Scrisoare catre Generatia Eliberata

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Vineri, 20 noiembrie 2009, 17:38 Actualitate | Opinii


Vlad Mixich
Foto: Hotnews
Cum ar fi noaptea politicianului roman daca, in seara alegerilor, ar afla ca trei sferturi din populatia tarii a fost sa voteze? Cum s-ar simti el aflat la discretia a milioane de oameni care nu sunt nici membri de partid, nici functionari publici si sunt prea multi incat sa-i poata cumpara pe toti cu paine si circ? Ce ar gandi un politician roman pus in fata unui vot care, prin masivitatea lui, ar fi imprevizibil?

Poporul meu nu s-a schimbat prea mult in ultimul secol. Si nu, comunismul nu este sursa tuturor relelor. De doua decenii induram sa fim condusi de o clasa politica mizerabila. Dar asta nu e de mirare. Iata ce scria despre romani, in 1847, un membru al Academiei Franceze: “Ce le pasa care este numele stapanului lor. Ceea ce stiu ei este ca traiesc ca sa munceasca, sa plateasca, sa sufere si sa taca. Romanii mostenesc, din tata in fiu, o resemnare muta care se schimba in apatie, si aceasta apatie este sustinuta inca de nestiinta lor”.

In decembrie 1989 a existat o noapte in care stapanii Romaniei au pierdut controlul. A fost o nepretuita ocazie pentru romani dar, in timp ce la Praga se vota legea lustratiei, la noi aceasta “a devenit vers intr-un cantec” si nu a fost votata nici acum. In schimb se fonda cunoscutul ziar “Academia Catavencu”, care va implini in curand doua decenii. Dar nici aceasta nu e de mirare. In 1850, ambasadorul francez la Vatican constata: “Taranul roman nu este rautacios, nici pizmas; el n-are simtul razbunarii si in epocele in care ar fi fost in stare sa se razbune pe boierii lui, el s-a multumit doar sa-i ia in bataie de joc si sa-i parodieze”.

In 1907, sociologul Dumitru Draghicescu descria “abtinerea politica a oamenilor de profesie libera, care ocolesc alegerile sau voteaza cu guvernul ca si functionarii, iar drept scuza pentru pasivitatea si resemnarea lor dau cunoscutul motiv ca n-au sa schimbe ei tara”. Iata! Sa ne mai mire ca, la un secol distanta, si motivul si scuza traiesc la fel de bine?

Sunt fiul unui tata care s-a nascut intr-un lagar comunist de deportare si al unei mame care a stat ore in sir la coada pentru cateva oua. Sunt nepotul unui barbat care a fost plecat 4 ani la razboi si stranepotul unei femei care a mers la scoala doar 4 ani. Ei au avut cu totii motive sa le fie frica, sa taca, sa fie resemnati si apatici. Dar noi?

Pentru mine, pentru colegul meu de banca, pentru prima mea iubita, dictatura este doar o amintire incetosata din prima copilarie. A existat o generatie de aur, o generatie a decreteilor, o generatie sacrificata... Noi facem insa parte din prima generatie eliberata a Romaniei. Noi beneficiem de avantaje care pareau fanteziste in urma cu 20 de ani. Suntem liberi sa calatorim in Europa sau sa studiem in Statele Unite, suntem liberi sa avem prieteni din alte tari si sa ne informam pe internet. Avem parte de o libertate pentru care nu am miscat un deget. Nu am iesit in strada nici pentru anularea obligativitatii vizelor si nici nu ne-am riscat viata pentru a fi acceptati in Uniunea Europeana. Nu ne e frica si nici nu ne e foame. Am primit totul de-a gata. Şi ce facem noi? Ne este scarba.

Stiu ca nu avem cu cine vota. Nu avem in cine crede, nimeni nu ne face sa speram, cuvantul Obama nu a fost inca tradus in limba romana. Dar politica nu este sinonima cu idealul decat in momentele de gratie ale istoriei. Iar noi nu suntem intr-un astfel de moment. Trebuie sa facem diferenta dintre politica - acel spectacol grotesc al bataliei pentru putere - si politici - procesul rational si tehnic al guvernarii. Cu aceasta diferenta in gand voi merge duminica sa votez.

Caci da! Desi mi-e scarba, voi vota! Voi vota pentru ca sa nu poata altii spune despre mine ca sunt „apatic”. Voi vota pentru ca tatal si bunicul meu au trebuit sa taca, fie de frica fie de foame. Voi vota pentru ca nu vreau sa fac parte din „generatia scarbita”, ci din „generatia eliberata”.

Iar daca generatia mea va vota, atunci noaptea politicianului roman va fi bantuita de frica. Frica care apare in fata imprevizibilului. Ca in acea noapte din decembrie 1989, cand stapanii Romaniei au pierdut controlul.

*Sursa citatelor: “Din psihologia poporului roman” de D.Draghicescu


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














5206 vizualizari

  • +17 (17 voturi)    
    si eu votez (Vineri, 20 noiembrie 2009, 17:43)

    lmc [utilizator]

    la ambele scrutine!
  • +16 (16 voturi)    
    10! (Vineri, 20 noiembrie 2009, 17:43)

    andrei [anonim]

    fara cuvinte pompoase - SUBSCRIU!
  • +16 (16 voturi)    
    sondaj. (Vineri, 20 noiembrie 2009, 17:46)

    Generatia Eliberata. [anonim]

    Cati suntem? Putini.
    Ii provoc sa posteze aici, cate un comentariu, pe fiecare din aceasta generatie. Vor fi putini. Restul sunt apatici. Nu voteaza, nu protesteaza, nu ies in strada. Nici macar la concerte nu merg. Obositi si batrani. Prea batrani.
    • +10 (10 voturi)    
      Sunt aici (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:48)

      vvvladut [utilizator] i-a raspuns lui Generatia Eliberata.

      ...si voi fi la vot, chiar daca a vota din nou pt "raul cel mai mic". Aleg asta decat vesnica scarba.
      • +2 (2 voturi)    
        si eu (Sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 22:59)

        srt [utilizator] i-a raspuns lui vvvladut

        Si eu voi fi la vot. Dar nu voi alege raul cel mai mic ci binele cel mai mare.

        E doar o diferenta de perspectiva daca e s-o analizam.
    • +7 (7 voturi)    
      si eu sunt aici (Vineri, 20 noiembrie 2009, 19:30)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Generatia Eliberata.

      Si nici macar nu sunt din "generatia eilberata", ci mai degraba din cea "de sacrificiu", fie-i numele uitat celui care ne-a pus stigmatul asta.

      Dar sunt aici. Ne vedem duminica.
      • +3 (5 voturi)    
        'rezent, colega (Vineri, 20 noiembrie 2009, 20:30)

        clujean [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

        see u on Sunday
    • +1 (1 vot)    
      EU VOTEZ (Sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 20:19)

      Nastru [anonim] i-a raspuns lui Generatia Eliberata.

      Nu sunt de acord! Nu suntem asa putini pe cat crezi!
      Eu am votat TOTDEAUNA , chiar impotriva credinteti mele , evident plecand de la principiul raului mai mic!
    • 0 (0 voturi)    
      aici (Duminică, 22 noiembrie 2009, 0:51)

      ptc [utilizator] i-a raspuns lui Generatia Eliberata.

      sunt
  • +11 (13 voturi)    
    +1 pentru Hotnews (Vineri, 20 noiembrie 2009, 17:48)

    Emily [anonim]

    Felicitari Vlad !
  • +11 (11 voturi)    
    Si eu voi vota (Vineri, 20 noiembrie 2009, 17:50)

    Ghilgamesh [anonim]

    Cu toate ca nu fac parte din "Generatia Eliberata" precum autorul. M-am nascut cu numai cativa ani inaintea "Decretzeilor", dar pe 21 decembrie 1989 am fost la "Inter" impreuna cu prieteni (decretzei sau nu) si am speram ca vom reusi sa invingem fiara comunista.
    A fost vremelnic insa deaorece i-au mai crescut cateva capete intre timp.
    Dar trebuie sa votam - a nu vota inseaman a nu putea sa emiti pretentii.
    Cum putem sa le cerem altora (politicienilor) sa faca ceva pentru noi daca noi nu suntem in stare sa ne dezmortzim si sa facem noi insine ceva. Si sa incepem prin a merge la vot. "Ei" pe asta si mizeaza. Pe faptul ca ne-au adormit simtul civic si ca su vom merge la vot!
  • +10 (10 voturi)    
    si eu votez (Vineri, 20 noiembrie 2009, 17:53)

    vivi [anonim]

    .
  • +11 (11 voturi)    
    no comment (Vineri, 20 noiembrie 2009, 17:53)

    ioan [anonim]

    subscriu si eu.
  • +10 (10 voturi)    
    Mergeți la vot (Vineri, 20 noiembrie 2009, 17:53)

    oltean [anonim]

    Bravo! Un comentariu foarte sensibil și corect.
    Ceea ce ți-a scăpat e atitudinea celor care nu știu să spună decât că suntem de căcat și că noi nu vom face nimic niciodată.
    Adică spiritul acela de resemnare dimpreună cu cel de critică permanentă. O critică distructivă, care nu construiește.
  • +10 (10 voturi)    
    ai dreptate (Vineri, 20 noiembrie 2009, 17:58)

    se poate [anonim]

    sunt convis ca avem putere sa alegem acum ce credem ca e mai bine dar si sa schimbam daca ne vom fi inselat... noi avem timp!
    felicitari pentru articol!
    • +8 (8 voturi)    
      votez (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:10)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui se poate

      Votez in alta tara si tot votez. Nu-mi plac oamenii care se declara scarbiti dar nici nu fac nimic sa schimbe ceva.E o moda sa zici ca nu votezi.
    • +7 (7 voturi)    
      Excelent, Vlad!! (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:19)

      Ionut [anonim] i-a raspuns lui se poate

      Excelent articol! Il trimit cui mai pot, pentru ca m-am saturat sa aud remarcile referitoare la a nu merge la vot ca nu ai cu cine, ca mai bine pui votul stramb (prostii fata de care m-am abtinut destul).
  • +4 (6 voturi)    
    bine zis (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:03)

    zaboo [utilizator]

    mai putin pacaleala cu Obama! mai bine sareai peste marele pacalici! si eu am sa votez: bine!
  • -2 (10 voturi)    
    Cu cine votez?! (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:04)

    geobit [utilizator]

    Trebuie sa ne despartim de trecut .
    Geoana nu poate fi garantul viitorului cu Iliescu langa el.
    Si nici Basescu cu EBA si Ridzi....
    Si nici Antonescu cu Patriciu....

    ... atunci Eu cu cine votez?!
    • +8 (8 voturi)    
      Informare (Vineri, 20 noiembrie 2009, 19:12)

      Anton [anonim] i-a raspuns lui geobit

      Sunt 12 candidati.

      Puteti afla informatii despre fiecare aici:
      http://www.alegeri.tv/

      Alegerea este a dvs.

      Dar nu aveti nicio scuza de a nu vota din lipsa de optiuni.

      Iar scuza ca anumiti candidati nu au sanse nu sta in picioare in cazul fericit in care vor iesi multi romani la vot...
  • +5 (5 voturi)    
    si eu (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:05)

    marco [anonim]

    voi vota.
    si voi indemna pe toata lumea sa voteze, fiecare cu cine vrea.
    in special tinerii ar trebui sa voteze pt a se putea schimba ceva in tara asta.
    multi au impresia ca nu conteaza votul lor, dar nu au dreptate. fiecare vot conteaza pentru a le arata politicienilor ca ne pasa.
  • +6 (6 voturi)    
    Sa pretuim ce avem... (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:11)

    Ritzi Pitzi [anonim]

    Fac parte din generatia care l-a prins putin pe Gheorghiu-Dej si care l-a avut pe Ceausescu drept conducator aproape etern. Daca in perioada comunista eram obligat sa merg la vot, desi n-avea niciun rost, votul contand doar ca procentaj de prezenta in raportari (99,68% !), din 1990 incoace nu am pierdut niciun scrutin, oricare ar fi fost el.
    Imi place sa votez ! Imi place sa contez ! Imi place sa astept rezultatele, care pot fi, de multe ori, neasteptate. E ca la loterie, cand pui un bilet, apoi astepti sa vezi daca ai castigat.

    SA VOTATI BINE !
    • +2 (2 voturi)    
      mai nea (Vineri, 20 noiembrie 2009, 22:25)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      matale poate esti eu, ca m-am recunoscut perfect in ce ai balmajit matale acolo.
      Sper ca ai simtul umorului si nu te superi pe exprimarea mea.
      Sa votam bine !
  • +1 (7 voturi)    
    aluat (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:13)

    cc [anonim]

    aluatul de paine care nu are destula drojdie - nu va creste si painea nu va fi buna
    aluatului din care e facut poporu asta ii lipseste ceva..nu stiu ce
    politicienii nostrii nu vor fi bantuiti de frica in acea noapte pt ca poporu asta nu il va lasa ...
    nu va merge lumea la vot masiv din varii motive...
    cei care l-au consiliat pe ceasca dpdv al psihologiei acestui popor ii consiliaza si pe actualii politicieni (ma rog conducatori ca poticieni e un cuvant mare...)
    nu o sa fie acel imprevizibil de care vorbeste Vlad pt ca nu are cine sa-l creeze
    poporu asta in nici un caz....
    in acesti 20 de ani s-a stins orice urma, orice licarire din scanteia ce a fost aprinsa atunci...
    de cand s-a nascut poporu asta am fost subjugati de diferite popoare, indivizi, armate...
    si cred ca asa vom fi pana la pieire....
    asa ca frati romani votati duminica cu cine credeti si poate .... noaptea acea va deveni una memorabila pt
    conducatorii nostrii....
    asta daca mai exista sange prin venele poporului asta
  • +6 (6 voturi)    
    felicitari!! (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:13)

    wolf72 [anonim]

    mergeti la vot si votati, dar nu puneti stampila doar ca asa trebuie, votati ideile voastre care sunt impartasite de ei. apoi continuati sa luptati pentru ele. daca o faceti in sila si doriti sa dati un vot negativ prin anularea votului mai bine stati acasa. o sa fiti ca ei, ca cei pe care ii detestati.
  • +7 (7 voturi)    
    Voteaza! (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:14)

    marian [anonim]

    Subscriu. Nu voi lipsi nici acum de la vot.

    Voteaza! Nu ma intereseaza cu cine, dar voteaza!
  • +3 (3 voturi)    
    Societate civila - Diaspora (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:14)

    PeterBadesco [utilizator]

    OBIECTIVE
    SOCIETATEA CIVILA - DIASPORA.

    In baza dorintei noastre de a constitui in Romania temelia unei democratii functionale, si in incercarea de a influienta în sensul apararii drepturilor si intereselor tuturor romanilor de pretutindeni, formam aceasta grupare denumita aici Societatea Civila - Diaspora. Invitam institutii si romani de prtutindeni sa adere la aceasta miscare populara in speranta ca Romania va reusi sa formeze un Stat de Drept cu caracter democratic fundamental. Pentru a putea atinge obiective corecte in raport cu democratii deja consacrate, initiem aici proiecte care, corect evaluate si dezvoltate de catre Guvernul Romaniei, si ulterior corect implementate ar produce in opinia noastra necesarul formarii Statului de Drept.

    Proiecte - Societatea Civila - Diaspora.

    CONSTITUTIA.

    Este dorinta noastra sa fim martori si participanti activ la crearea unei noi Constitutii, pentru a ne stabili justitie, teluri comune, securitate, identitate, bunastare si stabilitate a intregii comunitati, din care cu totii facem parte. Ca sa ne putem proteja libertatiile de care avem nevoie si pe care, ca indivizi le cerem in continuare, va trebuii sa participam impreuna la formularea lor. Trebuie sa avem o tribuna si un loc unde sa le putem expune. Sigur ca opinia fiecaruia este personala, dar, tocmai asta cred ca ne va face confortabili cu ideea de a ne face auziti si intelesi in acceptia noastra a tuturor,...! Este important sa ne scriem propria Constitutie, s-o adoptam si s-o respectam, cu speranta ca ne va proteja si ca ne va oferi o participare activa la viata statului. Fiecare roman care doreste sa-si aduca aportul in a identifica elementele Constitutiei,sa fie lasat si incurajat s-o faca. Intentia noastra a tuturor,este de a scrie si amenda aceasta noua Constitutie, de a identifica Principiile si Regulile dupa care Guvernul si Parlamentul romanilor vor functiona si bineinteles a defini balanta care va sta la baza relatiilor intre puterile din Stat. Constitutia
  • +1 (5 voturi)    
    vom vota ! (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:15)

    Dragos [anonim]

    Ce pacat ca vom vota pozitiv in turul I , si negativ in turul II !
  • +6 (6 voturi)    
    Mergeti la vot (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:16)

    Emilia [anonim]

    Felicitari pentru articol.
    Este fantastic sa descopar ca exista tineri care gandesc ca tine.
    Multumesc
  • +5 (5 voturi)    
    noi putem (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:18)

    R [anonim]

    Cu fiecare om care merge la vot fara sa fie cumparat, mai castigam un manipulabil in minus. E o afirmatie optimista, dar, fie ca facem parte din Generatia amintita de Vlad sau nu, e-n puterea noastra sa evitam doza asta de manipulare, cel putin.
  • +5 (5 voturi)    
    felicitari!!!!!! (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:20)

    Marcela [anonim]

    Foarte frumos acest articol!!!
  • +5 (5 voturi)    
    excelent (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:21)

    noodles [utilizator]

    pacat ca ajunge la mult prea putini...
    daca hotnews era televiziune....ah doamne
  • +4 (4 voturi)    
    Noapte bantuita de frica (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:22)

    gigikent [anonim]

    Spui in articol ca vei vota (respect!), dar si tie ti-e scarba. Atentie: nu la toti ne e! Cu toata sinceritatea, mie CHIAR NU MI-E scarba. Urmaresc cu interes spectacolul luptei politice si nu mi se pare scarbos. Ba chiar aproape ca il savurez, fiindca vad (uneori) in spatele lui ceva maret. Si sunt convins ca nu sunt singurul.

    Cat despre nopti de groaza pentru stapanii tarii, oare toata lumea a uitat de noaptea 12-13 decembrie 2004? Probabil ca nu.
  • +5 (5 voturi)    
    Bravo... (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:22)

    Alex [anonim]

    Bun articol...m`a trimis direct in momentele cand de mana cu tatal meu am marsaluit alaturi de de vreo 50 de oameni de la fostele uzine Faur, Republica si ce mai era p acolo. Ne`am alaturat in dreptul pietei Salajan, apoi Dristor, Mihai Bravu, pasaj Marasesti si in final Piata Unirii, unde cand m`am uita imprejur erau deja mii de oamenii ce ne insoteau. Nu am facut multe la revolutie, doar avem vreo 7 ani, dar am un tata si un unchi, care AU LUPTAT.
    Pt ce ? Pt ca noi, copiii lor SA PUTEM VOTA LIBER.
    DA voi vota.
  • +4 (4 voturi)    
    VOTEZ (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:26)

    cati [anonim]

    VOTEZ, ca nu-mi convine sa decida altii pentru mine.
    Punct.
  • -4 (6 voturi)    
    Da da (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:27)

    IonVasile [utilizator]

    Simt cu umple pipota in mine la asemenea indemnuri patriotice ... de fapt nu.

    Mai bine apatic decat fraier. Prefer sa cred ca la un moment dat valul acesta de "apatici" va gasi un conducator in afara sferei de influenta a politicienilor actuali si atunci vom merge toti la vot.

    Pana atunci, gargara de astea am mai auzit si nu ma impresioneaza. Nu ma duc sa votez cu un hot, punct! Gaseste tu diferenta intre politica si oameni politici, si vezi poate il gasesti si pe Obama pe acolo.
    • +2 (2 voturi)    
      Votez (Sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 8:44)

      Andreia [anonim] i-a raspuns lui IonVasile

      Sunt din generatia decreteilor. De cand am implinit 18 ani am votat de fiecare data fara exceptie, chiar si atunci cand am plans de frustrare ca trebuie sa-l votez pe Iliescu ca sa nu iasa Vadim presedinte. Voi vota si acum, pentru ca eu cred ca a vota este minimul pe care il poate face un cetatean roman pentru societatea in care traieste. De fapt ar trebui sa facem mult mai mult, sa alegem partide in care sa intram si sa cream acea masa critica care sa oblige partidele sa se democratizeze, sa promoveze meritocratia, Atunci abia avem o sansa reala de reformare ca si societate.
  • +4 (4 voturi)    
    si eu voi vota (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:29)

    mar [anonim]

    Fara comentariu, feliicitari!!!!
  • -3 (3 voturi)    
    frumos ideal, dar real ? (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:31)

    mihai [anonim]

    Nu cred ca ii posibil probabil dupa mult timp si multe schimbari

    cateva solutii posibile :

    rapid
    1. fie facem comunism, nazism etc si atunci ne obligam

    2. un film gen matrix

    lung si greu :
    3. fie ne educam si incercam noul : o lege pentru politicieni : au voie la 2 candidaturi intr-o viata indiferent pentru ce candideaza , probabil asta va schimba in timp ce actuali nu doresc ...
  • -3 (3 voturi)    
    frumos ideal, dar real ? (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:31)

    mihai [anonim]

    Nu cred ca ii posibil probabil dupa mult timp si multe schimbari

    cateva solutii posibile :

    rapid
    1. fie facem comunism, nazism etc si atunci ne obligam

    2. un film gen matrix

    lung si greu :
    3. fie ne educam si incercam noul : o lege pentru politicieni : au voie la 2 candidaturi intr-o viata indiferent pentru ce candideaza , probabil asta va schimba in timp ce actuali nu doresc ...
  • +4 (4 voturi)    
    Atitudine (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:31)

    votant [anonim]

    Fac parte din alta generatie decat Vlad. Am stat la cozi, am stat in frig si in intuneric. Nu am uitat cum afost. Am iesit in strada in 21-22 decembrie '89, am sperat si am strigat "jos comunismul!" Am sperat in sansa udata cu lacrimi si sange. In '90 am fost in Piata Universitatii si am respirat un aer de libertate autentica. De 20 de ani ma sufoca duhorile din trecut. Acum e mai greu PT. CA BUBOIUL S-A SPART. Dar e f. bine ca s-a spart.E CALEA SPRE VINDECARE! Eu merg la vot pt. a da o sansa REFORMELOR, terapia de insanatosire si normalizare a societatii si statului romanesc. Salut cu drag TINERETEA CU ATITUDINE!
  • +4 (4 voturi)    
    Generatia eliberata (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:34)

    Iosif [anonim]

    Bravo tinere frumos si intelept !!!!
    Eu am 68 de ani, Dumnezeu mi-a dat norocul
    ca familia mea de simpli tarani sa nu fi treacut prin ororile suferite de parintii si bunicii tai,dar, stiu din coipilarie acele suferinte traite de neamul nostru romanesc De asemenea , uitandu-ma in istoria noastra ,mai ales a Vechiului Regat al Romaniei,nu poti sa nu constati si sa nu fii de acord ca vinile compotamentului majoritatii romanilor au radacini profunde,
    mai vechi decat nenorocita epoca comunista.
    ca
    Indemnul tau catre generatia ta este miununat;eu
    acum nu ma aflu in Romania dar ma voi duce sa votez
    la cel mai apropiat consulat impreuna cu sotia mea si fiul meu deoarece ne pasa ce se intampla cu TARA noasta.
  • +4 (4 voturi)    
    mergeti la vot (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:38)

    Cactus [utilizator]

    votati cu cine credeti dar votati. trebuie sa le aratam ca ne pasa, ca inca mai suntem pe aici, pe plantatie. Nu au ramas singuri si nu-si pot face de cap.
  • -1 (9 voturi)    
    Cata naivitate, domnilor (Vineri, 20 noiembrie 2009, 18:43)

    daniel [anonim]

    Va spun doar atat: retineti ce scriu acum. Ganditi-va peste un am sau peste doi ani, sau peste 3 ani la acest moment.
    Nu conteaza cati veti merge la vot, puteti merge 100% dintre voi (adica 99,999999%, in afara de mine), nimic nu se va schimba.
    Nu conteaza doar cine conduce, conteaza oamenii care compun o tara, ei dau masura civilizatiei si dezvoltarii acelei tari.
    Si acum sariti cu minusuri la mine, ca va e mult mai usor asa, sa marcati repede un minus, decat sa stati sa analizati si sa va dati seama, in cazul fiecaruia, ce gresiti in viata de zi de zi.
    Bafta!
    • +6 (6 voturi)    
      @daniel (Vineri, 20 noiembrie 2009, 19:07)

      bogdan192 [utilizator] i-a raspuns lui daniel

      //

      Si acum sa-ti explic si de ce.
      1: Pentru ca indiferent ce faci in viata de zi cu zi, de cat de magnific si important crezi ca esti, daca alegi sa fi un chiulangiu cand vine vorba de viitorul altor 20 de milioane, tot un distrus esti.
      2: Nu conteaza cati oameni minunati traiesc in tara asta, daca la conducerea ei se aleg non-valorile intre ele, aia multi si minunati tot n-or sa aiba vreun impact pozitiv asupra restului.
      3: Daca 99.multidenoua la suta din alegatori gandesc ca tine, meritati fratilor rahatul in care traiti. Dati fratilor cu stampila peste toti, votati pe ala independent care n-are nici o sansa, votati cu raul cel mai mic, numa nu lasati nucleele dure ale partidelor sa decida soarta tarii inca 5 ani. Or sa le iasa micii si plasele cu pomeni pe nas daca in loc de 25% voteaza macare 70% din tara.(editat de HotNews.ro)
  • +2 (6 voturi)    
    cuvintul Obama ?!? (Vineri, 20 noiembrie 2009, 19:23)

    Dan Canada [anonim]

    Referitor la "cuvantul Obama nu a fost inca tradus in limba romana", aveti grija:
    - Obama e cam de stinga, e un socialist
    - poate asta nu se observa in Europa care oricum e de stinga din pacate
    - aveti grija, socialismul de tip vestic aduce "political correctness", taxe, guvern "ever increasing", multiculturalism adus la nivelul la care nu o sa puteti spune de exemplu ca "Islam sucks"
    - cititi 1984 a lui Orwell daca vreti sa vedeti unde poate sa ne duca de-alde Obama si Herman Van Rompuy...
    - deci lasati-l pe Obama, ca nu e chiar Mesia :-)
    • +3 (3 voturi)    
      lumea nu s-a trezit (Vineri, 20 noiembrie 2009, 21:34)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Dan Canada

      sa il vada pe adevaratul obama - pacaliciul gargaragiu! va mai dura!
      • +2 (2 voturi)    
        dar nu foarte mult (Vineri, 20 noiembrie 2009, 22:27)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

        un an, hai doi, cam atit va mai dura.
    • +2 (2 voturi)    
      obama? (Sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 12:46)

      ghita1964 [anonim] i-a raspuns lui Dan Canada

      Obama e un fel de gigi becali!A promis mult si...fas!!Avem multi "obama"acum in aceasta campanie care "vor face totul pentru.."(va pare cunoscut sloganul)si cand o sa ajunga sa "faca"vor constata ca nu pot!Demagogia este demagogie peste tot!Caragiale insa e nemuritor!
  • +3 (3 voturi)    
    Mda...sa votam (Vineri, 20 noiembrie 2009, 20:30)

    Airborn [utilizator]

    Eu voi vota, insa mi se pare jenant ca dupa ani buni de la declansarea turismului electoral, politrucii se pregatesc pentru inca o noua repriza...
  • +4 (4 voturi)    
    solutie eficienta (Vineri, 20 noiembrie 2009, 20:37)

    Murphy [anonim]

    democratiile grecesti aveau o prevedere limpede, pentru a evita ca un demnitar sa-si creeze mafii solide si sa "prinda radacini in scaun": candidai, castigai, terminai mandatul si STATEAI PE TUSA o legislatura, ca sa poti fi judecat petru prestatia ta ca demnitar! daca s-ar aplica asta la noi muuuulte s-ar imbunatati imediat.
    • +3 (3 voturi)    
      Peste 5 ani (Vineri, 20 noiembrie 2009, 21:49)

      V. Istina [utilizator] i-a raspuns lui Murphy

      Frumos argumentul, si asezat frumos in cuvinte. Insa nu cred ca apatia si scarba fata de politica trebuie combatute doar o data la cativa ani, doar atunci cand putem vota. Da, votul este obligatia morala in fata copiilor nostri si in fata parintilor nostri si este o dovada de maturitate a asumarii istoriei. Cred ca votul este necesar, insa nu suficient. Interesul fata de politica trebuie sa ramana constant. Nu un interes senzationalist, nu o dependenta de stiri fierbinti, ci o curiozitate sanatoasa privind mecanismelor masinariei asteia uriase numita Romania. In primul rand daca am avea o clasa politica (macar aspiranta) in care practica unui discurs corect, educat, nedemagogic si lipsit de smecherii sa fie ceva mai des intalnit, as avea sperante mai mari. Acum, merg la vot stiind clar pe cine votez.
      Teama imi e.. cu cine il vom inlocui pe Basescu, peste cinci ani, pentru ca Geoana pentru mine...e exclus, iar Crin Antonescu este .... un pustan teribilist, oricat ar creste, e dintr-un aluat pe care nu-l inghit. Votul de peste cinci ani va fi si mai interesant !
      PS: Scuze pentru deraiere, articolul e reusit!, Chiar daca finalul putea fi chiar mai puternic, felicitari!
  • -1 (1 vot)    
    Ai dreptate, dar... (Vineri, 20 noiembrie 2009, 21:30)

    Cristi [anonim]

    http://cristianpavel78.wordpress.com/2009/11/18/astept-turul-doi/
  • +2 (2 voturi)    
    la vot cetateni ! (Vineri, 20 noiembrie 2009, 21:40)

    gura rea [anonim]

    parafrazand celebrul imn :
    Copii Patriei -La Vot !
    Sa le tremure chilotii !
    sa simta ca nu mai putem fi controlati !
  • -2 (4 voturi)    
    generatia tanara (Vineri, 20 noiembrie 2009, 21:59)

    cet23 [anonim]

    In mare parte, generatia tanara este o generatie de smecherasi. Inculti, violenti, cu o morala de viata inversata decat cea normala, sunteti generatia BUG Mafia, care nu reusiti sa realizati ca baietasul de cartier bataus si alcoolic nu este tocmai idealul in viata.
    Pentru voi "barbatesc" inseamna a va imbata noapte de noapte, inseamna batai nesfarsite la ceas de seara, inseamna sa fiti cat mai rai. Si va luati in serios postura de netremnici!
    Dar astia sunteti si majoritatea dintre voi sunteti - si ceea ce e mai trist - veti fi mereu niste ratati.

    P.S. Chiar in momentul cand scriu aceste randuri, baietasii de cartier incep sa urle in gara blocului. Voi avea iar o noapte alba. Voi suna la jandarmerie, vor veni, dar dupa ce pleaca veti continua cu urletele, beti fiind.

    Bletemati sa fiti, generatie de rahat!
    • +1 (1 vot)    
      Blestemul sa-ti ramina tie (Vineri, 20 noiembrie 2009, 22:28)

      Rafaila [anonim] i-a raspuns lui cet23

      Parca te si vad, bre, scandind cit te tinea gura cu ocazia salatelor de oameni demonstrind adeziunea in jurul partidului comunist si a celui mai iubit fiu al patriei. La ce-ti mai foloseste acum... barbatia? Lasa copiii in pace, nu ti-e rusine? Tinerii sint tineri si sper sa nu mai ajunga niciodata pe post de ingrediente entuziaste la o salata de oameni cu tobe si fanfare. Iar tu, bre, ia si to o bere, acolo, daca nu poti dormi. Zau...
      • 0 (0 voturi)    
        precizari (Vineri, 20 noiembrie 2009, 22:38)

        cet23 [anonim] i-a raspuns lui Rafaila

        1. Eu n-am nimic cu generatia tanara, ei imi fac noptile un calvar. Eu nu-i dernjez cu nimic

        2. In loc de bere, nu mai bine iau un pistol? Din intamplare, beau alcool extrem de rar. Sa stii ca se poate si fara alcool! :)
      • 0 (0 voturi)    
        tinerii sunt tineri (Vineri, 20 noiembrie 2009, 22:45)

        cet23 [anonim] i-a raspuns lui Rafaila

        Vrei sa spui ca asa e tineretea, mai... cu nabadai. Perect de acord cu tine. Un tanar "cuminte" 100% e un tanar bolnav. Dar de aici si pana la situatia actuala....
        Pot sa scriu pgini intregi despre actuala generatie.. Dar o sa scriu doar doua lucruri.

        1. Stiai ca aproximnativ jumatate din absolventii de liceu actuali din Romania sunt analfabeti functionali?

        2. Stiai ca Romania e pe locul 2 (doi) in lume (in toata lumea) privind violenta in scoli?

        Sunt niste ratati, alcoolici, violenti si degenerati moral. Normal ca nu toti, dar muuuuuuuult prea multi!
        • 0 (0 voturi)    
          si asta e vina ... (Duminică, 22 noiembrie 2009, 1:08)

          ptc [utilizator] i-a raspuns lui cet23

          Politicienilor care au dat sume din ce în ce mai mici la educaţie şi au făcut sute de modificări la legea învăţământului fără a consulta măcar un specialist!
    • +1 (1 vot)    
      Gresesti (Vineri, 20 noiembrie 2009, 22:33)

      hoinar [utilizator] i-a raspuns lui cet23

      Nu generaliza. Generatia de tineri pe care o am in jurul meu nu e o generatie de golani!

      Suntem o generatie de tineri, multi dintre noi intelectuali (desi nu e obligatoriu), oameni care muncim din greu la particulari pentru bani pe care inainte ii primeai usor de la un job la stat.

      Suntem oameni care invata si muncesc ca sa faca viata lor si a familiilor lor frumoasa!
      Suntem mai vocali uneori pentru ca asa ne e varsta, suntem mai nespalati pe dinti, pentru ca asta e libertatea de limbaj pe care o intelegem multi, dar pana la a ne denumi golani mai e mult.

      Eu muncesc multe ore pe saptamana la firma privata, unde e de munca si nu e timp de stat degeaba. Muncesc si pentru mine si pentru cei 3-4 asistati social pe care ii sustin prin taxe si impozite. Desi injur, asta nu ma face golan.

      Astia ca mine sunt in generatia mea. Cei mai multi dintre ei mai buni ca mine. Cei pe care ii iau jandarmii in duba sunt exceptia de la regula. Ei sunt putini si slabi.

      Iarta-ma, dar nu sunt de acord cu tine. Noi, cei tineri, nu suntem golani.
    • +1 (1 vot)    
      Nu generaliza! (Vineri, 20 noiembrie 2009, 22:48)

      hoinar [utilizator] i-a raspuns lui cet23

      Nu generaliza. Generatia de tineri pe care o am in jurul meu nu e o generatie de golani!

      Suntem o generatie de tineri, multi dintre noi intelectuali (desi nu e obligatoriu), oameni care muncim din greu la particulari pentru bani pe care inainte ii primeai usor de la un job la stat.

      Suntem oameni care invata si muncesc ca sa faca viata lor si a familiilor lor frumoasa!
      Suntem mai vocali uneori pentru ca asa ne e varsta, suntem mai nespalati pe dinti, pentru ca asta e libertatea de limbaj pe care o intelegem multi, dar pana la a ne denumi golani mai e mult.

      Eu muncesc multe ore pe saptamana la firma privata, unde e de munca si nu e timp de stat degeaba. Muncesc si pentru mine si pentru cei 3-4 asistati social pe care ii sustin prin taxe si impozite. Desi injur, asta nu ma face golan.

      Astia ca mine sunt in generatia mea. Cei mai multi dintre ei mai buni ca mine. Cei pe care ii iau jandarmii in duba sunt exceptia de la regula. Ei sunt putini si slabi.

      Iarta-ma, dar nu sunt de acord cu tine. Noi nu suntem golani.

      ps: S-ar putea sa fi postat de 2 ori ca raspuns la postul lui cet23, daca e asa, va rog stergeti un post. Multumesc.
    • +1 (1 vot)    
      Sintem copii tai, facem ce am vazut la tine! (Sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 3:46)

      Ratatul [anonim] i-a raspuns lui cet23

      Multumim pentru exemplul dat!
  • +1 (1 vot)    
    Fain articolul (Vineri, 20 noiembrie 2009, 22:20)

    hoinar [utilizator]

    Felicitari, e super articolul.
    Eu caut un sistem de notare al articolelor, cu puncte, stelute...etc. Ca voiam sa-ti dau nota mare :).
    Merita sa ne exprimam optiunea politica pentru a anula cat mai mult din reclama electorala de la tv.

    Dar ar fi util si daca am gasi undeva toate realizarile, nerealizarile si bubele din dosar la candidati, ca sa ne facem fiecare tabelul cu plusuri si minusuri si sa tragem concluzii. Cam greu de gasit ceva obiectiv...peste tot e prea mult show si prea mult subiectivism.

    Sau in loc de tabelul cu plusuri si minusuri poti vota pe unul dintre candidati pentru ca e mai prezentabil si merita sa primeasca ciolanul puterii doar pentru ca e bine sa schimbi posesorul ciolanului!!! ( :( asta e optiunea unui coleg de munca...)
  • +1 (1 vot)    
    Bravo ! (Vineri, 20 noiembrie 2009, 22:49)

    soraluipuscasu [anonim]

    excelent articol. Un jurnalist adevarat !
  • +1 (1 vot)    
    Bravo !!! (Vineri, 20 noiembrie 2009, 23:04)

    Cosmin [anonim]

    Nec plus ultra
  • +1 (1 vot)    
    Scarba face parte din scenariu (Vineri, 20 noiembrie 2009, 23:06)

    Justin Puscasu [anonim]

    "Daca nu puteti sa-i prostiti, atunci scarbiti-i !".
    Credeti ca Felix baga milioane de euro in Antene, doar ca sa promoveze vanzarea de Emetiral?
    Nu. Scarba face parte din scenariu. Generatia scarbita a mentinut la putere, prin pasivitatea ei mioritica, sistemul de cardasii mafiote fundamentat de nea Nelu, Hrebe et. Co.
  • +1 (1 vot)    
    Felicitari! ..Generatia Eliberata (Vineri, 20 noiembrie 2009, 23:14)

    traiancraciun [anonim]

    dincolo de noi

    in fata ta sunt Eu,esti Tu
    si intre noi Sperantele, un Zid aprins
    captivi in lumea ta si-a mea.

    sa treci nu stii,sa stai nu poti
    de umbra Ta si-a Mea.
    ce chin, ce trista-i viata cand n-o ai!

    ia vezi fereastra, si lasa zidul frumusetii
    e zidul ignorantei ne-ntelese
    iluzie e forma, de nu-ti ridici privirea

    suntem prea mici in lumea asta.. monocroma
    ignor(i) credinta ce te-nalta
    si-accepti doar micile minciuni, si rolul celorlalti

    sa ne prefacem ca suntem ca ei, lascivi si goi
    sa-ti vezi doar rolul.. neputintei de-a fi Om
    un rol in care-ai crede ca-i real- pacat de visul Mielului

    aplaudati, va rog!..maturizarea ignorantei voastre
    cu brate reci, si inimi hade
    cersind argintii celor tristi si goi

    iubirea-ti pare implinire, dar nu o ai
    iar dragostea iti este stranut de MAI
    n-ai lacrima, n-ai rai. Nimic nu ai !

    catrene oarbe, care-ti spun ce-i clipa, Vrei !?
    o viata vasnica tu vrei sa ai doar tihna si huzur
    dar n-ai.. fiindca nu crezi in jertfa Lui

    cum poti sa ai daca nu-ti dai.. ce ai !?
    cum poti sa crezi in rai. fugind de clipa?
    tu speri la premiul cel mai cel. pacatu-i Legea Lor
  • +1 (1 vot)    
    Felicitari (Vineri, 20 noiembrie 2009, 23:32)

    Alexandru [anonim]

    Un articol ce are puterea sa schimbe opinii.
    Pe mine m-a miscat desi nu fac parte din publicul tinta al articolului ( deja sunt hotarat sa imi exercit dreptul la vot).

    Am 20 de ani si am votat la fiecare scrutin la care am avut dreptul si vreau sa cred ca am votat in cunostiinta de cauza.

    Ma doare cand vad procentaj de 30% participare la vot in unele zone si stiu ca din acei 30% multi au votat semnul partidului sau numele candidatului scris pe acele "galeti" rosii/galbene/portocalii.

    As vrea sa imi vad toti colegii de generatie la vot!

    Poate votul obligatoriu? -nu cred, atat timp cat el este universal.

    Poate o educatie "politica" in scoala? O educatie menita sa insamanteze datoria civica in tineri si sa-i ii faca sa constientizeze ca viitorul tarii este datoria lor....


    In alta ordine de idei acest articol cred ca merita sa fie promovat mai bine, poate pozitia a doua pana la alegeri in ordonarea articolelor.
  • -3 (3 voturi)    
    urata... iese din articolul tau (Vineri, 20 noiembrie 2009, 23:46)

    papadie [anonim]

    ce mai face urata? ti-ai scris destul de multe comentarii laudative, asa cum faci de fiecare data cand scremi vreun articol? daca tot te invarti prin america, de ce nu ramai acolo. definitiv.
  • +2 (2 voturi)    
    din nefericire, ma regasesc (Sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 0:04)

    Andrada [anonim]

    am 22 de ani, ma simt inca un copil si de politica stiu numai ce am auzit la televizor si ce aud vorbindu-se in diverse grupuri de discutii...
    si da! sunt apatica...sunt lipsita de speranta si plina de scarba...aproape ca nu-mi vine sa cred cata dreptate ai.
    citind articolul tau, atat de simplu si la obiect, imi dau seama ca exista oameni care cu adevarat cred in mai bine si nu vor sa isi traiasca restul vietii pierduti, lipsiti de vlaga si plini de scarba fara ca macar o data in viata sa fi incercat sa miste un deget pentru a schimba ceva!

    multumesc pentru articol. voi merge la vot. :)
  • 0 (0 voturi)    
    meriti si tu un - din partea mea (Sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 0:35)

    Maria [anonim]

    ...papadie... sa insemne ca esti galbena de invidie?

    PS O fi citit Crin Antonescu articolul inainte de a intra in confruntare?
  • 0 (0 voturi)    
    Perfect (Sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 0:51)

    Yov [anonim]

    Multumim, Vlad MIxich.
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo! (Sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 1:29)

    AlexB [anonim]

    (null)
  • +1 (1 vot)    
    vot (Sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 7:39)

    Lexi [anonim]

    Generatia decreteilor saluta si felicita generatia eliberata!
    Excelent articol Vlad!
  • +1 (1 vot)    
    Sunscriu si iata de ce: (Sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 8:16)

    eu [anonim]

    (Nascut in 75. Nici eu nu stiu din ce generatie mai fac parte.)
    Anul trecut la parlamentare, cei care se stiau cam fara priza la public dar aveau bani au facut o campanie virulenta pentru a promova "scarba" despre care se facea vorbire. Doar asa puteau fi in Parlament. Au reusit. Asa a ajuns spre exemplu domnul Dan Voiculescu vicepresedintele Senatului Romaniei. Scuze ca dau doar un exemplu doar cu o culoare politica - mie mi se pare cel mai flagrant.
    De atunci si pana acum, noi am continuat sa platim aceleasi taxe. Acele sume au fost administrate de alesii nostri prin intermediul executivului. Cand a venit vorba de administrarea bugetului de stat nu s-a pus deloc problema, si pe buna dreptate, cu cate voturi au ajuns ei, de fapt, in Parlament.
  • +1 (1 vot)    
    mars la vot ! (Sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 11:01)

    axel2009 [utilizator]

    1.pentru ca sa nu mai aleaga altii pentru tine..
    2.pentru a-ti hotari singur viitorul..
    3.pentru a putea sa-i injuri pe cei pe care i-ai ales si te dezamagesc pe urma
    4.pentru a-i respeca pe cei care au suferit ca tu acum sa poti vota liber
    5.pentru a nu iti hotari viitorul tau si al copiilor tai batranii amarati care se vand canaliilor pentru o mana de malai , faina sau ulei
    6.pentru ca esti cetatean european
    7. pentru ca daca stai acasa nu ai nici un drept sa te plangi apoi ca nu esti de acord cu ce ti se va intimpla
    8. voteaza ce crezi tu ca e mai bine dar voteaza!
  • -1 (1 vot)    
    LA VOT (Sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 11:27)

    HESS [anonim]

    Votati cu incredere si speranta.Voi ramaneti cu speranta iar puliticienii beneficiul ,VOTUL..
    Conceptia romanului.Alegem raul cel mai mic si .,s-ar putea sa fie si mai rau sau nu exista altul mai bun.Si asa de 20 de ani.Cea mai mare< pedeapsa pt fanariotii romaniei ar fi o neprezentare masiva la vot.Ar fi un semnal puternic de avertizare al clasei politice.Sa dau dreptul meu adica votul si increderea mea unor straini de cauza si interesul romaniei .,nu multumesc.Unora care sa ma jefuiasca si sa-si promoveze interesele personale si familiare cat si de partid nu multumesc.Nu am ajuns sado.Prefer sa-i lovesc prin neprezentare.
    • 0 (0 voturi)    
      neprezentarea nu-i doare (Duminică, 22 noiembrie 2009, 1:17)

      ptc [utilizator] i-a raspuns lui HESS

      Neprezentarea nu-i doare, ba chiar îi bucură pentru că fraudarea e mult mai facilă.


      Dă votul tău unuia fără şanse, dacă vrei, dar nu lăsa frauda celor pe care-i urăşti cel mai mult sa fie facilă!
  • +1 (1 vot)    
    Asa este! (Sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 12:16)

    ghita1964 [anonim]

    Adevarate cuvinte!Voi ati primit totul gata facut!Generatia mea si parintii nostrii au platit datoria externa a Romaniei.Nu am avut copilarie si tinerete!Am intrat direct in viata de la 19 ani si chiar daca pe 19 decembrie am avut al doilea copil (o fetita)tot am iesit in strada la revolutie!Eram generatia "nebuna"a Romaniei,generatia nedorita a parintilor nostrii,dar dorita de sistemul comunist!Ei si uite ca tocmai noi,ajutati si de conjuctura internationala,l-am dat jos pe Ceausescu!Au murit oameni atunci!Nu va bateti joc de libertatea obtinuta prin jertfa lor!MERGETI SI VOTATI !!!
  • +1 (1 vot)    
    Felicitări Vlad Mixich. (Sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 13:35)

    ender [anonim]

    Felicitări Vlad Mixich. Un sincer şi extraordinar îndemn. Am semnalat articolul tău pe mai multe blog-uri. Felicitări încă o dată. Mergem la vot!
  • +1 (1 vot)    
    Da (Sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 13:52)

    George [anonim]

    Si eu votez, hai sa aratam ca ne pasa. hai sa ne obijnuim sa votam, cu ala , cu ala, nu conteaza. Votati, aratati ca va pasa.
  • +2 (2 voturi)    
    Romani ! (Sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 17:21)

    Danut D Deleanu [utilizator]

    @ Maria Sa Poporul trebuie sa fie respectat.Sa iesim la vot! Un maxim de voturi atrage un minim de erori.Matematic : Nr de voturi este invers proportional cu erorile.Un vot masiv minimalizeaza "turismul electoral",puterea de cumpararea voturilor si eroari cat mai putine.Manipularile,toxicitatea si agresivitatea au avut scop starea de lehamite,sictir si refuzul de a iesi la vot. Tineretul si Netul trebuie sa se mobilizeze,Un vot este mai mult decat unul lipsa.Vot nul,vot cu Remus Cernea chiar daca nu are sanse la turul II e un bun inceput un semn de intrebare.In carje si tot votez.Pt voi si copii mei/Un tanar de peste 60 de ani.DDD
  • -1 (1 vot)    
    Eu nu Votez (Sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 18:00)

    alex [anonim]

    Eu nu votez, deci nici nu ma gandesc, nu eu i-am pus acolo voi de ce votati? ii cunoasteti? ati vorbit cu vreunul? Toti cei care au scris aici sunt generatia de pierduti, care voteaza ca oile. Noapte Buna!
    • 0 (0 voturi)    
      eu am vorbit personal cu Remus Cernea (Duminică, 22 noiembrie 2009, 1:20)

      ptc [utilizator] i-a raspuns lui alex

      Remus Cernea a fost prezent de multe ori în Bucureşti în campanie. Mereu este dispus să stea de vorbă, să-şi expună părerile.

      Nu ştiu de alţii, dar sigur cei de la partidele mari nu merge cu metroul ci cu maşina şi cu escortă!
  • +1 (1 vot)    
    Merita (Sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 20:26)

    Catalin [anonim]

    Dragilor,

    Vlad are perfecta dreptate.

    Mergeti la vot. Merita.

    Va promit tuturor un lucru foarte frumos in curand.

    Catalin
  • +1 (1 vot)    
    generatia eliberata (Sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 21:13)

    taty [anonim]

    ce-i cu atata pesimism? hai sa facem lucrul potrivit la momentul potrivit., sa fim veriticali in tot ce facem, fie lucru mic fie lucru mare. orice schimbare porneste din noi insine.
  • +1 (1 vot)    
    si eu (Sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 21:23)

    ispy [anonim]

    si eu merg sa votez, desi locuiesc la mama naibii departe de romania, desi lucrez miine toata ziua si trebuie sa ma invoiesc. desi am de calatorit cu masina pret de 2 ore pin la ambasada. dar trebuie.
    • 0 (0 voturi)    
      tot respectul! (Duminică, 22 noiembrie 2009, 1:22)

      ptc [utilizator] i-a raspuns lui ispy

      Am tot respectul pentru oameni ca tine!

      Oameni ca tine mă fac să nu-mi pierd speranţa! Nimeni nu poate schimba lucrurile în afară de noi!
  • 0 (0 voturi)    
    VOI VOTA...AZI !! (Duminică, 22 noiembrie 2009, 0:35)

    madison [anonim]

    ...felicitari VLAD , SUBSCRIU LA CELE SCRISE DE TINE .
  • 0 (0 voturi)    
    Drept sau obligatie? (Duminică, 22 noiembrie 2009, 8:17)

    player [anonim]

    Din 1990 pana in prezent o singura data am lipsit de la vot (in turul 2 dintre Vadim si Iliescu).
    In 1990 aveam 18 ani si am votat impotriva majoritati de atunci. Tot timpul am avut curajul asumarii votului meu.
    Din atatea "stampilari" o singura data am regretat votul dat. Era vorba de alegeri locale pentru primaria de sector (primar).
    Am mers de fiecare data la vot deoarece am considerat ca este o obligatie. La inceput OBLIGATIA de a arata ca mai sunt si persoane care gandesc altfel decat majoritatea. Mai tarziu OBLIGATIA de a construi pentru copilul meu o Romanie mai buna.
    Si azi voi merge la vot evident. Copilul meu, la 4 ani este incantat sa participe la a treia "votare" din viata sa.:)
  • 0 (0 voturi)    
    VREI SA CUNOSTI UNOM?DA-I O FUNCTIE DE CONDUCERE I (Duminică, 22 noiembrie 2009, 17:01)

    andra [anonim]

    Eu nu POT sa votez daca nu cred in ceea ce votez ! Si totusi , din neant a aparut o figura noua , cu un potential infiorator, ce va fi dovedit cu siguranta in timp, nu acum. Se pare ca ar exista o bruma de speranta si pentru noi ! Din toate aceste capete iluminate care vor doar ce e mai bine pentru tara si popor , a aparut unul caruia ii place Pink Floyd si ii pasa doar de el !
    Hai Remus Cernea! :)
  • 0 (0 voturi)    
    AM VOTAT (Duminică, 22 noiembrie 2009, 17:11)

    Mario [anonim]

    Am votat pentru ca nu puteam sa las ca votul meu sa fie redistribuit!!!!
    Nu am avut pe cine vota... dar am facut-o... nu am avut pe cine sustine si nici nu o fac, dar de votat am votat! sa de-a Dumnezeu minte romanilor sa mearga la vot... asta e revolutia nesangeroasa de care avem nevoie!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    fara subiect, fara obiect (Luni, 23 noiembrie 2009, 7:55)

    gheorghe [anonim]

    Dar din paceate, din scarba sau nu, n-a facut-o. De ce? Ptr ca si acum, ca si atunci n-a putut intelege ca joaca un rol important (generatia ta). Ea nu face decat sa astepte ca viitorul "sa se intample" si atat.

    Peste vreun secol vom gasi pe altii vinovati ca noi suntem in coada listei, fara a avea curajul a ne privi in fata si a vedea ca suntem niste neputinciosi.

    O lupta-i viata, dar generatia actuala n-a relevat acest lucruu. Varstnicii au nostalgia tabloului, iar cei tineri dorinta de a se realiza oriunde in alta parte.

    Or fi avand clara teoria vidului social?
  • 0 (0 voturi)    
    votat. (Luni, 23 noiembrie 2009, 14:44)

    maria [anonim]

    da.
  • 0 (0 voturi)    
    n-am ratat nici un vot (Marţi, 24 noiembrie 2009, 22:45)

    I [utilizator]

    si nici nu o sa ratez. Daca iti cunosti interesul, mergi la vot. Daca nu, stai acasa si suferi.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version