VIDEO Guvernul isi angajeaza raspunderea joi, 15 decembrie, pentru legea comasarii alegerilor si legea privind promovarea judecatorilor la Inalta Curte de Casatie si Justitie

de Red. Stiri     HotNews.ro
Luni, 12 decembrie 2011, 12:02 Actualitate | Politic

Premierul Emil Boc isi pune din nou functia in joc
Foto: Agerpres
Guvernul isi va asuma raspunderea joi, 15 decembrie, pentru legea comasarii alegerilor si pe legea privind promovarea judecatorilor la Inalta Curte de Casatie si Justitie, a anuntat premierul Emil Boc. Data alegerilor urmeaza sa fie stabilita si facuta publica prin Hotarare de Guvern.

"Anul 2012 este un an economic dificil, un an in care trebuie sa asiguram consolidarea economica a Romaniei si sa evitam orice derapaje cu caracter electoral care pot periclita situatia financiara a tarii. Stim bine ca perioadele de campanie electorala sunt perioade in care lumea este mai putin atenta la ceea ce inseamna consolidarea economica si mai mult tentata la practici si promisiuni populiste si electorale. (...) In al doilea rand, participarea electoratului la vot este mai buna in cazul comasarii alegerilor si nu trebuie ignorat si faptul ca se face o economie bugetara de cel putin 20 milioane de euro," a spus premierul in conferinta de presa de la sediul Guvernului.
  • Boc a mai spus ca data alegerilor "trebuie odata stabilita si cunoscuta pentru ca Parlamentul isi incheie sesiunea la sfarsitul lunii decembrie si isi reia activitatea doar in luna februarie".

Premierul a declarat ca nu se teme de o eventuala motiune de cenzura depusa de opozitie impotriva Guvernului. El a precizat ca proiectul adoptat de Guvern este unul tehnic, care nu rezolva problema revizuirii Constitutiei, pentru o astfel de modificare si inclusiv pentru reducerea numarului de parlamentari la maximum 300 de alesi fiind nevoie si de sprijinul opozitiei.

  • "Sper ca intreaga clasa politica sa voteze revizuirea Constitutiei. Cu atat mai bine este in contextul in care a aparut la nivelul Consiliului European si necesitatea ca proprunerea de includere in Constitutie a deficitului structural de 0,5% sa se faca pe parcursul anului 2012. Cu alte cuvinte, avem cel putin doua motivatii extrem de puternice pentru a revizui Constitutia in anul 2012: defict structural 0,5% si datorie publica maxima de 60% din produsul intern brut si Parlament unicameral cu 300 de parlamentari", a precizat Boc.

UPDATE Liderul PC, Daniel Constantin, a declarat luni, dupa anuntul premierului, ca USL va depune motiune de cenzura la adresa celor doua proiecte.



Sulfina Barbu a mai spus ca va exista o noua Hotarire de Guvern pentru delimitarea colegiilor uninominale, propunerile urmind a fi facute de o comisie care va avea cite doi reprezentanti de la fiecare partid parlamentar. "Se vor modifica colegiile uninominale pe baza recensamintului si dorim si reducerea numarului parlamentarilor", a anunta Sulfina Barbu.

Despre legea privind promovarea judecatorilor la Inalte Curte, Boc a declarat: "Legea garanteaza promovarea la instanta suprema pe criterii de competenta si in mod transparent. "

Premierul a precizat ca promovarea in functia de judecator la Inalta Curte se va face in functie de cateva criterii, intre care: sa fi indeplinit cel putin 5 ani functia de judecator la curtea de apel; au avut calificativul 'foarte bine' la ultimele evaluari; nu au avut sanctiuni disciplinare.

"Acestea sunt conditii preliminare pentru a putea sa te inscrii la concurs in vederea participarii la procedura de selectie. Promovarea in functie de judecator urmeaza a se face numai prin concurs", a precizat Boc.

Premierul a explicat in ce consta concursul de promovare, care are 3 probe:
1. O proba de evaluare a hotararilor judecatoresti redactate in cazul judecatorilor sau a actelor in faza de urmarie penala in cazul procurorilor.
2. Un interviu sustinut in fata plenului CSM.
3. Patru probe scrise cu caracter teoretic si practic.

Comisiile de concurs sunt alcatuite din: a) un judecator de la Inalta Curte; b) un profesor universitar care are incheiat un contract de munca pe durata nedeterminata cu Universitatea; si c) cate un formator al Institutului National al Magistraturii avand cel putin gradul de judecator de Curte de Apel. Mai fac parte si cate un avocat cu inalta reputatie profesionala si morala propus de Uniunea nationala a Baroului si un psiholog propus de Colegiul Psihologilor din Romania, pentru proba de evaluare a hotararilor judecatoresti sau a actelor de urmarire penala.

"Ce este important de retinut: pentru ca este vorba de promovarea la institutia supramea, toti cei care doresc sa candideze trebuie sa publice pe pagina de internet a CSM sentintele pe care le-au dat in ultimii 10 ani, astfel incat sa fie in dezbatere publica pe o perioada de 30 de zile, iar comisia de concurs le va evalua dupa finalul acestei perioade, timp in care oricine va putea trimite observatii," a mai explicat premierul.

Reamintim ca procedura de asumare a raspunderii e utilizata pentru trecerea unui proiect legislativ fara dezbatere prin Parlament. Proiectul de lege e considerat votat daca o eventuala motiune de cenzura la adresa Guvernului nu intruneste majoritatea voturilor. Daca motiunea de cenzura e votata de jumatate plus un vot din numarul total al parlamentarilor, Guvernul pica.

Presedintele Senatului, Vasile Blaga, a declarat, luni, ca Birourile Permanente ale celor doua Camere vor stabili in cursul acestei zile calendarul pentru angajarea raspunderii Guvernului pe legile privind comasarea alegerilor si promovarea judecatorilor la ICCJ.

Blaga a declarat ca in sedinta coalitiei s-a decis angajarea raspunderii pe aceste legi.

Presedintele Senatului a precizat ca Birourile Permanente vor stabili luni calendarul pentru asumarea raspunderii si ca, probabil, sedinta Parlamentului pentru prezentarea proiectelor va avea loc joi.

Sedinta Birourilor Permanente reunite ale Camerei Deputatilor si Senatului are loc luni la ora 13.30.

Liderii Coalitiei au stabilit, luni, un calendar privind angajarea raspunderii Guvernului pentru comasarea alegerilor si promovarea judecatorilor la ICCJ, stabilind sa insiste in Parlament ca o eventuala motiune de cenzura sa fie citita luni, 19 decembrie, iar votul sa fie exercitat la 22 decembrie.

Decizia coalitiei este ca Guvernul sa inceapa in aceasta saptamana procedurile de angajare a raspunderii pentru legile privind comasarea alegerilor si promovarea judecatorilor la ICCJ, propunerea catre Parlament fiind ca asumarea sa fie angajata joi, 15 decembrie.

Amendamentele pentru cele doua proiecte de legi vor fi astetptate de Executiv pana miercuri, 14 decembrie, inclusiv, au declarat pentru Mediafax surse oficiale.

Sedinta liderilor coalitiei a precedat reuniunea Executivului.



Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

2504 vizualizari

  • +2 (18 voturi)    
    Da (Luni, 12 decembrie 2011, 12:27)

    B.Dan [utilizator]

    Din punctul meu de vedere toate alegerile ar trebui puse in aceeasi zi, o data la 4 ani: primar, presedinte si parlament. Cu siguranta prezenta la vot ar fi mai mare (ceea ce intodeauna este un lucru bun).
    • 0 (16 voturi)    
      Democratia-i lucru mare (Luni, 12 decembrie 2011, 13:11)

      Nea Nicu [anonim] i-a raspuns lui B.Dan

      Iar ca sa facem economie, sa nu mai facem nici o alegere ! Ce pacat ca l-ati impuscat pe Nea Nicu ! Economiseati o groaza de bani, timp, energie !....Ce-i drept va incurca la furat !
      • 0 (6 voturi)    
        pai (Luni, 12 decembrie 2011, 13:32)

        pai [anonim] i-a raspuns lui Nea Nicu

        pai la americani cum e?
        • +2 (2 voturi)    
          PAI LA AMERICAI... (Luni, 12 decembrie 2011, 17:49)

          GRIGORE [anonim] i-a raspuns lui pai

          PAI la americani e cu totul altfel, dar ca sa afli trebuie sa pui mana pe carte si sa citesti! Si nici prin cap nu le-ar trece americanilor sa "comasesze" alegerile pe motiv de "economie la buget" sau sa le faca pe toate in aceiasi zi ca sa vina mai multi la vot!!! Subita grija manifestata de "portocalii" pentru banii poporului face parte din piesa "sa-i prostim pe prosti"! AMERICANII au luptat si au murit pentru libertatea lor si stiu foarte bine ca FREEDOM IS NOT FREE(libertatea nu e gratis)! Americanii au dreptul constitutional sa lupte pentru "FREEDOM"(libertate) si HAPPINESS(fericire) cu arma in mana si chiar impotriva propriului guvern, daca acesta se dovedeste incapabil sa asigure libertatea si fericirea poporului!
  • -3 (21 voturi)    
    Să se meargă pe numire! (Luni, 12 decembrie 2011, 12:37)

    Alin [anonim]

    Se cheltuiesc prea mulți bani cu alegerile! Soluția este una singură: numirea de către Președintele Traian Băsescu, Conducătorul nostru Înțelept, în locurile parlamentarilor alții decât PDL a unor oameni loiali din Partidul Domniei-Sale. La fel să se procedeze și în cazul președinților de consilii județene și a primarilor! Altfel, riscăm ca în ciuda tuturor eforturilor, tot să mai iasă câte unul și din PNL sau din PSD! Numai când Președintele Traian Băsescu, Conducătorul nostru Înțelept, va avea numiți în toate funcțiile din țară oameni din PDL, numai atunci vom începe să trăim și noi din ce în ce mai bine!
    • -3 (9 voturi)    
      Esti invidios (Luni, 12 decembrie 2011, 12:45)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui Alin

      ca Iliescu a fost pus intr-o cutie de carton?
      • +2 (2 voturi)    
        Nu tise pare (Luni, 12 decembrie 2011, 22:48)

        banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

        ca locul lui nui intro cutie de carton ,ci intrun loc mult mai comodsau mai sigur ! Bine inteles pentru Iliescu ? nar avea probleme cu mancarea ,cu incalzirea, cu domiciliu,fiind un domiciliu fortat,si alte avantaje !
        bine inteles ar avea si drept sa fie pazit, si multe altele.....
    • +1 (9 voturi)    
      Sa fim seriosi (Luni, 12 decembrie 2011, 12:55)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui Alin

      Intotdeauna modul de desfasurare a alegerilor (legea electorala) a fost data de majoritatea aflata la guvernare in functie de interesele sale. Constitutia insasi a fost modificata in prevederile sale privitoare la presedinte avandu-l in postura de prezidentiabil pe Adrian Nastase.

      Desigur, ca si acuma, intotdeauna s-au invocat tot felul de pretexte, insa realitatea este ca legea electorala este modificata de catre majoritate pentru a-si maximiza sansele la alegerile urmatoare. Insa de aici si pana la a renunta la alegeri ....
      • +2 (10 voturi)    
        Sa nu fim penibili (Luni, 12 decembrie 2011, 14:19)

        justin [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

        Si sa incurajam imoralitatea pe tema "si aia dinainte au facut-o".

        Cand tu esti partidul corectilor si te bati cu caramida in piept, nu prea ar trebui sa iti permiti sa minti oamenii in fata cum o face nea boc:

        "El a precizat ca proiectul adoptat de Guvern este unul tehnic, care nu rezolva problema revizuirii Constitutiei, pentru o astfel de modificare si inclusiv pentru reducerea numarului de parlamentari la maximum 300 de alesi fiind nevoie si de sprijinul opozitiei"

        Nu domnule Cezar/Boc. Nu este nevoie de modificarea Constitutiei cum nu este nevoie nici de sprijinul opozitiei pentru adoptarea legii electorale care prevede reducerea numarului de parlamentari la 300, conform vointei populare exprimate! Nu este nevoie de ajutor nici pentru adoptarea uninominalului pur, ala mult trambitat de voi!

        Nu doamna Sulfina, nu "se doreste" scaderea numarului de parlamentari. Daca se dorea se facea. Ca veti modifica colegiile sunt sigur ca o veti face. O veti face astfel incat sa iasa bine.

        Si nu domnule Cezar, nimeni nu a modificat legea electorala pentru a-si asigura prezenta in Parlament PESTE dorinta poporului. Daca ai putina minte in cap iti dai seama ca numai prin modificarea colegiilor se pot castiga locuri bune in parlament, locuri care nu sunt conforme cu asteptarile populatiei.

        Poate toti au modificat aceasta lege. Poate toti au urmarit anumite avantaje. Eu nu mai vreau din aia toti, si nu inteleg cum ii poti sprijini pe cei care, desi au promis modificarea legi in interesul poporului, au ajuns sa faca mai mult decat oricare altii dinaintea lor, in interesul partidului si al ciolanului.

        Oricat de "intelectual" pari a fi, imi produci scarba.
  • +4 (6 voturi)    
    Dintre sute de intrebari (Luni, 12 decembrie 2011, 12:39)

    x [anonim]

    Ce se intentioneaza a se transmite prin "... dorim si reducerea numarului parlamentarilor ..."? (Sulfina Barbu)
    Si eu vreau multe ... dar, cind sint hotarit, spun: TREBUIE si IMI IMPUN limita de 300 parlamentari, asa cum a decis POPORUL la ultimul plebiscit! (referendum pentru cei fara "bac")

    PS. Probabil cineva crede ca a fost ... plebicist ...
  • +3 (13 voturi)    
    de ce avem parlament? (Luni, 12 decembrie 2011, 12:42)

    deceneus [utilizator]

    de ce mai avem parlament daca toate deciziile se iau prin asumarea raspunderii?
    • -1 (11 voturi)    
      Dar avem parlament? (Luni, 12 decembrie 2011, 13:29)

      Gherase [utilizator] i-a raspuns lui deceneus

      Ce avem noi este o stransura de orgoliosi.
      Nu a existat nici o reglementare serioasa, in afara celor care erau chiar evidente, la care sa nu se piarda cel putin jumatate de an pe dezbateri inutile, pe "avize negative" date de comisii, dupa lungi si guriste dezbateri, de care mai apoi nu tine nimeni seama si pot continua.
      Dar ce este cel mai stupid este ca degeaba trece o lege prin prima camera sesizata. Camera decizionala porneste de la forma adoptata de prima camera si ajunge la ce forma vrea ea. Atunci de ce mai e nevoie de 2 camere?
      De asta este nevoie de asumare: pentru a iesi o lege atunci cand e nevoie de ea, nu dupa ce nu-si mai are rostul
      • +3 (9 voturi)    
        Au inventat astia apa calda, nu? (Luni, 12 decembrie 2011, 14:25)

        justin [utilizator] i-a raspuns lui Gherase

        Ma intreb de ce nu fac toate guvernele din tarile democrate asa. Aia sigur nu au parlamentari ai caror singur rol se de a ... parlamenta. Eu zic ca e nevoie de un schimb de experiente pentru a le da si europenilor putin din cunostintele noastre in acest domeniu.

        Parlamentul este expresia vointei poporului, una cu o reprezentativitate mai mare chiar decat a presedintelui. boc nu reprezinta pe absolut nimeni. El a fost numit, nu ales. Eu NU sunt de acord cu comasarea alegerilor. Parerea mea conteaza? Se pare ca nu.

        Cum draq se face ca doar legile "interesante" trec prin asumare? Da aia cu parlamentarii redusi la 300 de ce nu merge? Sau cu uninominalul? Poate asa se rezolva si problema ta cu alegerea persoanelor care merita/trebuie in parlament.
        • 0 (6 voturi)    
          Ne-am invatat cu democratia ... orginala (Luni, 12 decembrie 2011, 14:49)

          Gherase [utilizator] i-a raspuns lui justin

          Pana in legislatura 2008, procedurile parlamentare erau logice. Un proiect de lege ajungea la o camera, lua avizul comisiilor unde era cazul (a aviza nu cred ca poate insemna si "aviz negativ"), ajungea in plen si primea o forma.
          Acelasi proiect initial pleca la cealalta camera, aceeasi procedura si ajungea la alta forma. Urma procedura de mediere in plenul camerelor reunite si primea forma finala, agreata de toti.
          Acum e bataie de joc si pierdere de timp. Uite cate legi au trecut prin aprobare tacita.
          De asta ar fi nevoie de unicameral, pentru a scurta procedurile. Dar n-as reduce numarul de parlamentari.
          Trebuie modificata substanta legislativului, nu numarul parlamentarilor.
          Nici eu nu sunt de acord cu comasarea alegerilor, dar din cu totul alte motive decat cele invocate de fariseii care, daca ar fi avut ei interesul la randul lor (vezi harta circumscriptiilor electorale 2008 si te iei cu mainile de cap) ar fi facut la fel
    • +2 (6 voturi)    
      PDL (Luni, 12 decembrie 2011, 14:01)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui deceneus

      inca nu poate separa puterile in stat, adica parlamentarii PDL sa legifereze iar guvernul Boc sa puna in aplicare legile, si iese o amestecatura a guvernului intre legiferare si executie care pute din ce in ce mai rau.
  • -1 (13 voturi)    
    Foarte bine! (Luni, 12 decembrie 2011, 12:47)

    shuly [utilizator]

    Nu mai avem timp de pierdut iar cu actuala opozitie Gica contra nu se poate altfel.Cine spune ca este o procedura care incalca democratia sa se uite la numarul de legi care trec tacit fara dezbatere pentru ca onor parlamentarii de ambele parti nu vin la munca.
    Macar asa guvernul ii pune la munca si ii obliga sa vina in Parlament chiar daca facand asta Boc isi risca pielea.
    Oricine intra in politica trebuie sa invete sa isi asume responsabilitatea deciziilor luate ori aceasta asumare de raspundere (ca si celelalte)pe care Guvernul Boc o face vor arunca direct asupra lor, odata cu laudele, si eventualele critici care ii pot costa scump la alegeri.
    Opozitia daca vrea sa fie luata in seama trebuie sa vina cu solutii si propuneri pertinente si chiara daca nu au majoritatea,vor castiga respect in ochii oamenilor care, contrar parerii politicienilor despre ei,sunt corecti cu cei ce sunt corecti cu ei.
    • 0 (10 voturi)    
      Habar nu ai sau te faci ca nu sti! (Luni, 12 decembrie 2011, 13:45)

      Bambina [utilizator] i-a raspuns lui shuly

      Nici o propunere sau amendament depus in parlament de opozitie nu a fost luat in seama de actuala putere portocalie ! Nu mai bate campii cu idei pdl-iste ! Nu suntem toti prosti !
      • +3 (9 voturi)    
        Cred ca tu nu stii sa citesti! (Luni, 12 decembrie 2011, 14:25)

        shuly [utilizator] i-a raspuns lui Bambina

        Daca ai rabdare sa citesti ce am scris ai sa iti dai seama de una(unul)singura de ceea ce am vrut sa spun.De aia exista majoritate si minoritate.Daca ai majoritate iti impui politica iar daca esti in minoritate incerci sa iti impui politica si ideile prin declaratii,propuneri si pareri despre ceea ce face majoritatea in asa fel incat sa castigi respectul alegatorilor pentru viitoarele alegeri.Ori eu la asta ma refeream vorbind despre puterea opozitiei.In alta ordine de idei vreau sa te intreb unde au fost parlamentarii opozitiei cand au trecut legile tacit in Parlament???Pai facem galagie ca se impune majoritatea dar cand avem ocazia sa ne impunem din varii motive in fata majoritatii ne facem ca ploua!Halal opozitie!
        Si sa mai stii un lucru ca lipsa opozitiei constructive si care sa ne ofere o alternativa viabila la actuala majoritate ma sperie dar asta este crudul adevar.
    • +1 (7 voturi)    
      timpul pierdut? da unde te grabesti? (Luni, 12 decembrie 2011, 14:26)

      justin [utilizator] i-a raspuns lui shuly

      Ca ei se pare ca vor sa amane alegerile, nu sa le grabeasca.

      Te grabesti sa oficializezi hotia?
  • +3 (9 voturi)    
    Asteptand pozitia fariseista USL (Luni, 12 decembrie 2011, 13:09)

    Gherase [utilizator]

    Am vazut mai multe luari de pozitie din partea liderilor USL prin care invoca incalcarea recomandarilor Comisiei de la Venetia. Printre recomandarile cele mai importante sun si acelea de a nu se putea schimba sistemul electoral , componenta comisiilor electorale si delimitarea circumscriptiilor electorale. Recomandari adoptate in 2002-2003.
    Toate bune si frumoase, dar aceleasi prevederi erau valabile si in 2008. Ori in 2008 s-a schimbat fundamental sistemul de vot prin trecerea de la votul pe liste la uninominalul compensat (lege aparuta in MO in 13.03.2008), iar pentru decuparea circumscriptiilor electorale s-au dus lupte grele in iulie.
    Pai atunci, despre ce vorbim? Cat de gros trebuie sa ai obrazul incat sa invoci niste recomandari pe care tu insuti nu le-ai respectat?
    • +1 (9 voturi)    
      Ai uitat ca Basescu a vrut vot uninominal ??? (Luni, 12 decembrie 2011, 13:47)

      Bambina [utilizator] i-a raspuns lui Gherase

      Daca uiti asa de repede dorintele sefului Basescu s-ar putea sa nu mai poti posta aici si in felul asta !
      • +2 (8 voturi)    
        N-am uitat (Luni, 12 decembrie 2011, 14:07)

        Gherase [utilizator] i-a raspuns lui Bambina

        Eu vorbeam de altceva. Pana acum au fost facute de fiecare data modificari ale sistemului electoral si ale circumscriptiilor cu mai putin de un an inainte de alegeri, incalcandu-se recomandarile Comisiei de la Venetia si nimeni nu s-a sesizat. Cele mai recente incalcari au fost facute de liberali, cei care au organizat alegerile din 2008, exact cei care acum au venit cu contestarea pe criteriile de nerespectare a recomandarilor ...
        Despre asta vorbeam. Cat despre uninominal, asta nu e uninominal, e surogat
        • 0 (0 voturi)    
          sa nu uitam (Luni, 12 decembrie 2011, 23:04)

          banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui Gherase

          ca multi liberalii au intrat in parlament depe locul doi sau trei; si acum cu o neobrazare tot ei zbira
          ei (ma auto cenzurez)........,ca acesta este un parlament ilegitim. Dar care este legimitatea lor acolo ?
  • +2 (6 voturi)    
    curat neconstitutional (Luni, 12 decembrie 2011, 13:15)

    any [anonim]

    niste amarati intr-o tara saraca
  • +1 (13 voturi)    
    comasare (Luni, 12 decembrie 2011, 13:18)

    Nelu [anonim]

    Este cea mai mare idiotenie comasarea alegerilor ( clar antidemocratica). Daca nu s-ar comasa, "jeguristii" din PDL ar pierde cel putin 50% dintre primari si astfel nu-si mai pot face " jocurile" de culise prin cumpararea voturilor si masluirea alegerilor . Motivul de comasare pentru reducerea cheltuielilor cu 20 mil. Euro e o "umbrela" pentru a nu spune adevarul. Cred ca numai comisionul pentru contractul atribuit de E. Udrea lui Nelu Iordache ( Romstrade) de 220 milioane Euro e mai mare decat economia aferenta alegerilor. Ce mai spuneti dobitocilor care sustineti furtisagurile acestor ipocriti ?Romani trebuie sa faceti ceva pentru a opri aceasta dictatura nerusinata.
    • +1 (9 voturi)    
      Poate ma lamuresti si pe mine (Luni, 12 decembrie 2011, 14:24)

      Sting [utilizator] i-a raspuns lui Nelu

      Am inteles ca este cea mai mare frauda dar poate imi spui si mie de ce. Pe ceilalti i-am vazut venind cu argumente, la tine vad doar furie oarba si atat. Mai stiu eu niste categorii de oameni care se poarta ca tine. Isi petrec timpul pe la pupari de oase in zile cu nume de sfinti

      .
  • +1 (9 voturi)    
    Ucigasii democratiei (Luni, 12 decembrie 2011, 13:48)

    Mihai [anonim]

    fosti nomenclaturisti sau securisti ai PCR portocaliu-verzui(culoarea putrefactiei) nu scapa nici o secunda sa nu distruga o particica din urma de democratie ramasa in Romania, aceasta tara care omoara un dictator ca Ceausescu si pune presedinte un securist ca Basescu, un om care dispretuieste din toate puterile Constitutia prin intermediul papagalului de serviciu Boc, omul care nu are niciodata o parere personala(ca si tot partidul de altfel), care isi tot asuma raspunderea pentru toate derapajele de la lege, care mai este si profesor de drept neconstitutional. Macar daca nu ar minti cu nerusinare acest guvern infect, nu vor decat sa prelungeasca termenul alegerilor ca sa poate rupe pana nu mai ramane nimic din starvul tarii iar hotul Baconski sa poata finisa modul de fraudare grosolana a alegerilor care vor veni pentru simplul motiv de a ramane doar ei, vesnic daca se poate la putere.
    Boc si premierul-presedinte Basescu au ajuns exponentii faultarii tuturor legilor din Romania, halal guvernanti, halal votanti.
    Sa ramana alegerile cum sunt fixate, nu dupa interesul unor minti meschine.
  • +3 (9 voturi)    
    S-au invatat la " asumarea raspunderii" ! (Luni, 12 decembrie 2011, 13:54)

    Bambina [utilizator]

    PDL nu a putut guverna in ultimii 3 ani decat prin legi adoptate prin asumarea raspunderii. Vai de ei ! Fricosi si impotenti a da fata cu votul Parlamentului ! Antidemocratici si boicotanti ai Parlamentului Romaniei, Parlament care a devenit nelucrativ cu acest sistem de a legifera in Romania. Adica cum domnule??? Ei impun legi facute doar de Guvernul portocaliu la INDICATIILE PRETIOASE ale lui Basescu si nimeni nu mai are dreptul sa faca nici o modificare la aceste legi. Ei bine, dar cand trebuie sa dea socoteala ca au gresit cu asemenea legi, NU MAI FUNCTIONEAZA asumarea raspunderii, pentru ca TOT ei decid si nu isi dau snactiuni.
    Brava Romanie, unde ai ajuns !
    • +1 (7 voturi)    
      Au fost impinsi la asumarea raspunderii! (Luni, 12 decembrie 2011, 14:36)

      shuly [utilizator] i-a raspuns lui Bambina

      Parlamentul nu a putut functiona pentru ca opozitia lucreaza la televizor si nu in Parlament asa cum ar trebui!Ori o tara nu se poate conduce fara ca Parlamentul sa faca legile atunci cand este nevoie de ele.Asumarea raspunderii este o prevedere perfect legala si constitutionala ca si lipsa de la lucrari a opozitiei atunci cand are chef.Singurii care sanctioneaza legile si efectele acestora sunt alegatorii.Dar se pare ca PSD si PNL nu respecta vointa celor care i-au trimis in Parlament pe baza unor promisiuni facute la alegeri ci pur si simplu merg pe JOS BASESCU,JOS BOC si dupa aia mai vedem ce facem cu fraierii care ne-au votat si cu fraierii ce nu ne-au votat!Nu mai merge asa!
  • 0 (6 voturi)    
    Guvernul isi angajeaza raspunderea (Luni, 12 decembrie 2011, 14:37)

    evoque [utilizator]

    Ce raspundere?
    Cu ce raspunde?
    Chestia asta cu raspunderea trebuia interzisa de cand a fost gandita.
    In tara asta nici un guvern nu raspunde de nimic.
    Aceasta este o metoda de a guverna pentru interesele unei gasti si atat.
  • 0 (8 voturi)    
    dictatura pe fata (Luni, 12 decembrie 2011, 14:47)

    deceneus [utilizator]

    nu numai ca parlamentul este ignorat si legile se iau prin asumarea raspunderii, dar si orice forma de protest din partea cetatenilor este taiata din start, neeliberandu-se autorizatie de catre PMB.

    "Bref, acum o saptămână şi jumătate, mai exact pe 28 noimebrie, am depus o cerere la PMB pentru o demonstraţia paşnică pentru data de 15 decembrie a.c. împotriva comasării algerilor. Trebuie precizat că subiectul nu fusese inflamat nici de putere nici de opoziţie, dar el exista pe agenda politică de ceva vreme. Datele de idenficare sunt acestea: 28.11.2011, ora 15.18, nr de inreg: 1045273. ONG deponent: Centrul de Studii in Idei Politice (CeSIP), Str. Povernei, No. 6-8, Bucuresti. Ei bine, la solicitarea noastră nu s-a dat nici un răspuns timp de o saptămână şi ceva. Însă, la apelul telefonic de astăzi 8 decembrie 2011 referitor la cererea nostră ni s-a spus că nu am primit acceptul Comisiei. Fără motivaţie scrisă, fără întâmpinare, fără nimic. Ni s-a spus NU!
    "
    SURSA:
    http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/sfarsitul-uniunii-europene-si-democratia-din-romania-70906.html
  • 0 (4 voturi)    
    Opozitia? (Luni, 12 decembrie 2011, 15:18)

    Andrei [anonim]

    Dezbaterea in parlement ar fi o solutie? Hai sa fim seriosi. Opozitia nu face decat sa se opuna indiferent de faptul ca un proiect e bun sau nu. Nu vorbesc de aceste 2 legi ci in general.
    Ceea ce USL-istii nu ineleg este ca daca esti in opozotie nu inseamna ca trebuie sa fi tot timpul impotriva ci doar sa incerci sa opresti abuzurile.
    Sincer inlocul Guvernului asa as fi facut si eu. Dar poate sunt un mic dictator, cine stie?
  • 0 (4 voturi)    
    DAR REDUCEREA PARLAMENTARILOR NU SI-O ASUMA??? (Luni, 12 decembrie 2011, 15:57)

    huooo ticalosilor!!! [anonim]

    Gangsterii portocalii neglijeaza total vointa poporului exprimata la referendumul organizat tocmai de EI!
    Niste ticalosi care mimeaza democratia, le fel ca predecesorii lor.
  • +1 (3 voturi)    
    Cenzura voastra! (Luni, 12 decembrie 2011, 16:53)

    Bambina [utilizator]

    De ce nu imi publicati nici un comentariu??? Sunt prea adevarate in continut si Hotnews nu le poate publica din motive de coloana vertebrala??? Bravo Baietii sa nu mai imi trimiteti nici o stire pe adresa mrea ca nu sunteti corecti si ati pierdut increderea mea !Stiu ca nu va pasa ...dar nici mie de voi... e plin Net-ul de stiri mult mai corecte si imediate !!!!
    Pa !
  • +1 (3 voturi)    
    Inca o data... (Luni, 12 decembrie 2011, 16:58)

    Xulescu [anonim]

    ... se dovedeste ca democratia este ceva prea greu de inteles si a aplicat, mai ales pentru unii formati inainte de '90. Si uite asa, peste cativa ani, ne vom intreba ce naiba am facut de trebuie sa luptam din nou sa o dobandim. Acum ca ( inca ) avem democratie ni se pare justificat sa ne batem joc de ea.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă