Sa cante trompetele!

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 19 mai 2017, 18:38 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Avem de-a face cu cel mai mare front anti-justitie ridicat vreodata pana azi in Romania. Pe langa politicieni puternici, am ajuns intr-o situatie fara precedent. Aproape toti patronii de presa romani au dosare penale, cvasi-totalitatea organizatiilor media n-au nici un interes sa mai sustina actiunile procurorilor, cum se mai intampla inainte sa devina ei insisi subiect de ancheta. Ganditi-va bine: Voiculescu (Antena 3), Ghita (Romania TV), Maricel Pacuraru (Realitatea TV), Bendei (RDS-RCS, Digi 24), Andronic (Evenimentul Zilei), Adamescu (Romania Libera), Cristian Burci (Adevarul), Adrian Sarbu (Mediafax, Gandul, ZF) au de-a face cu justitia penala.

Toti cei de mai sus  sunt anchetati, in curs de judecata sau deja condamnati. Este o armata colosala, o masa critica de oameni care controleaza fluxul de idei si informatii revarsate in spatiul public. Ei tranforma zilnic albul in negru, falsifica agenda publica si submineaza metodic increderea in stat si institutiile lui esentiale, supralicitand orice eroare sau esec. Unii o fac agresiv, ca Romania TV, Antena 3 sau Evenimentul Zilei, altii mai subtil si mai discret. In orice caz, vremurile cand justitia se bucura de o larga sustinere mediatica au trecut.

Ce interes ar avea toti cei de mai sus sa mai sustina lupta impotriva coruptiei, de pilda, independenta procurorilor si judecatorilor sau integritatea ca valoare importanta in spatiul public? Au, in schimb, tot interesul sa demonstreze ca justitia din Romania nu functioneaza corect, ca deciziile sunt influentate politic, anchetele facute la ordin, ca judecatorii si procurorii actioneaza sub  santajul dosarelor de la SIPA, ca se comit o multime de abuzuri si ca puscariile Romaniei trebuie transformate rapid in sanatorii inainte sa incasam amenzi fantasmagorice de la CEDO.

Politicienii corupti au acum cel mai puternic aliat: presa. Au mai ramas o televiziune, Pro TV, cateva site-uri razlete, radiouri si cateva voci independente care n-au intrat in hora penalilor. Ei sa vad inecati astazi intr-o mare de manipulari, minciuni si exagerari iar publicul bulversat, chiar daca are acces la punctul lor de vedere, nu mai stie ce sa creada. Apoi, vocea lor marginala se aude tot mai slab de sub valul de istierie anti-justitie. Pe unii, trompetele borfasilor cauta sa-i compromita cu stampila clasica, de oameni ai sistemului, aflati la ordinul unor forte obscure, nicidecum in slujba adevarului si publicului. Libertatea de a informa onest si fara agenda ascunsa a devenit un lux pentru care multi vor plati scump sau nu si-o vor mai permite.

Pe acest fond de mistificare totala a realitatii, sub asaltul minciunii si ticalosiei, statul roman slabeste de la o zi la alta. PSD, ALDE, UDMR, de multe ori cu concursul PNL, au grija sa-l dezmembreze in Parlament institutie cu insititutie. Castreaza legislatia penala, legalizeaza furtul de cate ori pot si desfiinteaza mecansimele de control democratic, cum ar fi de pilda eliminarea presedintelui din diverse proceduri de numire sau avizare in functie. Timorate si hartuite, cateva institutii cheie au capitulat, s-au retras iar unele au abandonat de-a dreptul. Romania se prabuseste lent, cadru cu cadru, intr-un vacarm teribil facut de trompetele borfasilor, menit sa surzeasca si sa alunge pe orice om de buna credinta care mai doreste sa inteleaga ceva din tara lui.

Este pentru prima data in ultimii ani cand nu mai sunt convins ca se poate opri prabusirea. Mi-e greu tot mai greu sa cred ca strada - derutata, confuza si obosita - mai poate face ceva. Mi-ar fi placut sa fiu ceva mai optimist la acest sfarsit de saptamana, dar de data asta nu mai vad geana de lumina la orizont. Sa cante trompetele! Este vremea lor.


Citeste mai multe despre   






















23565 vizualizari

  • -27 (33 voturi)    
    O propunere de luat in serios: (Vineri, 19 mai 2017, 19:37)

    Ciobanul Bucur [utilizator]

    Presedintele Iohannis sa-i invite la Cotroceni pe toti mogulii de presa corupti aflati in curs de ancheta, judecata sau la puscarie, sa recunoasca faptul ca organele lor de presa demoleaza cu succes, prin manipulari profesioniste, statul de drept, ca e gata sa-i gratieze daca se angajeaza ca vor da dispozitii salariatilor lor sa inceteze actiunile de demolare prin manipulare a statului de drept.
    Sa aduca la cunostinta publicului intelegerea intervenita si de indata ce angajamentele mogulilor se vor transpune in practica sa-i gratieze pe cei in cauza.
    Este singura modalitate de salvare a statului de drept.
    Sunt convins ca haita de la A3 va fi prima care va schimba cu 180° directia de atac, daca va primi ordinul respectiv din partea patronului lor.
    • +25 (37 voturi)    
      Statul de drept nu se salveaza prin compromisuri ! (Vineri, 19 mai 2017, 20:50)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      "Singura modalitate" este sa nu dezarmezi indiferent cat de greu iti este la un moment dat !

      PS. Daca nu te dai batut, la un moment dat o sa incepi sa vezi din nou "geana de lumina la orizont" !
      • -10 (26 voturi)    
        Nu sunt patron de presă și n-am dosare penale (Sâmbătă, 20 mai 2017, 11:29)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        dar justiția românească e pur și simplu o mizerie.

        Niște oameni (judecătorii) își folosesc puterea pentru a da sentințe și puțin le pasă dacă acele sentințe sunt corecte sau nu. Își însușesc pasaje întregi din rechizitorii și le reproduc în cuprinsul sentinței, devin un fel de funcționari care pun ștampila pe ce-a zis procurorul.

        Judecătorii români nu înțeleg că ei trebuie să judece fapte, nu persoane. Judecătorii români se comportă ca niște politicieni, dau sentințe în funcție de atitudinea persoanei, nu în funcție de fapta comisă și implicarea propriu-zisă.

        În rezumat, pentru asanarea societății românești, o persoană sănătoasă la cap n-are de ce să-și pună speranțele în justiție. Justiția românească e doar o formă de luptă politică, în care SRI decide cine sunt corupții răi care trebuie pedepsiți spre satisfacția publicului și cine sunt corupții buni care trebuie lăsați să-și vadă de treabă nestingheriți.
        • +14 (16 voturi)    
          Am mai intalnit ideea asta imposibil (Sâmbătă, 20 mai 2017, 12:31)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          de pus in practica, a bombei cu napalm care trebuie sa nimiceasca justitia bicisnica, dimpreuna cu SRI-ul atotstapanitor !

          Bineinteles ca exista o rezolvare : domolirea avantului SRI cu ajutorul reorganizarii sale.

          Din pacate, insa e vorba de o intreprindere extrem, extrem de grea, pt ca ea presupune bagarea PSD in opozitie si izolarea lui de celelalte partide de opozitie.

          Deja insa partidul lui Dragnea cauta el sa-l izoleze pe Presedinte, sa-i ia din atributiile importante pe care le are, ori "rezolvarea" asa cum o vad eu inseamna intarirea puterilor Presedintelui.

          Stiu care-i parerea ta in ceea ce priveste importanta unui Parlament intr-o tara democratica. In Romania insa Parlamentul este principala arma prin care politicienii si afaceristii penali lupta impotriva democratiei.

          DE ACEEA TREBUIE CA IN PARLAMENT SA AJUNGA RREPREZENTANTI AI COMUNITATILOR, NU AI PENALILOR !

          PS. Trebuie ca persoanele "sanatoase la cap" sa lupte pt asta, in asa fel incat odata si odata sa ajunga sa aiba incredere in justitie, nu doar sperante !
          • +3 (9 voturi)    
            SRI trebuie redus numeric și pus sub control (Sâmbătă, 20 mai 2017, 14:46)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

            SRI trebuie doar să adune informații. Inclusiv despre judecători corupți sau despre amenințări la adresa unor judecători.

            Nu trebuie nicio bombă cu napalm și nicio nimicire a justiției, trebuie doar curățată de judecătorii corupți și de cei teleghidați de SRI.

            Trebuie schimbate regulile jocului, sistemul ăsta cu termene peste termene și schimbări de judecători e de sorginte comunistă. Trebuie stabilit un singur termen (peste 3 - 4 luni, de exemplu) până la care toată lumea depune la dosar tot ce are de depus, iar la acel termen procesul chiar se judecă de la 9:00 la 17:00, indiferent dacă judecata durează 3 sau 5 zile.

            Dacă SRI nu mai schimbă judecătorii din mers, justiția va câștiga credibilitate, iar asta e în beneficiul tuturor.
        • +2 (6 voturi)    
          n-as zice SRI ci generatii de fosti securisti (Sâmbătă, 20 mai 2017, 15:04)

          mnicku [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          daca te uiti peste tot o sa vezi generatia copiilor securistilor infipti bine in multe pozitii cheie, care sug bine, bani , contracte, informatii...samd

          Cu magistratii, e vorba in primul rind e incompenta. Atita timp cit se intra la inst de magistratura cu( favoruri care trebuie intoarse de judecatori ) cu spaga grasa si pile dar mai putin cu cunostinte juridice sa nu te miri ce rezulta.
          @HN faceti o ancheta pe aceasta tema si o sa ramaneti socati, fenomenul nu-i nou

          Personal imi e scirba de cea ce este in sistemul judiciar.
          RO NU ARE SISTEM DE JUSTITIE, AVEM O GLUMA PROASTA care consuma bani ingrasing coruptii cu sprijinul judecatorilor si procurorilor incompetenti.

          Cit timp RO nu VA SCHIMBA DIN RADACINI SISTEMUL CORUPT DE JUSTITIE , RO o sa ramana tot la fel. Din pacate avem certitudinea ca nu se va schimba nimic... din pacate
          • +4 (8 voturi)    
            You're right, tot sistemul trebuie demolat (Sâmbătă, 20 mai 2017, 16:38)

            Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

            Romania a ajuns sub controlul total al securistilor si fosilelelor comuniste. Toti golanii, agramatii si borfasii au ajuns de au fctii in aparatul de stat, averi ilicite si instrumente de propaganda incredibile. Daca se mai continua asa, Romania ajunge stat esuat, nu in cativa ani, in cateva decade.
      • +4 (6 voturi)    
        Manipularea nu e totul (Sâmbătă, 20 mai 2017, 19:36)

        mariusssss [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        Regimul ceausist avea in mana toate mijloacele de informare in masa, dar credibilitatea lui era zero. Nu manipularea va conta in cele din urma, ci rezultatele economice.
        • +2 (4 voturi)    
          Ai zis o vorba mare (Sâmbătă, 20 mai 2017, 21:18)

          motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui mariusssss

          Intr-adevar, economia este punctul slab al social-democratiei.
          Incercarile de egalizare pe cale administrativa a veniturilor omoara libera intiativa, duc la scaderea motivatiei pentru asumarea de riscuri si la stagnarea progresului.

          Daca social-democratii raman prea mult timp la conducere intr-o tara, aceasta isi pierde avantajul competitiv in cadrul economiei globalizate. Ceea ce, dupa cativa ani, genereaza invariabil inflatie, cresterea datoriei externe, scaderea nivelului de trai.

          Si apoi ? Populatia da cu capul de sus, se trezeste la realitate si la urmatoarele alegeri voteaza cu dreapta... care prin masuri impopulare instaureaza disciplina bugetara si stinge astfel incendiul pus de altii.
          - - - - - - - - -

          "Problema cu socialismul este ca pana la urma se termina de cheltuit banii.altora." (M. Thatcher)
        • +3 (5 voturi)    
          Maniularea nu e totul, asa-i, doar ca (Sâmbătă, 20 mai 2017, 21:21)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui mariusssss

          ii ajuta pe cei aflati la putere sa creeze pt masele de asistati (inclusiv de "asistati" bugetari) a unei aparente de buna guvernare !

          PS. Pana sa isi dea seama romanul ca a fost mintit, ca rezultatele economice nu se vad si in buzunarul lui a mai trecut un ciclu electoral ! ;)
    • -6 (16 voturi)    
      nu toti trebuie si pot fi iertati.Unii au facut pr (Vineri, 19 mai 2017, 21:05)

      Bulakov [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      Nu pe toti.Ar trebui sa-si asigure sprijinul a doua televiziuni,Digi si Realitatea de exemplu,dar sprijin total,iar televiziunile respective sa se transforme intr-un fel de latrine tv gen A3 ,B1 si RTV,dar pe invers.Greu ,totusi,cu unii ca Hoandra asta,la care ma uit acum si care este un idiot perfect.Asta nici macar nu credca-i platit sa fie prost,asa e el.Iohannis face aceiasi greseala ca Basescu,nu cauta sprijin total din partea nici unei televiziuni.Si cand spun total,ma refer iarasi la modelul ifect,dar productiv,al Latrinei 3.Cu mizerabilii trebuie sa lupti mizerabil,folosind aceleasi mijoace.Altfel,pierzi.
      • +7 (13 voturi)    
        Numai sa accepte CTP: (Sâmbătă, 20 mai 2017, 10:21)

        Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui Bulakov

        CTP e un bun cunoscator al procedeelor de manipulare, chiar preda pe undeva un curs despre asta. Daca una dintre televiziunile pe care le mentionezi ar introduce o emisiune in fiecare seara la o ora de maxima audienta, in care CTP sa redea fragmente din emisiunile haitei A3, dupa care sa demonteze imediat procedeul de manipulare folosit de haita, asta cred ca ar avea un mare efect pozitiv.
        Desigur, haita ar arunca in capul lui toate mizeriile imaginabile, dar, oricum, haita l-a balacarit si fara sa fie atacata de el.
        Inca ceva:
        Trebuie sa acceptam o realitate; haita A3 e formata din mari profesionisti de presa, care insa isi folosesc priceperea in scopuri diabolice. Repet ce am mai spus: haita A3 e cea care in fapt conduce Romania, prin frica pe care a introdus-o in clasa politica.
        • +8 (12 voturi)    
          nu stiu ce sa zic (Sâmbătă, 20 mai 2017, 12:22)

          Bulakov [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

          despre javrele din latrina 3.E adevarat,au stiinta manipularii,dar,daca ii urmaresti atent(eu puteam face asta acum cativa ani),observi imediat a anumite chestiuni nu se leaga.In plus,dupa atatia si atatia ani in care toate "loviturile" lor de presa,incepand cu nana de exemplu si terminand cu mizeria asta ultima,cu Teszari care statea bot in bot cu basescu si-i povestea lui bendei despre nu stiu ce,toate ,inclusiv chestiunea cu Mircea basescu si tziganii,au fost facaturi ordinare.Unele in proportie de 100 %(danilet cu fiica sa, Funeriu si bacalaureatul,etc),altele 70-80% facatura,cum este asta cu tziganii si Mircea Basescu.Niciodata,dar absolut niciodata nu au prezentat vreun subiect ,vreo ancheta jurnalistica cinstit si onest.Despre CTP aveti dreptate,macar un jurnalist de calibru sa fie de partea corecta.Deocamdata pare a fi,dar nu are expunerea necesara,ar trebui ore si ore de demontat aberatiile lacheilor varanului...credca ii este scarba,totusi...Si iar aveti dreptate,latrina 3 conduce Romania, e adevarat.Dupa mine,este principalul pericol la adresa sigurantei statului.
    • +8 (16 voturi)    
      negocieri (Sâmbătă, 20 mai 2017, 8:56)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      cu teroristii nu se negociaza,sub niciun motiv,indiferent de pret.
    • +4 (12 voturi)    
      Propune-a altcuiva, nu presedintelui (Sâmbătă, 20 mai 2017, 9:16)

      valll [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      E adevarat, sunt arestati aproape toti capii marilor trusturi de presa. Doar ca, inainte de a deveni proprietatii acestor trusturi, ei erau proprietarii unor averi uriase a caror explicatie e foarte misterioasa. Presa a fost pentru ei, sau, mai curand, pentru mafia din care fac parte, nu o pasiune, ci o arma. Nu cred ca penibilii angajati ai acelor televiziuni presteaza din fidelitate pentru fostii patroni. Nu au asemenea caractere. Stapanii sunt acum altii, programul e acelasi.
      Negocierea pe care o propui este o prostie. Propune-a altcuiva, nu presedintelui.
      MISTERUL acestor telrviziuni al marilor averi ce stau in spatele lor, conduce spre marele mister, acela originar. CE A FOST, IN REALITATE, REVOLUTIA? CINE A TICLUIT-O, REALIZAT-O si IN CE SCOP? CUM A FOST UTILIZATA, IN FAVOAREA CUI? Ca in favoarea poporului roman, NU!
      • 0 (8 voturi)    
        Justiția nu se ocupă de mistere (Sâmbătă, 20 mai 2017, 11:33)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui valll

        Dacă ai ceva concret de reproșat în materie de avere, trimite-l în judecată cu acuzații clare.

        Dar dacă ți se pare ție că averea lor are ”explicații misterioase”, asta e bârfă de babe stând pe banca de la poartă.
    • -1 (1 vot)    
      :-))) (Sâmbătă, 20 mai 2017, 18:05)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      Nu stiu daca directia pentienciarelor are atatea dube sa ii care pe toti deodata.

      Recunosc insa ca imaginea unui presedinte al Romaniei dojenind parinteste cateva zeci de personae cu catuse, ce stau cu capul plecat si se joaca pe parchet cu varful pantofului este una absolut epocala!
  • +25 (37 voturi)    
    Nu abandonam barca, nu suntem sobolani (Vineri, 19 mai 2017, 19:44)

    BogdanMelinte1 [anonim]

    Cei care vor sa auda vor auzi, cei ce vor sa fie mintiti vor fi mintiti si daca n-ar exista propaganda mediatica. Sunt multi oameni de buna-credinta care citesc HN, Republica ori Contributors si/sau arunca un ochi pe fb la un Petreanu/Radu Ghelmez/Barbu Mateescu, cat si catre presa internationala de buna calitate ca AFP, Reuters, RFI, Deutsche Welle. Cum spunea si Lincoln, ii poti prosti pe unii oameni tot timpul, pe toti oamenii un timp, dar niciodata pe toti oamenii tot timpul. Romania are suficienti oameni care vor trece prin filtrul ratiunii orice informatie indiferent ca vine dinspre "ai lui" sau ceilalti, nu suntem un neam eminamente tampit. Prostia, marlania, tupeul se duc cu timpul, generatiile se schimba, important e ca anii astia cand e o situatie de toss-up pentru ambele tabere sa reziste hotilor si complicilor care ii voteaza cea care poate duce Romania inainte prin idei bune si proiecte concrete.
    • +7 (11 voturi)    
      E bine sa fiti optimist. (Vineri, 19 mai 2017, 21:36)

      Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui BogdanMelinte1

      Ce bine ar fi sa fie asa cum ziceti!
  • +21 (35 voturi)    
    Eu vad altfel! (Vineri, 19 mai 2017, 19:54)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    Trompetele canta de disperare! Stiu ca orice miscare impotriva justitiei va fi urmata de proteste puternice. Ne-am adunat pentru prima oara, cei care vor o alta Romanie decat cea pregatita de Iliescu, Nastase, Tariceanu, Ponta si Dragnea. Vom castiga!
  • +13 (29 voturi)    
    #rezist (Vineri, 19 mai 2017, 20:03)

    Obi Wan [utilizator]

    Stimate domnule Tapalaga,
    Incercati sa va pozitionati in postura celor care citesc randurile de mai sus. Ei au nevoie de inspiratie, au nevoie de mesajul ca se poate merge inainte, ca se poate schimba ceva. Este dificil sa continui in astfel de momente, insa aici se face diferenta.
    Trebuie pastrate reperele si, daca astfel va trimit un mesaj, intre timp ati devenit un reper (unul pozitiv va asigur).
    Oamenii citesc si cauta explicatii. As vrea sa cred ca acest articol va fi citit de putina lume si astfel se pastreaza "reperul".
    Cu consideratie.
  • +17 (31 voturi)    
    Lucida si extrem de exacta prezentarea (Vineri, 19 mai 2017, 20:28)

    Susufler0 [utilizator]

    facuta de DT !

    Ingrozitor este faptul ca ne dam acum seama cat de fals cantau trompetii in vremea in care noi credeam ca drumul spre statul de drept e ireversibil si-l parcurgem in pas de defilare cu ajutorul mass-mediei lucide si patrioate.

    PS. Cand de fapt ea nu era decat patrihoata !

    PPS. Dan Tapalaga, sa nu dezarmezi !
  • +8 (16 voturi)    
    eu sunt de aceeasi parere (Vineri, 19 mai 2017, 20:30)

    nedumeritul [utilizator]

    Da ! asa este.
  • +8 (22 voturi)    
    TOTI POLITICIENII SUNT BORFASHI? probabil. (Vineri, 19 mai 2017, 20:42)

    Bulakov [utilizator]

    Absolut corect.As adauga,totusi,Digi in categoria frecventabililor.In rest,o apa si-un pamant,borfashi de la un capat la altul plus armata de slugi infecte.Trebuie sa fii vacinat impotriva javrelor astora,ca sa rezisti asaltului zilnic.E foarte adevarat,daca deschizi absolut orice post de stiri,inclusiv TVR,asistam la un asalt incredibil asupra justitiei,24/24,neobosit.Concluzia rapida ar fi ca toti politicienii,la modul absolut sunt infractori,altfel nu inteleg cum accepta macar discutiile rauvoitoare la care participa,fara a se ridica de pe scaun si a-i arde o bucata in gura moderatorului sau,dupa caz,moderatoarei plus un scuipat bine tzintit.Ma rog,poate din caza asta nu sunt politician,eu asa as reactiona la mistificarile si reaua credinta cu care se rastalmaceste orice,directia fiind una singura :antijustitie si scaparea tuturor borfasilor.Pe de alta parte,nu inteleg de ce DNAul nu-i beleste,ca poate,fara discutie...TOTI SUNT INFRACTORI ,toti au bube-n cap,TOTI LA PUSCARIE !! Exista si un revers al medaliei,totusi...daca esti vaccinat contra jigodiilor astora,nu mai crezi absolut nimic din ce-ti povestesc pe la tv sau prin ziare,desi unele chestii ar putea fi chiar adevarate.Sunt sigur ca exista multi ca mine,ce nu mai cred absolut nimic din ce mananca rahat un Andronic sau Cristoiu,de exemplu.De jartelele din Latrina 3 nici nu poate fi vorba sa-i creada altcineva in afara redusilor mintal .
  • +11 (21 voturi)    
    Nu! (Vineri, 19 mai 2017, 21:13)

    geonicol [utilizator]

    Asa ceva sa nu mai scrieti, pentru mine sunteti portdrapelul miscarii Rezist. Mai sunt cativa ziaristi curajosi care scriu online, blogeri. Da, strada a obosit in razboiul de gherila dus de PSD si ALDE impotriva justitiei. Dar ne regrupam, oamenii vor iesi iar in strada daca vor face din nou ceva similar Ordonantei 13. Eu refuz sa cred ca au castigat.
  • +9 (21 voturi)    
    Despre rezistenta (Vineri, 19 mai 2017, 21:38)

    motanul_gri [utilizator]

    Suprinzator sau nu, dupa ce am citit articolul, primul lucru care mi-a venit in minte a fost o emisiune vizionata pe National Geographic. Un documentar despre desertul Mojave, din California.

    Acel desert este doar aparent lipsit de vegetatie. In realitate, sub nisipuri si pietrisuri, semintele plantelor rezista in stare latenta luni sau ani in sir. La urmatoarea ploaie, acestea germineaza si intinderile aride se transforma intr-un ocean de verdeata ("desert bloom").

    La fel si cu informatiile oneste din presa. Poate ca pe moment, asurziti de vacarmul trompetelor, unii dintre cititori nu inteleg (sau nu cred) mare lucru. Dar, la fel ca semintele plantelor din desert, aceste idei nu dispar, nu sunt date uitarii. Ele raman agatate undeva intr-un ungher al constiintei cititorilor si incep treptat sa isi adune dovezi in jurul lor.
    Iar atunci cand conditiile redevin propice, cand se aduna o masa critica de argumente, invariabil dreptatea razbate la suprafata. Omul are brusc revelatia adevarului ("vezi mai, avea dreptate ala cand spunea ca ....")

    Poti sa minti pe cineva multa vreme. Poti sa minti multi oameni pentru un timp. Dar nimeni nu a reusit sa minta pe toata lumea pentru totdeauna.
    In cele din urma, oamenii inteleg.
    - - - - - - - - - - - -
    Si inca ceva (trebuie sa zic):

    Termenul "trompete" nu mi se pare potrivit pentru a descrie activitatea A3 sau GhitaTV.

    Sa incercam mai bine" vuvuzele" ...
  • +4 (18 voturi)    
    Un articol curajos. (Vineri, 19 mai 2017, 21:52)

    Andradda [utilizator]

    Felicitari D. Tapalaga!
  • -2 (20 voturi)    
    Aiurea (Vineri, 19 mai 2017, 23:16)

    CalinMircea [utilizator]

    Nu merită să - i plângem de milă justiției din România care a rămas cea mai nereformată instituție, iar din cauza lipsei oricărei răspunderi, încet - încet, a fost populată cu cei mai incompetenți indivizi ai societății (vezi perlele de analfabeți de la examenele de promovare) - un proces perfect normal ca proștii să migreze într - o zonă unde nu dau socoteală niciodată nimănui. E clar că nu putea dura la infinit situația jalnică din justiție și probabil c-a venit timpul schimbării într - un final și în zona aceasta.
  • 0 (16 voturi)    
    STRIGĂ - ÎMI PASĂ (Vineri, 19 mai 2017, 23:18)

    GheorgheSilvestrovici1 [anonim]

    Nu putem trai intr-o lume in care adevarul si dreptatea sunt ciuntite cu obstinatie de o parte din politicienii care vor sa scape de inchisoare dupa ce au furat, mintit si inselat.
    Spatiul relational - Puntea - întălnirea , cei trei conectori invizibili ...spatiul sacru dintre noi pentru care suntem #RESPONSABILI ...sa nu-l poluam cu gandurile, emotiile, faptele noastre negative..suntem #RESPONSABILI sa umplem acest spatiu sacru cu ganduri emotii si fapte bune ...cu empatie generozitate iubire iertare compasiune ...atunci sufletele noastre se vor #ÎNTÂLNI...si vor #REZISTA peste vremuri prin virtutile morale ale esentei fiecăruia dintre noi..pentru Adevărul si Dreptatea pentru o lume mai bună...pentru a impărtăşi virtuţile fiecaruia dintre noi şi a ajunge la #Iubire #Iertare #Smerenie #Uniune #Stăpânire de sine sau la #Altruism #Cumpătare #Onestitate #Respect #Devotament...#Conştiinţa noastră morală pe care să o menţinem curată TOCMAI PRIN #REZIST...trebuie sa avem doar #CURAJUL sa ne #ÎNTÂLNIM pentru a ne #UNI şi a #REZISTA...în fiecare zi la ora 6 seara în piaţa din faţa Prefecturii Galaţi...sau în piaţa centrala a fiecărui oraş sau cătun din Romania, din Europa... din Lume sau din... Galaxia sufletelor noastre...
    Vino aici în fiecare zi la ora 6 seara în piaţa centrală din faţa Prefecturii din Galaţi sau din orice oraş de pretutindeni şi vocea ta să fie strigăt ...#REZIST ÎMI PASĂ... şi te vei #ÎNTÂLNI CU SUFLETUL ŞI INIMA CONŞTIINŢEI TALE...vei fi liber şi mai ales responsabil.
  • +7 (19 voturi)    
    EU NU VREAU CONDUCATORI PENALI (Vineri, 19 mai 2017, 23:30)

    GheorgheSilvestrovici1 [anonim]

    EU NU VREAU CONDUCĂTORI PENALI CARE ATACĂ JUSTIŢIA
    În România anului 2017 sunt 7600 de dosare de cercetare penală pentru oamenii politici, sunt zeci de miniştri, sunt zeci de preşedinţi şi vicepreşedinţi de consilii judeţene şi sute de primari şi de consilieri care au fost condamnaţi sau sunt în cercetare penală. România are cei mai mulţi politicieni corupţi din lume. Dispreţul, tupeul şi aroganţa politicienilor români au atins culmile nesimţirii politice.
    Ce fel de parlamentar esti, dacă ai furat şi înşelat? Cum te defineşti ca legiuitor, după ce ai fost cercetat pentru încălcarea legilor, pe care le-ai întocmit tocmai pentru a nu fi încălcate? Care adevăr şi care dreptate reprezinţi, imoralule?
    În ultimii 27 de ani, VOI politicienii corupţi aţi distrus economia ţării şi aţi falimentat întreprinderile. VOI aţi distrus agricultura şi aţi înstrăinat terenurile agricole. VOI aţi produs cel mai mare exod din istoria ţării şi a lumii contemporane, izgonind 3 milioane de oameni pentru a-şi căuta de lucru în afara ţării. VOI politicienii corupţi sunteţi distrugătorii ţării !
    Pe cine crezi că reprezinţi şi minţi, coruptule fărădelege? Corupţilor! Priviţi-vă în oglindă, pe cine vedeţi ? În mod sigur nu vedeţi realitatea : nişte ticăloşi oportunişti care şi-au votat legi pentru hoţie, legi pentru a fi deasupra celorlalţi, legi pentru a fugi de justiţie, legi pentru venituri, pensii şi privilegii neruşinate, legi pentru a jecmăni în linişte.
    Eu nu vreau să trăiesc în ţara Hoţiei, ci în ţara Responsabilităţii.Trăiesc printre oameni cu bun simţ şi cinstiţi. Vreau să mă reprezinte oamenii cinstiţi şi cu bun simţ. Doresc cu ardoare să fiu mandru de cei cărora le-am acordat şi mi-au răsplătit încrederea.
    Hei, politicienilor-demnitari corupţi! Sunteţi ruşinea Europei şi bătaia de joc a lumii ! M-am săturat de demagogia şi populismul vostru, de minciunile, înşelăciunile şi ipocrizia voastră !
  • +7 (21 voturi)    
    HEI POLITICIANULE, DE CE NU VREI SA FII CINSTIT? (Vineri, 19 mai 2017, 23:35)

    GheorgheSilvestrovici1 [anonim]

    Hei, politicianule-demnitar, de ce nu vrei să fii cinstit ? Fii onest, respectă oamenii şi legile şi vei fi respectat de oameni şi de lege! Voi parlamentarii cinstiţi, de ce nu curăţaţi sistemul politic de corupţie, de ce sunteţi 500 ?
    Chiar nimeni, noi toţi oamenii, nicio instituţie a statului de drept din România nu poate opri penalii să fie in Parlamentul şi Guvernul României ? Aşa se guvernează o ţară, cu infractori sau cu indivizi aflaţi în cercetare pentru fapte ilegale?
    Pentru a reforma clasa politică, NOI NE-AM SCHIMBAT ? NOI nu suntem ca EI ?
    Este atât de greu să ne purtăm unii faţă de ceilalţi cu bun simţ, cuviincios, să fim solidari pentru binele comunităţii, să ne respectăm reciproc şi să respectăm legile ? De ce nu dorim adevărul, dreptatea, justiţia în aceeaşi măsura în care vrem să fim respectaţi şi să ni se respecte drepturile ? De ce este atâta duşmănie între noi, atâtea certuri, atâta ură, atâta vrajbă ?
    Dupa 27 de ani de frământări, de ce nu suntem în stare sa fim uniţi, să recâstigăm încrederea în noi, să respectăm munca bine făcută?De ce nu avem instituţii ale statului care să promoveze autentic si satisfăcător virtuţile morale, să respecte fiecare om şi să asigure bunăstarea fiecărei familii ? Eu nu vreau conducători penali. VOI CEILALŢI, CE FACEŢI ?
    • +6 (14 voturi)    
      D-le Gheorghe Silvestrovici, uitandu-ma (Sâmbătă, 20 mai 2017, 7:33)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui GheorgheSilvestrovici1

      la cei care v-au apreciat postarile trag concluzia amara ca printre noi sunt destui care nu s-au saturat sa fie condusi de catre hoti, care nu-si doresc adevar, dreptate si justitie !

      Pesemne ca pesimismul lui Dan Tapalaga isi trage seva si de-aici !

      Sper totusi ca cei care gandesc ca dvs sunt mai multi si ca incet-incet isi vor face tot mai mult auzita vocea si simtita puterea !
      • 0 (6 voturi)    
        Ești conștient că ăsta e discurs politic? :) (Sâmbătă, 20 mai 2017, 11:37)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        Justiție și dreptate sunt două noțiuni diferite, iar în România actuală ele sunt fooarte diferite.
        • +3 (7 voturi)    
          Depinde... (Sâmbătă, 20 mai 2017, 12:40)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Depinde cum te pozitionezi, cat de idealist te pozitionezi fata de aceasta tema !
    • -1 (3 voturi)    
      din analiza punctajului, ceilalti(peste 50%) (Sâmbătă, 20 mai 2017, 8:34)

      padrepadrone [utilizator] i-a raspuns lui GheorgheSilvestrovici1

      rezista; sau subzista, oricum nu sunt interesati de clarificarea sinelui moral crestin si civilizat.
      Asta este piatra de temelie a intelegerii fenomenului democratic romanesc: rezistenta inversunata, adesea cu valente de subzistenta, castigatoare clar in fata provocarii normalitatii aferente democratiei originale: a fi sau a nu fi conducator cu castiguri discretionare(si penal sau macar penabil, bineinteles).
    • -1 (1 vot)    
      DE CE, DE CE, DE CE... (Duminică, 21 mai 2017, 13:38)

      valll [utilizator] i-a raspuns lui GheorgheSilvestrovici1

      Deoarece sunt prea putini oameni curati in tara asta, si nu ma refer numai la cei care s-au murdarit in comunism sau in postcomunism.
      De ce e asa? Sa fie necinstea doar foarte convingatoare, dar si molipsitoare? Sau avem o predispozitie genetica?
      Oricare ar fi explicatia, am cazut rau de tot si eu nu mai intrezaresc nicio solutie.
      Asta au facut din tara.
  • +2 (14 voturi)    
    Si ce, sa dam bir cu fugitii din propria tara? (Sâmbătă, 20 mai 2017, 6:09)

    parol_monsher [utilizator]

    Daca ma omoara traiul aici, asta e, dar n-o sa fug doar pentru ca e mafia PSD la putere. Parintii mei n-au fugit cand era Ceausescu, ce sa fac, sa-mi bat joc de ei?

    Si daca as pleca, unde m-as duce?

    In SUA unde toti vor sa te faca la bani (ca si la noi)?

    In Franta unde sar cafenelele in aer?

    In Australia unde te inteapa toate lighioanele?

    In Anglia unde lumea e atat de proasta incat isi anihileaza economia (ca si la noi)?

    In nordul europei unde fatarnicia e lege?

    In Germania unde politia nu te apara de arabi suparati?

    Nu, stau aici, pana la capat, aici in marginea Europei.
    • +3 (5 voturi)    
      Nu, evident ca nu ! (Sâmbătă, 20 mai 2017, 19:53)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui parol_monsher

      Trebuie sa incercam sa-i invingem !
  • -3 (15 voturi)    
    taman pe dos (Sâmbătă, 20 mai 2017, 6:14)

    tontu [utilizator]

    Ostilitatile au fost deschise de ofensiva DNA cu ajutorul SRI si cu binecuvantarea carmaciului Traian, impotriva clasei politice, a oamenilor de afaceri si a mogulilor din presa. Cand actionezi cu forta disproportionata reactia, chiar si intarziata, nu poate fi decat pe masura, iar actualul presedinte in loc sa medieze conflictul, nu face decat sa-l atate. Cum ridica unul capul, cum sare si DNA-ul cu dosarul. Pai daca cei care am mai ramas prin Romania suntem toti hoti si borfasi hai sa ne mutam la "brutarie", poate acolo ne lasa DNA-ul in pace...
    • -2 (6 voturi)    
      Ha-ha-ha ! Intr-adevar, taman pe dos ! (Sâmbătă, 20 mai 2017, 19:52)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui tontu

      Cu oameni precum cel ce-a postat deasupra ta mai avem totusi o sansa !

      PS. Parol, mon cher !
  • -4 (12 voturi)    
    Da toti au probleme! (Sâmbătă, 20 mai 2017, 7:45)

    Stef_and [utilizator]

    Dar oare Justitia este justitie?
    Cine o face?!? Ce personaje?
  • +3 (11 voturi)    
    Fortati limitele protestului, in loc de ascultarea (Sâmbătă, 20 mai 2017, 8:06)

    padrepadrone [utilizator]

    trompetelor, se poate citi cu usurinta printre randuri. Nu justitia este cea vizata, ci chiar esenta existentei unei natiuni in raport cu puterea "democratic" aleasa sa-i traseze viitorul, evolutia.
    Ce este limpede in articol este faptul ca justitia si media au ales sa actioneze in siajul puterii pentru ca asa era si este cel mai comod: reforma adevarata poate astepta pana la aparitia unei forte active, critice substantiale, sau pana la sfantu asteapta.
    Se pare ca nici autorul nu poate vedea dincolo de traditie si pune verdictul asteptat de "majoritatea" calduta si democratizata adhoc legislativ duplicitar; sau "aproape democratic" pentru ca suntem la inceput, mai avem de invatat despre acest subiect.
    Unul din adevarurile din spatele acestei "muzicute a trompetelor" ar fi faptul ca inca nu stim sa opunem suficienta presiune pe acel segment de forta care actioneaza doar dupa bunul plac; ca doar asa merg lucrurile la noi.
    Ei se fac ca(..), noi ne facem ca(..) este deja depasit. ei vor putere totala cu legislatia aferenta, iar noi .. asteptam sa se schimbe "Dansii" din proprie initiativa in folosul natiunii(sau a sumei natiilor castigatoare plus cele supravietuitoare)!
    In astfel de momente cand te simti depasit, deznadajduit, este indicat sa-ti iei capul in maini, sa-l asezi deasupra gatului, sa privesti inainte si sa gandeseti cu voce tare eliberat de rutina profesionalismului, a deontologiei a culturii mostenite sau dobandite: ce am fost, ce sunt, ce vreau sa fiu pentru copiii si nepotii mei. Si apoi sa realizezi ca, ca tine, suntem multi, adevarata majoritate a unei tari in prag de extinctie controlata, aproape, democratic.
  • -2 (6 voturi)    
    Fortati limitele protestului, in loc de ascultarea (Sâmbătă, 20 mai 2017, 8:06)

    padrepadrone [utilizator]

    trompetelor, se poate citi cu usurinta printre randuri. Nu justitia este cea vizata, ci chiar esenta existentei unei natiuni in raport cu puterea "democratic" aleasa sa-i traseze viitorul, evolutia.
    Ce este limpede in articol este faptul ca justitia si media au ales sa actioneze in siajul puterii pentru ca asa era si este cel mai comod: reforma adevarata poate astepta pana la aparitia unei forte active, critice substantiale, sau pana la sfantu asteapta.
    Se pare ca nici autorul nu poate vedea dincolo de traditie si pune verdictul asteptat de "majoritatea" calduta si democratizata adhoc legislativ duplicitar; sau "aproape democratic" pentru ca suntem la inceput, mai avem de invatat despre acest subiect.
    Unul din adevarurile din spatele acestei "muzicute a trompetelor" ar fi faptul ca inca nu stim sa opunem suficienta presiune pe acel segment de forta care actioneaza doar dupa bunul plac; ca doar asa merg lucrurile la noi.
    Ei se fac ca(..), noi ne facem ca(..) este deja depasit. ei vor putere totala cu legislatia aferenta, iar noi .. asteptam sa se schimbe "Dansii" din proprie initiativa in folosul natiunii(sau a sumei natiilor castigatoare plus cele supravietuitoare)!
    In astfel de momente cand te simti depasit, deznadajduit, este indicat sa-ti iei capul in maini, sa-l asezi deasupra gatului, sa privesti inainte si sa gandeseti cu voce tare eliberat de rutina profesionalismului, a deontologiei a culturii mostenite sau dobandite: ce am fost, ce sunt, ce vreau sa fiu pentru copiii si nepotii mei. Si apoi sa realizezi ca, ca tine, suntem multi, adevarata majoritate a unei tari in prag de extinctie controlata, aproape, democratic.
    • +4 (4 voturi)    
      xzxzxzx (Sâmbătă, 20 mai 2017, 22:41)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui padrepadrone

      Nu am sa uit niciodata ca in timpul campaniei electorale, celei mai distinse elite culturale romaneasti i se facuse ” lehamilte ” si eram indemnati staruitor sa NU.IESIM LA VOT si sa ne fie ...LEHAMITE: ! Si ne-a fost. VOTUL majoritar s-a dat in lipsa noastra, iar acum ...ne miram. Mai mult, s-a ajuns sa fie lansata la apa teoria ”INTELIGHENTEI UMANISTE” , cea mai intelighenta dintre intelighente ! GRAVA EROARE !!!! ZAHAROV al rusilor, ce a fost de fapt ? Umanist sau savant fizician ? Medicii ce sunt ? UMANISTI sau TEHNOCRATI? Laureatii premiului NOBEL din domeniile intelighentei tehnice, economice etc. ce sunt ? Ca lumea a intrat in intregul ei intr-o criza a culturii ”umaniste” se vede sau nu se vede? Ce facem ? Ne consolam /ne vom consola cu ideea ca ...RO e” totusi” buricul pamantului ?? Punem totul sub semnul intrebarii anapoda si nu dam raspunsuri adecvate ?Macar partial adecvate, pentru ca PERFECTIUNEA NU EXISTA ?
  • +7 (13 voturi)    
    Pot fi multumiti, tara e la pamant! (Sâmbătă, 20 mai 2017, 8:55)

    valll [utilizator]

    Am exact aceeasi senzatie, domnule Tapalaga, de prabusire totala. Daca asta ii face fericiti pe cei care au ticluit distrugerea acestei tari, cat si pe slugile lor ticaloase din presa si din alte locuri, se pot felicita, au invins: Romania e la pamant.
    Si o parte a justitiei a contribuit la asta, daca dosarele SIPA nu sunt aranjate, s-ar putea afla. Dar nu exclud ca tinta sunt putinii care fac exceptie. In cei curati se loveste dur, dupa metoda pe care au aplicat-o inca de la inceput, din anii 90, pentru a-i scoate din joc .
    E de ras si de plans ca, in tot scandalul legat de SIPA, cei mai acuzati au iesit Monica Macovei si Cristi Danilet!
  • -1 (17 voturi)    
    Stimati postaci pro justitie,nu vi se pare o (Sâmbătă, 20 mai 2017, 8:55)

    xrogo [utilizator]

    aberatie faptul ca intr-o societate profund corupta exista o insula imaculata, reprezentata, dupa voi de catre DNA?
    Ca nu este asa au demonstrat celebrii procurori de acum, Papici, Eva, Negulescu si Compania!
    Atata timp cat cei din justitie nu vor raspunde de faptele lor ilegale noi nu vom avea o justitie adevarata, ci un simulacru de justitie, sustinuta de oameni ca voi!
  • 0 (14 voturi)    
    A mai ramas HN si ProTv? (Sâmbătă, 20 mai 2017, 10:27)

    Snitzelvienez [utilizator]

    HN poate fi usor acuzata de conflict de interese . ziaristii infiltrati VM, RM etc care fac lobby zi de zi manipuland
  • 0 (8 voturi)    
    O EROARE (Sâmbătă, 20 mai 2017, 10:48)

    EmilNae [anonim]

    judiciara sau un esec in justitie poate DISTRUGE o viata, o familie, o profesie. Cu asa ceva NU ESTE DE GLUMIT.
    Asa ca nu bagati la si altele aceste lucruri ca nu este de glumit.
    O exagera si tv dar cine este de vina? cei care exagereaza sau cei care dau munitia celor care exagereaza. Si inca o data sa fii tirit ani prin tribunale pentru ceva care se dovedeste a nu fi ESTE UN CALVAR.Sa va fereasca cel de sus de asa ceva.
    Si pentru a se evita sa distrugi viata unui om care este unica nu-i asa ca trebuie facut ceva?LEGEA RASPUNDERII MAGISTRATILOR nu-i asa?. Ca atunci cind deSchid un dosar sa caste ochii de doua ori pina a se apuca sa distruga viata unui om.Si daca cumva o face sa RASPUNDA cu profesia, averea,sau libertatea. ASA-I DEMOCRATIC NU? fiecare sa RASPUNDA PENTRU CE FACE.Sa fie RESPONSABIL.
    Si atunci toate discutiile cu facaturi, nedreptati vor disparea si justitia isi va recapata respectul care il merita .
  • -2 (6 voturi)    
    Se poate face ceva (Sâmbătă, 20 mai 2017, 13:39)

    Heruvim [utilizator]

    Dar nu e usor si dureaza. Cine cauta solutii rapide , ieftine si usoare sa rezolve probleme sistemice este superficial.

    Trebuie militat - care cum poate, lobby, scrisori, articole, comentarii, etc. - pentru crearea unui tribunal de apel la nivelul UE pentru judecarea ca si ultima instanta de apel a cazurilor de coruptie transfrontaliera si localizata.

    Astfel, creste increderea in sistemul judiciar (nu mai e batalia noastra politica interna - judecatorii sunt din alte tari, fara interes, impartiali).
  • -2 (6 voturi)    
    P.S. - Ref tribunal anticoruptie UE (Sâmbătă, 20 mai 2017, 13:41)

    Heruvim [utilizator]

    Exemplu de cum se poate milita:

    Dl. Tapalaga scrie un editorial in stilul Politico: "Cat de oportuna este inffintare unei Curti Europene de Apel cu jurisdictie asupra cazurilor de coruptie transfrontaliere?"

    E un inceput.
    • +4 (6 voturi)    
      Trebuie un FBI european, CJUE există deja (Sâmbătă, 20 mai 2017, 15:46)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

      Dacă ar exista un FBI european, investigația unor agenți olandezi în România sau unor agenți portughezi în Bulgaria ar fi nu doar mult mai corectă, dar și mult mai credibilă.

      Infracțiunile de corupție cu prejudiciu de peste 1 milion de euro (de exemplu) ar putea fi judecate după proceduri europene la instanțe europene, iar cu ocazia asta justiția românească ar învăța și ea cum ar trebui să funcționeze în realitate.
      • +3 (5 voturi)    
        Mos Craciun e cam batran si nu exista :-) (Sâmbătă, 20 mai 2017, 18:01)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Asa ceva presupune o Constitutie Federala a UE.

        Nu ca ar fi imposibil, dar inseamana schimbarea tratatelor de intemeiere ale UE, lucru improbabil. Sau excesiv de indelungat.

        ==

        Eu cred ca ar fi bine sa ne cautam destinul prin fortele noastre. Apelul la UE, desi util (si acceptabil la rigoare) denota doar stadiul incipient al democratiei romanesti.

        Ori, nu am avansa in democratie daca (doar) ne-am abandona unei puteri transnationale. Chiar daca din puterea aceea facem parte si noi. Lucru care se cam uita.
        • +1 (5 voturi)    
          Dar (Sâmbătă, 20 mai 2017, 20:25)

          Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          Pe o scara de timp de la zero la infinit, ne vom abandona oricum unei puteri superioare = impartasirea suveranitatii. Omenirea face asta de cand primul trib s-a unit cu al doilea sa faca o federatie de triburi ca sa domine tribul trei.
          • +3 (3 voturi)    
            mai mult (Sâmbătă, 20 mai 2017, 21:49)

            Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

            Nu am nimic impotriva viselor - sunt chiar necesare.

            Dar trebuie sa ne pastram realismul.

            Impartasirea suveranitiatii exista si acum. O Europa federala (sau macar confederate) este insa mult mai mult decat atat.

            Federatia (confederatia) are o organizare anume, mult dincolo de simpla intelegere intre triburi.
      • +2 (6 voturi)    
        Trebuie infintata de urgenta (Sâmbătă, 20 mai 2017, 20:09)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        institutia Procurorului Public European !
        • +2 (4 voturi)    
          Exista (Sâmbătă, 20 mai 2017, 21:49)

          Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

          Exista. Sub o anumita forma organizatorica,

          Dar ce-i cu asta?
      • +2 (4 voturi)    
        CJUE are jurisdictie limitata (Sâmbătă, 20 mai 2017, 20:22)

        Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        ECJ sau CJUE pe romaneste are jurisdictie doar asupra cazurilor care deriva din tratatele Uniunii.

        Pentru a extinde jurisdictia la cazurile penale cu obiect coruptia sau abuzul in serviciu (mai ales transfrontalier) trebuie sa i se dea jurisdictie.

        Nu stiu daca trebuie neaparat modificate tratatele sau e suficient tratate intre parti (state) adica acea Europa cu mai maulte viteze: daca unele state vor sa acorde jurisdictie ECJ si altele nu vor, cele care vor sa nu fie blocate, sa mearga inainte "cu alta viteza" urmand ca ulterior sa se poata alatura si alte state membre, daca vor.
  • +4 (6 voturi)    
    de ce trag clopotele (Sâmbătă, 20 mai 2017, 15:40)

    fuck off! [utilizator]

    dom' Mitica !?)))))
  • 0 (4 voturi)    
    sa nu exageram (Sâmbătă, 20 mai 2017, 17:57)

    Dedalus [utilizator]

    Cine se uita la posturile TV romanesti pentru politica se plictiseste usor.

    Cei care nu se plictisesc ar fi avut aceeasi optica si fara posturile respective, nu le schimba emisiunile TV ce au in cap bagat cu zecile de ani.

    Cred ca acordam o mult prea mare importanta televiziunii, poate si ca o reminiscenta a perioadei comuniste.

    ===

    In treacat fie spus, cati au devenit comunisti pe bune pentru ca s-au uitat la televiziunea comunista a Romaniei? :-)
  • -1 (5 voturi)    
    de acord (Sâmbătă, 20 mai 2017, 21:15)

    Mazeta [utilizator]

    Ați pierdut.
    • +2 (4 voturi)    
      xzxzxzx (Sâmbătă, 20 mai 2017, 22:58)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Asa zici tu MAZETO, ca ...”am pierdut”? Pai , si tu ai pierdut alaturi de noi !!! Crezi cumva ca Marea revolutie din Noiembrie (care s-a derulat in OCTOMBRIE!) nu e tot un morman de moloz fara ÎNTREBUINTARE?? Nu tu si ai tai veti putea face din caramizi sparte un lat KREMLIN , mai bun !DE ACOLO DE UNDE ESTI NU SE VEDE DELOC LIMPEDE ...CAPATUL LUMII !! DIMPOTRIVA .Pupate-ar MALTHUS pe frunte , precum JUNKER pe BASESCU !
  • +2 (4 voturi)    
    geanta latina...; :-)) (Sâmbătă, 20 mai 2017, 21:55)

    Dedalus [utilizator]

    Sa fim realisti.

    Nu pierde si nu castiga nimeni.

    Suntem (inca) in cadrul jocului democratic, asa chinuit cum e el pe aici prin "tarisoara mea".

    Sigur, un neam care face din omorarea unui cioban de catre alti doi si dintr-o oaie care e si ea pe acolo ditamai drama existentiala, are toate genele sa se infioare cand carutza democratiei salta peste cate un bustean tras in drum de un cosash beat...

    Dar, chiar cu boii nostril mici, tot vom trece dealul.
  • +1 (3 voturi)    
    MERITA SA LUPTI PENTRU VALORILE MORALE (Duminică, 21 mai 2017, 11:39)

    silvaestru [utilizator]

    MERITĂ SĂ LUPŢI PENTRU VALORILE ÎN CARE CREZI
    La 11 decembrie 2016 am fost înfrânţi cu toţii, atât noi cât şi întreaga clasă politică. Majoritatea dintre noi , a respins o clasă politică incapabilă să se reformeze şi să se schimbe în bine.
    De ce suportăm batjocura, aroganţa, nesimţirea şi corupţia anumitor guvernanţi, parlamentari sau conducători ? Există mecanisme şi legislaţie adecvată pentru combaterea corupţiei politice ? Instituţiile statului respectă şi sunt gata să servească cetaţenii sau le pun mereu piedici birocratice?
    De ce EI şi fac legi pentru hoţie? De ce unii nu respectă legile şi regulamentele şi vor mai multe drepturi decât li se cuvin ? De ce este atâta ură între noi ? De ce suntem atât de rigizi, intoleranţi sau indiferenţi faţă de semenii noştri ? Lipsa de respect naşte lipsă de respect, violenţa naşte violenţă.
    În ţara noastră potrivit studiului “ Psihologia poporului român‘’ întocmit în 2014 de profesorul Daniel David, este mai răspândit profilul psihocultural Colectivist.“Profilul psihocultural COLECTIVIST are drept trăsătură esenţială NEîNCREDEREA îN OAMENI. Colectiviştii reprezintă “România prezentului”, îşi construiesc grupuri pe bază de cunoştinţe, relaţii sau rudenii, pentru a compensa neîncrederea în ei înşişi şi în oameni, formând colective defensive, găsti, clanuri, care se luptă între ele.“
    “Profilul psihocultural AUTONOM/INDEPENDENT are ca trăsătură esenţială ÎNCREDEREA ÎN OAMENI cu următoarele componente : autodeterminare, stimă de sine, cu reţele sociale bazate pe valori morale, sunt implicaţi social, îşi construiesc comunităti puternice generoase. “Autonomii s-au realizat prin ei înşişi , prin străduinţa lucrului bine făcut. Autonomii reprezintă “România viitorului”.
    ”Bătălia majoră între mentalitatea/civilizaţia colectivistă vs. autonomă se dă la nivelul generaţiei de mijloc. Dacă autonomii câştigă, putem intra în normalitatea/modernitatea economică în câţiva ani (3-5 ani).
  • +2 (4 voturi)    
    DACĂ AUTONOMII PIERD (Duminică, 21 mai 2017, 11:43)

    silvaestru [utilizator]

    Dacă AUTONOMII pierd, va trebui să aşteptăm o generaţie (20+ ani), astfel încât cei care au acum în jur de 20 de ani să ajungă în poziţii de influenţă socială. La cum merg lucrurile în prezent, cred că vom pierde...şi vom fi o generaţie de sacrificiu; MăCAR Să NU PIERDEM FĂRĂ SĂ NE BATEM PENTRU VALORILE ÎN CARE CREDEM", a declarat profesorul Daniel David în aprilie 2015.
    Majoritatea politicienilor sunt produsul unui sistem corupt al democraţiei originale româneşti, care a promovat corupţia, clientelismul, nonvalorile, mitocănia, populismul şi infracţionalitatea politică organizată în locul meritocraţiei, a respectării instituţiilor statului de drept şi a respectării legilor.
    Pentru a reforma clasa politică, NOI NE-AM SCHIMBAT ? NOI nu suntem ca EI ?
    Avem CONDUCĂTORI CINSTIŢI ŞI RESPONSABILI ?
    Aceştia pot ARMONIZA ”România prezentului” cu “România viitorului”, aşa cum fiecare dintre noi poate ALEGE între mentalitatea colectivistă şi cea autonomă , dorind să se realizeze prin propriile forţe şi să fie un om al viitorului, cu principii morale ferme, având la temelie adevărul , cinstea şi dreptatea?
    Altruismul, cumpătarea, onestitatea, respectul, devotamentul, angajamentul şi responsabilitatea le-ai dobândit prin educaţie, prin cultură şi prin interacţiunea cu semenii tăi, PENTRU ACUM SI AICI?
    Merită să lupţi pentru valorile în care crezi !
    FII TU SCHIMBAREA PE CARE VREI SĂ O VEZI ÎN LUME!
  • 0 (0 voturi)    
    mintile incetosate de aroganta nu vad... (Luni, 22 mai 2017, 10:57)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    Inainte exista Basescu care tinea spatele actorilor din justitie.... Indemnati-l pe Iohannis sa fie EROU... de ce nu o faceti?

    Tot Basescu a dat si solutiile crizei de care va plangeti... dar mintile incetosate de aroganta nu recunosc solutiile bune...

    Ce sa-i faci... mai simplu este sa dai cu barda...
  • 0 (0 voturi)    
    Atenție! (Luni, 22 mai 2017, 12:52)

    stos [utilizator]

    Stimate domn vezi că proverbul romînesc legat de acestă temă are grad de împlinire de 90%.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri