Din 2030 vom avea nevoie de doua planete pentru apa si hrana

de Dumitrina Galantonu HotNews.ro
Miercuri, 29 octombrie 2008, 17:45 Actualitate | Mediu

Daca isi mentine actualul ritm de consum, umanitatea va avea nevoie, incepand cu anul 2030, de o a doua planeta, pentru a-si satisface nevoile pe care le are, potrivit unui raport al World Wide Fund for Nature prezentat la Paris, informeaza Mediafax. Expertii ecologisti au evaluat ritmul de consum al resurselor naturale si apreciaza ca acesta depaseste cu 30% capacitatea planetei de a se regenera.

Presiunea pusa de comunitatile umane asupra planetei s-a dublat in ultimii 45 de ani, din cauza cresterii demografice si a consumului individual, au explicat expertii.

Aceasta exploatare excesiva a planetei epuizeaza ecosistemele, iar deseurile se acumuleaza in aer, apa si sol. Defrisarile masive, lipsa apei, micsorarea numarului speciilor si modificarea climei, consecinte ale emisiilor de gaze cu efect de sera, "pun tot mai mult in pericol natiunile lumii si dezvoltarea acestora", se mai arata in raportul WWF. In realizarea acestui raport, WWF a utilizat mai multi indici.

"Indicele planetei vii", un instrument inventat pentru a masura evolutia biodiversitatii mondiale, a analizat 1.686 de specii de vertebrate din toate regiunile lumii, inregistrand o scadere de aproape 30% a acestor resurse in ultimii 35 de ani.

Indicele denumit "Amprenta apei" evalueaza presiunea care exista asupra resurselor de apa, pe plan national, regional sau mondial, dar si ritmul de epuizare al acestor resurse. Apa este o resursa repartizata in mod inegal pe mapamond. Aproximativ 50 de state se confrunta in prezent cu un stres hidric moderat sau chiar grav.

Numarul persoanelor care vor suferi din cauza lipsei apei, in mod permanent sau doar sezonier, va creste ingrijorator de mult in deceniile viitoare, din cauza procesului de incalzire a climei.




  
4850 vizualizari
  • +2 (18 voturi)    
    Mai folositi si Durex (Miercuri, 29 octombrie 2008, 18:11)

    John [anonim]

    Toii prostii fac cate n'spe copii pe care mai apoi ii lasa de izbeliste sau chiar ii si violeaza.... elita mondiala mai bine sa puna mana sa controleze cresterea populatiei prin legi aspre.

    A face un copil sa fie sinonim cu a lua un credit pentru o casa... nu oricine isi permite...
    • +2 (12 voturi)    
      stai linistit ! (Miercuri, 29 octombrie 2008, 18:32)

      davos [anonim] i-a raspuns lui John

      Elita are grija , fii linistit ... O sa intelegi in anii urmatori daca o sa fii atent .
      • -1 (3 voturi)    
        Pamantul poate sustine pana in 20 (Joi, 30 octombrie 2008, 12:43)

        Addy [utilizator] i-a raspuns lui davos

        .. de miliarde oameni, in conditiile in care agricultura si metodele de distributie s-ar eficientiza la maxim.

        Actualmente , hrana produsa in intreaga lume poate hrani 12 miliarde de oameni. Totusi exista foamete, din cauza unor sisteme de distributie deficitare, si prostia guvernantilor din tarile din lumea a 3-a.

        Dar in ceea ce priveste celelalte resurse, deja am intrat intr-o criza.

        Daca populatia va urca la peste 20 de miliarde persoane, cred ca vom avea parte de o reinviere a comunismului. Cui dintre cei de aici i-ar conveni s-ar fie repartizat asa :

        - 7-8 m.patrati de spatiu locativ
        - ratii de mancare
        - ratii la energie elctrica
        - etc. ?

        Cine a auzit de Georgia Guidestones ?
      • 0 (0 voturi)    
        ...prin Eugenie (Joi, 6 noiembrie 2008, 16:02)

        dragon [utilizator] i-a raspuns lui davos

        Iluminatii au deja in plan sa ne extermine, cat de curand, pentru motive de genul asta. Iar ce spui tu a fost experimentat deja in China, urmeaza sa se extinda si in rest dupa acapararea puterii mondiale totale.
    • -1 (11 voturi)    
      Mai folositi si alt cap adica creierul! (Miercuri, 29 octombrie 2008, 19:23)

      intel [anonim] i-a raspuns lui John

      Care "elita" john? Aia la care pupi tu pantofii? Cine i-a ales pe ei sa fie "elita"?
      Ia numeste-i tu pe cei din "elita" asta?
    • -4 (12 voturi)    
      Esti un retardat (Miercuri, 29 octombrie 2008, 19:28)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui John

      iar tie "elita" asta mondiala sa iti taie boasele.
      Se vede ca ai 14 ani, copil neterminat ce esti. Ai gasit tu solutia la problemele umanitatii, ca suntem prea multi.
      problema e alta: ca nu ne pasa de cei din jur, vrem totul pentru noi acum, sa am cea mai mare casa, masina, sa traiesc eu bine, restul sa moara in noroi.
      cand vom contrui o societate bazata pe egalitatea in drepturi, atunci vom avea loc pe planeta asta si 2000 de miliarde, nu 6.
      • -1 (1 vot)    
        Societatea. . . (Joi, 30 octombrie 2008, 8:49)

        Vali Cel Batran [anonim] i-a raspuns lui Daniel

        . . . de car vorbesti se numea COMUNISM si am simtit pe pielea noastra cat de perfecta si de egalitara era. Visezi la cai verzi pe pereti prietene O asemenea societate nu poate exista Toti sa fie egali intre ei? O himera ,o iluzie in care doar cei saraci cu duhul si material mai viseaza.
      • 0 (2 voturi)    
        Prea multi chinezi, indieni, negri (Vineri, 31 octombrie 2008, 2:22)

        Omul Alb [anonim] i-a raspuns lui Daniel

        Prea multi chinezi, indieni, negri, arabi. Mult prea multi
    • -7 (7 voturi)    
      nata,,,,,,, (Miercuri, 29 octombrie 2008, 19:39)

      De Raket [anonim] i-a raspuns lui John

      tu nu vezi ca idiotii de politicieni dau bonus-uri pt. cresterea natalitatii ?!!!!
      • -2 (4 voturi)    
        Natalitate - mai multi platitori de taxe (Miercuri, 29 octombrie 2008, 20:23)

        John [anonim] i-a raspuns lui De Raket

        Politicienii sunt niste idioti. Ii percep pe cetatenii ca pe niste baterii, niste sclavi platitori de biruri...cu cat mai multi sclavi cu atat mai multe birui, deci mai multi bani publici de distribuit clientelei politice....

        Un politician expira in 4 ani... nu-i prea pasa - plus ca masurile populiste tin intotdeauna la prostime...
    • -3 (7 voturi)    
      asa, asa! (Miercuri, 29 octombrie 2008, 19:43)

      sadwank [utilizator] i-a raspuns lui John

      Si, daca iese cu malformatii sa fie aruncat de pe stinci, ca s-a mai practicat treaba asta.
    • +6 (8 voturi)    
      Homo homini lupus est (Miercuri, 29 octombrie 2008, 21:34)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui John

      Nu va mai saturati bai frate de mancare, case, masini; vi se pare ca nu aveti loc pe strada, ca va imbulzesc mosii si babele, nu mai puteti de grija indienilor ca se inmultesc...
      Nu va inghite oare pamantul?

      Un studiu ONU spune ca Pamantul cu tehnologiile actuale poate sa sustina 12 miliarde de oameni.
      Omenirea NU VA ATINGE NICIODATA 10 miliarde de oameni (alt studiu) -- pentru ca omul cu cat traieste mai bine, cu atat se inmulteste mai putin.
    • 0 (0 voturi)    
      ce spui? (Vineri, 31 octombrie 2008, 13:16)

      gabi [anonim] i-a raspuns lui John

      Ce tot vorbesti dle? reduci totul la sex? nu intelegi ca e vorba de lipsa ratiunii in a administra cele existente?... si de greselile unui trecut - prezent -viitor?
  • -2 (4 voturi)    
    4 (Miercuri, 29 octombrie 2008, 18:28)

    4 [anonim]

    omoram jumate si rezolvam problema
  • -1 (5 voturi)    
    Are grija elita! (Miercuri, 29 octombrie 2008, 18:31)

    Alin [anonim]

    Sa nu mai traiasca nici astia de azi.
  • +2 (6 voturi)    
    pai da... ca pe asta am facut-o praf.. gata! (Miercuri, 29 octombrie 2008, 18:46)

    Bobi [anonim]

    ...si care ar fi urmatoarea planeta pe care urmeaza sa o nenorocim?
  • +4 (12 voturi)    
    Apa si hrana avem. Cu capul stam mai prost (Miercuri, 29 octombrie 2008, 19:19)

    intel [anonim]

    Nu mancarea si apa ne lipsesc ci inteligenta! Ne mai trebuie inteligenta de la vreo 4-5 planete ca sa ne nu mai pacaleasca "elita" cu stiri cretine de genul asta, cu care vor sa justifice un genocid planetar.
    "Elita" insemnand criminali, devalizatori ai finantelor lumii, satanisti, oameni bolnavi de putere si lacomie, politicieni lingai si (pupin)curisti...

    Resurse sunt de ajuns insa sunt toate in mainile lor! Trebuie sa ne trezim pana nu ne pun sa platim si pentru aerul pe care il respiram.
  • -2 (10 voturi)    
    multi si prosti (Miercuri, 29 octombrie 2008, 19:36)

    gigi [anonim]

    acum ceva timp, ar fi functionat regula de maximum 2 copii pe familie. Astfel, numarul populatiei ar fi ramas aproximativ constant (descendentii inlocuiau parintii). Acum trebuie masuri mai drastice...
  • +4 (8 voturi)    
    extremism (Miercuri, 29 octombrie 2008, 19:38)

    ps [anonim]

    pai numai "prostii" fac copii pt. ca elita este prea preocupata cu obtinerea profitului din exploatarea nebuneasca a oricaror resurse.
    Prefer sa am copii decat sa ajung batran in grija "elitelor" viitoare.
    Hai pa Mr. John
    • 0 (0 voturi)    
      mda (Joi, 30 octombrie 2008, 11:01)

      Bitu T [utilizator] i-a raspuns lui ps

      Ai dreptate cu asta:

      "Prefer sa am copii decat sa ajung batran in grija "elitelor" viitoare."
  • +1 (5 voturi)    
    o parere (Miercuri, 29 octombrie 2008, 19:54)

    unu [anonim]

    Pana una alta exista destule boli netrate care sunt mortale si care pot sa decimeze populatia... Din pacate unele din ele strica calitatea vietii care dpdv social inseamna costuri.
    Ar trebui multe lucruri revizuite.
    Alta solutie ar fi calatoria pe alte planete, si ma intreb cand si daca va fi vreodata posibil asa ceva...
    Studiind evoluatia omenirii ai putea spune ca da, insa dupa cum ne comportam acum mai degraba ne vom autodistruge mai mult sau mai putin voit.
    Asta nu inseamna ca omerea va muri, ci doar ca va scadea mult populatia si o "va lua de la inceput" sau de undeva mai aproape de inceputuri, ma refer la mentalitate, mod de viata, nu la cunostinte neaparat.
    Cine stie ce va fi...
  • 0 (4 voturi)    
    o parere (Miercuri, 29 octombrie 2008, 19:54)

    unu [anonim]

    Pana una alta exista destule boli netrate care sunt mortale si care pot sa decimeze populatia... Din pacate unele din ele strica calitatea vietii care dpdv social inseamna costuri.
    Ar trebui multe lucruri revizuite.
    Alta solutie ar fi calatoria pe alte planete, si ma intreb cand si daca va fi vreodata posibil asa ceva...
    Studiind evoluatia omenirii ai putea spune ca da, insa dupa cum ne comportam acum mai degraba ne vom autodistruge mai mult sau mai putin voit.
    Asta nu inseamna ca omerea va muri, ci doar ca va scadea mult populatia si o "va lua de la inceput" sau de undeva mai aproape de inceputuri, ma refer la mentalitate, mod de viata, nu la cunostinte neaparat.
    Cine stie ce va fi...
  • +1 (3 voturi)    
    Riscurile Egalitarismului Global Impus (Miercuri, 29 octombrie 2008, 20:01)

    John [anonim]

    cred ca doar citind titlul va trec furnicaturi pe sira spinarii... o societate socialista globala ar fi ceva groaznic intrucat pentru fiecare nou venit pe lume - ratia ta de mancare si bunuri se va imputina.

    Comunismul si socialismul merg pe ideea centralizarii resurselor si a impartelii acestora in mod egal. Dar ce te faci cand ai 80% de ignoranti, trantori si conformisti comozi...
  • 0 (2 voturi)    
    Tehnologia - criza si oportunitate (Miercuri, 29 octombrie 2008, 20:17)

    John Dee 007 [anonim]

    Tehnologia - criza si oportunitate

    In chineza cuvantul criza se pronunta similar cu oportunitate. Actualmente revolutia tehnologica si informatica a pus pe liberi multi sclavi. Va dau doua exemple : ditamai NY Times are doar 660 de angajati, iar fabrica Tuborg Romania (care produce bere pentru o tara) are doar 50.

    Oamenii nu mai au valoare. Toti au facultati, masterate, doctorate si nu au ce face cu ele. Vremea "masei" muncitoare a trecut. Chiar si in China liniile de asamblare sunt pornite de catre unu, sau doi chinezi... mai exista un inginer tehnicican care sa le repare, eventual verifice calibrarea utilajelor.

    Religiile au fost un catalizator mondial pentru cresterea numarului de sclavi si soldati ai imparatilor.

    Concluzionand - noii imparati nu mai au nevoie nici de sclavi, deci implicit nici de religie.
    Omul este un animal complex care are nevoie de multe resurse pentru dezvoltare si fericire.

    PUTINI OAMENI : o viata buna, decenta
    MULTI OAMENI : saracie si compromisuri, vezi India, Pakistan, China ,etc... Am mentionat India - ce frumos le expolica religia indienilor soarta neprielnica prin karma ? Cum adica 99% din ei au fost rai in vietile anterioare ?
    • 0 (0 voturi)    
      socialism vs. rutina (Joi, 30 octombrie 2008, 1:21)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui John Dee 007

      Exista oarecare adevar in ce spui tu. Sunt de acord ca este mai importanta calitatea vietii decat numarul de indivizi. Nu sunt de acord cu "starpirea" oamenilor, cum ziceau unii mai sus dar o populatie stabilizata la numarul actual ar putea sa isi construiasca o viata buna. S-ar permite cresterea populatiei cand se vor fi gasit resurse sau cand vom putea pleca pe alta planeta. Pana atunci masurile de control al cresterii populatiei mi se par pertinente. Tocmai india este un exemplu interesant. Sunt foarte putini cu adevarat bogati si sistemul de caste desi eliminat oficial inca a ramas in mentalitatea lor. Socialismul intr-adevar duce la lipsa de implicare si o centralizare excesiva este daunatoare. Mie cel putin nu mi-ar place sa lucrez intr-un domeniu in care se pune accent pe rutina ci pe inovatie. Poate fiecare dintre noi sa lucreze inovativ? Daca suntem mai putini da, pentru ca rutina poate fi inlocuita de masini, daca suntem multi nu, pentru ca apare somaj si inflatie de specialisti mai putin competenti.
  • -1 (5 voturi)    
    Ce legatura are Romania cu articolul (Miercuri, 29 octombrie 2008, 20:26)

    John [anonim]

    Ce legatura are Romania cu articolul as intreba ? Nimeni nu a nominalizat-o... cat despre Romania cu ce joburi sa sustii 50 de milioane ? Ce sa produci si ce sa vinzi si mai ales cui sa vinzi ?

    Idei utopice la un pahar de vin... te citez "Romania poate sa tina lejer 50 de mil"... de ce nu 100 de mil mon cher ?
  • -2 (2 voturi)    
    Inca 30mil (Miercuri, 29 octombrie 2008, 20:38)

    Trifid [anonim]

    De unde case pentru toti ? Si asa orasele se sufoca.
    Dar gunoaiele lor unde le bagi ?
    Gaz ca sa nu moara iarna de frig de unde le dai ?
    Dublezi tu sistemul energetic national ? Cu ce il alimentezi ?
  • +4 (6 voturi)    
    Sunteti varza (Miercuri, 29 octombrie 2008, 21:33)

    Cojones [anonim]

    Bai al drakului daca ar fi zis unu de aici: de maine inchid apa la dush cat ma sapunesc si apa la chiuveta cat ma barbieresc si ma spal pe dinti, de maine plantez un copac pe zi in fata blocului, reciclez hartia, sting becul in camera cand nu mai folosesc, nu mai las televizorul deschis cu lunile ...

    Bai incompetentilor, nu exista un guvern mondial care va fura apa, voi o devorati mai tampitilor, plimbandu-va in BMW X5, RANGE ROVER si AUDI Q7. Pute Romania de masini cat tancul, al draku daca ati zice unu ca de maine consumati mai putin ...

    Mai am multe de zis, dar oricum nu ati intelege nimic ...
    • +2 (4 voturi)    
      front ecologist (Joi, 30 octombrie 2008, 1:23)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Cojones

      bravo!!! E nevoie de un front ecologist!!! Sunt perfect de acord!
    • +1 (1 vot)    
      varza? (Joi, 30 octombrie 2008, 10:10)

      io [anonim] i-a raspuns lui Cojones

      Ai dreptate, dar vorbesti mizerabil. Puteai sa o spui mai civilizat. Si daca din cei care au citit stirea sunt si care inchid apa cand se spala pe dinti sau cand se sapunesc? Ce zici? Eu sunt sigura ca sunt. Nu pot sa cred ca doar eu sunt econom, eu sunt destept, eu sunt cel care le stie pe toate. Mai sunt si altii... doar sa ne deschidem ochii. Si poate ca altii te-ar fi inteles... chiar daca ai fi scris mai multe. Romania nu duce lipsa de oameni destepti, ci de oameni integri.
  • 0 (2 voturi)    
    VINE SI A DOUA PLANETA! (Miercuri, 29 octombrie 2008, 22:44)

    Marduk [anonim]

    BBC: REPORT ON POSSIBLE ALIEN INVASION - PLANET X/ NIBIRU: 1) Secret files on UFO sightings have been made available for the first time by the Ministry of Defence. Full story: http://www.disclose.tv/viewvideo/8761/NIBIRU_BBC_REPORT_ON_POSSIBLE_ALIEN_INVASION/
    2) Secret UN Meetings on ET Life Continue: Threats Used to Prevent Diplomatic Leaks:
    http://www.americanchronicle.com/articles/77377
    3) BBC: Scientists Meet for Alien Summit:
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/scotland/edinburgh_and_east/7658797.stm
    4) The Return of Planet X - International Conference - Roma 2009:
    http://www.cristiannegureanu.blogspot.com/
  • -2 (4 voturi)    
    brainwashed (Miercuri, 29 octombrie 2008, 23:13)

    Free Man [utilizator]

    comentati multi pe aici sa va aflati in treaba, si dupa aia va mirati de ce va merge prost...WWF stit ce e, cu ce scop e infiintata si ce agenda are? mai studiati si voi putin, ca de aia exista internetul....WWF e una din cele mai active organizatii aflate in avanpostul NWO pt promovarea agendei elitei mondiale..."Illuminati", iar un obicetiv de frunte al acestora este "depopulation", alaturi de alte organizatii legate retelar, care lupta pt un tel comun si scop final: inrobirea voastra a tutror, pana la "microchiping" daca e posibil; un stat unic mondial de sorginte fascista.
  • +1 (1 vot)    
    planeta (Joi, 30 octombrie 2008, 7:53)

    x-lescu [anonim]

    Nu cresterea populatiei pe Terra e ingrijoratoare ci lipsa ei de civilizatie, educatie si constiinta.Daca toata lumea ar respecta pe cel de langa el si natura am avea lejer loc cu totii si planeta nu ar suferi.Voi ce faceti pentru asta inafara de a a va da cu parerea?Iesiti afara si plantati un copac, o floare,mai stingeti un bec, mai inchideti un robinet...fleacuri nu?Nu asteptati sa faca celalalt primul ceva.Aici este secretul.
  • -1 (1 vot)    
    Genial! (Joi, 30 octombrie 2008, 8:45)

    Vali Cel Batran [anonim]

    De ce doua si nu trei, de ce trei si nu patru ca doar sunt la indemana, cea mai apropiata stea e la doar 4 ani lumina, asa ca avem de unde alege. Mai bine ne amintim de teoria lui Malthus si vom constata cata dreptate avea acel vizionar.
  • -1 (1 vot)    
    Inmultire, dezvoltare, final (Joi, 30 octombrie 2008, 10:07)

    tatae [anonim]

    Am citit si nimeni nu a vrut sau nu s-a gandit de fapt care va fi finalul. Cineva a spus pe buna dreptate, ca dezvoltarea ne va duce la dezastru. Eu spun altfel, lipsa resurselor va duce la dezastru. Cu ce vin in demonstrarea acestei teorii cu niste lucruri extrem de simple: pt cei un pic mai in varsta o sa-i rog sa isi aduca aminte de zilele in care se statea cu zilele la coada pt cateva pachete de "tacamuri", de cozile inspaimantatoare la benzina, de cozile de saptamani pt combustibil, de atentia maxima pe care romanii o aveau cand romanii observau pe cineva cu o sacosa plina. Toate acestea se vor manifesta la nivel global, vor aparea conflicte care se vor generaliza, ambitii ale celor cu multi bani, care vor asmuti pe cei multi si "prosti" prin diferite metode legale ori nu unii impotriva celorlalti pt viata de bunastare a lor, sau cum bine spunea cineva "si daca rahatul ar disparea orice bucatica care ar exista inca, ar valora imens".
    • 0 (0 voturi)    
      final countdown (Joi, 30 octombrie 2008, 11:11)

      un supravietuitor [anonim] i-a raspuns lui tatae

      Esti depasit.Nu mai gandesti de loc.Nu te opreste nimeni sa faci ceva concret pentru planeta.Pe tine si pe toti ceilalti.Nu stii ce?Inafara de a sta cu sacosa in mana si ai pandi pe altii...mai gandeste-te.
  • 0 (0 voturi)    
    enerva(n)t (Joi, 30 octombrie 2008, 11:25)

    asdfasdf [anonim]

     Afla ca momentam, toata populatia planetei este evaluata la 6 miliarde. (ex.:http://terranova.blogs.com/terra_nova/2007/05/evaluating_virt.html).
  • 0 (2 voturi)    
    resurse vs. populatie (Joi, 30 octombrie 2008, 13:03)

    aaa [anonim]

    Problema este ca se doreste "o viata mai buna" continuu. Iar prin o viata mai buna se intelege, in general, un consum material mai mare. In cazul asta intr-adevar resursele risca sa nu mai ajunga.
    Dar e important cum sunt gestionate aceste resurse. Un exemplu: Olanda este una dintre tarile cele mai populate din Europa, fara a avea mari resurse naturale. Dar olandezii stiu sa foloseasca foarte eficient spatiul de locuit, de birouri etc. Apoi, mersul cu bicicleta practicat de majoritatea acolo face sa fie traficul fluent, putina poluare, liniste, plus ca isi pastreaza forma fizica, sanatatea. Iata cum un comportament destept duce la o buna calitate a vietii chiar daca exista o mare densitate de populatie. Asadar nu sporirea populatiei este periculoasa, ci sporirea lacomiei.
  • +3 (3 voturi)    
    bullshit (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 11:42)

    Flo.ro [utilizator]

    Articolul asta e o minciuna.
    Terra este capabila sa sustina o populatie umana mult mai mare decat in prezent, _daca_ ne gospodarim inteligent. Energiile verzi sunt la indemana, trebuie doar sa invatam sa le folosim -- insa conducatorii lumii inca nu vor sa renunte la control.
    www.thezeitgeistmovement.com
  • 0 (0 voturi)    
    omenirea.....incotro?? (Sâmbătă, 12 decembrie 2009, 16:34)

    aurash [anonim]

    omenirea va pieri din prea mult exces de civilizatie!!


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version