Ce urmeaza dupa epoca Basescu

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Miercuri, 2 octombrie 2013, 15:59 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Cati realizeaza ca, in Romania, se produce lent, sub ochii nostri, o schimbare radicala de paradigma politica? Vom intra curand in a treia epoca dupa cele doua mari cicluri de dupa 89, dominate in primii 14 ani de paradigma Iliescu si in ultimii 8 de paradigma Basescu. Aceste personaje au polarizat societatea. Ai fost pro sau contra Iliescu, pro sau contra Basescu. Mai bine de doua decenii, Romania a stagnat, a involuat sau a evoluat in interiorul acestor inclestari. Ce model va domina societatea romaneasca in urmatorul ciclu politic? Vom avea parte iarasi de o figura dominanta sau viitorul anunta o paradigma cu totul noua?

Epoca Iliescu s-a definit prin cateva teme majore. Cei care-l antipatizau doreau decomunizare rapida, eliminarea securismului rezidual si trecerea in forta la modelul democratiei occidentale cu tot ce inseamna ea: privatizare, proprietate privata, deschidere fata de exterior etc. Sustinatorii modelului iliescian erau fostii comunisti, nostalgicii, victimele tranzitiei, nationalistii, adeptii etatismului. Sistemul era in general inchis, autarhic, refractar la tot ce vine din afara.

Epoca Basescu s-a definit prin alte cateva teme majore, unele mostenite din trecut, altele cu totul noi. Cei care l-au sustinut sau inca o fac au crezut sau cred in capacitatea sa de a se opune “sistemului ticalosit”, de a lupta cu retele tentaculare de coruptie crescute in epoca Iliescu-Nastase, de a elibera statul captiv,  de a intari institutii si de a deschide societatea. “Basistii”, cum au fost numiti, au sperat ca Romania se va rupe de tot ce o mai leaga de trecutul comunist, ca tara se va orienta ireversibil catre Vest.

Adversarii lui Traian Basescu l-au portretizat ca dictator fara scrupule, dusman al valorilor democratice inconjurat mereu de mediocritati, incapabil sa conduca de fapt o tara. Tabara anti-Basescu s-a grupat in jurul unor mari cercetati penal, care s-au prezentat mereu drept victimele directe ale dictatorului. Acestia au reclamat in general revenirea la sistemul politic perfect controlat si previzibil care le-a asigurat ani de zile linistea si prosperitatea. 

Vedem destul de limpede doua epoci foarte clar definite, cu o societate divizata, cu viziuni radical diferite pe marile teme de societate, cu tabere aflate mereu pe picior de razboi, unii pentru a apara statu-quo-ul, altii pentru a-l demola. 

A treia epoca nu va mai avea nimic din toate astea. Cel mai probabil, va lipsi figura dominanta, icoana tatucului aflata in centrul micii lumi romanesti, provocand adulatie sau ura. Descentralizarea puterii, inevitabila, si transferul tot mai multor atributii in plan local vor estompa in mentalul colectiv trasaturile liderului atot-puternic.

Apoi, tot ce s-a aflat sus pe agenda ultimilor 20 de ani, marile teme de societate, aproape ca dispar sau vor insemna cu totul altceva decat au reprezentat pentru generatiile epocii Iliescu si Basescu. Vom asista la atomizarea, la fragmentarea, la diluarea societatii in general si a politicii in particular.

Noul prototip de lider, incarnat de figuri ca Ponta sau Antonescu, sunt expresia perfecta a celei de a treia paradigme care se traduce pe scurt prin absenta oricarei paradigme. Ei pot fi maine contrariul a ceea ce reprezinta azi, capabili sa se pronunte concomitent pentru si impotriva a ceva, sa fie si la putere si in opozitie in acelasi timp, sa tina si cu dreptatea si cu hotia.  Acest tip de politician schizoid se lupta sa supravietuiasca in lumea post-ideologica, in care stanga si dreapta nu mai inseamna de fapt mare lucru asa ca trebuie impacata cumva toata lumea. Este un fel de postmodernism politic. Nimeni nu mai are azi incredere in modele trecutului.

Pentru protestatarii din strada (la randul lor un exemplu sublim de fragmentare), toti politicienii sunt o apa si un pamant, corupti si incompetenti, dar nu au reusit sa impinga in fata nici un lider, nici o figura emblematica, capabila sa coaguleze in jurul sau aceste energii atat de diferite si sa devina astfel o alternativa la vechiul establishment politic. In mod realist, ar fi fost imposibil sa apara, deoarece n-ar fi avut ce sa spuna unui grup atat de eterogen, simptom al noii lumi.

La aparitia acestui noi lumi a contribuit decisiv expansiunea noilor mijloace de comunicare: retele sociale, Facebook, puzderia de bloguri si site-uri. Media clasica este vazuta ca “parte din sistem” iar televiziunile simple instrumente de maniuplare. In mare parte asta si sunt. Ele, noile mijloace de comunicare, au democratizat informatia, relativizand totul.

Politicienii si presa nu mai pot minti la fel de usor ca inainte, dar un mare adevar poate fi la randul lui mai usor deturnat, de mistificat. Nimeni nu mai detine monopolul informatiei, nu mai avem repere fixe. Adevarul se plimba pe net, dar de multe ori are sursa imprecisa si viata scurta, pana la urmatoarea postare care proclama cu totul alt adevar.

In aceasta nou ciclu, fracturile din societate vor fi atat de mari incat incat putem vorbi de lumi paralele, incapabile sa comunice sau sa se intalneasca cumva. Lumea veche alaturi de lumea noua, mase manipulate alaturi de grupuri tot mai frustrate ca adevarul lor nu este ascultat de nimeni. Adversarul in aceasta noua lume poate fi oricine sau adversarii pot fi oricati. Nu are nici o importanta, deoarece tendinta este atomizarea in grupuri tot mai mici.

Epoca Iliescu s-a incheiat demult, epoca Basescu se va termina in cateva luni. Astazi, aproape ca nu mai are nici o relevanta a fi pro sau contra celui care a dominat viata politica romaneasca vreme de opt ani. Sistemul clasic de putere s-a incolonat in jurul lui Victor Ponta, catre care insusi Traian Basescu pare a fi inceput transferul de putere. Noul ciclu politic va fi dominat poate de unul ca Ponta, dar fara a avea nici pe departe puterea celor de dinaintea lui.

In aceasta noua lume, nici o alianta sau majoritate nu va rezista prea mult, sistemul fiind obligat la schimbare continua pentru a nu face implozie. Asa cum arata azi lucrurile, se  anunta o perioada in care ne vom bate pana la epuizare cu false teme, neesentiale, cu falsi adversari si cu falsi lideri. Odata intrati cu totul in a treia paradigma politica, vom trai o pierdere de vreme istorica, pedaland spectaculos in gol.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















17928 vizualizari

  • +6 (52 voturi)    
    dictatura Poporului (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:06)

    un domn [utilizator]

    cu excelul in brate Poporul poate conduce Romania
    1 institutiile cu ordinea publica asigura linistea pe strada
    2 BNR se ocupa, se va ocupa TREBUIE sa se ocupe de gestionarea bailor publici si private
    3.....politica va face STRICT cine va semna cu Poporul Roman un program de Guvernare bazat pe obiective...pe principiul TOTUL sau NIMNIC, indeplinirea Obiectivelor ..va conduce la protejarea Persoanei sau Persoanlor pe VIATA ...SAU...neindeplinirea Obiectivelor aprobate prin referendum public...PUSCARIE pe viata...e chiar simplu...
    • +7 (17 voturi)    
      gestionarea bailor publici? (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:27)

      Mircha [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      vrei sa spui gestionarea bailor publice :)
      • +4 (6 voturi)    
        rectificare (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:34)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Mircha

        BANILOR, degetele si tastatura uneroi nu se inteleg..mea culpa !
        • 0 (6 voturi)    
          Parce esti nepotul "omului nou" (Miercuri, 2 octombrie 2013, 19:53)

          Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          "domnul" ori este un troll fara ocupatie sau este un activist marunt de la partid.

          Curios este ca acum 80 de ani in europa oamenii sustineau infocat unele ideologii clare, uneori cu arma in mana.

          Uitati-va la specimenul asta care se autointituleaza "domn", are o ideologie de parca ar fi o supa de cuvinte. Poate este un individ zombizat de OTV sau Antene. Chiar suspectez ca USL-ul are un soft la partid care mecanic incearca sa discute cu internautii.
          • -2 (4 voturi)    
            mai vladica (Miercuri, 2 octombrie 2013, 22:03)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

            membru de partid USLamist nu ai sa ma vezi sau auzi, implicit varanul si caracaleanul nu sunt pe gustul meu...poate daca era liber portul de armament as fi facut o tragere ca si in Lista lui Schindler...dar cred ca si capatzana ta mi ar fi placut sa o vad in ..scopersk...
      • +4 (14 voturi)    
        Comment sters de user (Miercuri, 2 octombrie 2013, 18:13)

        GigiBanosu [anonim] i-a raspuns lui Mircha

        • +1 (1 vot)    
          marele beneficiu al democratiei (Joi, 3 octombrie 2013, 11:37)

          rz_ [utilizator] i-a raspuns lui GigiBanosu

          Democratia, ca si capitalismul de altfel care este o forma de "democratie economica" dupa parerea mea, are marele avantaj ca se autoregleaza. Votul trebuie sa fie universal chiar daca uneori imi vine si mie sa spun ca votul meu de "informat si cunoscator" nu ar trebui opus votului unuia care dupa parerea mea nu intelege nimic si e manipulat usor.

          Dar asa cum o elita poate duce poporul inainte prin alegeri bune pentru intreaga natie, la fel se poate intampla ca acea elita sa aleaga beneficii exclusive pentru ei, sa duca tara de rapa in mod voit pentru o mai usoara cucerire de catre o alta tara sau cine stie ce alte minuni.

          Cu votul universal se regleaza lucrurile, cand nu mai sunt bani pentru asistenta sociala, nimeni nu va putea asigura beneficiile asistatilor si politicienii vor promite si poate chiar infaptui prosperitate nu asistenta. Vezi 1996.

          Oricum, singura salvare a poporului este educatia. Momentan avem politicienii pe care-i votam, dupa chipul si asemanarea noastra ca medie a culturii alegatorilor. Cand vom fi mai educati vom alege mai bine, nu vom alege un caracter infect al unui plagiator pentru ca plagiatul este furt si un hot nu merita a fi in parlament (sau prim ministru). Si ca sa se supere cei de la USL, nici Basescu nu-si avea locul la presedintie desi s-a mai cizelat in al doilea mandat (dar in nici un caz nu l-as fi votat daca nu era opozant Nastase si apoi Geoana).
    • -4 (52 voturi)    
      de dictatura proletariatului (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:30)

      victor L [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      ai auzit? ai gustat ceva din ea sau esti prea tinar?
      In ceea ce propui tu se prevad mugurii anarhiei.
      • +4 (34 voturi)    
        teama ca vei pierde (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:35)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui victor L

        scaunul cald..este evidenta..nu putem sta in loc pentru ca mai ai doi ani pana la pensie...
    • +9 (13 voturi)    
      naiv program (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:35)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Si cine va decide daca s-au indeplinit obiectivele? Referendumul? Referendum organizat de cine? De guvernanti? Daca guvernul cumpara toate televiziunile si lauda maretele realizari, cum se va vota la referendum? Cu ce s-ar deosebi un astfel de referendum de alegerile generale?
      • +1 (3 voturi)    
        naiv ? (Joi, 3 octombrie 2013, 1:58)

        math [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        putin spus ...este chiar debil acest "program". Crezi ca fanii OTV au plecat brusc in Groenlanda ? No way! Ei sunt printre noi si au drept de vot. S-ar putea ca la alegerile viitoare sa fie si mai rau. Opozitie dezbinata, populatie scarbita de politica, Gadea propus pentru premiul Nobel...
    • +2 (24 voturi)    
      Ce anume te califica (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:47)

      predel [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      ...in categoria "domnilor"? Ca tare mai mirosi a tovaras.
    • +7 (17 voturi)    
      ??? (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:47)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Da' cine e "poporul"?
      Aceia care voteaza cu Iliescu? sau aceia care voteaza cu Basescu? aceia care vor "sa li se dea"? sau aceia care vor "sa ia"? Sau aceia care nu vor nimic?
      ...samd...

      Ca balmajeala!!
    • +5 (11 voturi)    
      uuuaaaaaa!!!!!.... (Miercuri, 2 octombrie 2013, 17:46)

      2vest [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Amice esti trilu liru!!!

      ...liniste pe strada... gestionare bani publici si privati... indeplinirea Obiectivelor... --- ...te doare capul!!!

      Ai descris in cateva cuvinte o Dictatura de tipul celei instaurate de nazisti in 1933. Se aseamana cu punctele program ale unei dictaturi de tip comunisto-fascistoid.

      Nu se poate sa fie totul asa in alb si negru, totul sau nimic, chiar asa "simplu".

      Viata in general e mult mai colorata si nimic nu e "simplu".

  • +17 (33 voturi)    
    asa si? (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:22)

    sorin3 [utilizator]

    si?
    Am nteles, se duce dracului tot.
    O luati pe urmele lui Dragotescu?
    Tot ce scrieti in articol putea fi scris in momentul in care Basescu a luat-o pe udrea in brate, distrugind posibilitatea de a produce un lider care sa-i preia mesajul si electoratul (din anii 2000).
    Nu mai dati vina pe facebook... vina are nume si prenume.
  • +13 (29 voturi)    
    Batista pe tambal. (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:26)

    Cataleya [utilizator]

    Asta urmeaza dupa Basescu.
    Pt ca, deocamdata, pare aproape sigur ca noul presedinte va fi din actualul USL. indiferent ca vb de Antonescu sau de altul de la PSD.
    In acest caz, toti infractorii de varf vor respira usurati iar judecatorii si procurorii se vor retrage frumusel in cochilie, la caldurica si trai bun pt ca n-au nici un interes sa-si piarda posturile, salariile, pensiile, carierele, doar de dragul de a face dreptate, mai ales ca sprijinul Presedintelui le va lipsi cu desavarsire.
    Si uite-asa, incepand cu ultimul judecator de la Cuca Macaii si terminand cu cei de la CCR, totul va reintra in "normalitatea" de pe vremea Iliescu-Nastase.
    Cat despre mass-media, prefer sa nu dau niciun pronostic, sa nu supar pe nimeni gratuit (deocamdata)
    • +3 (11 voturi)    
      pai ce ai scris e nasoala (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:36)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      ca dam jos sigla TVR si punem pe cea a antenelor ?
      • +9 (13 voturi)    
        Chiar numai siglele trebuie schimbate. (Miercuri, 2 octombrie 2013, 17:16)

        Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Pt ca TVR a devenit de mult una din Antenele lui Voiculescu. Asa a fost si pe vremea lui Sassu si asa este si acum sub comanda incapabilului lacheu Saftoiu.
  • -20 (38 voturi)    
    Sofia Anais Ionescu-Băsescu (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:33)

    Mazeta [utilizator]

    Autorul se străduiește (neconvingător) să găsească deosebiri între doi exponenți ai aceleiași securități degenerate, pentru o epocă pe care istoria românilor o va reține probabil sub numele de tristă amintire Iliescu-Băsescu.
    • -10 (30 voturi)    
      Aceiasi.... (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:48)

      cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Mizerie,ai dreptate..
      FSN=PSD=PDL=Iliescu=Basescu.
      Ce bucurie am sa am cand in aceiasi celula,varanul si marinarul o sa isi depene amintirile comune cu papa ilici chibitz..
      • -5 (27 voturi)    
        Smecherie kgb-ista (Miercuri, 2 octombrie 2013, 18:08)

        Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui cristian_n

        Au aparut de la o vreme agitatori care arunca povestea asta in spatiul public, chipurile Basescu = Iliescu, sau cum incerca un turnator cunoscut de tot cartierul mai zilele trecute sa-mi spuna, Voiculescu si Basescu sunt doi batrini securisti care bla-bla-bla... Smecheria asta kgb-ista, amestecul asta voit intre bine si rau, in care vezi Doamne toti sunt o apa si un pamint, e rasuflata si nu mai are succesul pe care il avea in vremurile de glorie ale imperiului sovietic.
    • -13 (37 voturi)    
      Iar cind seful tau va merge la brutarie (Miercuri, 2 octombrie 2013, 17:52)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Tu vei fi istorie.
    • +2 (16 voturi)    
      poate epoca Anrena3-Voiculescu (Miercuri, 2 octombrie 2013, 19:40)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Credeam ca Motanu are nevoie de bani pentru avocati si v-a taiat subventiile dar vad ca a mai gasit ceva bani in Cipru si va reactivat!
    • -2 (10 voturi)    
      neconvingător (Miercuri, 2 octombrie 2013, 20:21)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      comentariul ta
    • -1 (5 voturi)    
      Băssida ? (Joi, 3 octombrie 2013, 1:30)

      Krokodilul Chichiricios [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Până la ea mai avem- un Lăzăroiu, o Paul, o EBA...un Boc...dacă facem concurs de conducători putem cere și fonduri Europene- mai nasol e că nu prea au pe ce se sprijini...că la concursul de muncitori e cam subțirel...
  • +2 (12 voturi)    
    Doua intrebari (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:34)

    nellino [utilizator]

    Victor Ponta este fost comunist, nostalgic, victima tranzitiei, nationalist sau adept al etatismului?

    Vasile Blaga este basist care a sperat ca Romania se va rupe de tot ce o mai leaga de trecutul comunist, ca tara se va orienta ireversibil catre Vest?

    Really???
  • +3 (5 voturi)    
    serios? (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:39)

    sentenced [utilizator]

    Nationalistii l-au sustinut pe Iliescu?
  • -14 (42 voturi)    
    dle Tapalaga (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:42)

    victor L [utilizator]

    in penultimul paragraf nu ati rezistat sa nu dati iarasi cu veninul pe linga.
    - "epoca Basescu se va termina in cateva luni"; citeva luni si un an, mai precis.
    - "Astazi, aproape ca nu mai are nici o relevanta a fi pro sau contra celui care a dominat viata politica romaneasca vreme de opt ani"; mai exact de aproape 9 ani. Si a dominat-o, pentru cunoscatori, de cind a devenit primar al capitalei si presedinte PD. Cit despre "relevanta pro sau contra" nu totul se reduce la parerile dvoastra.
    - "s-a incolonat in jurul lui Victor Ponta, catre care insusi Traian Basescu pare a fi inceput transferul de putere." Inca o acuza de genul "Basescu a vindut Justitia lui Ponta".
    Chiar nu stiti rezultatul votului de anul trecut?
    Acum, daca as fi rautacios, v-asi aminti ca transferul de putere, ca din partea unui ziarist, l-ati facut si dvoastra la intilnirea cu prim plagiatorul. Asa spune multa lume.
    • -2 (12 voturi)    
      Nu cred ca erau reprosuri catre Basescu (Miercuri, 2 octombrie 2013, 17:52)

      v_sile [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      Erau pure constatari.

      Transferul de putere e inevitabil, USL are 70% in parlament, Ponta are peste 40% in intentia de vot la prezidentiale, PDL-ul e mut ca o lebada in opozitie si sta sub 20% in intentia de vot, iar noile partide formate pe partea dreapta au sanse minime sa creasca in urmatorul an.

      Fie ca vrem, fie ca nu, transferal de putere se va face. Oricate minuni ar astepta unii de la Basescu in ultima clipa. facut destule pana acum si nu exagerez. Nu mai are de unde scoate, I se termina mandatul si nu mai are alte parghii. A

      Si, trist rau, Basescu va trebui sa aleaga intre Ponta si Antonescu. Dureroasa alegere, dar cred ca e mai bine pentru Romania sa fie Ponta. Desi e mincinos si duplicitar, fara character si plagiator, pare ca vrea sa tine totusi Romania in directia UE.

      E bine ca Antonescu sa piarda, si pentru tara, si pentru dreapta politica. Asta pentru ca ce face Antonescu nu are nicio legatura cu dreapta, doar ne-am pacali singuri ca am ave un liberal la Controceni. Ce face Antonescu si PNL-ul actual (Voiculescu, Ghise, SRS, Fenechiu, Ruseanu, Helvig si compania) are legatura cu PRM-ul. SI trebuie izolati, mai ales ca defileaza si sub steagul "dreptei". Un presedinte gen Antonescu le-ar da aripi. S-ar putea lucre la majoritati gen Antonescu: isterice, lipsite de idei, fara aderenta la valorile UE si NATO, fara niciun alt obiectiv major decat guvernarea in sine pentru ciolan (adica adio obiective de integrare europeana gen admiterea in Schengen sau zona euro)
      • -1 (1 vot)    
        nu ai inteles (Miercuri, 2 octombrie 2013, 20:14)

        victor L [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

        ce am scris; reciteste.
        In plus divaghezi cu tot felul de probleme pe care nu le-am ridicat. Un fel de : io centrez/io dau cu capul.
  • -19 (41 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:46)

    [anonim]

    • -8 (18 voturi)    
      Sa gaseasca ? (Miercuri, 2 octombrie 2013, 17:19)

      mhc1979mhc [utilizator] i-a raspuns lui

      Basescu nu pregateste un urmas care sa continue lupta cu 'sistemul ticalosit'.
      Dupa atatia ani in care a fost presedinte va lasa sefia statului la cineva ales in turul 2, dorit de maxim 25% din populatia tarii.
      Precis nu va fi dorit de anumite mase, mai degraba de cei tineri care isi doresc un viitor mai bun in tara asta si nu este exclus sa se iasa in strada cand economia / justitia o sa scartaie serios.
      Imi vine sa vomit cand ma gandesc la prezidentiabilii pe care-i avem: Ponta, Oprescu, Crin ....
    • -8 (18 voturi)    
      Asa am spus si eu acum cateva zile (Miercuri, 2 octombrie 2013, 17:25)

      SKBjull [utilizator] i-a raspuns lui

      Si Basescu mi-a citit postul si a dezmintit a doua zi. :P

      <<Probabil ca voi ramane in politica si o sa iau vorbele presedintelui Iliescu "voi iesi din politica cu picioarele inainte".
      Sa nu va ganditi ca voi fi presedinte de partid. Niciodata.
      (Dar presedinte onorific...?) Nici asta.>>

      Adevarul e ca in acest moment eu nu cred ca poate cineva sa spuna ce va fi peste un an in politica romaneasca. Sunt prea multe variabile (cati lideri vor mai fi in libertate, de exemplu), cat va reusi Antonescu sa ramana seful PNL dupa ce vor fi scosi de la guvernare, etc.

      P.S. Protestatarii intentionat nu au scos un lider in fata, pentru a fi mult mai greu de manipulat / discreditat. Au invatat din experienta sindicatelor. Cata vreme mii de persoane total diferite au aceiasi cerere, nenegociabila, nu e nevoie de un lider.

      Dar pe termen lung, din randul acestor oameni se vor ridica lideri, multimea din strada si-a constientizat puterea. Multi oameni care-si doresc o Romanie moderna si unde bunul simt sa fie normalitatea, s-au descoperit intre ei.
    • +7 (25 voturi)    
      ASTA ne mai lipsea!! (Miercuri, 2 octombrie 2013, 19:06)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui

      O tzara care ar accepta un Basescu drept prim-ministru, CHIAR ca nu mai merita locuita!
      • -1 (11 voturi)    
        tu (Miercuri, 2 octombrie 2013, 20:24)

        ubu [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        Poti sa pleci, codruta. Nu avem nevoie de uslamisti intara asta.
        • +4 (4 voturi)    
          pana una alta (Joi, 3 octombrie 2013, 2:05)

          math [utilizator] i-a raspuns lui ubu

          vad ca au fost reactivati si vin valuri valuri. Comentariile si voturile la acest articol sunt cat se poate de ciudate si este o invazie a fanilor lui Gadea. WTF is going on ?
  • -9 (39 voturi)    
    mazetei (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:47)

    hmara [utilizator]

    Dai dovada ca esti mitocan. Am vrut sa spun chiar magar, dar animalul lui Burada nu e vinovat. Ce legatura are un nou-nascut, un copil, chiar daca este nepoata lui Basescu cu subiectul.
    Sa revin creier nestiutor. Intre cei 2 e o mare diferenta. Stii care? Ciuleste urechile. Unul, cel mai batran, are pe constiinta niste mii de oameni, asta daca ai auzit de 1989 si mineriadele. Si multe altele care nu pune semnul egal intre ei.
    • -7 (27 voturi)    
      mazeta n are copii (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:52)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui hmara

      e la fel ca / precum Cucuveaua Iliescovici, nu are simtamintele de a sti ce se intampla cu un nou nascut, cum creste, cum gangureste caum comunica..mazeta e robot si la propriu si la figurat
      • +15 (27 voturi)    
        Mazeta e un comentator acid (Miercuri, 2 octombrie 2013, 18:05)

        nellino [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        dar pentru comentariile la adresa lui Basescu l-ati catalogat drept postac al lui Voiculescu si cu asta ati ramas.

        Dar ar fi interesant sa va uitati pe articolele legate de Rosia Montana si iesitul in strada. Au fost articole la care comentariile lui Mazeta a avut peste 20 de voturi pozitive.

        Ceea ce se cam contrazice cu personificarea nascuta din ura irationala a unora care stau drepti atunci cand vorbesc de Basescu ( defect profesional).

        Mie Mazeta imi este simpatic.
        • -9 (21 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 octombrie 2013, 19:14)

          [anonim] i-a raspuns lui nellino

    • -7 (9 voturi)    
      N-are, atit timp cit nu e promovat copilul .... (Miercuri, 2 octombrie 2013, 18:07)

      it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui hmara

      ... ca noul lider politic al Romaniei. Nu de alta, dar dupa episodul EBA (si cu Base + Boc clar indreptati impotriva nepotismului - sesizezi ironia aici?) ne putem trezi cu un eurodeputat de tita.

      Ca sa stai linistit, USL-ul e o mizerie mai mare decit PDL-ul, cam 0.001 %
    • +5 (17 voturi)    
      ei... laasaaa.... (Miercuri, 2 octombrie 2013, 19:04)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui hmara

      Daca ai un motor de cautare mai avansat si dai "search" dupa "Basescu+mineriade", pun pariu ca o sa iti iasa... "trenuri cu mineri" si ceva gen "Craiova" :P

      Pana la urma, mai bine "mitocan" decat "mincinos"!
  • +11 (17 voturi)    
    Diversele converg (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:49)

    Daniels22026 [utilizator]

    In universul informatiei si a fracturarii grupurilor se poate construi mai mult si mai repede. Ceea ce nu vedeti inca dumneavoastra este noua dimensiune a ideologiei ecologice, asemanatoare si totusi atit de diferita de ideologia clasica. Ceea ce nu simtiti inca este retragerea statului din economie, constructia tot mai solida a carapacei de autoritate a statului pe cere se poate construi increderea in societatea civila si in comunitate.

    Se intimpla diverse cu frecventa tot mai mare, la noi si peste tot in lume. Toate converg impreuna catre eficienta sistemului ca intreg, fara ca cetatenii sa constientizeze exact sensul intregului.

    Eu as zice domnule Dan ca acceleram in directia progresului, orice va fi sa insemne asta. Societatea globala traieste separat povesti planetare si galactice, distinct si independent de parerile noastre vremelnice. Lucram la ceva, fara sa intelegem prea bine la ce. Nu avem cum sa gresim. Inclusiv greselile fac parte din scenariul evolutiei accelerate.
    • -3 (17 voturi)    
      as zice ca dimpotriva (Miercuri, 2 octombrie 2013, 17:21)

      ubu [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Se manifesta entropia, sistemele se dezintegreaza, mimic nu converge...
      • +13 (17 voturi)    
        Inevitabil (Miercuri, 2 octombrie 2013, 18:15)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui ubu

        Entropia creste continuu. Dar societatea se reimprospateaza mereu cu instincte tinere. Progresul este inevitabil.
        • -1 (11 voturi)    
          . (Miercuri, 2 octombrie 2013, 19:54)

          ubu [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

          Tinere si progresiste nu inseamna neaparat aducatoare de progres.
    • +1 (1 vot)    
      --//--??-- (Joi, 3 octombrie 2013, 11:43)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Ce bine ar fi sa fie cum crezi si sugerezi tu, UCENICULE VRAJITOR. Dar nu e. La cele 10 miliarde de suflete ...cuvantatoare care vor fi pe Pamant peste doar cativa ani,ecologistii vor trebui sa construiasca nu doar cantine ale..." alimentatiei rationale si stiintifice" in fiecare cartier. Mai trebuie sa se gandeasca de pe acum ce vor face cu miliardul de autoturisme si, mai ales sa gaseasca...mintile luminate capabile sa ielaboreze (sic) MAGNA CARTA LIBERTATUM ECOLOGICUM!! Ca de uzine, spitale si alte celea , da-le dracului, putem sa fim si fara ele ca si fara ROSIA MONTANA. De marea iblioteca nationala a Romaniei, par esemplu , bani aruncati de pomana , din moment ce avem INTERNETUL si FACEBOOK.
      PAX VOBISCUS
  • +14 (16 voturi)    
    Comment sters de user (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:58)

    Mowgli [anonim]

  • -1 (17 voturi)    
    Da, corect, (Miercuri, 2 octombrie 2013, 17:02)

    triciupa [utilizator]

    ati surprins bine momentul pe care-l traim. Totusi nu ati punctat enormul potential de conflict intr-o societate atat de atomizata. Este evident ca securismul rezidual se apropie de disparitie dar asta nu se va intampla fara sechele. Anii triumviratului patriciu-voiculescu-vantu a lasat urme adanci care nu se vor estompa usor. Cu cat grupurile sociale bine surprinse de dvs. vor fi mai izolate, mai autiste, cu atat tentatia rafuielii cu "ceilalti" va fi mai mare. In absenta unor prioritati comune care sa capteze energiile societatii si in absenta unui lider puternic cu rol de magnet si paratraznet, grupurile se vor plasa pe pozitii adverse. Tinerii din piata comunica excelent intre ei pe facebook dar asta nu-i ajuta deloc sa comunice cu milioanele spalate pe creier ani de-a randul. Avem un exemplu chiar in zilele astea: pentru cei din piata Rosia Montana inseamna foarte mult dar pentru cei paralizati in fata televizoarelor Rosia Montana nu inseamna nimic. Avem deja doua lumi care se tot departeaza una de alta, si acestea nu sunt singurele. Pierzand tot mai mult din ceea ce le apropie (bunaoara dorinta legitima de a trai mai bine), vor descoperi tot mai multe lucruri care le despart si astfel fracturile se vor adanci, cu consecinte imprevizibile.
    • +12 (16 voturi)    
      Exista ceva in jurul caruia (Miercuri, 2 octombrie 2013, 18:49)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui triciupa

      oamenii se strang chiorchine iar romanii nu fac exceptie: bunastare cu munca cat mai putina. Liderul desavarsit reuseste sa-i faca pe oameni sa obtina rezultate mai bune cu munca mai deloc. Anti-liderul e pe dos, munca mai multa si implicit rezultate mai proaste. Pentru ca, in ciuda aparentei, intotdeauna munca multa duce la rezultate proaste.
      • +1 (1 vot)    
        ba prostia multa (Joi, 3 octombrie 2013, 9:32)

        uniepure [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        duce la rezultate proaste
      • 0 (0 voturi)    
        da, dar nu se sustine! ce este de facut? (Joi, 3 octombrie 2013, 15:11)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        Aveti dreptate!

        tocmai asta a afost ceea ce a promis guvernul Ponta si a realizat ca nu poate da! Ca sa vezi ce descoperire mareata!

        Spre deosebire, guvernatorul mereu spunea ca trebuie sa se munceasca, ca trebuie sa existe competitie si inovatie si ca numai asa apare bunastarea!

        Oare se vad deosebirile????
  • +4 (12 voturi)    
    hop (Miercuri, 2 octombrie 2013, 17:15)

    HoriaBradu [anonim]

    va fi bine nimeni nu o sa mai fie impotriva cuiva,o sa -l regretam pe Basescu cu bune si rele
  • 0 (8 voturi)    
    Corect (Miercuri, 2 octombrie 2013, 17:32)

    Ferry [utilizator]

    sesizate cele doua etape din cei 24 ani.
    As fi mai optimist daca anul trecut nu s-ar fi dovedit ca inca mai exista 70% de "stupid people" in aceasta tara.
    Atata timp cat se duce lume la vot pentru 1 kg de zahar sau ulei nu avem nici o sansa. Cand peste 50% vor intelege notiunea de "stat de drept" abia atunci avem o sansa.
    • 0 (2 voturi)    
      Altfel spus (Miercuri, 2 octombrie 2013, 17:59)

      Ferry [utilizator] i-a raspuns lui Ferry

      http://www.revista22.ro/articol-31645_3.html
      Comentariul meu de ieri la un articol al Andreei Pora
  • -21 (39 voturi)    
    Bizant dupa Bizant (Miercuri, 2 octombrie 2013, 17:47)

    Cetatean-roman [utilizator]

    Vor nu vor unii, tot Domnul Traian Basescu va detine "diapazonul" dreptei in Romania...
  • -5 (5 voturi)    
    Zau, bai Tappy? (Miercuri, 2 octombrie 2013, 17:59)

    scoobska [utilizator]

    Zici ca neanellia s-a terminat de mult? Nu mi se pare deloc. Daca ar citi doar National Geografic cu ninoccikka lui, ash zice.
    Dar îl vezi în permanentza în spate, sforarind. Asa va fi si cu Marinarul, fii sigur.
    Si un lider o sa iasa de undeva, Neamtzu, Ungureanu, ...whatever. Atomizarea e tujurr' în raport cu lupta asta tembella pentru resursele de baza.
    Daca oamenii nu mai au a se gândi la asta toata ziua, stai linistit, e ca si uitat.
    Pasul urmator e sa-i caute pe Veryronisti direct, la ei. Pe vidi, pe opri...toti aia. Sa vada ca partidul nu-i ascunde, oamenii îi cauta pe ei DIRECT.
    E greu sa poci vorbi cu un om normal, când ai, prin furaciune, o avere de milioande de ori mai mare ca el.
    Socialismul e baza, bai Tappy. Altfel numai zdrentzele iau neCtar.
  • 0 (8 voturi)    
    Dane (Miercuri, 2 octombrie 2013, 18:01)

    it_s__not_news [utilizator]

    Ia te rog un antidepresiv.

    E funny cum voi ii faceti cu ou si cu otet pe cei din piata dupa care va plingeti ca nu se nasc lideri.

    Si nu, epoca Iliescu nu s-a incheiat, sint rani supurinde, inca deschise, bine mersi. Traian Basescu a fost inconjurat la rindul lui de "mari cercetati penali" - Videanu fiind numai unul dintre exemple.

    Temele false si neesentiale va apartin - voi faceti stirile, nu noi. Adevarul este ca cei din piata pedaleaza biciclete, voi pedalati in gol.
  • -3 (7 voturi)    
    Poate (Miercuri, 2 octombrie 2013, 18:07)

    mihailstanciu [utilizator]

    1.Poate ca Tapalaga subestimeaza urma pe care a lasat/o Basescu in societatea romaneasca
    2.Poate ca societatea aspira in proportie mai mare decat se crede la valorile europene,sau de dreapta,sau ale statului de drept
    3.Poate ca va apare un candidat altul decat Crin sau Victoras si care va avea suficienta carisma si moralitate,
    ca sa nu vorbim si de un program politic care sacucereasca populatia decare vorbeam mai sus.
    4.Poate ca pesimismul lui Tapalaga nu va fi confirmat,mai ales ca a fost infirmat de atatea ori
  • +9 (13 voturi)    
    Istoria se repeta! (Miercuri, 2 octombrie 2013, 18:19)

    un dac [utilizator]

    Intre cele doua paradigme a existat Constantinescu. Nu va amintiti de le? De ce? Exact, pentru ca nu merita. Dupa Basescu va veni un nou Constantinescu. Pentru ca poporul sa creada ca a scapat (din nou) de comunisti. Pentru ca vicotrios, pe o scadere dramatica a conditiilor de trai, sa revina in forta un mare comunist.
    Pentru ca, de fapt, romanii asta vor. Din pacate.
    Probabil ca va fi Dragnea, a carui putere este reala. Ponta este pretty face bun de aratat la televizor, cum isi duceau taranii gastele in targ. Cu fundita.
    Iar regionalizarea si puterea baronilor locali reprezinta adevarata a treia paradigma. Adica jaful minutios facut cu legea in mana. Si cu referendumuri locale. Ca sa stii exact cui ii dai uleiul si faina.
    • 0 (0 voturi)    
      nu cred ca se ajunge acolo! (Joi, 3 octombrie 2013, 15:08)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui un dac

      Pericolul exista - dar nu cred ca se va ajunge pana acolo!

      Basescu stia de ce vroia sa faca regionalizarea - nu a reusit. Chair daca o face guvernul Ponta nu cred ca se va ajunge pana la ceea ce ai descris tu. Sper cel putin - dar mai vedem!
  • 0 (8 voturi)    
    OK. (Miercuri, 2 octombrie 2013, 18:30)

    letsoc [utilizator]

    Urmeaza epoca ZOMBI , cu statia pe stanga . Cu stima , NC .
  • +18 (22 voturi)    
    Esti un vizionar, Dan Tapalaga! (Miercuri, 2 octombrie 2013, 18:42)

    Lucky1 [utilizator]

    "...lumi paralele, incapabile sa comunice sau sa se intalneasca..." o imagine aproape apocaliptica.

    Este foarte probabil sa se intample acest lucru. Dupa razboiul intre toti si contra tuturor, ranile sunt atat de adanci si sangerande incat societatea are nevoie de putin repaos sa-si linga ranile in liniste, sa se reculeaga, sa-si gaseasca o noua luminita la capatul acestui coridor intunecat prin care alergam, cu sufletul la gura, de aproape 24 de ierni.

    Pe de alta parte, fiecare, bun sau rau, a fost tradat de atat de multe ori incat, cu adevarat, este incapabil sa deosebeasca dusmanii de prieteni.
    Un nou lider, o personalitate... Cred ca Tapalaga are si aici dreptate, nu s-a conturat inca si nici nu avem sanse sa asistam la descoperirea uneia prea curand.

    De altfel, nici nu cred ca este important. Dupa parerea mea, soarta noastra, soarta tuturor depinde de UE, de ce se va intampla la conducerea UE. Va ramane UE o cetate, capabila sa-si gaseasca un orizont senin in labirintul intunecat al lumii de azi, va reusi UE sa doreasca cu adevarat o constructie a unei noi lumi coerente, care sa asculte disciplinat la o comanda si care sa actioneze pentru binele general al comunitatii? Va reusi UE, in contextul in care SUA ii revine din ce in ce mai putin rolul de conducator al lumii, Rusia actioneaza cu din ce in ce mai mult curaj pentru destructurarea actualei oranduieli, iar China ataca si ea viguros pentru a-si adjudeca o halca tot mai mare, sa-si pastreze identitatea sau se va lasa faramitata in mici bucatele de lipsa proprie de viziune, in incercarea patetica de a-si acoperi un petic dezvelind intregul corp in fata frigului siberian?
    Ramane de vazut caci soarta noastra depinde, mai mult ca oricand, nu de un lider local ci de un lider al Uniunii capabil sa uneasca aceste mici tari intr-un organism sanatos si puternic.
    • 0 (0 voturi)    
      nu cred in UE! (Joi, 3 octombrie 2013, 14:27)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      UE este un organism prea mare, prea artificial, incapabil sa isi gaseasca pentru sine solutii.

      Fiecare tara va trebui sa isi aleaga drumul, sa isi intareasca democratia si oamenii din societate.

      Oamenii sunt mai puternici daca gandesc si inteleg mai mult, darc si daca au ceva mai multi bani in buzunar.

      RO este o corabie fara carmaci pentru ca educatia s-a subtiat si banii s-au imputinat - in buzunarele celor mai multi!

      Asadar este nevoie de mai mult creier si de mai multi bani!

      Tara, tara caut creier si banuti - fie cati de multi!
  • +18 (26 voturi)    
    protestatarii vor fi noua generatie, nu P si A (Miercuri, 2 octombrie 2013, 18:55)

    jackalphonse [utilizator]

    1. Este mult prea devreme ca protestatarii sa impinga in fata un lider, pentru ca greii coruptiei din psd (in primul rand), pnl (in al doilea rand si ai lui basescu (in al treilea rand) inca isi mai intind tentaculele suficient de departe si protestatarii lupta ca o singura voce impotriva lor. cum ati spus si dumneavoastra, pt protestatari "...toti politicienii sunt o apa si un pamant, corupti si incompetenti". daca aceasta realitate crunta este acceptata in mod hotarat de protestatari, exact acest lucru este ingredientul perfect ca in timp sa ia nastere o noua societate. si asta-mi da sperante ca PONTA SI ANTONESCU NU VOR FI VIITORII LIDERI!!!

    2. avand in vedere media de la noi, prin care politicienii manipulau, este iarasi o bila alba pentru ca "Media clasica este vazuta ca “parte din sistem” iar televiziunile simple instrumente de maniuplare" (ASA ESTE, PUTETI SA-I CONTRAZICETI?). asta este vina MEDIEI, nu a protestatarilor. se pare experientele trecute au demonstrat ca este mai bine ca "Nimeni nu mai detine monopolul informatiei", pt ca aceste "repere fixe" nu serveau la nimic util (vezi antena3 si b1tv, doua trompete care repeta ca niste papagali ce le spun sefii politici).

    3. ce se intampla acum nu este nimic nou. este ceea ce istoricii numesc "vid de putere". problema este ca in istorie este cunoscuta preluarea puterii de catre interese straine (atunci erau cuceriri), atunci cand vidul de putere se facea simtit.
    articolul este bunut.
    PS.pentru dumneavoastra si alti editorialisti de la HN este o catastrofa caderea lui basescu (nu acuz), pentru ca il sustineati si era o speranta pt dvs. (credeti in el). pentru mine (desi l-am votat de foecare data) a incetat sa mai fie o speranta atunci cand a inceput sa invrajbeasca categoriile sociale si mai tarziu sa faca trafic de influenta pentru vinderea pe nimic a resurselor de subsol metalifere si nemetalifere, plus o datorie istorica la fmi (imensa, ca si cum ne-am fi recuperat dupa un razboi)
  • +1 (3 voturi)    
    Sincer mă sperie (Joi, 3 octombrie 2013, 7:58)

    Audit [utilizator]

    ceea ce se întâmplă încet dar sigur.
    M-aş bucura ca cei ce ies acum în stradă să iasă şi la vot. M-aş bucura ca cei care au votat cu ură nu cu discernământ, să realizeze că limbajul lui Băsescu este parfum faţă de cel al lui Ponta, că nemulţumirile generate fiecăruia dintre noi de acţiunile lui Băsescu sunt nimic faţă de ceea ce se prefigurează cu Ponta.
    Personal mă sperie totul; e o întoarcere în timp: ceva între Ceauşescu şi Iliescu.
  • +3 (3 voturi)    
    adica (Joi, 3 octombrie 2013, 8:40)

    VioricaAlexandru [anonim]

    vreti sa spuneti ca a venit vremea mascaricilor?

    Puterea tuturor si a nimanui?
    Ce sens mai are un guvern , un parlament , un presedinte?

    Traim decadenta capitalismului inainte de a fi avut acest regim?
    • 0 (0 voturi)    
      inauntru este leopardul (Joi, 3 octombrie 2013, 15:05)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui VioricaAlexandru

      gardul este vopsit pe afara in mod democratic si cica este si capitalism.

      Eroare totala - in Ro nu este capitalism = poate doar capitalism de cumetrie!

      Guvernul este necesar, asa cum un parlament este necesar dar care trebuie sa fie responsabil si sa ocupe de producerea de legi.

      Presedintele are rolul dereprezentare si are mare importanta! de aceea nu ar trebui sa acceptam orice figura instabila sau un plagiator!
  • +2 (2 voturi)    
    Sa fim seriosi... (Joi, 3 octombrie 2013, 9:14)

    MickDarrow [utilizator]

    asta nu este pierdere de timp ci timp absolut necesar pentru ca societatea "noua" sa-si formeze repere pe care nu le-a avut niciodata. Polarizarea puterii in jurul figurilor dominante nu se poate face la romani fara vreo nuanta de dictatura, iar acest mod organizare sociala incepe sa nu mai fie fiabila pentru oamenii din strada.

    Domnule autor, cine sa conduca daca nu oameni din societatea civila? Politicienii? Acum sint toti priviti ca o apa s-un pamint. Constiinta publica abia acum se trezeste, dupa 20 si ceva de ani de asteptare, in care "clasa politica" aceasta adunatura de scursuri comunistoide si-a demonstrat maximum de potential.

    Eu cred ca iesirea clasei de mijloc in strada (asa dezorganizata cum e acum) nu este decit inceputul. Iar de aici incolo lucrurile nu urmeaza decit sa se contureze mai bine; conturarea unor pareri si cerinte din ce in ce mai clare; asumarea lor de catre niste lideri care se simt cu adevarat reprezentativi; si, in cele din urma, implicarea lor activa.

    Cel mai usturator lucru invatat de clasa de mijloc in ultimii ani a fost: daca nu te implici se vor implica altii pentru tine, dupa sloganul binecunoscut "Dormi linistit...". Dormitul asta linistit a ajuns cauza jafului de care s-au saturat multi; si numarul lor este in crestere.

    Da, organizarea politica dupa polii de pina acum se va duce de ripa, insa asta va lasa loc unei alte receptivitati si implicari. La noi lucrurile astea se invata lent.
    • 0 (0 voturi)    
      nu este clasa de mijloc in strada (Joi, 3 octombrie 2013, 14:58)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui MickDarrow

      ca sa fie corect expusa problema mai intai trebuie sa spun ca nu prea exista clasa de mijloc in RO si pentru asta trebuie doar sa verifici cum sunt distribuite veniturile in societate.

      Marea majoritate a slariatilor au salarii pana in 2000 RON ceea ce nu reprezinta pentru mine clasa de mijloc - ci mai de graba necesarul pentru supravietuire.

      Putini sunt aceia care are parte de venituri mai mari.

      In strada sunt pustani - varsta pana in jur de max. 30 de ani - cu parinti care au venituri peste medie - si evident traditionalii protestari care nu imi par ca chiar ar vrea si au puterea de a schimba ceva.

      Ma intreb cum au votat acesti protestari in dec,.2 012 sau au fost cei care scarbiti de politica nu s-au dus la vot???

      Unde este implicarea pe care ei o tot canta, daca este valabila ultima varianta???

      Implicarea inseamna si sa fii responsabil si sa iti asumi succesul si insuccesul din fiecare actiune!
  • +3 (5 voturi)    
    Ce urmeaza ? (Joi, 3 octombrie 2013, 9:17)

    codrean [utilizator]

    Iti spun eu :

    Monica Macovei Presedinte !!!
  • 0 (2 voturi)    
    ne crezi prosti ? (Joi, 3 octombrie 2013, 10:06)

    geer [utilizator]

    Domnule, chiar ne crezi prosti ? pai, ti se pare ceva nou daca cei care vin "pot fi maine contrariul a ceea ce reprezinta azi, capabili sa se pronunte concomitent pentru si impotriva a ceva, sa fie si la putere si in opozitie in acelasi timp, sa tina si cu dreptatea si cu hotia " ????? ti s-a parut ca vreunul dintre cei doi a facut altceva ????... "Va rog sa votati la referendum" si dupa cateva zile "va rog sa nu votati la referendum", nu-ti spune nimic ????.... sau "la revedere PDL" la perdeluta si apoi hahaeli cu Blaga si compania in baie de multime ???... S-auzim de bine !
  • +2 (2 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 3 octombrie 2013, 10:10)

    [anonim]

  • +1 (1 vot)    
    dezastru (Joi, 3 octombrie 2013, 10:26)

    Consonant [utilizator]

    Avand in vedere actiunea de ieri a procurorului general Tiberiu Nitu, ceea ce va urma va fi o restauratie cumplita. Se vede si din avion, nu trebuie sa fii nici ziarist bine informat si nici altceva.
  • 0 (0 voturi)    
    Unitate in Diversitate (Joi, 3 octombrie 2013, 11:29)

    Fisherman [utilizator]

    Grupurile mai mici isi gasesc mai usor un lider.
    Daca Mediul Educational asigura o solida Educatie Umanista atunci, pe langa faptul ca Liderul are sansa de a fi mai temeinic validat de grup, liderii vor deveni mult mai constienti de obligatia lor de a se coagula in structuri sociale care sa conteze in Mediul Institutional Statal.
    Caci atomizarea societatii nu trebuie sa surclaseze paradigma existentei Statului.
    A renunta la Stat ca suprastructura asiguratoare a Paradigmei Umaniste pentru Societatea "post-moderna" inseamna a da faliment ca specie Homo Sapiens.
    Evolutia Societatii din ultimile trei secole a demonstrat ca Paradigma Tatucului (fie el Monarh sau Presedinte sau Dictator) este falimentara pentru ca determina - cu necesitate - aparitia fortei contrare contestatare care produce "revolutii" de diverse culori insa niciuna dintre aceste schimbari nu a reusit sa se finalizeze intr-o structura statala care sa elimine aparitia Tatucului.
    Domnul Tapalaga se teme ca adevarul va fi dispersat si va hoinari cu capul spart pe coclaurii patriei.
    As dori sa verifice domnia sa acest Adevar:
    Statele Germania si SUA domina economia mondiala pentru ca sunt state Federale.
    • 0 (0 voturi)    
      sunt lucruri diferite (Joi, 3 octombrie 2013, 14:47)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Fisherman

      Si Germania si USA, in ciuda federalismului, natiunile sunt conduse de un Presedinte.

      Cum il alegem si cine sa fie acela - cred ca aici sunt doua intrebari punctuale la care Dvs. nu ati raspuns!

      Ultima era si intrebarea domnului Tapalaga - daca am inteles corect articolul!

      Am un comentariu care ma desparte de domnul Tapalaga -

      vremea lui Iliescu nu s-a terminat pentru ca oamenii inca nu vor sa se desparta de acele vremuri - trist tare....si ca dovada sunt alegerile din dec 2012 , fraudele de la referendum 2012 si mai ales disputele pe dosarele instrumentate de justitie....
      • 0 (0 voturi)    
        Sunt Presedinti diferiti (Joi, 3 octombrie 2013, 21:20)

        Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        Presedintele German are doar atributii de reprezentare a statului federal.
        Presedintele american este seful Executivului dar el reprezinta capitalul privat care are programul cu cea mai mare aderenta la populatiile celor 52 de state.
        Dar in ambele state federale ponderea covarsitoare o au structurile locale (Landurile respectiv Statele) care au conduceri proprii, parlamente proprii, baronii proprii, etc.
  • 0 (0 voturi)    
    s-au schimbat vremurile! (Joi, 3 octombrie 2013, 14:42)

    ..13 [utilizator]

    Carevasazica atat de mult s-au schimbat vremurile dar unii oameni nu au putut tine pasul cu aceste schimbari si daca din nesansa se afla si la butoane nu fac altceva decat sa ne conduca spre o criza!

    Carevasazica ne indreptam spre vremurile in care ne vom bucura de transparenta, lumea va fi obligata sa fie corecta pentru ca altfel pierde orice urma de respect.

    Noul lider pentru RO va trebui sa fie un altfel de OM.
    O persoana care sa asigure transparenta si sa respecte legea ca sa fie respectat!

    El - liderul - exista,cel putin pentru mine, nu cred ca este unic, dar persoana este pregatita sa preia destinele RO.

    Problema este insa in alta parte: ce vrea cetateanul?
    Stie el ce vrea? Si-a definit interesele, sau a ramas ancorat in vechile traditii si obiceiuri?

    Cum spuneam multi nu au reusit sa tina pasul cu schimbarile din societate si de aceea ne aflam in plina criza.

    Pacalicii P&A s-au evidentiat mai de mult - oare de ce se mai afla in structurile de varf si sunt sustinuti???

    Aici nu mai inteleg si cred ca cei care sustin aceste non-valori ori nu au intelegerea necesara ori au interesul sa isi sustina vechile traditii -

    Din aceasta dilema oare cine ma scoate???


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by