​Noua politica de stat

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Joi, 6 februarie 2014, 19:33 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Guvernul Ponta si-a incalcat iarasi cuvantul dat si a inselat asteptarile magistratilor, pacalind din nou opinia publica. Li s-a promis saptamana trecuta ca o serie de probleme sensibile ridicate de intrarea invigoare a noilor Coduri la 1 februarie vor fi reglate printr-o ordonanta de urgenta. Una dintre cele mai mari piedici in calea procurorilor o reprezinta azi prevederea din Codul de Procedura Penala potrivit careia interceptarile nu mai pot fi realizate decat dupa inceperea urmarii penale, adica dupa anuntarea prealabila a celui anchetat. Guvernul a anuntat miercuri ca a emis o ordonanta de urgenta si un proiect de lege. Ordonanta a venit, rezolva altele, dar nu se atinge de interceptari. Aceasta este lasata in seama proiectului de lege.

Evident ca parlamentarii nu se vor grabi sa lamureasca ceva impotriva propriilor interese si vor amana la maxim discutarea proiectului de lege. Pana atunci, procurorii vor sta la mana judecatorilor. Cum vor proceda daca maine trebuie sa cerceteze un ministru sau un parlamentar acuzat de mita? Vor merge in Parlament sa ceara aviz, dar pana atunci nu-l pot intercepta, chiar daca exista informatii ca va comite acte de coruptie. Altfel spus, nu vor putea strange probe impotriva sa. Baza unui dosar de coruptie sta in interceptari. Proba cheie in astfel de situatii o gasim de cele mai multe ori in discutia dintre ministrul/ parlamentarul/primarul x si omul de afaceri y. Daca nu este interceptata cumva, cazul este in mare parte ratat.

Pe ce alte probe sa inceapa procurorii urmarirea penala impotriva unui ministru sau primar despre aafla sigur ca se va intalni cu un om de afaceri pentru a negocia, sa zicem, spaga pentru un contract? Nimeni n-a semnat inca nimic, n-au cum obtine alte probe, martori ioc, inscrisuri nici atat. Potrivit noului Cod de Procedura, daca procurorii nu ajung in faza inceperii urmaririi penale impotriva ministrului sau primarului chitit sa fure, nu-l pot intercepta. Ca sa-l poata intercepta, trebuie sa aiba ceva impotriva lor, insa cum spuneam aia doi inca n-au facut nimic gresit, dar tocmai se pregatesc sa faca. Cum procedam?

Solutia de avarie, cum s-a spus deja, ar fi inceperea urmaririi penale in rem, deci impotriva faptei, nu impotriva persoanei. Dar procurorii vor fi la mana judecatorilor, unii vor accepta, altii vor refuza acest artificiu. Au spus-o limpede toti cei care se pricep: legile penale trebuie sa fie clare si previzibile, procurorii nu trebuie sa recurga la artificii si subterfugii pentru a prinde infractori. Procedurile neclare, le limita, se pot intoarce oricand impotriva lor.

Cum a tratat Guvernul Ponta aceasta problema cheie? Mintind de doua ori: o data saptamana trecuta, inainte de intrarea in vigoare a Noilor Coduri, cand a promis ca va remedia neajunsul. A doua oara a mintit dupa intrarea in vigoare a noilor Coduri, cand a dat asigurari ca se rezolva si tot nimic. Putem identifica chiar mai multe minciuni. Premierul Victor Ponta afirmase initial ca noile coduri nu pot fi modificate prin OUG, ca asta ar fi neconstitutional, dar tocmai a facut-o ieri in chestiuni sa le zicem mai putin importante.

Nici altele, cum ar fi reducerea masiva a pedepselor pentru unele infractiuni ca inselaciunea, delapidare, abuz in serviciu, n-au fost indreptate. Deja raul a fost facut. Codul Penal a intrat in vigoare asa cum era, astfel incat toti cei care au comis infratiunile mentionate, sanctionate mai aspru de vechiul Cod, vor beneficia de clementa sau chiar vor scapa de dosar. Pedepsele fiind mai mici, si termenele de prescriptie scad dramatic pana la inchiderea dosarului in unele cazuri.

Si in cazul modificarilor la Constitutie, operate tot in favoarea infractorilor, trombonul a servit drept principal argument: s-a spus ca se aduc mai multe garantii, s-au invocat drepturile omului, etc. Dar nimeni nu s-a intrebat: a fost cumva condamnata Romania ca nu respecta drepturile omului din cauza modului in care se deruleaza anchetele penale? Evident, nu. In afara de marii cercetati penali si de prietenii lor din politica si presa, nimeni nu s-a plans de puterile procurorilor, de proceduri sau de anchetele lor. Si atunci, de ce slabesti institutiile? De ce pui in Constitutie reguli care ar trebui sa exista in legi? Este cumva in interesul publicului ca Romania, un stat macinat de coruptie, sa aiba procurori neputinciosi, asta tocmai cand ei au inceput sa obtina rezultate, sa lucreze mai eficient?

Toate aceste se intampla sub ochii nostri dar putini vad clar. Asta deoarece minciuna a devenit noua politica de stat. Guvernul, am mai spus-o, pacaleste nu doar publicul intern, manipulat cu televiziunile mogulilor, ci si partenerii externi. Si lor le-a promis ca va repara noile Coduri inainte de intrarea in vigoare. Oficialilor de la Bruxelles, americanilor, oricui voia sa auda ca va fi bine li s-a spus exact ce asteptau. Dar iata ca a iesit rau. Minciuna asumata ca politica de stat e mai greu combatut. Institutiile agresate nu pot reactiona, guvernul le adoarme vigilenta cu promisiuni si declaratii de bune intentii. Aparentele sunt mentinute pana in ultima clipa. Presiunea publica dispare. Iar raul, odata facut, isi produce efectele. In cazul de fata, niste infractori scapa cu complicitatea statului.

Insistenta cu care Guvernul minte opinia publica in chestiunea codurilor penale ii determina pe multi magistrati sa creada ca refuzul de indrepta unele articole strambe ascunde pemeditarea. A impiedica procurorii sa lucreze la fel de eficient ca pana acum, a crea conditii pentru mari infractori sa scape basma curata, a omori dosare din fasa (problema interceptarilor) inseamna a impiedica justitia sa lucreze. A pretinde ca ajuti justitia sa functioneze mai "european" cand in realitate o legi de maini si de picioare - iata o mostra de cinism politic.  

Relatia proasta intretinuta de Guvernul Ponta cu Codul Penal obliga la un mod de a face politica, bazat pe minciune, pe amagire, pe inselarea a publicului intern si extern, ceea ce permite jefuirea resurselor publice fara aceeasi teama de raspundere in fata legii ca inainte. Mai devreme sau mai tarziu, oricat de manipulat ar fi electoratul, va intelege ca intre un cod penal macelarit, intre o Constitutie croita dupa chipul si asemanarea borfasilor si saracia din buzunare exista o stransa legatura. Din pacate, asa cum se aseaza acum lucrurile in politica, s-ar putea ca trezirea sa aiba loc ceva mai tarziu, foarte probabil inca un ciclu electoral, poate doua.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

9064 vizualizari

  • +27 (27 voturi)    
    ? (Joi, 6 februarie 2014, 19:46)

    tot [utilizator]

    Nu exista nici o solutie sa scapam de acest individ?Mi se pare din ce in ce mai periculos!
    • +23 (23 voturi)    
      alta e problema (Joi, 6 februarie 2014, 20:45)

      corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui tot

      prima oară ar trebui să scăpăm de noi înșine. Noi suntem primii vinovați că "ei" își bat joc de țară!
    • +18 (22 voturi)    
      PSD nu poate conduce Romania decat un mandat! (Joi, 6 februarie 2014, 20:49)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui tot

      In toata istoria postrevolutionara, PSD a condus Romania cate un mandat. Fie ca a avut 70% din 70% prezenta la vot, fie ca a avut 60% din 50%. Intotdeauna romanii l-au ejectat, fie ca era la doar 6 ani de la Revolutie, fie ca venise dupa un CDR jalnic. Acum are cel mai prost guvern, cel mai penal, intr-o alianta care se clatina tot mai mult si cu un scor de 58% din 49% prezenta la vot, adica doar 24% din electorat. Pentru un analist versat ca domnul Tapalaga sa spui ca va sta inca doua cicluri electorale, e o totala bataie de joc la adresa noastra si a intregului popor roman. Vorbim dupa prezidentiale, domnule Tapalaga. Atunci va voi spune ca ati facut bine ca ati bagat spaima in romani!...;)
      • -1 (1 vot)    
        În timp util (Vineri, 7 februarie 2014, 11:20)

        Viceversa [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        Nu e obligatoriu să fie un mandat întreg, nu e o fatalitate.Putem constata că devine din ce în ce mai dificil să scapi din păienjeniș.
      • -1 (1 vot)    
        Lacune! (Vineri, 7 februarie 2014, 11:39)

        GAVRILACHE [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        Cred ca apelul la istoria post-decembrista are cateva lacune! De exemplu, niciodata pana acum opozitia nu a fost mai firava! Alt exemplu : niciodata pana acum, majoritatea populatiei nu s-a lasat manipulata cu atat placere (pentru ca, niciodata pana acum, un guvern, cel al lui Boc, nu a aplicat asemenea masuri de austeritate, masuri bune si rele dar perfect pliabile pe nemultumirea unei parti din populatie, in special cea care traia din veniturile obtinute de la buget, pe afacerile politicienilor, pe interesele murdare ale unor posturi tv etc.). In sfarsit, niciodata pana acum "micul si berea" nu au batut la fund cu atata asupra de masura principiile si realitatea economica! Am mai spus-o, vecinul meu Costica are o vorba care a devenit criteriu pentru vot : orice guvern e bun daca nu se-atinge de micul si berea mea!
        • 0 (0 voturi)    
          Pe Costica il obliga sa nu inchida caloriferul! (Vineri, 7 februarie 2014, 14:21)

          Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui GAVRILACHE

          Din Aprilie ii scumpeste totul o data cu scumpirea carburantilor. Inclusiv micul si berea...:)
          Deci, iar am dreptate! In 2004 au cazut pentru 9 ani, acum vor cadea pentru totdeauna...
    • +10 (10 voturi)    
      metoda japoneza :P (Joi, 6 februarie 2014, 23:05)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui tot

      Sa nu vrei moartea sefului!

      Sa-l faci sa si-o doreasca singur >:)
    • +6 (6 voturi)    
      exista! (Vineri, 7 februarie 2014, 9:39)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui tot

      iesi la vot! voteaza! Cine a stat acasa in dec. 2012 are acum ce a votat INDIRECT.
      Prin votul a 60% din 40% adica 24% Ponta a ajuns premier. Restul de 76% au PERMIS acest lucru.
      Iar 4 mil de voturi se fac usor: MINTI macar jumatate de pensionari si MINTI asistatii social.
      • +1 (1 vot)    
        Excelentă intervenție ! (Vineri, 7 februarie 2014, 10:45)

        Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui cinic

        @cinic, păcat că nu am la dispoziție decât un plus !
        Cum naiba am putea să-i trezim pe zăpăciții ceilalți de 76% ?
  • +30 (30 voturi)    
    V-am zis-o de la inceput (Joi, 6 februarie 2014, 19:47)

    OmulNou [utilizator]

    ca Ponta va trage de timp, luni de zile de acum incolo, probabil peste vreo 4-8 luni va trebui sa faca ce a promis, dar pe moment minte si minte si minte si din pacate nimeni nu-l poate trimite in judecata pentru ca minte cum respira.
  • +16 (24 voturi)    
    politica de stat (Joi, 6 februarie 2014, 19:51)

    mihail nica [utilizator]

    Domnule,te inseli amarnic.Ma uit in ultimile sondaje si ponta este adulat, stimat si ovationat...pentru politica facuta.Poporul roman s-a nascut crestin. Ortodox de crestin.Asa ca el il alege pe Baraba , nu pe Iisus ! Suntem buni crestini.
  • +25 (25 voturi)    
    Tiberiu Nitu si Adrian Bordea, condamnati la nimic (Joi, 6 februarie 2014, 20:16)

    talmaciul.blogspot.ro [utilizator]

    "Nu, nimeni, personal" - cuvintele cheie din mandatul lor.
    http://www.mediafax.ro/social/nitu-intrebat-daca-in-dosarul-apuseni-este-vizat-seful-sts-nu-este-vizat-nimeni-in-mod-personal-12030461

    Va provoc la un exercitiu. Dati cautare pe Google, tastati-le numele si prenumele si selectati optiunea "imagini".

    Veti vedea chipul ingenuncheat al Justitiei. Rece, impersonal, supus.

    Cautati-le CV-ul. Veti observa ca n-au realizat nimic notabil in cariera lor. Nimic cu care sa se mandreasca in fata copiilor lor, nimic mai presus de genunchi.

    Acesti doi "tovarasi" de clasa noua nu vor deranja pe nimeni, din fruntea Justitiei. Dictonul lor de actiune: "sa fie bine, dar sa nu fie rau. sa reformam, dar sa nu ingreunam. sa ne grabim, dar sa nu ne pripim".

    Fiii ilegitimi ai lui Ion Iliescu.

    Dati, apoi, cautare la "Laura Codruta Kovesi" si "Daniel Morar". Sesizati diferentele?

    Ce tinuta, ce atitudine au cozile de topor Tiberiu Nitu si Adrian Bordea si ce transmit imaginile cu Kovesi si Morar: demnitate, profesionalism, integritate si intransigenta.

    Uitati-va si la Cazanciuc, executantul lui Ponta. Mediocri si umili, toti trei - Nitu, Bordea si Cazanciuc.

    Sa ne amintim cum arata, in trecut, Justitia cu Monica Macovei, Laura Codruta Kovesi, Daniel Morar si Codrut Olaru...

    Dar sunt, in continuare, optimist. Corpul magistratilor nu este format doar din figurile triste ce il conduc astazi, iar rezultatele se vad: Nastase, Fenechiu, Chiuariu. Voiculescu, Dragnea, Mazare sunt urmatorii la rand.
    • +15 (17 voturi)    
      cheia e la ambasadele europene (Joi, 6 februarie 2014, 20:32)

      talmaciul.blogspot.ro [utilizator] i-a raspuns lui talmaciul.blogspot.ro

      euro-atlantice si la Comisia Europeana.

      Dupa cum bine observa Dan Tapalaga, acestea nu intervin, acum, in forta, pentru ca sunt prostite cu declaratii de bune intentii: "o sa facem, vom tine cont de observatii, toata lumea va fi multumita".

      Ponta si Cazanciuc trag de timp cat pot. Dar si cand o sa vina valul de declaratii dure (sau aterizari surpriza la Bucuresti), Ponta nu o sa mai aiba pe unde sa se ascunda, decat in varf de munte.

      Statele Unite au interese mult prea puternice in Romania, necunoscute nici macar lui Ponta, pentru a-si permite un esec al statului de drept in Romania.
      • +21 (21 voturi)    
        Nu sint prostite (Joi, 6 februarie 2014, 21:00)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui talmaciul.blogspot.ro

        Ambasadele europene si americane stiu exact situatia din Romania.

        Strainatatea poate sa influenteze, dar nu poate sa faca minuni. Cei indreptatiti, cei de la care se asteapta initiative si solutii, sintem in primul rind noi, romanii. Si mai ales opozitia.

        E treaba noastra, a opozitiei. Sa schimbam opinia celor 7,4 milioane de uslamisti. Sa luptam pentru noi, pentru principii si Romania.

        Din cite vad eu, in politica romaneasca adevarata, exista un singur politician care stie ce are de facut impotriva uslamistilor. Restul politicienilor de opozitie au vointa, putere, inteligenta, insa ramin amatori. N-au carisma. Puterea se ia, nu se ofera.
      • +2 (2 voturi)    
        cheia e votul! (Vineri, 7 februarie 2014, 9:41)

        cinic [utilizator] i-a raspuns lui talmaciul.blogspot.ro

        atat timp cat 76% au PERMIS prin non-vot sa ajunga Ponta la guvern, cheia e la noi.
        VOT! VOT! VOT!
  • +18 (18 voturi)    
    Scarbit... (Joi, 6 februarie 2014, 20:16)

    nickart [utilizator]

    Initial am vrut sa spun mai multe dar ma opresc la un singur lucru.
    Unde este atata PROSTIE nici nu e de mirare ca Romania este tara unde orice este posibil.
    • +22 (22 voturi)    
      stire la europa fm (Joi, 6 februarie 2014, 20:29)

      break_noon [utilizator] i-a raspuns lui nickart

      am auzit azi o stire la europa fm.
      la un tip din craiova i s-a furat din apartament o tableta.
      pe tableta era instalat un soft de localizare, sau asa ceva.
      cand hotul a pornit tableta, pagubitul a reusit sa localizeze hotul.
      a mers la politie si le-a spus ce si cum.
      raspunsul politiei: nu pot face nimic, deoarece probele respective sunt obtinute cu metode/dispozitive neomologate, sau asa ceva.

      deci, in tara asta, si probabil si prin alte parti, hotii sunt mai protejati de lege decat oamenii cinstiti.
      iar noile legi maresc aceasta protectie.
    • -12 (14 voturi)    
      Noul cod penal e mai bun (Joi, 6 februarie 2014, 21:17)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui nickart

      fiindcă, din prostie, s-au mai înlăturat niște limite și avem mai multă libertate. ///
  • +17 (17 voturi)    
    Saracia din capete, mai rea (Joi, 6 februarie 2014, 20:26)

    Rafaila [utilizator]

    "...oricat de manipulat ar fi electoratul, va intelege ca intre un cod penal macelarit, intre o Constitutie croita dupa chipul si asemanarea borfasilor si saracia din buzunare exista o stransa legatura..." Bre, saracia din capete este mai rea decit cea din buzunare pentru ca impiedica electoratul sa... inteleaga, sa faca corelatiile de care tocmai zisesi. Televiziunile intretin saracia din capete si, desigur, cei vizati nu-si dau seama. Este un cerc vicios care poate fi desfacut numai de catre cei care au imunitatea mentala necesara. Ori, tocmai imunitatea mentala ii face si imuni moral, incit, desi inteleg, ii doare in pix! Cine are, nu are nevoie, cine nu are, nu are de ce sa aiba nevoie. Nu-i asa? La ce e buna justitia? Stie cineva???
  • +4 (4 voturi)    
    da (Joi, 6 februarie 2014, 20:28)

    zigot [utilizator]

    pacat, dar aveti dreptate domnule nickart
  • +8 (10 voturi)    
    "tara te vrea prost" (Joi, 6 februarie 2014, 20:31)

    Decebal11 [utilizator]

    Domnule Tapalaga,
    Ati scris ca si concluzie:

    "Din pacate, asa cum se aseaza acum lucrurile in politica, s-ar putea ca trezirea sa aiba loc ceva mai tarziu, foarte probabil inca un ciclu electoral, poate doua.
    "
    Permiteti-mi sa va contrazic.
    Educatie, educatie, educatie.

    Pana atunci mai trec cateva zeci de ani, pana tot poporu' va sti sa discearna informatiile primite de la teveu.

    Un bravo pentru digi24 pentru must carry.

    Toate bune.
  • +8 (8 voturi)    
    clar! (Joi, 6 februarie 2014, 20:42)

    corvus coraX [utilizator]

    bandiți
  • +15 (15 voturi)    
    cetateanul victor-viorel ponta (Joi, 6 februarie 2014, 20:42)

    ZeroAbsolut [utilizator]

    este un iresponsabil, tradator de neam si tara. Interceptarile anterioare inceperii urmaririi penale sunt necesare mai ales in cazul comiterii unor infractiuni grave si deosebit de grave, infractorii fiind versati si bine organizati. Oricine are un dram de buna credinta poate parcurge lista lunga a dosarelor cu consecinte importante recent rezolvate sau incepute si care au la baza interceptarile anterioare inceperii urmaririi penale.

    USL-ul deschide astfel o cutie a Pandorei din care pot aparea linistite infractiuni ce aduc atingere sigurantei nationale. Nu mai este vorba doar despre niste amarati de bani furati de la stat, ci de fapte mult mai grave.
    • +9 (9 voturi)    
      . (Joi, 6 februarie 2014, 22:10)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui ZeroAbsolut

      si daca va fi un atentat terorist nu cred ca vor alege comuna liesti judetul galati (exemplu aleator), de ce le-ar pasa?
  • +11 (11 voturi)    
    sublim (Joi, 6 februarie 2014, 20:43)

    clarice [utilizator]

    O meritam din plin ,puteti sa scrieti pana va rupeti pixurile ,la asa votanti 70%usl este perfect.
    Asta asteapta poporul.
  • -10 (16 voturi)    
    eh (Joi, 6 februarie 2014, 21:13)

    Mazeta [utilizator]

    Ar mai fi totuși o soluție de avarie pentru procurori: să facă dosare fără înregistrări. Dar atunci presa n-ar mai fi așa distractivă, recunosc.
    • +7 (7 voturi)    
      perfect de acord, cu o conditie: (Joi, 6 februarie 2014, 23:02)

      yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      borfasul, coruptul, teroristul etc sa informeze in prealabil presa si justitia de activitatile care le intreprind
    • +7 (7 voturi)    
      I_ _ _ t ca de obicei... (Joi, 6 februarie 2014, 23:55)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Cum poti face un dosar de mita de ex.fara sa-l inregistrezi pe cel care cere mita? Poti realiza cate flagrante vrei ca tot degeaba. Poate oricand spune de ex. ca doar i-ai platit o datorie mai veche. Dovedeste tu ca nu-i asa!
    • +2 (2 voturi)    
      reactia ta? (Vineri, 7 februarie 2014, 9:45)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      care ar fi daca un membru al familiei tale ar fi victima terorismului? al unui terorist care nu a putut fi interceptat?
      aceeasi intrebare pentru trafic de droguri sau trafic de persoane!
  • +9 (11 voturi)    
    Pacat de România (Joi, 6 februarie 2014, 21:36)

    DelMa [utilizator]

    că este condusă de guvernul Ponta care apără borfașii și nu dreptatea! Nu a făcut nimic acest guvern, acest jurist Ponta, până la intrarea în vigoare a noilor CP și CPP, doar a mințit poporul. Marii hoți și borfași, care au devalizat economia națională, vor fi condamnați la maxim 5 ani închisoare, față de vechile reglementări care prevedeau pedepse de 10-15 ani de pușcărie. Așa apără USL și guvernul Ponta patrimoniu național și interesele românilor, punând piedici justiției. HOȚILOR !
  • +6 (8 voturi)    
    Te înșeli... (Joi, 6 februarie 2014, 22:34)

    marchi [utilizator]

    România nu e condusă de guvernul Ponta.
    Guvernul Ponta e condus de la... Jilava. Știți voi de cine...
  • +2 (2 voturi)    
    Cod penal (Vineri, 7 februarie 2014, 1:35)

    revoltat [utilizator]

    Am mai spus-o aici , si o voi repeta sperând cä se va întelege de cätre cel ce are solutua la dispozitie, anume ,de cätre cel se duce la urne ( nu pentru o oalä de sarmale, o gäleatä de plastic sau un pix colorat!) Suntem rusinea Europei, a întregii lumi civilizate, o colectivitate färä coloanä vetrebralä analfabetä politic! E grav, foarte grav!
    Sä ne uitäm peste granita"tärisoarei noastre" la ce se petrece în Ucraina: poporul îsi face vocea auzitä cu demnitate, cu responsabilitate politicä!
    Înreaga armatä a "sefuletilor" de partide "de dreapta" , unii dintre ei intelectuali de elitä, mânati doar de vanitäti stupide si dorintä de putere(aici abea se desosebesc de cei ce o au acum!)ar trebui sä ia exemplu de la "boxerul" Klischko!
    Adunati-vä, uniti-vä si aruncati acesti "maidanezi" de la putere! E ceasul de pe urmä!
  • +1 (5 voturi)    
    falsa problema (Vineri, 7 februarie 2014, 6:24)

    hamangiu [utilizator]

    Interceptarile sunt o falsa problema...adevaratii spagari nu "bat palma la telefon"..milioanele de euro se negociaza fata in fata...cei care cad in plasa procurorilor au o anumita doza de prostie sau prea mare incredere in pozitia pe care o ocupa la un momentdat.La un venit bugetar estimat la 45 miliarde euro se colecteaza 26-27 de miliarde deci 18 miliarde nu se platesc niciodata...la un TVA de 24% incasarile reale din TVA sunt undeva la13%...deci aici sunt banii dumneavostra...si pentru ca guvernul nu gaseste solutii pentru o mai buna colectare a taxelor pur si simplu le mareste numarul..marind baza de impozitare.. deci amaratii care platesc sa plateasca mai mult..Se pare ca procurorii au liber la membrii PNL,altfel nu se explica dezastrul de imagine din ultimul timp...baieti vi se pregateste ceva..cine are ochi sa vada ..cine are urechi sa auda..
  • +3 (3 voturi)    
    surzii continua dialogul (Vineri, 7 februarie 2014, 7:36)

    nedumeritul [utilizator]

    dialogul surzilor continua.Foarte multi juristi arata si cer desfiintarea si inchiderea usitelor (golurilor) in lege,cele intentionat gandite de catre cei care au facut legea si prin care marile hotii raman nepedepsite.
    USL modifica orice alte articole ,dar de usite nu se atinge.
    Urmatorul pas al USL daca presiunea devine mare si datorita ambasadelor straine va fi urmatorul:
    Cu mare tam-tam va inchide o usita scotand in evidenta cat de corect procedeaza,dar vor deschide o alta usita,iar daca contestatarii vor sari in sus le vor spune:
    "am facut ce ati cerut, acum ce mai vreti ? nici odata nu sunteti multumiti,sunteti Gica contra...
    Raspundere ramane colectiva...a hotarat poporul suveran....prin reprezentatii sai...
  • 0 (2 voturi)    
    Surprize surprize. (Vineri, 7 februarie 2014, 11:18)

    Jordan [utilizator]

    Supriza este ca avocatii de penal, oameni care luptau pentru indivizi acuzati de o gramada de rahaturi – si potential nevinovati, ca asa-i viata – sustin cateva lucruri de ani buni:

    1. Procentul cazurilor de urmarire penala la care se dispune trimiterea in judecata e absolut imens, comparativ cu alte jurisdictii. Cu alte cuvinte, procurorii romani nu recunosc ca au muncit degeaba.
    2. Procentul condamnarilor e incredibil de ridicat comparativ cu alte jurisdictii – cu alte cuvinte, judecatorii prinsi de munca acorda prezumtia de dreptate procurorului, nu avocatului, necitind mai nimic din dosar.
    3. Numarul de decizii impotriva Romaniei pe partea de penal la CEDO e huge. Evident, nobody cares.
    4. Pedepsele anterioare erau complet disproportionate, tinand cont de orice cod penal modern.

    Cu alte cuvinte, ok, poate scapa 8-10 mari corupti, dar idea ramane ca, in viziunea celor care chiar lucreaza in domeniu, modificarile sunt mai mult bune decat rele. Pur si simplu trebuie sa alegem abordarea, Stalin – mai bine condamnam 10 nevinovati decat sa scape un vinovat – sau Churchill – mai bine scapa 10 vinovati decat sa condamnam un nevinovat. Asta este.

    Sugerez hotnews sa contacteze un avocat de penal - pe care vreti dvs - si sa nu mai puna atata baza pe parerea DNA-ului etc, intrucat e evident ca respectivii incearca sa isi faca munca mai usoara, nefiind interesati neaparat de obiectivitae. Pentru stabilirea adevarului e necesara consultarea ambelor parti.
    • 0 (0 voturi)    
      pai si tu ce crezi ca face procurorul?! (Vineri, 7 februarie 2014, 16:19)

      ZeroAbsolut [utilizator] i-a raspuns lui Jordan

      in faza premergatoare urmaririi penale, procurorul este obligat sa stabileasca DACA se impune inceperea urmaririi penale. Datoria procurorului nu este sa incerce sa-l infunde pe faptuitor, ci sa fie echidistant. Pana la proba contrarie, cetateanul in cauza este nevinovat si procurorul il reprezinta si pe el, ca parte a poporului roman.

      multi avocati, in schimb, isi insusesc rolul de mercenari care ar apela la orice truc pentru a-si scapa clientii, vinovati au ba. Exemplul deja clasic este tovarasul Gheorghita Mateut.
      • 0 (0 voturi)    
        Corect (Vineri, 7 februarie 2014, 22:01)

        Jordan [utilizator] i-a raspuns lui ZeroAbsolut

        dar logica ne spuna ca, in faza premergatoare urmaririi penale, procurorii ar trebui sa renunte la multe cazuri aparente datorita lipsei dovezilor. Problema e ca, la noi, peste 80-90% din cazurile care incep cu faza premergatoare ajung in instanta. Si eu spun ca procurorul trebuie sa fie echidistant, dar nu este echidistant, e hotarat sa obtina condamnari cu orice pret.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi