr-o conferinta de presa, convocarea sesiunii extraordinare a Parlamentului, el precizand ca Legislativul va intoarce pe toate fatetele situatia politica din Romania si aratand ca este de discutat daca e mai bine sa se declanseze alegeri anticipate.

Opozitia va forta, la sesiunea parlamentara extraordinara, obtinerea unui vot in plenul reunit al Parlamentului privind demiterea Guvernului si declansarea alegerilor anticipate, a declarat, vineri, pentru MEDIAFAX, liderului grupului PSD din Camera Deputatilor, Mircea Dusa.


Citeste mai multe despre   



  
1137 vizualizari
  • -3 (7 voturi)    
    Pai cu ce sunt de acord ?:P (Luni, 23 ianuarie 2012, 11:40)

    Bogdan [anonim]

    Singura "concesie" a fost ca se gandesc sa renunte la noua taxa de poluare in favoarea celei vechi... Dupa ce noua taxa intrase de ceva vreme in vigoare :P (acum da-le oamenilor banii inapoi...alta nebunie..)
    Sunt foarte curios care vor fi propunerile PDL pentru Opozitie si cetatenii de la Universitate :D
    • 0 (0 voturi)    
      propuneri pdl catre opozitie (Luni, 23 ianuarie 2012, 13:44)

      vasca [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Sa respecte jocul democratic, chiar daca ar insemna erodarea si mai mult a opozitiei.
      Sa se maturizeze
      Sa nu mai impinga baba pe scari si apoi tot ei sa se intrebe de ce a cazut baba
      Sa invete ca politica inseamna negociere si nu inghetarea
      ingimfata si refuzul de a negocia.
      Sa nu mai cheltuie bani degeaba pe demonstranti,pentru ca societatea s-a prins de jonglerie
      Sa incerce sa fie mai patrioti, sa nu mai ceara pedepsirea romaniei, si implicit a naivilor care ii sustin
  • +1 (3 voturi)    
    Trebuie 6 luni intre decizie si alegere (Luni, 23 ianuarie 2012, 11:50)

    Septembrie e un bun compromis [anonim]

    Exista niste termene procedurale care daca nu sunt respectate alegerile devin neconstitutionale si pot fi contestate si anulate, adica noi probleme si un nesfarsit scandal.

    Opozitia nu s-a gandit prea atent, aparent pt ea conteaza doar sa intretina starea de agitatie si tensiune, pentru a pune presiune pe Guvern.

    Daca se discuta acum si la inceputul lui februarie se decide in parlament sa se declanseze alegeri anticipate, totul urmeaza o procedura si se ajunge cel mai devreme in luna septembrie.

    Oricum, nu faci alegeri in mijlocul verii, in plina vacanta, pt ca vei avea o participare ridicol de mica.

    De aceea, peste tot prin Europa, alegerile legislative se fac primavara sau toamna, mai rar iarna sau vara (din cauza climei si vacantelor).

    Alegeri nationale in primavara nu avem cum sa le facem, pur si simplu nu e timp pt toata procedura plus perioada de campanie.

    Asa ca suntem obligati sa le facem la toamna si cel mai devreme e in luna septembrie.

    Cred ca Puterea (care vrea alegeri in noiembrie) si Opozitia (care vrea alegeri in primavara) ar trebui sa se puna de acord pentru luna septembrie, e un compromis rezonabil.
    • +1 (1 vot)    
      Probabil ca se poate si mai devreme (Luni, 23 ianuarie 2012, 12:58)

      shout [utilizator] i-a raspuns lui Septembrie e un bun compromis

      Dar nu se doreste.
      Ma gandesc de exemplu la demisia lui boc urmata de doua propuneri neacceptate de parlament, respectiv dizolvarea acestuia si declansarea alegerilor anticipate. Asta inseamna 60 de zile termen pentru dizolvare + MAXIM 3 luni pentru organizarea alegerilor (in mod normal se pot suprapune cu cele 60 de zile): deci in total maxim 5 luni (sfarsitul lui Iunie) daca nu inceputul lui aprilie.

      Totul e sa se ajunga la un consens. Cat despre stabilitate, parlamentul actual ramane in functie pana la alegerea urmatorului...
      • 0 (0 voturi)    
        si tot vara cade... (Luni, 23 ianuarie 2012, 13:51)

        dodu [anonim] i-a raspuns lui shout

        Adica ce a zis d-l/d-na de mai sus... cade taman in vara, in timpul concediilor.(Iunie-August). Si nu-si intrerupe nimeni concediu sa mearca la vot, indiferent de miza.
        Plus ca sa se intample in 5 luni, ar trebui ca actuala coalitie de guvernare sa se miste foarte rapid, ceea ce ar insemna practic o recunoastere a infrangerii!!
        • 0 (0 voturi)    
          ??? (Luni, 23 ianuarie 2012, 16:42)

          shout [utilizator] i-a raspuns lui dodu

          1. In ideea enuntata de mine era vorba de maxim 5 luni (sfarsit iunie). Iunie nu este august, iar sfarsitul lui Iunie ar fi un termen maxim. Asta pentru ca exista un termen legal, nu negocieri la piata.

          2. In ideea enuntata de mine, termenul minim de asteptare este de 60 zile (2 luni). Nu scrie niciunde ca nu se pot organiza deja alegerile in acest timp, iar dupa expirarea termenului sa fie deja alegerile. Cu alte cuvinte, alegerile ar putea avea loc si la inceputul lui aprilie

          Si repet, daca exista consens!

          PS: am sa ignor partea in care imi vorbesti despre concediul tau. Cei care au preferat anii trecuti sa mearga in concediu vor face un efort anul acesta. Sper cel putin.
  • +1 (5 voturi)    
    Nici eu (Luni, 23 ianuarie 2012, 11:52)

    Gabi M [utilizator]

    nu sunt de acord cu alegeri anticipate!
    • 0 (0 voturi)    
      De ce? (Luni, 23 ianuarie 2012, 12:59)

      shout [utilizator] i-a raspuns lui Gabi M

      Intreb si eu asa de curiozitate! Daca raspunsul tau este ca nu vrei din cauza instabilitatii politco-economice atunci nu te mai obosi.
  • 0 (2 voturi)    
    Mai bine renuntati (Luni, 23 ianuarie 2012, 12:08)

    Tepes [anonim]

    Decat sa incepeti sa dati inapoi si sa bagati tara in deriva cu mana voastra mai bine renuntati fratilor si lasati-i pe ei sa duca in stanci acesta nava a "veseliei" care se numeste Romania. Apoi scapa cine poate. Principala caracteristica a democratiei este electoratul needucat sau plictisit poate duce o tara si prin gropi si prin noroi. V-ati luptat 3 ani sa scoati tara asta din namol si acum vreti s-o bagati la loc sub presiunea strazii? Azi taxa auto, maine revolutionarii (de parca ar fi zei sa fie platiti degeaba), apoi salariile otova fara criterii de performanta. Acesta este scopul USL, sa intoarceti voi Romania la situatia din 2008 iar ei sa se laude cu ea.
  • 0 (0 voturi)    
    Alegeri.. (Luni, 23 ianuarie 2012, 12:31)

    Bogo [anonim]

    Vad doua variante...

    1. ori mentii actualul guvern pana la alegeri pentru a nu arunca tara in instabilitate politica si in acelasi timp economica

    2. numirea unui guvern de uniune nationala pana la alegeri.
    • 0 (0 voturi)    
      ok, dar pentru ce? (Luni, 23 ianuarie 2012, 13:52)

      vasca [anonim] i-a raspuns lui Bogo

      S-ar putea imagina multe scheme, intrebarea este pentru ce? Ai uitat dictatura minoritatii pnl cind a guvernat cu sub 20%. Ce raspundeau ei atunci? Hohote de ris.
      Hai sa fim seriosi, actualii si-au riscat cariera pentru reforme care nu s-ar fi facut in 20 de ani, acum cred ca este cinstit sa le dai citeva luni sa-si culeaga roadele, sa-si mai oblojeasca ranile. Oricum , nici nu se pune problema ca vreunul din actorii de azi pdl sau usl sau psd si pnl daca se vor rupe, deci nu se pune problema sa cistige atit de mult incit sa nu mai aiba nevoie unii de altii. Din pacate Crin are ceva la bibilica, ca de la el , fiind programat de felix, a plecat chestia asta cu distrugerea pdl. Deh, necopt, desi este fara servici de peste 20 de ani( adica de 20 de ani se invirte si el pe scarile parlamentului)
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Luni, 23 ianuarie 2012, 15:22)

    tina [anonim]

    Boc si Basescu sunt oameni pol responsabili care nu trebuie isi vor da demisia , tara asa tb guvernata si nu de Ponata care cere Uniunii taiarea fondurilor europene pt tara noastra. Imi doresc o Romanie fara Crin si Ponta pt care doar interesul propriu primeaza.
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Luni, 23 ianuarie 2012, 16:56)

    qwerty [anonim]

    Normal ca nu e acord, n-o sa stam fara guvern pana in septembrie.
  • 0 (0 voturi)    
    hua (Luni, 23 ianuarie 2012, 18:11)

    Dragnea [anonim]

    Pai de ce nu spuneti oamenilor ce inseamna anticipate, adica instabilitate economica, sociala si externa ? Nu vedeti decat sa ajungeti la putere, sa puneti mana pe bani . Ramaneti in opozitie
  • 0 (0 voturi)    
    .. (Luni, 23 ianuarie 2012, 19:23)

    paul [anonim]

    jos USL!!!
  • 0 (0 voturi)    
    ne ingreunam situatia (Luni, 23 ianuarie 2012, 21:12)

    rere [anonim]

    Peste tot in lume este greu, pe toti i-a lovit criza, totusi Romania este data ca exemplu de stabilitate economica, inseamna ca ceva tot au facut bine actuala guvernare nu? Mai bine ii lasam sa-si termine treaba si sa incercam sa-i ajutam in loc sa ne destabilizam propria tara!!!


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|



Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version