Monica Macovei: Nu trebuie sa mergem la vot pentru ca Ponta si USL pregatesc o mare frauda

de Narcis Anton     HotNews.ro
Miercuri, 25 iulie 2012, 21:26 Actualitate | Opinii

Europarlamentarul PDL Monica Macovei a publicat un comunicat pe blogul personal in care ne este prezentata "motivatia de a nu merge la referendum". Motivul principal este acela ca "premierul Victor Ponta a refuzat sa abroge OUG 41 pentru ca aceasta ajuta USL sa fure la referendum", se arata in comunicat.

Comunicatul europarlamentarului PDL Monica Macovei


1. Stim acum de ce Ponta a refuzat sa abroge OUG 41 privind referendumul, desi Comisia Europeana i-a cerut in mod expres acest lucru. Ponta a refuzat abrogarea OUG 41 pentru ca aceasta ajuta USL sa fure la referendum. Iata cateva exemple din modificarile aduse legii referendumului:

a. Ponta si USL au desfiintat birourile electorale din comune, orase si municipii (cu exceptia municipiului Bucuresti)


Riscuri:
Se elimina astfel posibilitatea de a contesta posibile nereguli sau ilegalitati in timpul procesului de vot; caci nu poti sa le ceri oamenilor sa mearga in capitala judetului ca sa faca o sesizare.

b. Ponta si USL au eliminat din procesele-verbale obligativitatea scrierii numarului alegatorilor care au votat pe listele suplimentare si al alegatorilor care au folosit urnele mobile de vot.

Riscuri: Votul multiplu pe listele suplimentare si prin utilizarea urnelor mobile va fi aproape imposibil de identificat (de exemplu, persoana A voteaza in cricumscriptia sa electorala si apoi se duce si voteaza din nou intr-un alt sat sau oras pe liste suplimentare).

In 2007, in timpul referendumului privind demiterea presedintelui, nu mai putin de 870.834 de persoane au fost inscrise pe listele suplimentare.

c. Ponta si USL au eliminat din procesele-verbale obligatia scrierii numarului stampilelor primite in sectia de votare si a numarului de stampile disparute in timpul procedurii de votare.

Riscuri:
Nu vom sti cate stampile exista; oricine poate sa plece cu stampila in buzunar. Devine astfel posibil votul ilegal prin folosirea unor stampile furate. In plus, acest lucru este in stransa legatura cu faptul ca buletinele de vot nu sunt inseriate.

d. Ponta si USL au eliminat obligatia de a scrie in procesul-verbal starea sigiliilor de pe urne la incheierea votarii.

Riscuri: Urnele de vot pot fi deschise oricand pentru adaugarea sau sustragerea buletinelor de vot, fara nici o dovada ca starea sigiliului este diferita de cea initiala.

e. Ponta si USL au eliminat obligatia de a scrie in procesul-verbal daca exista o discrepanta intre numarul de buletine de vot din urna si numarul de alegatori care au votat.

Riscuri: Se pot introduce mai multe buletine de vot in urne, fara nici o consecinta asupra valabilitatii procesului de votare intr-o anumita sectie de votare.


2. Alte actiuni si demersuri ale lui Ponta si USL ridica serioase suspiciuni legate de corectitudinea referendumului din 29 iulie:

a. Ponta a refuzat instalarea de camera de luat vederi in sectiile de votare
, desi in 2009, la alegerile prezidentiale, acestea au existat in sectiile speciale. Camerele de luat vederi nu atrag niciun cost suplimentar, intrucat pot fi mutate din salile de examen unde a fost organizat bacalaureatul.

b. Lideri ai USL au anuntat ca vor organiza tombole in ziua referendumului ca sa-i scoata pe oameni la vot. Participarea la tombole este conditionata de participarea la vot.

c. Vor fi organizate sectii de votare in hoteluri si restaurante si se va merge cu urna mobila pe plaja.


d. Ponta si USL au refuzat sa le ceara alegatorilor inscrisi pe listele suplimentare sa dea o declaratie pe propria raspundere ca nu au mai votat in alta sectie de vot.

Citeste comunicatul pe
www.monica-macovei.ro/blog


Citeste mai multe despre   






















3433 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Este de necrezut asa ceva! (Miercuri, 25 iulie 2012, 21:41)

    EQUANT [utilizator]

    Mai ramane sa-i auzim pe plaja, pe langa cei cu colorata maine-i gata, si pe cei cu urnele mobile.

    E mai mult decat evident ce se intentioneaza a se face.
  • +6 (6 voturi)    
    Eu, am decis! (Miercuri, 25 iulie 2012, 21:42)

    madame [utilizator]

    Nu ma prezint la vot!
    Am sentimentul ca foarte multi romani, sustinatori ai USL, au inteles deja, ca ei nu vor avea nici un avantaj concret, daca vor participa la acest fals referendum. Au pierdut deja un lucru pretios pentru ei. Shengenul, care le-ar fi oferit o iesire pe piata europeana cu produsele lor, romanesti. Au ratat, pentru moment asta, asa ca vor mai trai o perioada, doar din comertul de pe piata romanesca. Eu am decis sa mananc, mai departe, branza bulgareasca, desi imi place mai mult cea autohtona. Ma costa mult mai putin si-mi tine de foame.
  • -13 (19 voturi)    
    Boicot (Miercuri, 25 iulie 2012, 21:43)

    Draky [utilizator]

    Imi pare rau, nu sunt de acord. Frauda prin vot multiplu si liste suplimentare se poate face si cu mine si fara mine la vot. Fara mine la vot, sunt mai multe sanse sa "apar" votat, asa ca votez, chiar daca actiunea initiatoare a referndumului este denuntata ca abuziva.
    • -3 (3 voturi)    
      in logica 'frauda care nu s-a produs inca'... (Miercuri, 25 iulie 2012, 22:10)

      busola [utilizator] i-a raspuns lui Draky

      ...putem vorbi si despre lovitura de stat in desfasurare care nu s-a produs inca. Este o manevra debila care ascunde un rationament vicios. Putem discuta despre plagiatele care nu s-au produs inca, despre euro = 6 lei care nu s-a produs inca, despre stransa cooperare bilaterala cu Rusia care nu s-a produs inca etc.

      Este logica de campanie PDL.
      • +2 (2 voturi)    
        aproape (Joi, 26 iulie 2012, 2:27)

        sebagain [utilizator] i-a raspuns lui busola

        toate astea sunt aproape de realizare. nici nu-ti imaginezi cat de aproape.
      • +1 (1 vot)    
        In ce tara traiesti ? (Joi, 26 iulie 2012, 3:02)

        dan tulceanu [utilizator] i-a raspuns lui busola

        Presedintele a fost suspendat in 2 zile, Ponta a plagiat in 2003, Euro a depasit 6 lei........
    • +5 (5 voturi)    
      Ha! (Miercuri, 25 iulie 2012, 22:15)

      DVL [utilizator] i-a raspuns lui Draky

      Ceea ce vrei sa faci tu e in zadar. Chiar ii si ajuti la obtinerea pragului de 50%+1. Daca nu il falsifica pe al tau, il falsifica pe al altcuiva si tot ei ies in avantaj.
      Insa, USL-ul nu poate falsifica milioane de voturi. Nu isi pot permite diferente extrem mari intre datele oferite de BEC cu privire la prezenta la vot imediat dupa inchiderea sectiilor si cele de la numaratoarea finala, pentru ca asta ar atrage suspiciuni si acuze nemiloase din partea intregii Europe.
      Din acest motiv se impune sa nu luam parte la acest circ, boicotand referendumul.
    • +3 (3 voturi)    
      gresesti (Miercuri, 25 iulie 2012, 22:36)

      ca_32 [utilizator] i-a raspuns lui Draky

      daca te duci si votezi pur si simplu le dai un vot, ce tip de vot o sa poata sa-si aleaga ei dupaia, nu conteaza pe ce pui tu stampila, poate fi inlocuit lejer.

      daca prezenta la vot o sa fie de ex 10% ~ 2 mil (de obicei asta e prezentata live pe parcursul zile), nu prea au cum sa zica dupaia ca de fapt au numarat 10mil de voturi >50%

      desi totul e posibil, ii vad in stare de orice
    • +5 (5 voturi)    
      Practic (Miercuri, 25 iulie 2012, 22:42)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Draky

      Ceva asemanator gindeam si eu. Mai bine sa fim practici. Daca nu vii la vot, oferi o sansa justitiei independente.

      De fapt noi nu luptam atit pentru presedintele Basescu. El o s-o duca bine merci daca iese din politica, chiar mai bine.

      Inversunarea noastra tinteste protejarea justitiei. Inversunarea sustinatorilor USL-isti vizeaza razbunarea pe Basescu. Iar graba pucistilor vizeaza stoparea justitiei.

      Pentru USL nici nu conteaza puterea guvernarii. Daca Basescu i-ar scapa de justitie, miine USL-ul i-ar face statuie in Piata Universitatii, iar Antena 3 i-ar dedica zilnic colaje de versuri ditirambice.
    • -2 (4 voturi)    
      sbscriu (Miercuri, 25 iulie 2012, 23:13)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Draky

      castigarea la un referendum prin neprezentare dovedeste lasitatea, avand in vedere ca la primul referendum s-a castigat prin majoritate. toti cei trei maimutoi (base, antoana si poanta) nu sunt decat niste mizerii
    • +4 (4 voturi)    
      Esti schimbul II (Miercuri, 25 iulie 2012, 23:21)

      morometu [utilizator] i-a raspuns lui Draky

      De ce esti sigur ca nu vei aparea cu vot multiplu?
  • +15 (23 voturi)    
    La ce te poti astepta (Miercuri, 25 iulie 2012, 21:46)

    Kepler [utilizator]

    de la un plagiator renumit!

    Pt el si aliatii lui a falsifica un referendum este o nimica toata. Vor face o falsificare ca la carte, asa cum au mentionat deja.
    • -3 (3 voturi)    
      NU-I ADEVARAT (Miercuri, 25 iulie 2012, 22:51)

      geocrin [utilizator] i-a raspuns lui Kepler

      Pina si VORONIN a spus mie-mi place PONTA.
      Mie-mi place ANTONESCU: acestia respecta constitutia ca la carte !


      http://www.hotnews.ro/stiri-politic-12827319-video-victor-socaciu-psd-nu-competenta-poporului-decida-cazul-unui-parlament-bicameral-sau-unicameral-romanii-nu-pot-decide-chestiune-atat-tehnica.htm

      http://www.hotnews.ro/stiri-politic-12819907-vladimir-voronin-mie-imi-place-ponta-mie-imi-place-crin-antonescu-iaca-persoanele-astea-imi-plac-foarte-mult-procedat-conform-constitutiei.htm
  • +5 (5 voturi)    
    Deci , va fi un referendum "cinstit" (Miercuri, 25 iulie 2012, 21:50)

    dan tulceanu [utilizator]

    la fel de "cinstit"ca si guvernul Ponta. Probabil ca primarii USL vor fi obligati sa indeplineasca si sa depaseasca planul de prezenta, iar cu actuala lege asta este foarte usor de realizat. Sa le fie de cap !
  • +5 (5 voturi)    
    pericol urias (Miercuri, 25 iulie 2012, 21:58)

    Reshape [utilizator]

    In acest moment votul multiplu e EXTREM de usor de infaptuit.
    Domnul X poate vota de 100 de ori in 100 de sectii de votare fara probleme. Declaratia pe proprie raspundere nu mai exista si deci nici o eventuala proba olografa. Camere nu mai exista si deci o eventuala identificare e exclusa. Nimic nu-l impiedica pe X ca intre doua sectii de votare sa-si dezlipeasca abtibildul care i-a fost aplicat pe cartea de identitate. Si fac pariu ca anul asta lipiciul va fi de calitate inferioara.
    Toti uslamistii striga din rasputeri ca nu e lovitura de stat. Dar sa fim seriosi, in momentul in care statul de drept sta in calitatea unui lipici avem o MARE problema.
  • +6 (6 voturi)    
    Lovitura de stat (Miercuri, 25 iulie 2012, 22:12)

    oilman [utilizator]

    Dna Macovei,

    Asistam la o lovitura de stat 'soft' ai carei autori sint niste scursuri bolshevice cu care din pacate voi toti ati convietuit cumva pentru o perioada MULT prea lunga. Acum romania plateste pentru cei 20 de ani in care nu s-a putut face curatenie. din pacate indivizi de teapa lui Nastase, Ponta, voiculescu, Crin etc au existat si exista si in PDL. Atunci cind PDL a acceptat migratia politica (sau migratia dupa ciolan) trebuia sa se gindeasca cum ca se poate migra si inapoi....
    in alta ordine de idei, acum din California pot vota (si o voi face cu un NU cit de clar): se poate vota in Sacramento, LA si pentru cei din Bay Area intr-o biserica baptista din San Leandro la E de Oakland. Prntru cei dinj San Francisco sau chiar din San Jose, nu e chiar asa de aproape .... Banuiesc ca nu vor organiza tombole sau si in general s-a facut tot posibilul ca votul diasporei sa fie ingreunat (mi-au trebuir 45 min sa vorbesc la telefon cu cineva din consulatul general din LA ...
    Inteleg pozitia dvs referitor la validitatea si corectitudinea acestui referendum dar cred ca un procent prea mare ptr 'da' va fi folosit de bolshevicii lui Ponta pentru a continua si valida lovitura de stat. Personal va urez succes si suport orice incercare pe care o faceti sau veti face de a comunica adevarata situatie din Romania la EC
  • -4 (4 voturi)    
    cred (Miercuri, 25 iulie 2012, 22:33)

    evoque [utilizator]

    ca cei care indeamna lumea sa nu se prezinte la vot impiedica in acest mod dreptul la libera exprimare sau impiedica prin manipulare dreptul de exercitare a votului, prin urmare aceste persoane trebuie anchetate si condamnate.
    Sper sa se gaseasca o incadrare penala pentru ei.
  • -1 (3 voturi)    
    Evident ca se va fura (Miercuri, 25 iulie 2012, 22:48)

    OrlyOpinions [anonim]

    Mai pisi, dar circula zvonuri ca si PDL-ul a furat voturi la alegerile trecute, ceea ce inseamna ca este o practica normala.
    De exemplu daca se doreste un sistem de vot 100% corect, normal ar fi ca la contestatii sa se numere voturile ci nu ce scrie pe sigiliile sacilor. Odata sigilate asa ramane numaratoarea, care statistic este foarte diferita de voturile exprimate. Eeh? In 8 ani de guvernare nu am avut timp sa modificam sistemul?
    Si PDL-ul a organizat castiguri la loteria romana cu ocazia alegerilor, deci iar nu vad care-i problema tombolelor.
  • 0 (2 voturi)    
    sfat (Miercuri, 25 iulie 2012, 22:59)

    sanduionescu2012 [utilizator]

    Pe gratis va spun ca, daca Referendumul nu se valideaza ,nu castiga nimeni nimic .Revenind la situatia initiala Referendumul se reia, iar in Constitutie nu este precizat nimic .In" drept" situatia initiala este recunoscuta de toti, asa ca ne vor mai costa niste bani mofturile "democratiei lase " Monica Macovei stie foarte bine acest lucru si tace . INTREBATI - O ! Pai cum credeti ca va castiga presedintele dintr-un gest nevalidat ? Este nevalidat si pentru USL (care nu a pierdut nimic ),este nevalidat si pentru Presedinte( care nu a castigat nimic ).Strategia PDL este sa castige timp pentru erodarea USL si probabil ca a treia oara va castiga Presedintele cu cvorum cu tot .
  • -2 (2 voturi)    
    de frica (Miercuri, 25 iulie 2012, 23:05)

    sanduionescu2012 [utilizator]

    Moni draga ,tu nu te mai duci sa-ti cumperi din piata de frica hotilor ,vezi doamne, ca iti vor fura portofelul ?
  • -2 (2 voturi)    
    :( (Miercuri, 25 iulie 2012, 23:11)

    owl [utilizator]

    Cred ca sunt sanse mari sa aveti motive de ingrijorare. Cred ca e posibila fraudarea mai mult ca oricand.

    O singura intrebare: de ce nu a achizitionat PDL-ul softul care asigura corectitudinea la vot? Cine i-a impiedicat?

    Am si un raspuns: de obicei, cine sapa groapa altuia, cade singur in ea...
  • +2 (2 voturi)    
    matematica simpla (Joi, 26 iulie 2012, 0:29)

    visio [utilizator]

    psdl: 15%
    usl: 35% (psd: 25; pnl 7%...)
    udmr: 6% (jumate cu base, jumate cu usl)
    simpatizanti base: destui...
    ppdd: astia nu au gasit-o pe elodia dar voteaza cu basescu ca nimeni nu isi pune singur latul de gat asociindu-se cu plagiatorii
    nehotarati: cati or fi, acolo; se aplica regula dela ppdd;

    deci, usl va trebui sa fure cel putin 10%; nu e imposibil, dar e foarte greu..pentru ca nimeni nu mai are incredere in plagiatori si tunatori; faptele vorbesc dela sine...

    p.s. nu imi place ce a facut basescu, insa ii detest pe cei dela usl; de data asta, basescu este norocos...pentru 2014, deja i-am cumparat bilet.
  • 0 (2 voturi)    
    alea iacta est (Joi, 26 iulie 2012, 1:05)

    potaissa [utilizator]

    da , masluite sau nu ,eu sunt de parere ca zarurile-s cazute. Pentru USL ,din pacate.Ei atata invart la surubul puterii pana va merge.Si va merge.E trist ,dar asa e.....,ca ardelean fara drept de vot ,mai am o speranta: independenta ardealului ,eventual impreuna cu Banatul .Din motive istorice ar fi OK. Si-apoi faceti ce vreti in sud ,fratilor...ca asanumita eliberare din 1918 a fost de fapt sclavie pentru noi.Serios.Noi vom trai cu ungurasii nostri foarte bine impreuna asa cum am mai facut-o.
  • +2 (2 voturi)    
    incompetenta, dar mai mult rea-vointa (Joi, 26 iulie 2012, 8:52)

    ioanapopescu [utilizator]

    In timp ce economia tarii e intr-un rapid declin, Leul scade, nimic nu functioneaza, UE il critica aspru, prim-ministru Ponta, seful guvernului, nu gaseste nimic mai bun de facut decat sa fie ghid pt ziaristi, intr-o vila, despre care zice ca S-AR PUTEA sa fie renovata pt Basescu, dar nu poate demonstra asta. Il mai suporta mult romanii?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version